Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yolda kamyona ait olduğunu düşündüğüm çelik parça ile yaptığım kaza

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    KumanBayram - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    Çanakkale/İstanbul
    Motosikleti
    Honda Fizy 125 --> Pulsar 200 NS
    Çok geçmiş olsun size bir şey olmaması sevindirici


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için, güzel ülkemizde yasalar öyle güzel işliyor ki aşırı yüklü kamyonlar, bakımsız dağılmaya müsait, muayenesiz araçlar vs. yollarda cirit atıyor, şansa yaşıyoruz.
    Elbette benimde hatalarım var çok gereksiz bir şekilde hızlıydım önüme bir cisim çıkma ihtimalini aklımın ucundan bile geçirmedim, ama, yani hak verirsiniz ki kamyonun yolun ortasında dağılması çok mantıklı ve olası bir durum değil. Allah korudu ve şansım yaver gitti ki kesinlikle o hıza göre önemsenmeyecek bir hasarla durumu kurtardım.

  3. #23
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Vallahi dostum Allah korumuş emin ol,bariyere felan dalaydın o hızla biçilebilirdin.Ne lastik parçaları vs denk geliyor otobanda kontra ile kaça kaça hal olduk.İki gün önce 160 sabit önümdeki arabanın arkasından gidiyorum.Adam açtı camı peçete ve şu sişesini attı .Nasıl küfür ettim .Olsa denk gelse kapalı şişe adamı bedava öldürür bu herifler.

  4. #24
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Geçmiş olsun

  5. #25
    TlntS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2017
    cok gecmis olsun arkadasim izlerken sanki ben yasadim olayi. ukala arkadaslar gorememis o demirin tekeri kitledigini, su siseside olsa duserdin diyor aldirma kimseye. o noktadan once o parcayi farketmediysen son 5 metrede rosside olsa kurtulamaz ve teker kitlendikten sonra birsey yapamazdi. tekrar gecmis olsun gorunmez kaza iste.

  6. #26
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Çok geçmiş olsun,Allah korumuş.
    Bazen insanda konsantrasyon bozukluğu olabiliyor, dikkati dağılabiliyor.
    Eklemek istediğim ;
    Burada low side lık bir konu yok, bilginiz olsun.

  7. #27
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Arkadaşım çok geçmiş olsun. Size bir şey olmaması ise mucize gibi, verilmiş sadakanız varmış demek ki. O hızda kaza yapıp hafif sıyrıklarla atlatmak gerçekten büyük şans.

    Hocam şöyle bir durum var, çarptığınız şey uzaktan kolaylıkla görülecek bir şey değil, kabul ediyorum. Bu durumda birçok kişi de bu şartlarda bu kazayı yapardı, eminim. Fakat bu durumdan kurtulmak da tecrübe ve defansif sürüş tarzı ile mümkün olabilirdi. Nasıl diye soracak olursanız; tecrübe arttıkça farklı korunma refleksleri gelişmeye başlıyor insanda, özellikle ülkemin böyle güzel!!! yolları olunca daha bir defansif sürüş ve paranoya şeklinde sürüşe geçiyorsunuz.

    Mesela hız arttıkça bakışı daha da ileri odaklamak, yolda ufacık bir karartı, ufak bir iz, ileride anlık fark ettiğiniz yoldaki bir parıldamada dahi refleks olarak sürüş çizginizi değiştirmek ve gazı kapamak gibi önlemler almaya başlamak çok önemli. Çoğu zaman başıma gelir, otobanda az ileride yolda beni huzursuz eden bir ayrıntı fark edersem hemen hafif kontra verip motoru 20cm sağa (veya sola), yani o kararının üzerinden değil hemen yanından geçecek kadar yeni bir konum alırım.

    Çoğu zaman yolda bir kusur çıkmaz, sadece asfaltın hafif renk değişimidir, yada asfalttaki ufak bir yamadır, ancak bu şekildeki paranoya seviyesindeki defansif sürüş sayesinde çok ciddi kazalardan kurtulduğum da oldu.

    Siz sanırsam sollamaya odaklandığınız için cismi çok geç farketmişiniz, bu durumda da yapacak bir şeyiniz kalmamış. Belki önünüzde hiç araç olmasa ve sollama yapmıyor olsanız bu cismi daha kolay fark edip tedbir alabilirdiniz.

    Yine çok geçmiş olsun, çok ucuz atlatmışınız.
    Serdar Baba bunu beğendi.

  8. #28
    escape0813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125, Yamaha Cripton, Honda CBR 250 R
    Geçmiş olsun.

  9. #29
    gorefest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT09 Tracer
    Geçmiş olsun çok ucuz atlatılmış bir kaza fakat bu olayı kazasız atlatabilirdiniz. Bundan sonra bol bol slalom çalışın ve bakışınızı geliştirin

  10. #30
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Yolda yere bırakılmış, çatlamamış karpuz bile gördük bu memlekette. Neyin kontrasından bahsediyorsunuz hala. Evet, teknik eğitimle kurtulma şansı vardı belki ama çok ama çok az bir ihtimaldi. Hatta bu kazadan sağlam kurtulmasından daha az bir ihtimal.
    Çok büyük geçmiş olsun.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  11. #31
    plaka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Çok geçmiş olsun ucuz atlatmışsın iyiki arkadan hızlı bir araç gelmemiş.

    Acaba parçayı hiç görmedin mi dikkatin başka bir yerde miydi merak ettim.
    Parça önüne aniden çıkmış gibi durmuyor. En az 100mt mesafeden fark ediliyor hiç yavaşlamamışsın 145km ile çarpmışsın.
    Bence fark etseydin ufak bir manevra ile sanki kurtarabilirdin. Tekrar geçmiş olsun Allah beterinden korusun.

  12. #32

    Üyelik
    01 Mart 2017
    Geçmiş olsun eskişehir yolu mu ?

  13. #33
    TlntS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2017
    Cep telefonundan başka pcden başka görünüyor. İlk yorumuma istinaden cidden bayagı uzaktan kendini belli etmiş parça.

  14. #34

    Üyelik
    13 Mart 2017
    Geçmiş olsun, yine hatalı sürüş, aşırı hız, motorun son gücünde gitmek....

    bu arada elbette o parçanın orada olmasıda ayrı konu, hep deriz dikkat diye, bizim ülkede herşeye hazırlıklı olmak lazım, bir sürücüde hayatta durup bu milletin başına dert açar, şu parçayı yoldan alayım demez, kaplumbağa görünce durup yoldan alanlar kaplumbağa kadar insana değer vermeyip o parçayı oradan almaz,böyle işte, yazık vallahi...

  15. #35

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 (2014)
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım çok geçmiş olsun. Size bir şey olmaması ise mucize gibi, verilmiş sadakanız varmış demek ki. O hızda kaza yapıp hafif sıyrıklarla atlatmak gerçekten büyük şans.

    Hocam şöyle bir durum var, çarptığınız şey uzaktan kolaylıkla görülecek bir şey değil, kabul ediyorum. Bu durumda birçok kişi de bu şartlarda bu kazayı yapardı, eminim. Fakat bu durumdan kurtulmak da tecrübe ve defansif sürüş tarzı ile mümkün olabilirdi. Nasıl diye soracak olursanız; tecrübe arttıkça farklı korunma refleksleri gelişmeye başlıyor insanda, özellikle ülkemin böyle güzel!!! yolları olunca daha bir defansif sürüş ve paranoya şeklinde sürüşe geçiyorsunuz.

    Mesela hız arttıkça bakışı daha da ileri odaklamak, yolda ufacık bir karartı, ufak bir iz, ileride anlık fark ettiğiniz yoldaki bir parıldamada dahi refleks olarak sürüş çizginizi değiştirmek ve gazı kapamak gibi önlemler almaya başlamak çok önemli. Çoğu zaman başıma gelir, otobanda az ileride yolda beni huzursuz eden bir ayrıntı fark edersem hemen hafif kontra verip motoru 20cm sağa (veya sola), yani o kararının üzerinden değil hemen yanından geçecek kadar yeni bir konum alırım.

    Çoğu zaman yolda bir kusur çıkmaz, sadece asfaltın hafif renk değişimidir, yada asfalttaki ufak bir yamadır, ancak bu şekildeki paranoya seviyesindeki defansif sürüş sayesinde çok ciddi kazalardan kurtulduğum da oldu.

    Siz sanırsam sollamaya odaklandığınız için cismi çok geç farketmişiniz, bu durumda da yapacak bir şeyiniz kalmamış. Belki önünüzde hiç araç olmasa ve sollama yapmıyor olsanız bu cismi daha kolay fark edip tedbir alabilirdiniz.

    Yine çok geçmiş olsun, çok ucuz atlatmışınız.
    Konu hakkındaki en faydalı ve eğitici yorum budur.

  16. #36

    Üyelik
    05 Haziran 2016
    lowside nedir. türkçe karşılığı yok mu

  17. #37
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    abi ön teker kitlenmiş olmasına rağmen çok iyi kurtarmışsınız...
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  18. #38
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Konu içinde yazılmış ama ana olayla ilgili olmayan birşeyler yazmak istedim. Tolga arkadaşımızın sorusu ve belki taşlaması üzerine. Low side ön tekerin tutuşu kaybederek motoru yatirmasina sebep olan kaza şeklidir. Gelelim bunun Türkçe karşılığı yok mu kısmına. Motosiklet ile ilgili tüm bilgi birikimi,terimler yurtdışından alınmadır. Özel terinleri çok zorlayarak Türkçe'lestirmeye çalismak verimsiz oluyor. Low side high side kaza çeşitleri Türkçe'lestirirsek şöyle oluyor,düşük taraf yüksek taraf veya uzun uzun sunu demek gerek,"on tekerin tutuşu kaybederek kazaya sebebiyet vermesi".

    Mesleğim gereği birçok ingilizce terimi olduğu gibi kullaniyorum, bid/offer , mine /yours , buy side / sell side , two way fiyat gösterelim, nothing, bisi yapmadık (bunlar meslegimle ilgili kullandigimiz kalıplar ).

    Özetle tüm altyapısı,oluşumu,gelistirilmesi baska dillerde gerçekleştirilen alanlarda , terimleri zorlayarak Türkçe'ye çevirmek zaman kaybı,yanlış anlaşılma ve sıkıntılara sebep oluyor. İngilizce özentilik vs gibi yanlış yorumlanmamali.

  19. #39

    Üyelik
    20 Mart 2014
    Geçmiş olsun. Motosiklet kullanmayı bırakın.

  20. #40
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Alıntı tolga706 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lowside nedir. türkçe karşılığı yok mu
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu içinde yazılmış ama ana olayla ilgili olmayan birşeyler yazmak istedim. Tolga arkadaşımızın sorusu ve belki taşlaması üzerine. Low side ön tekerin tutuşu kaybederek motoru yatirmasina sebep olan kaza şeklidir. Gelelim bunun Türkçe karşılığı yok mu kısmına. Motosiklet ile ilgili tüm bilgi birikimi,terimler yurtdışından alınmadır. Özel terinleri çok zorlayarak Türkçe'lestirmeye çalismak verimsiz oluyor. Low side high side kaza çeşitleri Türkçe'lestirirsek şöyle oluyor,düşük taraf yüksek taraf veya uzun uzun sunu demek gerek,"on tekerin tutuşu kaybederek kazaya sebebiyet vermesi".

    Mesleğim gereği birçok ingilizce terimi olduğu gibi kullaniyorum, bid/offer , mine /yours , buy side / sell side , two way fiyat gösterelim, nothing, bisi yapmadık (bunlar meslegimle ilgili kullandigimiz kalıplar ).

    Özetle tüm altyapısı,oluşumu,gelistirilmesi baska dillerde gerçekleştirilen alanlarda , terimleri zorlayarak Türkçe'ye çevirmek zaman kaybı,yanlış anlaşılma ve sıkıntılara sebep oluyor. İngilizce özentilik vs gibi yanlış yorumlanmamali.
    Salurbey Kardeş Gereken açıklamayı yapmış , Katılmadığım tek nokta Lowside düşüşte illaki ön teker kayacak diye bir kural yok , arka tekerde tutuşu kaybedip düşürebilir , Bu düşüşte lowside olur.

    Aşağıdaki konuda bayağı konuşulup örneklendirildi , bakabilirsiniz ,
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3530064

    Kaza yapan Arkadaşa da Büyük geçmiş olsun..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)