Cadde üstünde giderken sokaktan çıkan araba ile kaza
-
Reklamlar
-
eklediğiniz fotoğrafı göremedim.
tutanak ve kaza sonrası fotoğraflar var mıdır ?
-
kaza anında motoru yerden kaldırdım maalesef. o anki bilinçsizlik ile.
-
Google belgeler, dropbox, yandex doc, live stor gibi yerlerde bulunan belge veya resimleri public share etmeden link paylaşmak.
-
ZümeR adlı üyeden alıntı
Google belgeler, dropbox, yandex doc, live stor gibi yerlerde bulunan belge veya resimleri public share etmeden link paylaşmak.
drive'a yükeyip direkt link almıştım. gizlilik ayarlarını herkese açık olarak değiştirilmediğini sonradan fark ettim. başka bir yere yükleyip oradan çektim resimleri.
-
Bu kavşakta neresi ana yol neresi tali yol.Ayrımı neye göre yaptınız.
-
resimdeki açı benim gidiş yönümdür. gidiş geliş cadde üzerindeyim. araba ile sokağın köşe başına varmak üzere iken karşılaşıyorum (sağdaki sokaktan çıkıyor). ayrım konusunu biraz daha detaylı açabilir misin anlayabilmem için?
-
Geçmiş olsun hocam. Fotoğrafa bakınca adamın çıktığı yol ara yola benzemiyor. Adamın ifadesinden yola çıkarak benim tahminim sizde 100 de 100 lük bir hata yani tüm hata sizdeymiş gibi bir sonuç çıkmaz. Çünkü adamın yazdığı o ifade yola kontrollü girmemiş izlenimi veriyor bana. Yani adam ordan geçerken kontrollü geçmiş gibi değil. Kontrol edip geçmesi gerekiyordu. Sizin için de aynı şey söz konusu malesef.
Arabaya çarpılan yer arkada olduğu için adam haklı olma konusunda biraz daha şanslı çünkü adam geçmiş ve arkadan çarpmış gibi olmuşsunuz.
Haklılığa yön veren konu orası haritalarda ara yol mu yoksa cadde mi görünüyor, geçiş önceliği kimde?
Canını hiç sıkma, çıkan sonucu burada paylaşırsan seviniriz.
-
Moderatör
Sizin gittiğiniz istikamette zaten sağa dönüş yasak. Dolayısıyla ya düz ilerlemeniz yada sola dönmeniz gerekli. Otomobil sürücüsü tamamen hatalı.
Motorunuzun hasarını servise gösterin, exper vs. işlemleri servis halleder.
-
Haritalarda benim gittiğim yer Cadde, adamın yola girdiği yer Sokak olarak işaretli.
Ben zaten fren yapmama rağmen duramadım çünkü köşeye çoktan varmak üzereyim. herkesin bildiği üzere motor olduğu hızıyla zınkkk durmuyor. ister istemez kayıyor, ve yatırıyorum sürüklenerek arka tekerden yerleştiriyorum maalesef. Araştırdığım kadarı ile geçiş üstünlüğü bende çünkü öncelikli olarak düz gidiyorum ve cadde üzerindeyim. adamı gördüğüm anda frene asılsam da iş işten geçmiş oluyor ve adam beni o noktada halen farketmiyor ki ne zaman tekerden çarpışıyoruz ondan sonra farkına varıyor.
-
Çok geçmiş olsun, sana bir şey olmaması iyi olmuş
Ana yolda (Reşitpaşa Cad.) ilerliyorsun eğer hız ihlalin yoksa, kusurun büyük kısmı tali yoldan (Menekşe Sok.) çıkan araca verilir.
Otomobil sürücüsünün suçunu kabul etmemesi durumu biraz zorlaştırabilir. Şahit olsa iyi olurdu. Normal de her sürücü kavşak ve dört yol ağızlarında hafif yavaşlayıp kontrolü devam etmesi gerekir.Ülkemizde ışıklarda bile kontrolü geçmek gerekiyor. Kırmızıda, turuncuda geçenler vs.vs.
Tek sıkıntı otomobilin ana caddenin ortasına kadar gelip seninde arka tekere vurmuş olman.
Orada şu sonuç çıkabilir de: Evet otomobil kontrolsüz çıkmış ancak ana caddenin çoğunu da kaplamış, motosiklet demek ki hızlı idi ve kavşaklarda kesmesi gereken hızını azaltmadı ki duramadı ve kaza oldu.
Motorun da ki hasar nedir?
-
Ana yol tali yol ayrımı için aracın olduğu tarafta DUR yada ANAYOL işareti olması lazım yada sizin gitmekte olduğunuz cadde refüjle yada sürekli iki çizgi ile bölünmüş olması lazım.Bunlar yoksa eğer sağdakine tol verin der trafik kanunu.Bende sizin yerinizde olsam bende yol vermez aynı kazayı yapardım orası ayrı.
-
Motosiklet Eğitmeni
Ana cadde üzerinde orasının anayol olduğunu belirten bir tabela olur.
Ayrıca tali yolun ana yola bağlantığı nokta,kesik ya da düz çizgi ile gösterilir.
Bunların hiç biri yoksa sürücü ne bilsin tali yolda mı yoksa anayolda mı gittiğini.
Her kavşakta haritaya mı bakacak?
Özellikle yol üzerinde bağlantı noktasında dur işareti ve düz çizgi ya da kesik çizgi yoksa sürücü doğal olarak yoluna devam edecektir. Çünkü sağdan gelene yol ver kuralı geçerli.
