Kaza geçirmem ve pert süreci hakkında
-
Merhabalar,
Geçtiğimiz gün evimin yakınlarında yokuş çıkarken kör noktamda kalan bir aracın, hatalı bir yerde u dönüşü yapmaya çalışması sonucunda maalesef kazaya karıştım. Ekipmanlarım tam olmasıyla birlikte sol bileğimde kırık, sağ elimde çatlak ve bacak bölgelerimde darbeye bağlı ezilmelerle beraber ufak atlattığımı umuyorum. Kusur tamamen karşıda. Motosiklete gidip baktığımda ise durum benim için ayrı bir üzücü oldu. Ön çamurluk, amortisörler, radyatör, jant, egzoz, grenajlar ve bir çok yerde farklı hasarlar mevcut. Tahminimce şasede de sıkıntı var. Bununla alakalı olarak bakımlarımı hep yaptırmış olduğum Honda servisine fotoğraflarla beraber uğradım. Kendileri bu tarz motorları normalde almadıklarını ama ben düzenli müşterileri olduğum için yardımcı olabileceklerini vurguladılar. Vurgularken pert talebinde bulunmamın daha sağlıklı olacağını, istersem belirli bir miktar karşılığı ekspertiz yaparak hasar tespit yapabileceklerini söylediler.
Böyle bir deneyimimim hiç olmadığı için nasıl bir süreç ilerleteceğimi açıkçası hiç bilmiyorum. Pert talebinde bulunmak için karşı sigorta ile sözel bir iletişim ekspertiz sürecinin başlaması için yeterli olur mu yoksa kendim önden bir ekspertiz mi yaptırmalıyım? Motor hala yedieminde duruyor. Yetkili servis motosikletin oraya çekilmesine de çok yanaşmadı sanıyorum çok fazla uğraşmak istemedikleri için. Yarın itibariyle süreci takip edip başlatmak istiyorum. Daha önceden deneyimi olanlar varsa yönlendirebilirlerse çok sevinirim.
Ek olarak, çekici- otopark masrafları, ekipman zararlarım da sigortaya yansıtılabiliyormuş. Bu konuda da bilginiz varsa paylaşırsanız çok memnun olacağım. Birkaç fotoğrafı fikir olması amacıyla ekliyorum.
Reklamlar
-
-
Geçmiş olsun öncelikle
Exper raporu dedikleri şey dava vb şey açılacak ise gerekli oluyor diye biliyorum.
Serviste dosyanızı açtırın zaten hasar tespiti yapmak zorundalar,
Hasar tespitini yapıp karşı tarafa bildirecekler.
Eğer siz tespit sonrası dosyayı kapattırmadan motoru çıkarmak isterseniz exper raporu adı altında para talep ediyorlar. Vag grubunda böyle ilerlemişti bizde.
Pert olayı içinde tamamen karşı tarafın sigorta experi ve sizin servisin birebir diyoloğu ile alakalı
Tabi birde araya giren parça ne kadar tutar, rayiç bedeli nedir gibi gibi yüzdeler var, bu konuyu bilenler yazacaktır. Öyle kafadan pert talebinde bulunalım yok sanırım. Motorun yaşı büyük ise orijinal parça kabul etmeyebilirler.
Çekici ücreti yansıyor mu bilmiyorum ama ekipmanlar yansıyor, tabi tutanakta belirtmek gerekiyor olabilir emin değilim, ekipmanların faturası var ise tefe tüfe ile beraber yıla göre hesaplanıp para veriyorlar, fatura yoksa muadilleri araştırılıyor genelde ölü fiyatı veriyorlar
-
-
-
Cok gecmis olsun Allah beterinden korusun. Surec soyle isliyor:
1-Kaza tespit tutanagi ve fotolarla servise basvuruyorsunuz.
2-servis dosyanizi aciyor.
3-Eksper geliyor masraf belirliyor.
4-Masraf motorun kasko bedelinin bilmemkacini gecerse arac perte cikiyor.
5-Gecmesse tamir oluyor.
Pert talebinde bulunma diye birseyi hic duymadim. Pert isi arac sahibinin talebine gore degil, sigorta firmasinin belirledigi kriterlere gore oluyor.
