Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cadde üstünde giderken sokaktan çıkan araba ile kaza

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    Merhaba arkadaşlar geçen gün akşam saat 21:30 civarında bir kaza yaptım. Allah kimseye böyle bir sıkıntı vermesin inşallah.
    Motosikletim ile ara sokaktan çıkan araç ile çarpıştım. kafamı karıştıran bazı noktalar var yardımınızı rica edeceğim.
    öncelikle çok şükür hiç kimseye bir şey olmadı. herkes iyi.

    motosikletim ile gidiş-geliş yönlü cadde üzerinde düz ilerliyorum. sokak köşesine tam yaklaştığım sırada kontrolsüz bir şekilde önüme bir otomobil çıktı. arabayı görür görmez selektör-korna yaparak frene asıldım durmaya çalıştım. otomobil halen çıkmaya devam etti kaymaya başladım ve kurtaramayacağımı anladığım anda atladım motordan. bir kaç saniye içinde olan olayda otomobilin arka sol tekerinden vurdum kaçınılmaz son yani tam anlamı ile.
    Kaza sonrasında rapor için polis çağırdık polis geldi.
    Allah razı olsun onlardan resmi trafik polisi arabası ile çağrı bıraktıktan yaklaşık 30 dk sonrageldiler arabadan inme tenezzülünde bile bulunmayıp sadece alkol var mı yok mu diye sorup bakma gereği bile durmadan devam edip gittiler. Allah onlardan bin kere razı olsun. işlerini gerçekten çok iyi yapıyorlar emin olun.

    vurduğum aracın sahibi benim bir anda gelip arka tekerden vurduğumu söylüyor.
    ben kişiyi görür görmez selektör yapıp korna çalarak durmaya çalıştım refleks olarak. kaymaya başladım. durma mesafem yok çünkü tam köşeye geldim geleceğim. ve araba önümde ve halen çıkmaya devam ediyor. tek çare yatırdım motoru mecburen ve gitti tekerden koydu.

    şimdi;
    araba ara sokaktan caddeye bağlanıyor. kontrolsüz bir şekilde yola giriyor.( tali yoldan-> ana yola.)
    ben cadde üstünde dümdüz ilerliyorum. kişiyi görür görmez uyarıyorum ikaz ediyorum ama çıkmaya devam ediyor. bir anda vurmam ile sersemlediğini ifade ediyor. görmüyor beni.


    benim ne yapmalıyım, nasıl bir yol izlemeliyim.
    yardım fikir görüş ve önerilerinizi rica edeceğim.


    örnek olarak aşağıdaki resmi ekledim böyle bir olay yaşadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    eklediğiniz fotoğrafı göremedim.

    tutanak ve kaza sonrası fotoğraflar var mıdır ?

  3. #3

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    kaza anında motoru yerden kaldırdım maalesef. o anki bilinçsizlik ile.



  4. #4
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Google belgeler, dropbox, yandex doc, live stor gibi yerlerde bulunan belge veya resimleri public share etmeden link paylaşmak.

  5. #5

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    Alıntı ZümeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Google belgeler, dropbox, yandex doc, live stor gibi yerlerde bulunan belge veya resimleri public share etmeden link paylaşmak.
    drive'a yükeyip direkt link almıştım. gizlilik ayarlarını herkese açık olarak değiştirilmediğini sonradan fark ettim. başka bir yere yükleyip oradan çektim resimleri.

  6. #6
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Bu kavşakta neresi ana yol neresi tali yol.Ayrımı neye göre yaptınız.

  7. #7

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    resimdeki açı benim gidiş yönümdür. gidiş geliş cadde üzerindeyim. araba ile sokağın köşe başına varmak üzere iken karşılaşıyorum (sağdaki sokaktan çıkıyor). ayrım konusunu biraz daha detaylı açabilir misin anlayabilmem için?

  8. #8
    RedCBR125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2016
    Şehir
    İZMİR. Karşıyaka.
    Motosikleti
    z-ones180 CBR125 CBR250 CBF150 YZFR125 YZFR25
    Geçmiş olsun hocam. Fotoğrafa bakınca adamın çıktığı yol ara yola benzemiyor. Adamın ifadesinden yola çıkarak benim tahminim sizde 100 de 100 lük bir hata yani tüm hata sizdeymiş gibi bir sonuç çıkmaz. Çünkü adamın yazdığı o ifade yola kontrollü girmemiş izlenimi veriyor bana. Yani adam ordan geçerken kontrollü geçmiş gibi değil. Kontrol edip geçmesi gerekiyordu. Sizin için de aynı şey söz konusu malesef.

    Arabaya çarpılan yer arkada olduğu için adam haklı olma konusunda biraz daha şanslı çünkü adam geçmiş ve arkadan çarpmış gibi olmuşsunuz.

    Haklılığa yön veren konu orası haritalarda ara yol mu yoksa cadde mi görünüyor, geçiş önceliği kimde?

    Canını hiç sıkma, çıkan sonucu burada paylaşırsan seviniriz.

  9. #9
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Sizin gittiğiniz istikamette zaten sağa dönüş yasak. Dolayısıyla ya düz ilerlemeniz yada sola dönmeniz gerekli. Otomobil sürücüsü tamamen hatalı.
    Motorunuzun hasarını servise gösterin, exper vs. işlemleri servis halleder.

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    Haritalarda benim gittiğim yer Cadde, adamın yola girdiği yer Sokak olarak işaretli.
    Ben zaten fren yapmama rağmen duramadım çünkü köşeye çoktan varmak üzereyim. herkesin bildiği üzere motor olduğu hızıyla zınkkk durmuyor. ister istemez kayıyor, ve yatırıyorum sürüklenerek arka tekerden yerleştiriyorum maalesef. Araştırdığım kadarı ile geçiş üstünlüğü bende çünkü öncelikli olarak düz gidiyorum ve cadde üzerindeyim. adamı gördüğüm anda frene asılsam da iş işten geçmiş oluyor ve adam beni o noktada halen farketmiyor ki ne zaman tekerden çarpışıyoruz ondan sonra farkına varıyor.

  11. #11
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Çok geçmiş olsun, sana bir şey olmaması iyi olmuş

    Ana yolda (Reşitpaşa Cad.) ilerliyorsun eğer hız ihlalin yoksa, kusurun büyük kısmı tali yoldan (Menekşe Sok.) çıkan araca verilir.
    Otomobil sürücüsünün suçunu kabul etmemesi durumu biraz zorlaştırabilir. Şahit olsa iyi olurdu. Normal de her sürücü kavşak ve dört yol ağızlarında hafif yavaşlayıp kontrolü devam etmesi gerekir.Ülkemizde ışıklarda bile kontrolü geçmek gerekiyor. Kırmızıda, turuncuda geçenler vs.vs.

    Tek sıkıntı otomobilin ana caddenin ortasına kadar gelip seninde arka tekere vurmuş olman.
    Orada şu sonuç çıkabilir de: Evet otomobil kontrolsüz çıkmış ancak ana caddenin çoğunu da kaplamış, motosiklet demek ki hızlı idi ve kavşaklarda kesmesi gereken hızını azaltmadı ki duramadı ve kaza oldu.

    Motorun da ki hasar nedir?

  12. #12
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Ana yol tali yol ayrımı için aracın olduğu tarafta DUR yada ANAYOL işareti olması lazım yada sizin gitmekte olduğunuz cadde refüjle yada sürekli iki çizgi ile bölünmüş olması lazım.Bunlar yoksa eğer sağdakine tol verin der trafik kanunu.Bende sizin yerinizde olsam bende yol vermez aynı kazayı yapardım orası ayrı.
    edebimce bunu beğendi.

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ana cadde üzerinde orasının anayol olduğunu belirten bir tabela olur.
    Ayrıca tali yolun ana yola bağlantığı nokta,kesik ya da düz çizgi ile gösterilir.
    Bunların hiç biri yoksa sürücü ne bilsin tali yolda mı yoksa anayolda mı gittiğini.
    Her kavşakta haritaya mı bakacak?

    Özellikle yol üzerinde bağlantı noktasında dur işareti ve düz çizgi ya da kesik çizgi yoksa sürücü doğal olarak yoluna devam edecektir. Çünkü sağdan gelene yol ver kuralı geçerli.

    Bu nedenle üzerinde seyir halinde olduğunuz yol kenarındaki tabelalar ve yol üzerindeki işaret ve çizgilere dikkat edin.

    Bu kazayı geçiren arkadaşımız dikkat etmemiş mesela.
    Sonradan araştırıp ben haklıyım diyor.
    Bu işler sonradan araştırılacak işler değil. Gittiğiniz yolu bilmek zorundasınız.

    Kardeşimizin bir diğer hatası durabilmek için kullanması gereken zamanı korna ve selektörle heba etmesi.
    Onlarla uğraşacağına frenle ilgilenseydi en az 1 saniye kazanacaktı.
    1 saniye demek 50 km/h hızla giderken neredeyse 13 metre önce durmak demek.
    Bu kazada bir 13 metresi daha olsaydı belkide arkadaşımız araca çarpmayacak ya da daha düşük hızda vuracaktı.

    Bunlar hepimizin ders alması ve dikkat edilmesi gereken önemli detaylardır.

    Cana bir şey gelmemesi sevindirici.
    Geçmiş olsun.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun, sana bir şey olmaması iyi olmuş

    Ana yolda (Reşitpaşa Cad.) ilerliyorsun eğer hız ihlalin yoksa, kusurun büyük kısmı tali yoldan (Menekşe Sok.) çıkan araca verilir.
    Otomobil sürücüsünün suçunu kabul etmemesi durumu biraz zorlaştırabilir. Şahit olsa iyi olurdu. Normal de her sürücü kavşak ve dört yol ağızlarında hafif yavaşlayıp kontrolü devam etmesi gerekir.Ülkemizde ışıklarda bile kontrolü geçmek gerekiyor. Kırmızıda, turuncuda geçenler vs.vs.

    Tek sıkıntı otomobilin ana caddenin ortasına kadar gelip seninde arka tekere vurmuş olman.
    Orada şu sonuç çıkabilir de: Evet otomobil kontrolsüz çıkmış ancak ana caddenin çoğunu da kaplamış, motosiklet demek ki hızlı idi ve kavşaklarda kesmesi gereken hızını azaltmadı ki duramadı ve kaza oldu.

    Motorun da ki hasar nedir?
    araba birden çıkıyor. benim sokağın ucuna yaklaştığım anda karşıma çıkıyor durma gibi bir ihtimalim yok maalesef bahsettiğim noktada. yolu kaplıyor çünkü birden dan diye geçmeye başlıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana cadde üzerinde orasının anayol olduğunu belirten bir tabela olur.
    Ayrıca tali yolun ana yola bağlantığı nokta,kesik ya da düz çizgi ile gösterilir.
    Bunların hiç biri yoksa sürücü ne bilsin tali yolda mı yoksa anayolda mı gittiğini.
    Her kavşakta haritaya mı bakacak?

    Özellikle yol üzerinde bağlantı noktasında dur işareti ve düz çizgi ya da kesik çizgi yoksa sürücü doğal olarak yoluna devam edecektir. Çünkü sağdan gelene yol ver kuralı geçerli.

    Bu nedenle üzerinde seyir halinde olduğunuz yol kenarındaki tabelalar ve yol üzerindeki işaret ve çizgilere dikkat edin.

    Bu kazayı geçiren arkadaşımız dikkat etmemiş mesela.
    Sonradan araştırıp ben haklıyım diyor.
    Bu işler sonradan araştırılacak işler değil. Gittiğiniz yolu bilmek zorundasınız.

    Kardeşimizin bir diğer hatası durabilmek için kullanması gereken zamanı korna ve selektörle heba etmesi.
    Onlarla uğraşacağına frenle ilgilenseydi en az 1 saniye kazanacaktı.
    1 saniye demek 50 km/h hızla giderken neredeyse 13 metre önce durmak demek.
    Bu kazada bir 13 metresi daha olsaydı belkide arkadaşımız araca çarpmayacak ya da daha düşük hızda vuracaktı.

    Bunlar hepimizin ders alması ve dikkat edilmesi gereken önemli detaylardır.

    Cana bir şey gelmemesi sevindirici.
    Geçmiş olsun.
    düşüncenize saygı duyarım ama zaman kaybını kesinlikle kabul etmiyorum çünkü ne yaptığımın bilincindeyim o sıra. ilk gördüm direkt olarak ön- arka fren sıktım ve bir elim daha var onunla da kişiyi uyarıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------

    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana yol tali yol ayrımı için aracın olduğu tarafta DUR yada ANAYOL işareti olması lazım yada sizin gitmekte olduğunuz cadde refüjle yada sürekli iki çizgi ile bölünmüş olması lazım.Bunlar yoksa eğer sağdakine tol verin der trafik kanunu.Bende sizin yerinizde olsam bende yol vermez aynı kazayı yapardım orası ayrı.
    benimki yol vermemek değil dip dibe gelmişiz zaten

  15. #15

    Üyelik
    03 Mayıs 2007
    Şehir
    Memleket Çorum, ikametgah; Gediz /Kütahya
    Motosikleti
    YAMAHA SUPER TENERE
    Geçmiş olsun. Allah tekrarını yaşatmasın.

  16. #16
    Dublebas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2016
    Şehir
    Alaska
    Motosikleti
    Pulsar NS150
    Sırf böyle durumlar için bir kamera takmak lazım, ben arabaya bile takacağım. Motorda cıkmıyorum kamerasız.

  17. #17
    Mmotorcuu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yok
    Geçmiş olsun hemen tutanak tutsaydınız.

  18. #18

    Üyelik
    11 Eylül 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBR250R
    tutanaklar ile servise hasar dosyamı açtırmıştım.
    sigorta %100 olarak arabayı kusurlu çıkardı. 0 kusurlu olarak görünmekteyim.
    tek diyebileceğim çok şükür hiç bir yerime bir şey olmadan çiziksiz kurtuldum kazadan giden motosiklet olsun yenisini bir şekilde tekrar alırım ama sağlık asla geri gelmiyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)