Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorize doktordan kaza tavsiyeleri | Sahadan yapın ve yapmayın tavsiyeleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Web sitemde yakın zamanda yayınlamış olduğum bir yazıyı burada herkes faydalansın için burada da paylaşıyorum.
    Yazar İzmir'de 112 Acil Hizmetinde görev yapmış bir motorize doktor. Bizzat sahada gördükerinden yola çıkarak en sık karşılaşılan tehlikeleri yazdı.
    Lütfen okuyunuz ve lütfen: ciddiye alınız. Faydalı olması umuduyla...
    *

    Motorize doktordan kaza tavsiyeleri


    Doktordan kaza tavsiyeleri ama sıradan bir doktordan değil, hem motosiklet sürücüsü, hem görevi itibarıyla trafik kazalarına ilk müdahale eden bir doktor; iyi okumak gerektiğini düşünüyorum…

    Merhabalar, bu yazıyı yazmaktaki amacımla başlayayım. 3 sene motorize 112* deneyimi olan biri olarak, sahada gördüğüm eksikleri öneri mahiyetinde yazıyorum. Bir kişi bile bilinçlenirse benim için zaferdir. Yazarken ekipmanın önemi konusuna da değinesim gelmiş, okurken fark ettim. O da vardır efenim yazımızda. İyi okumalar.
    *Motosikletli doktor birimi. Özellikle acil durumlar ya da büyük olaylarda bir an önce olay yerine gidip, ambulans gelene kadar gerekenleri yapan ekip

    Efendim, trafikte ehliyeti olanlar için (yayalar trafiğin öğesidir fakat ehliyet zorunlu değildir.) alınması elzem üç dersten biridir ilk yardım. Lakin o eğitimlere bende gittim ve dersten kovuldum. Zira o eğitimler bilmem kaç yıldır aynı kalmış durumda ve klişe olacak ama o zamandan beri tıp çok gelişti. Dolayısıyla ben bilgisi taze bir doktor adayı olarak eğitimin eski ve artık değişmiş kısımlarına itiraz ettim ve kovuldum. Dolayısıyla trafik kurslarındaki bilgilerin güncellenmesi gerek. Neyse o iş bizim boyumuzu aşar, biz boyumuzdaki sorunlarla ilgilenelim.

    İki teker sürücüleri olarak, kaza ile her an burun burunayız. Gerek yoldaki yağ, dizel vs. sorunlardan gerek başka sürücülerden gerek kendi hatamızdan kaynaklı, sürekli kaza ihtimali var. Ha bu diğer araçlarla daha mı azdır oransal olarak? Hayır. Trafikteki her öğe için kaza olasılığı aynı orandadır. Bizi riskli kılan ise, yayalar gibi kendimize ait yolumuzun olmaması ve 2 tekerden çok tekerleği olan araçlar gibi kaportamızın olmamasıdır. Biz bariyere vurmayız mesela, bariyer bize vurur. Örnekler çoğaltılabilir.

    Demeye çalıştığım şey şudur. Trafikte 2 teker sürücüsü her daim ölümle burun burunadır. Bunun bilincinde olarak sürmezseniz, düşündüğünüzden erken bir 4 kollu seyahati kazanmanız son derece olasıdır.

    Unutmayın ki, bu satırları yazan ben, çok fazla ölüm görmüş, arkadaşlarının cenazesini kaldırmış bir hekimim. Yazdıklarımız böyle okuyunuz.


    Motosiklet kazasında korunmak
    Kazadan kaçmanın yolu yoktur. Kaza; olasılıklar içerisinde gerçekleşmesini istemediğimiz bir olasılıktır ve elbet karşımıza çıkar ama küçük ama büyük.
    O halde kazayı önleyemiyorsak ne yapmalıyız? Buradaki cevap, aslında hepinizin bildiği şey, ekipman.

    Öyle böyle önemli değildir ekipman. Yolda kaskı kolunda kaç motorcu var? Ya da ceketi olup, pantolonu olmayan? Ekipman bir bütündür ve bedeniniz size hediye edilmiştir. Bu bedene ne kadar iyi bakarsanız o kadar verim alırsınız. Motosikletinize en güzel yağı koyarken hava atıyorsanız, ona bindiğiniz bedeninizi de en güzel şekilde koruyacaksınız. Sizi sevenler var, ölüm gidene kolaydır. Bütçeniz neyse, ona göre en iyi ekipmanı alacaksınız. Gerekirse motosikletinizi bir model düşük alıp ekipmandan ödün vermeyeceksiniz. Emir kipiyle konuşulmasından çok rahatsız olurum ben. Fakat sizin beyninizin parçalarını, kolunuzu, bacağınızı veya gövdenizi parça parça ailenize teslim etmek istemiyorum.

