Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Balçova Agora AVM İlerisi Ufak Bir Motorsiklet Kazası Geçirdim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Merhabalar, başlıktada okuduğunuz üzere yaklaşık 1-2 saat önce ufak bir motorsiklet kazası geçirdim. Çıkardığım ve sizinde çıkarmanızı istediğim dersleri sizlerle paylaşmak istedim.

    Havanın yağmurlu olacağını biliyordum. Ancak sabah ve öğle saatlerinde yağmurun olmadığını sadece gece yağacağını sanıyordum. Motosiklet eldiveni almak üzere konak tarafına gittim. Yol boyu yağmur yağmadı ancak hava çok rüzgarlıydı. Yağmurun yağacağını az birşeyde olsa tahmin ettim ancak bu denli yağacağını düşünemedim. Çiseler durur gece başlar asıl dedim. (Yola çıktıktan 5km falan sonra ilk yağmur damlası düştü). Tahmin ettiğim gibide oldu. Bir kaç damla düştü ve durdu. Güneş açınca rahatladım, hızlıca işimi bitirip eve dönmek üzere aceleci davrandım. İşimi hallettim ve eve dönüş yolunda yağmur kaskıma hızlıca düşmeye başladı. Yağmurun başladığını anladığım an düşük devir, maks 50km/h şeklinde evimin yolunu dikkatlice en sağ şeritten tutmaya başladım. Zira lastiklerim fabrika çıkışı lastik ve gerçek anlamda çöpler. Isınsa bile kuruda bile yol tutmayan lastik demeye bin şahit bir varlık kendileri. Evime çok az bir mesafe kala yaklaşık 500m önümde kırmızı ışık yandığını gördüm. Hızım 50km/h (+- 5km/h) idi. Arka frene parmak ucumla dokunmama rağmen sanırım devrin düşüklüğüyle beraber arka lastik kilitlendi ve ilk yalpayı o an aldım. Yaklaşık 50-100 metre arası yalpalaya yalpalaya gittim. Gazı hafif açarak yalpayı durdurmayı başardım ama ışıkta önümde duran kamyonete gittikçe yaklaşıyordum ve daha fren bile yapamamıştım. Sağ şeritte duran kamyonetten kontra vererek kaçmayı başardım ancak debriyaja basıp arka frene tekrar dokunduğum an arka lastik sol tarafıma gelip bana selamı çaktı bile. Işıkların dibine gelmiştim ve sağ taraftaki kırmızı ışık yeşile dönmüştü ve araçlar harekete geçmişti. Duramayacağımdan emin olduğum için panik yaptım ve gerisi malum. Korna çalarak uyarmaya çalıştım ve uyarımı alıp ışıktan bana doğru harekete geçen araç neyse ki durdu. Durmasaydı ona çarpıp kazanın şiddetini katlayabilirdim. 1-1.5 saniye sonrasında ise kendimi yerde buldum zaten. Azda olsa soğuk kanlılıkta arka lastik yalpalarken bile trafiği uyarabilmem belkide hayatımı kurtardı. Yere düştüm ve motosikletim ve ben sürüklendik. Şans mıdır şanssızlık mıdır bilemem ama bir motosiklet eğitmeninin önüne düşmüşüm. Beni sakinleştirdi ve motosikletimi kaldırmama yardımcı oldu.

    İlk yalpadan itibaren beni izliyormuş. Yapabileceğin hiçbir şey yoktu bu lastikler ne yaparsan yap yol tutmaz ilk yalpadan itibaren düşmeye mahkumdun dedi. Motosiklet sürüş becerilerimi yinede tebrik etti düştüğüm an motosikleti serbest bırakıp kaymasına izin verdiğim için ve kayarken bile trafiği uyardığım için.

    Bende çok ufak bir çizikten başka hiçbirşey yok dostlar. Sağ aynam kırıldı, gidon yamuldu, egzoz civatam düştü, arada sırada amartisörlerden midir keçelerden midir bilmiyorum garip bir ses geliyor ayrıca fren maneti ve sağ topuz eridi biraz. Motorsikletim RKS Titanic 150-S. Nasıl oldu bilmiyorum ama grenajlarda tek bir çizik dahi yok. Egzoz plastiği bile hafifçe çizilmiş. Canımı en çok sıkan şey gidonun yamulması. Gidon yamukluğu nasıl düzelir, tahmini kaça patlar ve gelen garip sesin nedeni nedir ayrıca maliyet tahmini olan varsa yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

    Size verebilceğim tavsiyeler şunlar;
    -> Lastiğiniz istediğiniz kadar iyi olsun eğer mümkünse yağmurlu havada kullanmayın. Ne olursa olsun iki teker üzerindeyiz ve kaza riskimiz yağmurlu havada her koşulda katlanıyor. Ve emin olun kaza gerçekleşmeden 10 saniye önce bile kaza yapacağınızdan zerre haberiniz olmuyor. 10 saniye içerisinde kaza başlamış, gelişmiş ve bitmiş oluyor. Hatta 10 saniye bile sürmüyor.
    -> Diyelim ki çıkmak zorunda kaldınız ve çıktınız kesinlikle ani frenlerden kaçının. (Fren yapmak yerine ilk yalpadan kurtardığım an gaz açıp kırmızı ışıkta geçseydim sadece bir trafik cezasıyla kaza yapmadan kurtulacaktım. Hatam gaz açıp ilerlemek yerine durmaya çalışmak oldu.)
    -> Eğer kaza yapacağınız kesinleştiyse etrafınızda çarpacağınız hedefleri uyarın veya çarpmayacağınız şekilde düşmeye çalışın. Hem maddi anlamda hem sağlık anlamında alacağınız hasarı düşürecektir.

    Herşeye rağmen çok şükür. Motorsikletim pert olabilirdi, ışıkta geçen araçları uyarmasam en öndeki araca o hızla çarpıp ciddi yaralalar alabilirdim, düşerken bir yayaya çarpabilirdim. Her kaza, her bela, her müsibet Allah'tandır. Herşeyin bir sebebi bir nedeni vardır. O kazayı yapmasam belkide az ileride çok daha ağır bir kaza geçirecektim. Kendinize iyi bakın, her zaman güvenli sürüş yapın. Bir yere geç gitmek hiç gitmemekten daha iyidir dostlar.. Hepimize kazasız belasız sürüşler dilerim.
    jessicaajame bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns200 15"
    Öncelikle geçmiş olsun en büyük tesellimiz size bir şey olmaması Allah büyük kazalardan korusun.
    motosikletinizin gidonu sıfırı 200 küsür civarı, garip sesin sebebi düşen egzoz civatasının boşluğundan gelen ses olabilir, canızı sıkmayın bunların çoğunu kendiniz halledebilirsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun en büyük tesellimiz size bir şey olmaması Allah büyük kazalardan korusun.
    motosikletinizin gidonu sıfırı 200 küsür civarı, garip sesin sebebi düşen egzoz civatasının boşluğundan gelen ses olabilir, canızı sıkmayın bunların çoğunu kendiniz halledebilirsiniz.
    Çok teşekkürler. Benimde en büyük tesellim o. Şu yağmurlu havalar bir geçsin işinde iyi bir servis araştırıp gideceğim. Umarım gidon tamiratla hallolurda amartisörlerin vs değişmesine gerek kalmaz. Çünkü şuan o masrafı yapabilecek durumda kesinlikle değilim. İyi dilekleriniz için teşekkürler.
    motoizmir bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    20 Temmuz 2020
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    250r
    Geçmiş olsun. Belirli belirsiz ıslak asfalt en kötüsü.

  5. #5

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı yec adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Belirli belirsiz ıslak asfalt en kötüsü.
    Aynen öyle. İllah yağmurda çıkacaksam yağmurun iyice yağmış olmasını tercih ederim. Daha yeni yağmış olan yağmur aşırı derecede kaydırıyor

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Geçmiş olsun.

    “Lastiğiniz istediğiniz kadar iyi olsun eğer mümkünse yağmurlu havada kullanmayın.“

    Yağmurlu havalarda kullanmayınca yılın büyük bir bölümü kullanmamış oluyoruz. Motora hiç binmeyelim daha iyi.

  7. #7

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.

    “Lastiğiniz istediğiniz kadar iyi olsun eğer mümkünse yağmurlu havada kullanmayın.“

    Yağmurlu havalarda kullanmayınca yılın büyük bir bölümü kullanmamış oluyoruz. Motora hiç binmeyelim daha iyi.
    İzmirde yaşıyorum ve bazı haftalar haftanın 7 günü yağmur yağıyor. Bugün çıkmamdaki neden yağmura yakalanmayacağımı sanmamdı. Bilseydim zaten çıkmazdım. Dediğim gibi bazı haftalar hiç çıkartmıyorum motosikletimi. Benim şahsı düşüncem 0 risk politikasıdır. Biz istediğimiz kadar güvenli sürüş yapalım arabacılar yüzünden bazen kaza yapabiliyoruz risk her zaman var tabiki ama ben elimden geldiğince riski 0'a çekip motosikletimi öyle kullanıyorum. Bana sorarsanız yağmurlu havalarda sürüş yapılmamalı. Bu riski alıyorsanız tercih tabikide sizin. (2 sene motokuryelik yaptım yağmurlu olan her gün okuduğum duanın haddi hesabı yoktur. 4 tane kaza yaptım 3ü yağmurlu havada kontrolü kaybetmemden dolayı gerçekleşti diğerinde ise sol şeritten benim sağ tarafımda bulunan apartmana girmeye çalışan araç sürücüsünü yüzünden fren mesafesi bile bulamadan sağ çamurluktan araca çarpmamdı. Siparişim nerde kaldı telefonu yağmurlu havalarda hep gelirdi ama umrumda bile olmazdı. O paketi hiç atamamam geç atmamdan daha kötü bir durum diye düşünüyorum)

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Geçmiş olsun. Ben de Rks Titanic 150 S kullandığım zamanlar birkaç kaza yapmıştım. Dediğiniz gibi lastikleriniz hem berbat hem çok eski. İlk adım olarak yenilemenizi öneririm. Benim de gidonum yamulmuştu, boruyla çektirerek düzelttik. Benim de egzoz koruma plastiğim çizilmişti, ben o plastiği söküp hafiften zımparalayıp mat siyah egzoz boyasıyla boyamıştım, eskisinden güzel olmuştu. Egzoz korumanın çıkan civatasının yerine dandirikten birşey uydurabilirsiniz, çok kolay. Geçmişte benim birçok alışveriş yapıp memnun kaldığım bir sitenin linkini bırakıyorum. Yedekparça konusunda size yardımcı olabilirler.

    Son olarak arka frenden çok medet ummayalım, sizin de bildiğiniz gibi motorlarımızı ön fren durduruyor.

    https://www.motosikletsepeti.com/kat...dek-parca/1952

  9. #9

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Ben de Rks Titanic 150 S kullandığım zamanlar birkaç kaza yapmıştım. Dediğiniz gibi lastikleriniz hem berbat hem çok eski. İlk adım olarak yenilemenizi öneririm. Benim de gidonum yamulmuştu, boruyla çektirerek düzelttik. Benim de egzoz koruma plastiğim çizilmişti, ben o plastiği söküp hafiften zımparalayıp mat siyah egzoz boyasıyla boyamıştım, eskisinden güzel olmuştu. Egzoz korumanın çıkan civatasının yerine dandirikten birşey uydurabilirsiniz, çok kolay. Geçmişte benim birçok alışveriş yapıp memnun kaldığım bir sitenin linkini bırakıyorum. Yedekparça konusunda size yardımcı olabilirler.

    Son olarak arka frenden çok medet ummayalım, sizin de bildiğiniz gibi motorlarımızı ön fren durduruyor.

    https://www.motosikletsepeti.com/kat...dek-parca/1952
    Cevabınız için teşekkürler. Motosiklete koyacak yakıtı bulamıyorum desem yeridir. İlk işim tabikide lastik yenilemek ancak o bütçeye bir türlü ulaşamadım. Ama ilk iş olarak aklımda kendisi. Cevabınızın SS'ini aldım ve söylediğiniz egzoz tamirini uygulayacağım. Hava yağmurlu olduğu için ön frene dokunmadım bilerek kaymıyım diye ama sonuç maalesef değişmedi. Sanırım aynalar çift olarak satılıyor. Tek olarak bulamadım hiçbiryerde. Sizin önerdiğiniz sitedede öyle. Siteyle iletişime geçip sadece sağ aynayı alabilir miyim diye soracağım.

  10. #10
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Geçmiş olsun. Cana bir şey gelmemiş ya. Hepsini halledersiniz. "windy.com" veya "ventusky.com" dan baksaydınız yağmurun öğlen saatlerinde başlayacağını öğrenimiş olurdunuz. Yağmurda hiç mi kullanılmaz. Kullanılır. Yağmur altında uzun yol bile yapılıyor. Lastikleri borç-harç değiştirmeniz lazım. Her zaman şans yanınızda olmayabilir. Küçük bir düşme ile dahi sonu ameliyatla biten yaralanmalar olabiliyor.