Tekrar gecmis olsun
-
Sigortacin bu işlerden iyi anliyorsa onunla konusmani tavsiye ederim bilmediğimiz şeyler oluyor
Bir de kaza yaralanmalı trafik kazasi geçiyordur bu konu için iyi bir avukat tut
Gerekli süreci raporlarla onlarla konuşursun
-
Geçmiş olsun, karşı taraf suçluysa, yaralandıysan tazminat hakkın olabilir. Hukuki durumu, haklarını araştır. benim 3-4 sene sürmüştü.
Tekrar çok geçmiş olsun.
-
Geçmiş olsun.
Ben otopark ve cekici parasini almayi basaramadim ama ekipman kaza tespit tutanaginda yazmasa bile ekspre bildirip alabiliyorsunuz.hasar dosyası acilinca sms geliyor eksper numarasi vs orayi arayip sorun ekipmanlarim zarar gordu fotograf mi atıyım tamirciye mi birakiyim vs gibi. Benim kask cizildi ucretini aldim tabi sizin ödediğiniz ücret ben kaski 2000 liraya almisim kask 6000 olmus 2000 verdi.pantalon 940 a almisim 1600 olmus mesela 940 verdi.Bot ve eldivende eskiyen urun vs deyip sadece tamir karsiliyorlardi fatura almam zor olacagi icin ugrasmadim.Bence sacma ama ne dogruki o dogru olsun
-
Geçmiş olsun.
Servisin neden ekspertiz ücreti talep ettiğini anlamadım.
Kusur karşı araçta ve kaza evraklarınız tam ise karşı aracın trafik sigortası üzerinden hasar dosyası açılır.
Sigorta eksperi servise gelip motoru görür ve çıkan masraf ile ilgili sigortaya ön rapor gönderir.
Sigorta aracın onarım yada pert olma durumlarından hangisi daha ekonomik ise buna göre hareket eder.
Yaralanma sonrası yine sigortadan maddi tazminat alabiliyorsunuz. Bununla ilgili bir avukat ile görüşebilirsiniz.
-
-
-
-
Geçmiş olsun, acil şifalar.
-
-
Çok geçmiş olsun.
Umarım az zararla atlatırsınız.
-
Yukarıda da bahsedilmiş. Pert talebi düdükleme. Öyle birşey yok. Pert talebini zaten servis yapıyor. Normalde böyle motorları neden almıyorlar? Ya yapamıyorlar, ya uğraşmak istemiyor. Her iki türlü de art niyet. Servisi sevmedim.
Sonuç olarak servis dosyayı açacak. O zaman ben pert istiyorum dersiniz. Servis de eksperi ikna etmeye çalışır. Ama yüksek enflasyonist ortamda malesef pert olsa da fiyatlar tutarsız olacağı için aklınızdan geçen fiyatı alamayabiliyorsunuz.
Ge.miş olsun dostum.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Kısıtlı bilgi ile yazıyorum tabii ama servisin tutumundan bir şey anlamadım ben.
Normalde bakmıyoruz ne demek? Ne diye yedieminde duruyor motor?
Arkadaşım Nisan'da Yamaha'sı ile kaza yaptı, 1 hafta Tuna'da yattı motor, sonra orada yaptırmayacağımız için kendimiz teslim aldık götürdük. Yerleri mi darmış
-
Perte ayrilan motosikletleri sigortalar servislere satmaya calisiyor parca olarak kullanirsin yapar satarsin vs diye ondan istemiyor olabilirler bence yetkili servise gidince sıkıntı kalmaz diye dusunuyorum.
-
Merhabalar, değerli bilgilendirmeleriniz ve geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum. Önümüzdeki hafta itibari ile servisin ekspertiz yapması ve dosyayı açması sonrasında benim şahsi otoparkımda aracın kalacağı ve sigorta eksper sürecini bekleyeceğimiz üzerine servis ile anlaştık. Alanlarında yer olmaması sebebiyle orada tutmayı istemiyorlar. En azından yetkili servis aracılığıyla bir hasar tespiti yapılması ve parça ücretlendirmesi yapılmış olacak. Karşı tarafın eksperinin kararı maddi kaybımı en az gerçekleştirdiğim bir şekilde olur diye umuyorum. Uzun bir süreç olacağını tahmin etmekle birlikte, yaşanan gelişmeleri benzer şeyler deneyimleyenler olursa görebilmeleri için buradan paylaşıyor olacağım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)