Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ankara Akay kavşağında akşam 18 trafiğinde basit bir sebepten yere yapıştım...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2021
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF Moto 250 NK-A
    https://www.youtube.com/watch?v=oHEQd2Dcy3w&t=435s

    belki izleyenler bazı dersler çıkartırlar. 3 gün önce yaşadığım ufak kazaya/sakarlığa ait görüntüdür üstteki.
    benim görüşüm yeni lastiklerin rodajı bitmediği için 1-2 cm lik kot farkını tolere edemedi ön teker ve kaydı.
    bazı arkadaşlar sarı çizgide kaymışsın dedi.
    bazıları gidon açın çok dar dedi. bir çok sebebi olabilir.

    fakat en büyük sebebi tecrübesizlik olsa gerek.
    neyseki trafik sıkışık olduğu için hızım çok düşüktü. ekipmanım tamdı. motoruma da 2 gün önce koruma demiri taktırmıştım.
    bu sayede ne bende ne de motorda en ufak bir çizik dahi oluşmadı, şükür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Lastiklerin rodajıyla alakalı değil tamamen acemilik. Rahmetli Barkın Bayoğlu'nun kaldırıma çıkma ile alakalı videosu vardı. Bir göz at. Motoruna iyiki koruma demiri taktırmışsın.

  3. #3
    msandikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2019
    Şehir
    Ereğli,Konya
    Motosikleti
    3 tokmak Tracer
    merhaba, geçmiş olsun öncelikle. Koruma demirini takmış olman isabet olmuş görünürde bir hasar olmaması güzel. Kot farkları görünürde çok bir sorun teşkil etmeyecek gibi duruyor fakat pratikte kesinlikle öyle değil. Ozan arkadaşımızın önermiş olduğu videoyu izlemeni ben de kesinlikle tavsiye ederim. Benzeri durumlar karayolundaki derin lastik izlerinde de yaşanabilir, dikkatli olmak lazım.

  4. #4
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Düşük hızlarda motosikletin ağırlığını kontrol etmek zordur ( tam düz bir çizgide gitmiyorsan ), işin temelinde bunu yaşamışsın gibi duruyor, gidonu sola kırıp ağırlığı sola atmışsın, bu mantık ile motor durur olsa bile düşürme ihtimalin yüksekti, çünkü sola uyguladığı ağırlık çok fazla .. sen de dünya squat şampiyonu falan değilsen motosikleti oradan kaldıramazsın kolay kolay, en iyisi yere bırakmak olur ..

    Yine de motosiklet ile u falan dönmedikçe ya da ne bileyim 90 derece bir dönüş falan yapmıyorsan gidon çevrilmez .. buna odaklanmanı öneririm .. çevrildiği dar dönüşlerde dahi ağırlık ters tarafa verilir, yani senden yola çıkarsak, sola dönen bir gidon ve ağırlık değişimi varsa, senin de sağa ağırlık vermen gerekir .. U dönerken ya da çevrende dönerken falan da bu teknik kullanılır ..

  5. #5
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Geçmiş olsun

  6. #6
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Lastiklerle alakasi yok. Bilgi olarak veriyim lastik rodajının yol tutuşuyla çok bir alakası yok aldığım lastiklerin hepsini taktıktan sonra limit sağ sol yatırırım herhangi bir tutuş kaybı yaşamadım. En azından kullandığım altı çift m7rr ve bir kere denediğim z8 için geçerli. Geçmiş olsun. Bende acemilik dönemimde bazen eğim farkını gidon limitini hesaplayamayarak düştüğüm çok hatta bir keresinde kızlara hava olsun diye lastik yaktıktan sonra freni bırakırken debriyajı çekmeyi unutarak düşüp ayağımı çatlattığım oldu canınızı sıkmayın. Bir dahaki sefere kot farkı gördüğünüz yerde farkın azaldığı yada düz karşılayabileceğiniz yere kadar çizginizi bozmazsınız olur biter.

  7. #7

    Üyelik
    21 Eylül 2020
    Geçmiş olsun

  8. #8

    Üyelik
    05 Şubat 2021
    Gecmis olsun, hepsi bir tecrube.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)