    En başta kendinize ve sonra yakınlarınıza saygı borçlusunuz.
    “Olursa da bana olur.” diyemezsiniz. Sevdiklerinizi, size emek harcayanları üzemezsiniz; yaşamak sorumluluk demektir, yaşamınızın ve değerinin sorumluluğunuzu almalısınız.


    Dolayısıyla iyi ekipman hep ekipman. 10 metre dahi gitseniz, ekipmanlı. Ustanızın dükkanında motosikletinizi ileri geri yapacaksınız: ekipmanlı.

    Plaja gideceksiniz ekipmanlı. Arkadaşlarımla denize gittiğimde botla giderim ben, hepsi benimle dalga geçer. Bu sıcakta pişmiyor musun? Neden ekipmanlısın? Zaten az kilometre şeklinde çokça soruyla karşılaşırım. Tek bir cevabım var yıllardır. “Asfalt daha sıcak.”

    İleri sürüş eğitimlerinde bunun detayı verilir, dinlemesi bedava. O insanların tek beklentisi var, daha az motorcu ölsün ve motosiklet ölüm makinası yaftasından kurtulsun.

    Evet tüm ekipmanlar aynı derecede önemli: bot, pantolon, ceket, eldiven ve kask. Ayaksız yaşamak ister misiniz? Ya da elsiz? Hastanede aylarca yaşam mücadelesi verip omurganız kırıldığı için annenizin, eşinizin altınızı aldığını?

    Sözün özü, ekipmansız motorcu olmaz.

    Bütçeniz neye yetiyorsa alın ama tam alın. Bana motosiklet almak için danışan arkadaşlarıma hep aynı şekilde cevap veririm; 1) kaç paran var? 2) tamam şu kadarını ekipmana ayır, şu kadarına motosiklet bakalım.

    Yukarıda da yazdığım gibi, kazadan kaçış yok. Önleyemediğimiz şeyden kaçınamayız, ancak hazırlıklı olabiliriz. Onun da yolu belli. Ekipmanını giy, eğitimini al. 7 yıldır motosiklete biniyorum, 8 kez motosikleti yatırdım, 2 kez kaza yaptım, birinde takla attım vakaya giderken. Ekipmanlarım tam olduğu için şükür ki kırığım çıkığım yok. Ya olmasaydı?

    Olası kaza nedenleri
    Tabii ki eğitimsizlik baş nedendir. Fakat eğitim almış olsanız bile dikkatsizlik tek sebeptir. Dikkatinizin düşmesine sebep olan her şey kaza sebebidir. Açlık, susuzluk, üşümek, aşırı sıcak, kafanızın yoğun olması vs. vs. Dikkatinizi dağıtmayın yolda. Dağıldıysa durun, gideceğiniz yer kaçmıyor. Su için kahve için, şekerli bir şeyler yiyin. Zaten riskli bir sürüşü, daha da riskli hale getirmeyin.

    Gelelim kaza olduktan sonraki sürece.
    Umarım ki hiç birimiz 112 ile karşılaşmak zorunda kalmayız, hepimiz her gün sağ salim evimize gideriz lakin bazen bizim hatamız sonucu kazaya karışabiliyoruz.

    “Motosiklet kazasında hatalı hep motorcudur, suçlu olmayabilir.” derim ben, manası şudur: Kimse bile isteye kaza yapmaz fakat bizim kaportamız yok, biz açıktayız dolayısıyla bizim daha çok dikkat etmemiz gerekiyor diğer araç sürücülerine göre.

    Olası kazalardan bile kaçınmalıyız. O yüzden kaza olduysa hata bizimdir, suç ise adli makamların vereceği karara göredir. Takla attığım kazada ben hatalıydım. Durmayabileceğini öngörüp durmam gerekirdi. Çünkü onun kaybedeceği tek şey kaportası, benim ise hayatım…

    Diyelim ki kaza oldu, ekipman da var, ne yapmalısınız?

    - Kaza yapan kişi şayet kendisi kalkmıyorsa ayağa, asla ama asla kaldırmayın.
    - Çevresini güvenliğe alın ve 112’yi bekleyin.
    Bunun tek aksi durumu şudur, çevreyi güvenliğe alamamanız.
    Yangın, patlama, ikinci bir kaza ihtimali vs. yoksa bırakın öyle kalsın, 112 ekibi gerekeni yapar gelince.
    - Hastayı oynatmanız gerekirse, yerinden oynatmazsanız hayati tehlike oluşacaksa: önce 112’ye telefonla danışın ve hastayı en az hareket ettirecek şekilde taşıyın.
    - Kaskı asla ama asla çıkarmayın, ekipmanın öneminden bahsetmiştim, düzgün bir kask, kafatasınız kırılsa bile kask, kafatasını bir arada tutar ve korur.
    “Bırakın kaskı hastanede ya da doktor çıkarsın!”

    - Aynı şey ceket ve pantolon için de geçerli. Kazazedeyi olduğu gibi bırakın.
    İşin ehli bile olsanız, doğru ekipmanlarınız yokken zarar verirsiniz. 112’yi bekleyin.

    Özetleyelim
    - Doğru ve tam ekipmansız tuvalete bile gitmiyoruz.
    - Dikkatimizin dağıldığı an durup dikkatimiz toparlıyoruz.
    - Kaza olduğu an, kazazedeye dokunmadan etraf güvenliğini alıyoruz ve 112 yi arıyoruz.

    Bu yazı asla ve asla ilk yardım nedir, nasıl yapılır? Sorularına cevap vermez. Onun için T.C. Sağlık Bakanlığının onaylı eğitmenlerinden ilkyardım dersi alınız. Alsanız dahi, bildiğinizden %110 emin olmadığınız şeyi yapmayınız.

    Kazasız belasız sürüşler, bol eğlenceli yollar dilerim.
    *

    Yazıda geçen bir kaç konu var ki kendi iyiliğiniz için okumanızı tavsiye ediyorum:
    - Kaskımı Doktor Çıkartsın (tıkla açılsın)
    - Kaza İlk Yardımı (tıkla açılsın)

    Sağlık Bakanlığı 112 Acil Çağrı Projesi Resmi Web Sayfasını görmek için de buraya tıklayabilirsiniz.
    *

    Sevgili arkadaşlar, doktor gerekeni söylemiş ama ben de eski bir motosiklet derneği ve kulüp kurucusu, eğitim sorumlusu olarak bir kaç kelam edeyim: kaza büyük-küçük fark etmiyor; sabit dururken bile düşen ve sakatlanan arkadaşlarımız oldu. Kapalı alanda Fiddle gibi ufak bir kaç-kaç (scooter)ile yürüme hızında giderken düşüp kafasını yaran arkadaşımız da.
    Kaybettiğimiz canlar içinse hep aynı şeyi söylüyoruz: eğitim ve donanım.

    Eğer yaşamınız değerliyse, ona verdiğiniz değeri koruyarak gösterin...
    espresso, Ned Low, TIGERSHARK ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250Nİ
    Teşekkürler.

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Bu kaskı doktor çıkartsın mevzusu biraz tartışmaya açık.
    Solunumu durmuş, kalp krizi geçiren ya da kalp krizi geçirdiği için kaza yapmış kazazedeler gördüm.
    Bunlara ilk yardım yapabilmemiz kaskla mümkün değil.
    Ha! ilk yardım bilmiyorsanız bırak kaskı çıkartmayı kaza mahallinde bile durmayın. Kalabalık sadece işleri zorlaştırıyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kaskı doktor çıkartsın mevzusu biraz tartışmaya açık.
    Solunumu durmuş, kalp krizi geçiren ya da kalp krizi geçirdiği için kaza yapmış kazazedeler gördüm.
    Bunlara ilk yardım yapabilmemiz kaskla mümkün değil.
    Ha! ilk yardım bilmiyorsanız bırak kaskı çıkartmayı kaza mahallinde bile durmayın. Kalabalık sadece işleri zorlaştırıyor.
    Hocam gerçekten çok sıkıntılı bir konu.

    Eğer ilk yardım belgeniz yoksa haklı olarak her şey yasak.

    Eğer dediğiniz bir durum olur da müdahale ederseniz yine suçlusunuz. Hele kazazede kaybedilirse sebebi siz oluyorsunuz.

    112 nin gelmesi ne kadar sürer kazazede ne kadar dayanır meçhul.

    Gerçekten çok sıkıntılı bir durum.

    İnş. Şu Motorize Acil 112 yi çoğaltırlarda her yere zamanında yetişebilirler.
    mustafaat bunu beğendi.

  5. #5
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kaskı doktor çıkartsın mevzusu biraz tartışmaya açık.
    Solunumu durmuş, kalp krizi geçiren ya da kalp krizi geçirdiği için kaza yapmış kazazedeler gördüm.
    Bunlara ilk yardım yapabilmemiz kaskla mümkün değil.
    Ha! ilk yardım bilmiyorsanız bırak kaskı çıkartmayı kaza mahallinde bile durmayın. Kalabalık sadece işleri zorlaştırıyor.
    Abi zaten kaskımı doktor çıkarsın linkinde biraz daha detaylı bahsetmiş.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler