Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ilk kazam..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Kasım 2022
    Merhabalar. Öncelikle kazasız belasız sürüşler dilerim. 1,5 ay önce başladığım motosiklet hayatımda ilk kazamı trajikomik biçimde yaşamış bulunuyorum. Ucuz atlatılan hafif sıyrıklı, biraz maddi hasarlı ve bol tozlu bir deneyim oldu.
    28 yaşında kanı deli akmayan bir genç yetişkin olduğum için agresif süren veya adrenalini motosiklet üzerinde arayan biri olmadığımı belirtmek isterim. Motosikleti özgür hissetmek, gezmek ve ulaşım ihtiyacımı gidermek için çok dikkatli bir şekilde kullanıyorum. Ancak bu durumun verdiği "çok dikkatli olduğum için bana bir şey olmaz" şımarıklığının/burun kalkıklığının rahatsızlığını da hissetmeye başlamıştım. Çünkü her ne kadar hissetmek istemesem de alttan alttan dürten bu zehirli ama cılız öz güvenin başıma bir şey açabileceğini hissediyordum. Çünkü henüz yaklaşık 2000 kilometrelik bir tecrübe(sizlik) vardı üzerimde. Hem bu şımarıklığı yenmek, hem de viraj çalışmak için hazır tatil de başlamışken çıkayım dedim. Pişman mıyım? Azıcık.
    Motosikleti genellikle Karadeniz yolunda sürdüğüm için viraj konusunda fazla tecrübe kazandığımı düşünmüyordum. O yüzden viraj çalışmalıydım. Aea viraj ve kontra videolarını izledim ve güzel, virajlı bir yolda yaklaşık 2 saat viraj çalıştım. Her şey çok güzeldi. Bugünlük bu kadar çalışma yeter diyip gezmek için bir köy yoluna girdim. Muazzam manzaranın tadını çıkarmak için maks 60-70km hızla gidiyordum. Asfalt oldukça guzeldi ama yolu bilmediğim için fazla gaz açmıyordum. Yaklaşık yarım saat gittikten sonra iileride yerde bir beyazlık gördüm. Zemin kireç gibi görünüyordu. "En fazla ne olabilir ki?" diyerek hızımı 30-40lara düşürdüm ve sağa doğru dönmeye hazırlandım. Sağa kontra yaparak beyaz bölgeye girdiğimde çakıl olduğunu anladım ve o an olay cereyan etti. Çakıla girer girmez ön lastik kaymaya başladı. Kaymasını önlemek için gidonu düzeltip motoru dikleştirerek normal biçimde durdurmayı düşündüm ve gazı bırakıp hafiften frenleri yokladım ancak nafile. Çakıl gölünde hiçbir tutuş olmadığından bembeyaz tozlar arasında buz pateni yaparcasına kayıyordum. Dümdüz gittiğim için muhtemelen karşıdaki çitlere girecektim. Toz girmemesi için refleks olarak kapadığım gözümü aynı saniyede açtığımda yerde toz içinde yatıyordum. O an 20 yıl önce bisikletten düştüğümdeki o hissiyatı yaşadım. Bi yandan küfür, bi yandan şükür ederek motoru kenara çektim ve durum değerlendirmesi yaptım. Bendeki durum; üstümdeki LCW rüzgarlık mont ve elimdeki OEM marka kışlık örme eldiven yırtıldı, KOTON kot pantolonumun sağ tarafı delik deşik oldu, aynı pantolonun sağ cebinde bulunan telefonumun kılıfı hasar gördü, LUMBERJACK botumun ucu açıldı. Sol baş parmağım burkuldu ve şişti, sağ avuç içim kanadı. Sırt çantamdaki laptopta ciddi hasar var, kask ise ufak çizikler aldı. Motordaki durum; sağ gidon yamuldu, sağ koruma takozu yamuldu, sağ ön sinyal kırıldı, ön cam çatladı. Ekipmanın önemini hafiften canımı, ağırlıkla cebimi acıtan yoldan anladım. Ve "En fazla ne olabilir ki?" dememeye karar verdim. Şimdi düşünüyorum da, o yola motosikletle girip de düşmemek imkansıza yakın. Çünkü gerçekten olağanüstü mıcır/çakıl dökülmüş. Resimde solda görünen yol benim geldiğim yol, bulunduğum taraf ise döneceğim viraj. Umarım hiçbirimizin başına böyle bir şey gelmez. Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.



    üzülüyorum sabri abi

    espresso ve ozanturk bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Kasım 2022
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2014 Iron 883
    bence Allah beterinden saklamış hocam, AEA izledim diyorsunuz bir de, viraj çalışmak için çıkıp ceketi geçtim eldiven bile takmıyorsunuz afedersiniz delirdiniz mi köy yolunda? inşallah kaskınız vardır hocam yapmayın şöyle şeyler ya.

    edit: yuh çüş evresine girip geri kalan bir kısmını okumamışım kask varmış ama yetmezzzz!!!! yetmez abicim.

  3. #3

    Üyelik
    30 Kasım 2022
    Alıntı doberman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence Allah beterinden saklamış hocam, AEA izledim diyorsunuz bir de, viraj çalışmak için çıkıp ceketi geçtim eldiven bile takmıyorsunuz afedersiniz delirdiniz mi köy yolunda? inşallah kaskınız vardır hocam yapmayın şöyle şeyler ya.

    edit: yuh çüş evresine girip geri kalan bir kısmını okumamışım kask varmış ama yetmezzzz!!!! yetmez abicim.
    Sonuna kadar katılıyorum. bir musibet bin nasihat olayı.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Bazen trafik tuzağı, bazen de yol tuzağı ile karşılaşırız. Siz yol tuzağı ile karşılaşmışsınız. Yine de sonuç ağır olmamış. Geçmiş olsun. Sürüş yaparken hep temkinli olmak gerekiyor.

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Büyük geçmiş olsun. Full ekipmanlı olmanın önemi zaten hepimizce bilinmektedir ancak sırt çantası ya da cebimizdeki eşyaların da kaza esnasında bizim bedenimizdeki hasarı daha fazla arttıracağı pek konuşulmaz. Yıllar önce sol tarafıma uçtuğumda sol kol içime esas hasarı yan cebimdeki ruhsat vermişti. Yerinizde olsam viraj çalışması yapmaya gitsem bile sırt çantamda laptop ile gitmezdim. Daha ciddi bir kazada o sırt çantası sizin omurganızı kırabilir.
    espresso, cozturk ve eypmrt bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)