  11. #11
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı fedheden adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için teşekkürler. Motosiklete koyacak yakıtı bulamıyorum desem yeridir. İlk işim tabikide lastik yenilemek ancak o bütçeye bir türlü ulaşamadım. Ama ilk iş olarak aklımda kendisi. Cevabınızın SS'ini aldım ve söylediğiniz egzoz tamirini uygulayacağım. Hava yağmurlu olduğu için ön frene dokunmadım bilerek kaymıyım diye ama sonuç maalesef değişmedi. Sanırım aynalar çift olarak satılıyor. Tek olarak bulamadım hiçbiryerde. Sizin önerdiğiniz sitedede öyle. Siteyle iletişime geçip sadece sağ aynayı alabilir miyim diye soracağım.
    Size ters diş denen bir ayna lazım. Durumlar uygun değilse Letgo gibi 2. el sitelerde Ybr, Tvs Apache gibi markaların 2. el ilanlarını kovalayın, muhtemelen tek ayna bulacaksınızdır. Durumlar toparlanınca da çift olarak yenilersiniz.

  12. #12

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Cana bir şey gelmemiş ya. Hepsini halledersiniz. "windy.com" veya "ventusky.com" dan baksaydınız yağmurun öğlen saatlerinde başlayacağını öğrenimiş olurdunuz. Yağmurda hiç mi kullanılmaz. Kullanılır. Yağmur altında uzun yol bile yapılıyor. Lastikleri borç-harç değiştirmeniz lazım. Her zaman şans yanınızda olmayabilir. Küçük bir düşme ile dahi sonu ameliyatla biten yaralanmalar olabiliyor.
    Bu kazadan sonra hava durumuna daha detaylı bakacağıma emin olabilirsiniz Lastiklerimden mi ıslanmamdan mı kontrol azalmasından mı bilmiyorum ama riskin yağmurda kat kat daha fazla olduğunu düşünüyorum ve kullanmamayı tercih ediyorum. Lastik değişiminden sonra bu fikrim değişir mi değişmez mi tekrardan göreceğim Yorumunuz için teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size ters diş denen bir ayna lazım. Durumlar uygun değilse Letgo gibi 2. el sitelerde Ybr, Tvs Apache gibi markaların 2. el ilanlarını kovalayın, muhtemelen tek ayna bulacaksınızdır. Durumlar toparlanınca da çift olarak yenilersiniz.
    Göz gezdireceğim. Teşekkür ederim.

  13. #13

    Üyelik
    02 Şubat 2022
    Şehir
    İstanbul
    Geçmiş olsun.

    Naçizane tavsiyem yağmurda düşmek istemiyorsanız, yanlamayı öğrenin. YouTube’da Oğuzhan Muslu beyfendinin bu konuda bir çok eğitim videosu var. Ben izledim çok faydasını gördüm.

  14. #14
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Geçmiş olsun.
    O kaza Allah'tan değil, kötü lastikle yeni çiseleyen yağmurda yolda olmaktan.

    Yağmurlu havada motor kullanılır.
    Lastikleriniz iyiyse, motorunuzu tanıyor ve hakimseniz, ağustos sıcağında bardaktan boşanırcasına yağan yaz yağmurunda, Şile-Ağva arasında motosiklet kullanmanın keyfine doyum olmaz...

  15. #15
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Arkadaşlar sittirtmeyin Oğuzhan Muslunuzu, bilmeyen gençten biri sizin önerinizle örnek almaya çalışıp patlar, üzülürsünüz.

    Trollük yapacaksanız da az delikanlı olun, kimsenin hayatına kastedecek önerilerde bulunmayın.
    XGAMER, motoizmir ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    13 Ekim 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-S
    Alıntı kolestroll adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.

    Naçizane tavsiyem yağmurda düşmek istemiyorsanız, yanlamayı öğrenin. YouTube’da Oğuzhan Muslu beyfendinin bu konuda bir çok eğitim videosu var. Ben izledim çok faydasını gördüm.
    Çoğu youtuberi biliyorum videolarını izliyorum ancak ne yaptıkları tekerlere, ne yanlamalarına, nede attıkları makaslara hiç özenmedim. Her zaman güvenli sürüş üzerine tekerleklerimi döndürdüm. Ama kazadan kurtulmak için kullanılabilirmiydi, belkide. Apaçilik için değilde güvenli sürüş için kullanabilir miyim diye göz gezdireceğim. Teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:25 ----------

    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.
    O kaza Allah'tan değil, kötü lastikle yeni çiseleyen yağmurda yolda olmaktan.

    Yağmurlu havada motor kullanılır.
    Lastikleriniz iyiyse, motorunuzu tanıyor ve hakimseniz, ağustos sıcağında bardaktan boşanırcasına yağan yaz yağmurunda, Şile-Ağva arasında motosiklet kullanmanın keyfine doyum olmaz...
    Dediğinizde haklısınız. Benimde hatalarım ve çıkarmam gereken dersler var. En basiti lastik konusu dediğiniz gibi. Bunun farkındayım ve düzeltmek için çabalıyorum. Değerli yorumunuz için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:31 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar sittirtmeyin Oğuzhan Muslunuzu, bilmeyen gençten biri sizin önerinizle örnek almaya çalışıp patlar, üzülürsünüz.

    Trollük yapacaksanız da az delikanlı olun, kimsenin hayatına kastedecek önerilerde bulunmayın.
    21 yaşında üniversite öğrencisiyim. Öğrenci aylığıyla yemeğimden suyumdan arttırarak aldığım motorumla apaçilik yapacak değilim. Motorsiklet kullanmak zaten akıl ister, zeka ister muhakeme yeteneği ister. Eğer bir insan o tür videolardan gaza gelip apaçilik yapacaksa zaten bu özellikler kendisinde yoktur. Kara kara düşünüyorum daha kiramı elektrik faturamı 2 aydır ödeyemiyorken bu kazayı nasıl karşılayacağım diye. Dediklerinizde haklısınız. Kesinlikle özendirilmeyecek tarzda videolar kendileri. Apaçilik yapmak için örnek alınamaz tarzda içerikler ama arkadaşın dediği gibi belkide yanlamayı bilsem ve bunu güvenli sürüş için kullansam kaza yapmayabilirdim.

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Bugüne dek bir kez motordan düştüm oda yeni yağmış bir yağmurda arka tekerin kaymasından dolayı idi.

    Arkadaşın motoru ve fabrika lastikleri vardı üzerinde. Emanetin canı hakkaten kıçında..

    Daha önce hiç o denli arka teker kayması yaşamamıştım. O kadar alışmışım ki stabil sürüşe, arka kayınca elim ayağım titredi.

    Yani troll arkadaşın dediği gibi olmasa da, şu arka teker kaydığında motordan düşmeyecek kadar dengede durmayı öğrenmek lazım. Oguzhan denen ibibik arkayı bi sağa bir sola savura savura sürüyor(marifet diye demiyorum asla) aynı şeyi ben denesem ilk savurmada asfalta yapışırım.

    Bunun içinde ne yapmak lazım acaba? Karlı yolda mı sürüp deneyimlesek, yada kaygan zeminde mi deneyimlesek bilmiyorum.

    Yani madem fakiriz ABS’siz motor kullanıyoruz. En azından arka teker kitlediğinde düşmeden kalabilmeyi öğrenebiliriz belki.

    Neden arka? Diyenler için; ön kayınca geriye yapacak bir şey kalmıyor.

  18. #18

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Cok gecmis olsun genc kardesim, cana gelecegine mala gelsin. Sana birsey olmamis ya onemli olan o. Gerisi hallolur birsekilde.

    Madem yeri gelmis sunu soylemeden gecemeyecegim. O euro normlarinin monakoyum. Yil 2022. En azindan on abs, cc gozetmeksizin butun motosikletlerde zorunlu olmalidir.

    Motorunda Abs olsaydi, su yasadiklarinin hicbiri olmayacakti. yagmur camur on frene paldir kuldur abanacaktin.

    Benim bajaj v15 misal. Devir gostergesi ve tripmetre bile yok. Gostergede hiz ve yakit gostergesi disinda hicbirsey yok ama onde abs var.

    Muhtemelen dunya uzerinde var olan en ucuz abs sistemidir ama isini yapiyor. Ne zaman abs devreye girse, olmasa neler olurdu dusunmeden edemiyorum.
    bishvp bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)