Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İlk ciddi kazam, CRF ile çakılda düşüşüm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Olay 27 ekimde oldu. Ancak kaza sonucu bileğim alçıya alındığı için o vakit yazamadna, ha bugün ha yarın derken...

    CRF 250 Rally ile otoparktan yola çıkarken, yolun kenarının çakıl olduğunu farketmedim. Önümden hızlı geçen bir araba dikkatimi dağıttı. Her iki teker de çakılın üzerindeyken, bir de dönüş yapıyorum, hafifçe gazı açtım. Açtığım anda motor resmen kendinden geçti, gidon elimden çıktı ve motor beni üstünden fırlattı. Tabi ben ne olduğunu görmedim anlamadım ama sanırım "high side" denilen olay geldi başıma. Ellerimin üstüne sert bir şekilde düştüm. Ekipmanım iyiydi ama yeterli değildi. Eldivenim kısa yazlık eldivendi.

    Burkulmanın etkisiyle sağ bileğimdeki kemiklerden birinde çatlak oluştu. Aslında ilk anda iyiydi elimde bir ağrı vardı sadece. İlk röntgenlerde kırık vs. gözükmediği için üzerine yarım saat motor sürdüm. Ve ancak bir kaç gün sonra tomografi çekilince çatlak olduğu anlaşıldı. Elim bir buçuk ay alçıda kaldı. Ondan sonra da kasların toparlaması bir o kadar sürdü. 3 ay kadar motora binemedim.

    Artık elim iyi. Ama eminim soğuklar geri gelince o burkulan nokta ve kemiğin kırıldığı yer sızlamaya başlayacak.

    Arkadaşlar şu kadar km yaptım diyip kendi kendinizi gereksiz gaza getirmeyin. Hep acemi gibi sürün. Ben kendimi gaza getirmedim de, işte artık motor sürmeyi de öğrendik gibisinden rahatladım diyeyim. Zaten genelde kazalar 1000-2000km gibi veya 10bin km gibi oluyormuş, benimki de öyle oldu. Trafikte sizi tedirgin eden bir şey varsa, durun veya yavaşlayın. O tedirginlik başka tehlikeleri gözünüzden kaçırmanıza sebep olabilir. Ekipmanınızdan taviz vermeyin. Ellerimin üstüne düşsem de dizlik ve dirsekliğin de işini yaptığını kesinlikle hissettim. Bu arada sırt korumayla yerde yuvarlanmak çok zevkli. Terletiyor, sırtı biraz ağrıtıyor ama tavsiye ederim. Level 2 den aşağı düşmeyin. Botlarım yarım boy "touring" tarzı denilen yazlık bottu. Yeterli olduklarını düşünüyordum. Ancak bu düşüşte ayağıma ne olduysa (herhalde ayaklık çarptı), ayağımın iç kısmında bir ağrı oluştu. Bir iki hafta ayağımın üstüne basamadım. Kazadan önce şehir içinde küçük motorumla biraz aşırı olduğunu düşünüyordum, daha küçük ayakkabı gibi bir şey almak istiyordum. Kazadan sonra, şimdi enduro bot bakıyorum.

    Güvenli sürüş eğitimini daha fazla ertelememeye karar verdim. İlk fırsatta aldım. Honda'dan 2. seviye aldım. Tekrar gitmeyi de planlıyorum. Maddi durumu olan herkese tavsiye ederim. Ama ekipmanınızda bir eksik varsa paranızı ekipmana yatırın derim. Genelde botun atlandığını görüyorum, hiç bir şeyi atlamayın.

    Kendime daha iyi bir eldiven aldım. Slider'ı var ve bileği sarıyor şimdi. Doğrusu o gün yola çıkarken bile kendime daha iyi bir eldiven bakmıştım ama elime uyan bir şey bulamamıştım :S
    espresso ve Batuhan_glr bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tayfunley - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2019
    Motosikleti
    CB125F
    Geçmiş olsun. inşallah kalıcı hasar olmaz elinizde

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Geçmiş olsun. Highside değil muhtemelen başınıza gelen. Yerdeki çamur,mazot,yağ,kaka,su bizim yol tutuşumuzu epey bozuyor. Hele ki lastiklerimiz o yola uygun değilse tam sıkıntı. Gs2 eğitimi almış olmanız çok güzel ama Honda'nın eğitim verdiği parkurun asfaltı maalesef çok farklı ve kaliteli. Ben Gs1 eğitimi alırken kar yağıyordu ve Cbf 150'de en ufak kayma yaşamadım, çatır çutur kuka geçtim. Gs2 sonrası bir yol eğitiminin de yararını görürsünüz.

  4. #4
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Geçmiş olsun.
    Tekrar motora binebilmeniz iyi yine.

  5. #5
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Geçmiş olsun bro. Ben de bir arkadaşım kısa botla kaza yapıp kaval kemiğini çıkarttığında onun tavsiyesi üzerine uzun bota geçtim. Enduro bot önermem çünkü gerçekten çok uzun ve hareket kabiliyetini sıfırlıyor. Uzun bot olarak Dainese Torque D1 kullanıyorum öneririm. Önünde ızgaralar var nefes de aldırıyor.

  6. #6

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Highside değil muhtemelen başınıza gelen. Yerdeki çamur,mazot,yağ,kaka,su bizim yol tutuşumuzu epey bozuyor. Hele ki lastiklerimiz o yola uygun değilse tam sıkıntı. Gs2 eğitimi almış olmanız çok güzel ama Honda'nın eğitim verdiği parkurun asfaltı maalesef çok farklı ve kaliteli. Ben Gs1 eğitimi alırken kar yağıyordu ve Cbf 150'de en ufak kayma yaşamadım, çatır çutur kuka geçtim. Gs2 sonrası bir yol eğitiminin de yararını görürsünüz.
    Evet bir yol eğitimi de şart gözüküyor. GS2 güzel ama aslında "güvenlik" odaklı bir eğitim değil bence. Temel bir eğitim olarak görülmesi lazım.

    Alıntı cıbılduck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun bro. Ben de bir arkadaşım kısa botla kaza yapıp kaval kemiğini çıkarttığında onun tavsiyesi üzerine uzun bota geçtim. Enduro bot önermem çünkü gerçekten çok uzun ve hareket kabiliyetini sıfırlıyor. Uzun bot olarak Dainese Torque D1 kullanıyorum öneririm. Önünde ızgaralar var nefes de aldırıyor.
    Öneri için teşekkür ederim. Ancak adv motosiklet kullanımına uygun bir bot gibi durmuyor. Sebep belirtecek kadar bilmiyorum ama adv motosiklet sürücüleri bu tip botlar kullanmıyorlar.

  7. #7
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Alıntı KırmızıGrom adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bir yol eğitimi de şart gözüküyor. GS2 güzel ama aslında "güvenlik" odaklı bir eğitim değil bence. Temel bir eğitim olarak görülmesi lazım.



    Öneri için teşekkür ederim. Ancak adv motosiklet kullanımına uygun bir bot gibi durmuyor. Sebep belirtecek kadar bilmiyorum ama adv motosiklet sürücüleri bu tip botlar kullanmıyorlar.
    haklı olabilirsin dostum motorunu dikkate almadım benim hatam

  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hocam sırt koruma ve dirsekliğinizi merak ettim, modeli nedir?

    cok gecmiş olsun

  9. #9

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam sırt koruma ve dirsekliğinizi merak ettim, modeli nedir?

    cok gecmiş olsun
    Ayrı değil de montun parçası olarak. Mont da; OJ Unstoppable Man kışlık montu idi. Montun dirsek ve omuz korumaları safe tech diye bir marka. Level 2. Sırt korumayı da sonradan satın aldım. Aynı marka, L2. Malzemesi pantolonumdaki Sas-tec korumalar kadar sert ve ImpactTec'ın L2 korumalarından daha sert. En azından bana öyle geliyor, sonuçta elimle yoklayarak yaptığım bir yorum bu.

    Tam övmek üzereydim ki, markasını kontrol etmek için dirsek korumayı çıkardım ve çatlak olduğunu gördüm! İlk önce düşmeden kaynaklı olduğunu düşündüm, kontrol edince diğer kolun da aynı şekilde çatlak olduğunu gördüm. Belli ki günlük kullanımdan kaynaklanıyor.



    Masraf çıkardın arndiol. Bugün sayende bir ders daha öğrendik, periyodik olarak korumaları kontrol etmek gerekiyor.

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    anladım ben yazınızdan sırt koruma ve dirsek korumayı ayrı oalrak armor gibi giyiyorsunuz sandım

    cana geleceğine mala gelsin boşver


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)