Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

İlk kaza yapışım . Köprücük kemiği

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    06 Temmuz 2018
    Arkadaşlar iyi geceler benimde cf moto 150nk motorum vardı daha alalı 1 hafta oldu ama şehir içinde 35le giderken yolu komple kaplayıp kesen bir araba sürücüsü yüzünden panik yapıp frenlere basıp kayıp kaza yaptım gidonu hiç bırakmadım ve köprücük kemiğini kırdım 10 ağustosta ameliyat oldum platinli 6 çivi takıldı ortalama geçme süresi ne kadar uzanan süre zarfında ne yapmalıyım? Platin o kemikte hep duracak mı? 1 ayda yeniden motor kullanabilir miyim? bilenler yazarsa çok sevinirim teşekkürler yaşım 21


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    gogozh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2016
    Şehir
    istanbul
    @recharcing geçmiş olsun da seni ameliyat eden doktora sorsaydin ya bu soruları kardeşim .
    Yanlış anlama net bir cevap alirdin kafan da soru işareti kalmazdı .

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    seni scoooter kulubune alalım kardeşim malesef bu fitesli motorlar kontrol zor ve trafik için üretilmemiş yarış için üretilmiş bu motorlar

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Öncelikle geçmiş olsun. Acil şifalar.

    Vitesle ne ilgisi var Allah aşkına, motordan iki kere düştüm ikisi de scooter'laydı. Sorun acemilikte ABS'siz motorda panik kazık fren yapmakta viteste değil. Ön tekeri kilitledin mi ne olduğunu anlamadan kendini yerde bulursun. Çare öncelikle ABS'li motor kullanmakta sonra da tekeri kilitlemeden acil fren yapmayı öğrenmekte. (İpucu: Frenlere asla kazık gibi ani asılmayın, baskıyı kademeli artırın, tekerlek kilitlenmeye yakın anlarsınız daha fazla sıkmazsınız. Trafiğe kapalı alanda çalışmak lazım...) Bir de daha da önemlisi: Yolda her zaman şerit değiştirmeden durabileceğiniz takip mesafesinde ve sürâtte seyir edin.

  5. #25
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun. Acil şifalar.

    Vitesle ne ilgisi var Allah aşkına, motordan iki kere düştüm ikisi de scooter'laydı. Sorun acemilikte ABS'siz motorda panik kazık fren yapmakta viteste değil. Ön tekeri kilitledin mi ne olduğunu anlamadan kendini yerde bulursun. Çare öncelikle ABS'li motor kullanmakta sonra da tekeri kilitlemeden acil fren yapmayı öğrenmekte. (İpucu: Frenlere asla kazık gibi ani asılmayın, baskıyı kademeli artırın, tekerlek kilitlenmeye yakın anlarsınız daha fazla sıkmazsınız. Trafiğe kapalı alanda çalışmak lazım...) Bir de daha da önemlisi: Yolda her zaman şerit değiştirmeden durabileceğiniz takip mesafesinde ve sürâtte seyir edin.
    Üstadım dediklerine katılmakla beraber küçük de bir ekleme yapayım; bakışımız da önemli, yere, göstergeye, bakmamız gerekenden farklı bir yere baktığımızda da düşmemiz daha kolay oluyor. Panik fren antrenmanı zaten yapmalı ama engelden kaçmayı da iyi öğrenmeli ve refleks haline gelene kadar antrenman yapmalı.

  6. #26

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    Aliağa
    Motosikleti
    <<yeni sahibine hayırlı olsun>>TVS Apache RTR 150
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun. Acil şifalar.

    Vitesle ne ilgisi var Allah aşkına, motordan iki kere düştüm ikisi de scooter'laydı. Sorun acemilikte ABS'siz motorda panik kazık fren yapmakta viteste değil. Ön tekeri kilitledin mi ne olduğunu anlamadan kendini yerde bulursun. Çare öncelikle ABS'li motor kullanmakta sonra da tekeri kilitlemeden acil fren yapmayı öğrenmekte. (İpucu: Frenlere asla kazık gibi ani asılmayın, baskıyı kademeli artırın, tekerlek kilitlenmeye yakın anlarsınız daha fazla sıkmazsınız. Trafiğe kapalı alanda çalışmak lazım...) Bir de daha da önemlisi: Yolda her zaman şerit değiştirmeden durabileceğiniz takip mesafesinde ve sürâtte seyir edin.
    dediklerinizin hepsi doğru ama bu konuya uygun değil... motosikletimi birkaç yıl önce sattım ne zaman tekrar motosiklet aramaya niyetlensem bu şekilde bir konuya ya da kazaya denk geliyorum... arkadaşın anlattıkları doğru ise istediği kadar düzgün fren yapsın, istediği kadar takpi mesafesini korusun katil clio yine de bu arkadaşa zarar verirdi... bu arkadaşı bu kazadan kurtaracak tek hareket motosiklete binmemek olurdu... ben de öyle yapıyorum şu an ve motosiklete binmiyorum... memleketimiz giderek cahilleşirken, kanun kural tanımayarak bununla övünen insanlar kendilerini güçlü görmeye başladı... haberleri izleyin ne halde olduğumuzu görürsünüz... kullandığımız araçlar, sahip olduğumuz imkanlar, elektronik cihazlar, yollar, binalar, eşyalar hepsi avrupa seviyesinde ama kimse kusura bakmasın cehaletimiz ile ortadoğudan farkımız yok... hatta büyük şehirlerde yaşayan nüfusun büyük çoğunluğu orta dünyadaki orklar gibi yaşıyor... adamların doğaya, çevreye, sokak hayvanlarına, ağaçlara yani insan dışı canlıların hiçbirisine saygısı yok... biz insanlara, komşulara, diğer sürücülere ve motorculara saygı bekliyoruz...

    bu arada sahil yolundaki hız sınırı kaç bilmiyorum ama 100 - 110 değildir diye düşünüyorum... araçlara kızarken motosiklet sürücüleri de kendi özeleştirilerini yapmaları gerekir... motosiklet özgürlüktür ama bu özgürlük sahil yolunda 110 ile giditmeyi, araçların arasından makas atmayı, orada burada motor bağırttırmayı kapsamaz...

    neyse geçmiş olsun, bununla kurtardığınıza şükredin... diğer sürücü de kasıtlı şekilde sizi düşürdüyse bu yaptığını bir şekilde öder merak etmeyin...
    tommygun bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Evet güvenli sürüş prensiplerine hakimiyet ve farkındalık çok önemli. Bütçesi elverene (elvermese de bir şekil bir bütçe uydurup) Roadcraft Türkiye Güvenli Sürüş Eğitimlerini tavsiye ederim. (https://www.roadcraft.com.tr) Ayda bir ücretsiz teorik eğitim organize ediyorlar, sonra isterseniz ayrıca ücretli teke tek veya grup güvenli sürüş eğitimleri var. (Not: Bu eğitimler motosiklet hakimiyeti eğitimleri değil, o konuyu önceden halletmiş olmanız bekleniyor... Bu adı üstünde "Güvenli Sürüş Eğitimi".)

  8. #28
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı sadraf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamadığım bir şey var gece mobeseler plakaları okuyamıyorsa ne bokuma mobese var?

    Çok geçmiş olsun umarım bir gün bir yerde denk gelirsin o clioluya ve komalık edersin.

    Kaskıda at gitsin riske atma kendini tekrar kullanıp
    Devlet büyüklerimizin çocuğu olsan evine kadar kameralarla bulurlar, illa ki ışıkta bir yerde yavaş geçmiştir şerefsiz... Bimer cimer şikayet et ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  9. #29

    Üyelik
    06 Temmuz 2018
    @gogzh Yok kardeşim yanlış anlamadım bu kaza kurban bayramı öncesi olduğu için doktoru ameliyat olurken gördüm bir daha istesem de göremezdim yarın gidip konuşucam anca

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:46 ----------

    Valla hepiniz haklısınız gerçekten hevesim vardı tüm ekipmanları da alıp insan gibi sürmek istiyordum hiç öyle deli gibi sürme istediğim olmadı anca boş yollarda hız yapıyodum o da daha 80ni geçmemişimdir genelde yüksek viteste düşük devirde kullanmak daha cazip geliyor

  10. #30

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    İnsan insana böyle bir şey yapmaz. Müsveddesi yapabilir.
    Eğer gerçekten bilerek yaptıysa.
    Çok geçmiş olsun.
    "Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)