Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kazalar hiç kaçınılmaz değildir!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
    Tüm motosiklet sürücülerine faydalı olacağını düşündüğüm bir araştırma okudum. Amerika'da kurulu Motosiklet Güvenliği Derneği'nin, motosiklet kazalarına ilişkin araştırması bu...



    Çoğumuz, motosiklet kazalarının otobanlar veya virajlı dağ yollarında olacağını düşünüyor olabiliriz. Fakat tersine, büyük çoğunluğu şehir içinde oluyormuş. Aslında çok mantıklı. Çünkü hızlı bir otoban sürüşü veya virajlı dağ yollarında ister istemez dikkatimizi yola veriyoruz, ama her gün geçtiğimiz, evimize giden sokakta aynı dikkati göstermiyoruz.
    Motosiklet kazalarının yüzde 90'ı şehirlerde, yüzde 74'ü de, bir başka araçla, çoğunlukla otomobille çarpışma sonucunda oluyormuş. Yani otomobillerden kaçınmak, aslında "kazalardan kaçınmak" anlamına geliyor! Bu nedenle, aynı araştırmadaki tipik kaza durumları ve bu kazalardan kaçınmak için kullanılabilecek stratejilere değinmek istiyorum.

    Amerika'ya özgü değil!
    Bu kazalar sadece Amerika'ya özgü değil! Okuyunca, benzer durumlarda en az bir kez sizin de kalmış olduğunuzu görecekseniz. Başkalarının deneyimlerinden ve gerçekleşmiş kazalar üzerine yapılan bu araştırmadan tecrübeli sürücüler de önemli dersler çıkartabilirler.
    Birinci durum "Köpekbalığı" olarak adlandırılmış. Çünkü tarifi gerçekten "avını takip eden bir köpekbalığını" andırıyor. Bir caddede giderken, bir araç, size gereğinden fazla yakın şekilde uzun süre sizi takip ediyor. Araç sürücüsünün motosikleti takip mesafesini ayarlayamamış olmasından, motosikleti incelemek istemesinden ya da sizi caddede gereksiz bir kapışmaya tahrik etmek istemesinden olabilir! Siz de tedirgin olup yolundan çekilmek istiyor ve öteki şeride geçiyorsunuz. Fakat aynı anda o da öteki şeride hareketleniyor. Çarpışmayı önlemek için ne yapabilirsiniz?
    Bir aracın sizi fazla yakından izlediğini gördüğünüzde, belirgin şekilde sinyal verip, yavaş yavaş şeridinizi değiştirerek yol verin. Uzun süre pozisyonunuzu koruduğunuzda, arkadaki, yol vermek istemediğinizi, hatta şerit değiştirdiğinizde kapışmak istediğinizi filan sanabilir! Bu yüzden, dikkatinizi mümkün olduğunca açık tutup, buna benzer bir durumda çabuk hareket etmeli, etkili karar vermelisiniz.
    İkinci durumda, tam tersine, bu kez siz motosikletinizle caddede yavaş ilerleyen otomobili (Sürüngen deniliyor) arkadan takip ediyorsunuz. Geçmek istiyorsunuz, ama sürücü anlamsızca hızlanıp, yavaşlıyor. Siz de sollamayı erteliyorsunuz. Bir süre sonra sıkılıp, sollamaya çalışıyorsunuz. Tam o sırada öndeki aniden sola dönmeye karar veriyor ve araçla burun buruna geliyorsunuz. Ne yapabilirdiniz?
    Anlamsız şekilde seyreden otomobil, sizi bir şey aradığı, belki sapacağı sokağın adını görmeye çalıştığı, bu yüzden de arkasına dikkat etmediği konusunda uyarmış olmalıydı! Siz de farkedip, bu olası tehlikeden uzaklaşmaya çok önceden karar vermeliydiniz... Bu yüzden araya birkaç saniye mesafe koyun, yol kesişimlerinde kesinlikle sollama yapmayın!
    Üçüncü durum da benzer bir olay. Çevreyolunda başıma geldi. Diyelim otobanda veya çevreyolunda sağ şeritten tatlı tatlı gidiyorsunuz. Tam bir çıkışın yanından geçerken, sol şeritten bir araç, aniden önünüze kırıp, çıkşı yakalayabilmek için ani fren yapıyor. Fren mesafesi kalmamış ve çarpışma neredeyse kaçınılmaz!..
    Strateji olarak çıkışı önceden fark etmeliydiniz. Çevrenizdeki araçların bu çıkışı kullanmak için ani ve saçma manevralar yapabileceği olasılığını değerlendirip, bir sol şeride geçmeliydiniz. Çünkü sağ şeritten gittiğinizi görenler, sizin de buraya sapacağınızı sanabilirler. Bu bölgelere ekstra dikkat!
    Hemen yeni bir haberi aktarayım. Kenan Sofuoğlu, bu hafta sonu yapılan Imola'daki Super Stock yarışında ikinci gelerek şampiyonada şu anda 3. devam eden sürücünün hemen 1 puan arkasına, 4. sıraya yerleşti. Bu güzel sonuçlar devam ederse, sezonu üçüncülükle bitirecek umarım.

    Kemal Merkit
    kemal@sportworksgroup.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Şeyh Şamil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Son derece önemli ve güncel bir konu..
    Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..Ne elbiseler gördüm içinde insan yok..

  3. #3

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Benim başıma bugün şöyle bir durum geldi. Yol iki şerit, ben soldan gidiyorum. Önümde 61 plaka bir minibüs var ve ben onunla yaklaşık bir araç boyu aramı açmış gidiyorum. Sağ tarafımda ise bir dolmuş var, bu sebeplede sol şeritin sol teker izinden yoluma devam etmekteyim. Arkamda ise wolswagen bir minibüs korna ile benden yol istiyor! O anda ne yapmalıyım?

    Ben size yaptığımı anlatayım, belki siz de yapmam gerekeni anlatırsınız. Motosikleti araç saymayan zihniyetin altında kalmamak için hızımı artırdım, sağa sinyal verdim ve tabiri caizse kontrollü makas attım.

    Biliyorum yaptığım hareket riskli idi ama daha öncesinden başıma gelen yol ver(e)meme durumlarında, hem asabım bozuldu hem de adamlarla kavga etme durumuna geldim. Bu sebeple yol isteyen herkese yol vermeye çalışıyorum, ama öyleleri var ki virajın içinde yatmışım orada bile yol istiyor. Gel de psikopata bağlama.

    Tavsiyelerinize açığım, kavgasız, gürültüsüz, asabım bozulmadan trafikde yol almak için.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  4. #4
    serimotorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Racer 200 S
    Güncel tutmakta fayda var
    Hayata Vizö'RR'deN Bakmak AyrıcalıktıR...

    0 Rh (-)

  5. #5
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Konunun yazarı Kemal Merkit şu an Buenos Aires'te Dakar 2011 yarışına hazırlanıyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler