Hem basından, hem televizyondan, hem de radyodan izlediğinizi tahmin ettiğim Rallye D'Orient, dünya motorsporları devlerinin katıldığı ve Türkiye'nin ev sahipliği yaptığı bir ralliydi. Köşemde hazırlık aşamasından, yarışta yaşadıklarımıza kadar ayrıntılarıyla anlatacağım.


Ülkemizde koşulan ve lojistik açısından çok masraf gerektirmeyen bir yarış olduğundan, Türk katılımcı sayısı da biraz arttı. OPET, ciddi destek vererek ben, Kutlu Torunlar ve Ayşe Şule Bilgiç'ten oluşan bir yarış takımı oluşturdu. Tabii, büyük - küçük destek veren tüm firmalara, ayrıca teşekkür ederim.
Öncelikle, hazırlıklardan başlayacağım. Tabii oldukça detaylı ve zor bir süreçti.

Yarışa uygunluk...
Rallideki motosikletim, KTM 660 Rally, bu tarz yarışlar için fabrika çıkışı hazır, özel bir motosiklet. Büyük benzin tankları, ekstra kapasiteli radyatörler, büyük grenaj, roadbook ve GPS tutucu gibi özellikleri bile bulunan KTM 660 Rally'ye atlayıp, neredeyse hiç değişiklik yapmadan böyle bir yarışa girmek mümkün... Ama birlikte katıldığımız diğer arkadaşların, motosikletleri, KTM'nin özel Enduro serisi olan EXC Racing motosikletlerdi. Bu motosikletler, genelde tek günlük, toplamı 100 kilometreyi bulmayan yarışlar için üretildiklerinden, uzun soluklu yarışlar için pek çok takviye gerektiriyordu. Bu süreç keyifli geçti. Son dakika geciken detayların heyecanı da, bunun uzantısıydı...
Keşke kendimize de motosikletlerimiz kadar özen gösterebilsek! İş hayatının karmaşası içinde çoğu kez kondisyon çalışmalarımızı atladık. Motosikletle de yeteri kadar antrenman yapamadık. Her zaman "Ah bir de iyi antrenman yapsaydık, kimbilir ne kadar daha iyi sonuçlar alabilirdik!" demekten kendimizi alamıyoruz... Ama şu anda Türkiye'nin içinde bulunduğu gerçek bu, sektör henüz motosikletten geçimini sağlayacak sporculara izin vermiyor. Ben şu anda yarışlara sponsorluk bulabilen nadir sporculardan olduğuma bile şükrediyorum!
Evet, biraz bisiklet ve ağırlık çalışmasıyla fizik kondisyonu da mümkün olduğunca toparlamaya çalıştık. Daha önce bu tarz rallilere katıldığımdan, nispeten yarış tecrübem var. Ancak özellikle navigasyon konusunda kendimi geliştirmem gerekiyor. Bunun için yine antrenman şart. . Rakiplerimiz her ralliye katıldıklarından, navigasyonda ve değişik arazi şartlarına adapte olmakta daha tecrübeliler.
Hazırlıklarımızı tamamladıktan sonra, motosikletlerimizi yükleyip, yanımıza servis verecek Demaks Motor'un tecrübeli ustalarından Özkan Parlar'ı da alarak, Ankara'ya yola çıktık.
Haftaya devam edeceğiz.


Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com