Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Trafikte hayatta kalmak

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Merhaba Arkadaşlar,

    Yaz geliyor ve yolda daha çok motosikletli arkadaşımı görmekten mutluluk duyuyorum. Ancak bununla birlikte malesef motosikletli kaza haberleri gün geçtikçe artıyor.

    Çok yakın bir tarihte, yanılmıyorsam 165km/s hız ile şehir içinde sürüş yaparken, aniden önüne çıkan kamyonet sürücüsü dayıya 3 dakika atarlanan bir sürücü izlemiştik. Hangi sürücü haklıydı tartışmasına girmek istemiyorum. Motosiklet sürücüsü arkadaşıma bir şey olmadığı için ben sadece sevindim.

    Bence önemli olan haklı olmak değil hayatta kalmak. Kimsenin arkasından ama adam hakkıyla öldü demiyoruz sadece üzülüyoruz.

    Bakın çok basit bir test yapalım; tek gözünüzü kapatıp cisimlerin ne kadar uzakta olduğunu anlamaya çalışın, iki göze göre tahmin yapmak çok daha zordur, hatta aslında imkansızdır ama biz cismi daha önceden bildiğiniz için boyutundan uzaklık hakkında yorum yapabiliriz. Farımız açık olsa dahi motosikletler uzaktan nokta gibi görünür ve çok yaklaşmadığı sürece o noktanın boyutu çok artmaz, bu nedenledir ki 160km ile ilerlerken 1 km uzaktan da 100 metreden de uzaklığınız hakkında çok yorum yapılamaz.

    Yanlış anlaşılmasın, otomobil sürücülerini haklı çıkarmaya çalışmıyorum, sadece bilinen bir gerçeği inkar etmememiz gerektiğini söylemek istiyorum. Özellikle İstanbulda sürüş yapıyorsak, haklı olsak dahi malesef bazı şeylerden vazgeçmemiz gerekiyor. Yoksa ölürüz. Örneğin kavşağa yaklaşırken hangimiz ben sağdan geliyorum araba soldan yol benim hakkım araba durur diyip yola dalıyoruz? Dalamıyoruz çünkü burası Türkiye, kural var ama uygulayan yok.

    Her gün yolda bir sıkıştırmaya, kaza riskine maruz kalıyoruz. "Otomobil sürücüleri bizi trafikte görmüyor" lafından sıkılmadık mı? Artık anlamamız gereken görülmüyoruz ve muhtemelen yakın bir gelecekte de görülmeyeceğiz. Otomobil sürücülerinin algılarını yıkmak için her fırsatı kullanıp eşinize dostumuza bu farkındalığı yayalım. Ama vücudumüzun ana haber bültenlerinde kaza haberlerinde farkındalık yaratmak için kullanılmasına izin vermeyelim, risklerin farkında olup, beklenmedik olayları minimuma indirelim.

    Yolda ilerlerlediğimiz her an içinde bulunduğumuz ortamın en kötü halini kafamızda canlandırıp trafikte buna göre konumlanıp hızımızı ayarlayalım. Abartı olacak ama altından geçtiğiniz direğin bile kafanıza düşebileceğini unutmayın, çünkü burası Türkiye. Daha bir kaç ay önce E5 de ilerlerken kafasına üst geçitten pankart düşen ve hayatını kaybeden bir motosiklet sürücünü andık.

    Belki her an tedbirli olsak dahi kazalardan kaçamayız. Malesef en dikkatli sürücü bile küçük bir şansızlık-dalgınlık-başkasının hatası nedeniyle hayatını kaybedebilir. Ama tedbir ve güvenli sürüş bizim ana haber bültenlerine çıkma olasılığımızı önemli ölçüde azaltacaktır.