Bu nedenle üzerinde seyir halinde olduğunuz yol kenarındaki tabelalar ve yol üzerindeki işaret ve çizgilere dikkat edin.
Bu kazayı geçiren arkadaşımız dikkat etmemiş mesela.
Sonradan araştırıp ben haklıyım diyor.
Bu işler sonradan araştırılacak işler değil. Gittiğiniz yolu bilmek zorundasınız.
Kardeşimizin bir diğer hatası durabilmek için kullanması gereken zamanı korna ve selektörle heba etmesi.
Onlarla uğraşacağına frenle ilgilenseydi en az 1 saniye kazanacaktı.
1 saniye demek 50 km/h hızla giderken neredeyse 13 metre önce durmak demek.
Bu kazada bir 13 metresi daha olsaydı belkide arkadaşımız araca çarpmayacak ya da daha düşük hızda vuracaktı.
Bunlar hepimizin ders alması ve dikkat edilmesi gereken önemli detaylardır.
Cana bir şey gelmemesi sevindirici.
Geçmiş olsun.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
68charger adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun, sana bir şey olmaması iyi olmuş
Ana yolda (Reşitpaşa Cad.) ilerliyorsun eğer hız ihlalin yoksa, kusurun büyük kısmı tali yoldan (Menekşe Sok.) çıkan araca verilir.
Otomobil sürücüsünün suçunu kabul etmemesi durumu biraz zorlaştırabilir. Şahit olsa iyi olurdu. Normal de her sürücü kavşak ve dört yol ağızlarında hafif yavaşlayıp kontrolü devam etmesi gerekir.Ülkemizde ışıklarda bile kontrolü geçmek gerekiyor. Kırmızıda, turuncuda geçenler vs.vs.
Tek sıkıntı otomobilin ana caddenin ortasına kadar gelip seninde arka tekere vurmuş olman.
Orada şu sonuç çıkabilir de: Evet otomobil kontrolsüz çıkmış ancak ana caddenin çoğunu da kaplamış, motosiklet demek ki hızlı idi ve kavşaklarda kesmesi gereken hızını azaltmadı ki duramadı ve kaza oldu.
Motorun da ki hasar nedir?
araba birden çıkıyor. benim sokağın ucuna yaklaştığım anda karşıma çıkıyor durma gibi bir ihtimalim yok maalesef bahsettiğim noktada. yolu kaplıyor çünkü birden dan diye geçmeye başlıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------
COQ adlı üyeden alıntı
Ana cadde üzerinde orasının anayol olduğunu belirten bir tabela olur.
Ayrıca tali yolun ana yola bağlantığı nokta,kesik ya da düz çizgi ile gösterilir.
Bunların hiç biri yoksa sürücü ne bilsin tali yolda mı yoksa anayolda mı gittiğini.
Her kavşakta haritaya mı bakacak?
Özellikle yol üzerinde bağlantı noktasında dur işareti ve düz çizgi ya da kesik çizgi yoksa sürücü doğal olarak yoluna devam edecektir. Çünkü sağdan gelene yol ver kuralı geçerli.
Bu nedenle üzerinde seyir halinde olduğunuz yol kenarındaki tabelalar ve yol üzerindeki işaret ve çizgilere dikkat edin.
Bu kazayı geçiren arkadaşımız dikkat etmemiş mesela.
Sonradan araştırıp ben haklıyım diyor.
Bu işler sonradan araştırılacak işler değil. Gittiğiniz yolu bilmek zorundasınız.
Kardeşimizin bir diğer hatası durabilmek için kullanması gereken zamanı korna ve selektörle heba etmesi.
Onlarla uğraşacağına frenle ilgilenseydi en az 1 saniye kazanacaktı.
1 saniye demek 50 km/h hızla giderken neredeyse 13 metre önce durmak demek.
Bu kazada bir 13 metresi daha olsaydı belkide arkadaşımız araca çarpmayacak ya da daha düşük hızda vuracaktı.
Bunlar hepimizin ders alması ve dikkat edilmesi gereken önemli detaylardır.
Cana bir şey gelmemesi sevindirici.
Geçmiş olsun.
düşüncenize saygı duyarım ama zaman kaybını kesinlikle kabul etmiyorum çünkü ne yaptığımın bilincindeyim o sıra. ilk gördüm direkt olarak ön- arka fren sıktım ve bir elim daha var onunla da kişiyi uyarıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Ana yol tali yol ayrımı için aracın olduğu tarafta DUR yada ANAYOL işareti olması lazım yada sizin gitmekte olduğunuz cadde refüjle yada sürekli iki çizgi ile bölünmüş olması lazım.Bunlar yoksa eğer sağdakine tol verin der trafik kanunu.Bende sizin yerinizde olsam bende yol vermez aynı kazayı yapardım orası ayrı.
benimki yol vermemek değil dip dibe gelmişiz zaten
-
Geçmiş olsun. Allah tekrarını yaşatmasın.
-
Sırf böyle durumlar için bir kamera takmak lazım, ben arabaya bile takacağım. Motorda cıkmıyorum kamerasız.
-
Geçmiş olsun hemen tutanak tutsaydınız.
-
tutanaklar ile servise hasar dosyamı açtırmıştım.
sigorta %100 olarak arabayı kusurlu çıkardı. 0 kusurlu olarak görünmekteyim.
tek diyebileceğim çok şükür hiç bir yerime bir şey olmadan çiziksiz kurtuldum kazadan giden motosiklet olsun yenisini bir şekilde tekrar alırım ama sağlık asla geri gelmiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)