    Uzun lafın üzerine, dün İstanbul Maltepe sahil yolunda başıma gelen bir anı sizinle paylaşmak istiyorum. Belki çok ekstrem bir durum değil, tartışılacak bir durumu da yok. Ama bu anı yaşadığımda aklıma gelen ilk şey, 165km hızla şehir içinde ilerlerken kamyoncuya atarlanan arkadaşımız geldi. Ya ben de o an gaza gelip 100 km nin üstünde olsaydım o kaçış manevrasını yapabilecek miydim? Hiç sanmıyorum.



    Arkadaşlar bizi göremeyecekler, görmeyecekler, bazen bilerek görmezden gelecekler. Lütfen önümüze kedi, köpek, tır, bisiklet, yaya, küçük bir çocuk, saksı çıkabileceğini bilerek sürelim.

    Bu kadar hikaye edebiyat yaptığıma bakmayın, ben de bazen zincirlerimi kırıp sonrasında pişman olduğum sürüşler yapıyorum. Ama biliyorum ki yaptığım tüm o davranışlar benim hatam. Eğer ki risk alıp limitlerimizi veya kuralları aşıyorsak; vücudumuza, ailemize ve sevdiklerimize yaşatabileceğimiz acı sonuçlara katlanmaya hazır olalım.


    Herkese keyifli sürüşler.
    ZaptNaMumkun ve Aydin1966 bunu beğendiler.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı cihanyyt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese keyifli sürüşler.
    Tesekkurler

  3. #3
    BurakBoztepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2014
    Şehir
    izmir-torbalı
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Selamlar. Öncelikle böyle bir konu açtığınız için teşekkür ederim. Tedbir alarak sürmek tabiki halen en önemli şey ama tedbirin ne kadar tedbir olduğu herkes için göreceli bir kavram bence. Örneğin ben önümdeki araca çok yaklaşmak istemiyorum. Çünkü tecrübesizim, motorda yeniyim vs. Ama bu söylediğim tecrübeli olduğumu hissettiğimde düşündüğümde değişcekse o zaman daha tehlikede olacağımı düşünüyorum. Çünkü ne tarafından tutarsak tutalım biz 2 tekerlek üstünde gidiyoruz. Tecrübeli veya tecrübesiz olalım, araba gelip size çarparsa veya ciddi manada üzerinize kırıp sizi korkutmaya çalışırsa çoğumuzun motorunun ve tecrübesinin verceği fiziksel yanıt aynı olacaktır. Düşeriz.
    Ayrıca diğer bir konu da virajlar. Youtube da frenleme, viraj vs genel motosiklet videoları izlerken dikkat ediyorum da çok beğeni toplamış viraj dönüş videolarında bile sadece gidiş-dönüş şeridi olan bölünmemiş yolda sağa virajı dönerken motorcu kardeşimiz bildiğiniz yolun ortasından giderek dönüyor. Ya o kadar korkuyorum ki karşıdan dingilin biri sırf biraz daha yavaşlamadan sola dönüşünü yapmak için kendi şeridinden çıkcak karşı tarafın şeridinden dönüşünü yapcak diye. Çünkü görüyorum, yaşıyorum bunu. Bildiğiniz kuzenim hayatını böyle devam ettiriyor. Defalarca söyledim şunu yapma diye. Motorcuyu geçtim, karşıdan araba gelse ölümlü kaza meydana geleceği çok açık net yani. Ama insanları ikna etmek zor. Bilirsiniz her yiğidin kendi yoğurt yiyişi var ya, toz kondurmuyoruz yoğurdumuza

    Arkadaşlar lütfen hızı çok nadir yapın, arada yapınca kendinize ödül gibi görün keyif haline getirin, sizde korkun lütfen.

    Not: Adliyede çalışıyorum, geçen nişamlım bir otopsiye gitti. Haberi çıktımı bilmiyorum, İzmir torbalıda 600 lük supersport motosikletiyle sadece artistlik yapıp ön kaldırdığı, kendisini izleyen arkadaşlarına şov yaptığı söylenen bir arkadaşımız vefat etti. Üstünde kask vs hiç bir güvenlik ekipmanı yok. Çok üzücü ya, inanılmaz üzücü hemde. Yakınlarına baş sağlığı ve sabır diliyorum. Umarım buradan kimse bu durumda kalmaz, Allah kimseye kaza bela vermesin. Motor kullanıcıları ve güvenilirliği o kadar artsınki anne babalar korkmadan kendine motor al çocuğum desin. Tekeriniz düz bassın, saygılar.

  4. #4

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Ben de katıldığım eğitim-seminer ve tecrübelerimle edindiğim bilgileri örneklerle aktarayım.

    Dün tem den gidiyorum. Bir motorcu arkadaş en sağdan trafik hızında gidiyor. Sapağa orta şeritten girmeye çalışan adam motorcuyu tehlikeye düşürdü. Araç şoförü sapağa girdikten sonra giden aracından yarı beline kadar sarkıp motorcuya sövdü. Motorcunun yanına yanaşıp, yanlış konumdasın hocam dedim. Adam üstüme çıkacaktı görmedin mi dedi. Yani halen daha suçu karşıda arama peşinde. Araba kullanmıyoruz. Suçu karşıda aramayı şu forumdaki arkadaşlar kafasından bi kazısın artık yaa. Evet suç onda ama senin kafan asfaltta! Ona napıcaz?!!

    Bir konumda 30 saniyeden fazla olmamalıyız. Örneğin arkamızda beyaz bir toyota araba var. Süreyi başlat, 30 saniye sonra o toyota yine arkandaysa, seni orada istememeye, önündeki arabaya yaklaşmak istemeye başlıyor. Karın ağrısı başlıyor. "Adam arkama dayandı" şikayetinden vazgeç artık! Orada olma. Aynı şekilde önündeki adam yanındaki adam da en çok 30 saniyede bir değişmeli. Bu demektir ki "şeridimden hız sınırlarına uyarak gidiyordum, adam beni sıkıştırdı" Orada olmican işte. Ufak ufak uzayacan.

    Emniyet şeridinde kendinden emin, trafik dururken yanlarından 70-80 gitmicen. Biri atlar duramazsın, kayarsın, tehlike yaşarsın, sinir olursun. Burada da görüyoruz emniyet şeridinden giderken adam önüne atlamış, napıyon sen diye hareket yapıyor. Olum sen kendi totonu koruyacan. Adama ne kızıyorsun aptal! Trafik duruyorsa sen 50 yi 60 ı geçmicen ki önüne fırlayana frenle falan 20-30 la en fazla çarpasın.

    Bakışı kimse bilmiyor. Viraj alırken, trafikte, doğada, tehlike anında nereye bakmalıyız. "Biliyorum" değil, eğitimini aldın mı? Kaç kişi? Efendim? Bilmiyosun işte git öğren. 300-400 liraya eğitim var. Yahu turing bedavaya veriyor hiç olmazsa oraya git be adam. Bedava yaa, bedava!!!

    Motor montu giymeyen zaten inihar ediyor. Kim bilir ne derdi vardı yazık. Onları geçiyorum. Motor montları hep pastel renklerde. Reflektörler bile parlak değil. Griye yakın renk. Saçma. Gidin kendinize Yeşil veya turuncu yelek alın. Ben arkamda-önümde motorculara bakıyorum, asfalt, bina ve diğer taşıtlardan motor montları adeta kendini kamufle ediyor. Yeşil-turuncu yelek giyen arkadaşlar bence 3-4 kat daha fazla fark ediliyor. Yeleği ben yılda 2 tane alıyorum. 20-25 lira. Bak 20-25 diyorum, aptal olma! Önlerde cep var. Cırtlılar dandik fermuarlı benimki. Bunu da turing e gidersen Bedava! veriyorlar. Yine aptal olma.

    100-120 liraya öne mercekli-led sis takılıyor. Arkadaşlar arkamdan normal farla gelene göre bu tip farla gelenler direk fark ediliyor. Lütfen bunlardan edinin. Uzun-kısa-çakar modları var.

    Arz ederim


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler