Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Virajda düştüm.

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Yeni kullanıcıyım, 1.700 km oldu. Sabah erken saatlerde lastikler ısınmamışken viraja girdim. İçerden girmeye çalıştım, kontra yapayım derken yerde buldum kendimi. Bunlar bildiklerim, bir de bilemediklerim var ki izleyip hatalarımı söylerseniz sevinirim.



    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #2
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Gw250 İnazuma
    Video görünmüyor bende


  3. #3
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    video yok youtube ye yukleyiver

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Arka teker patinaja düşmüş sonrası kaza. Düşük hızda o kadar yatırmaya gerek yoktu aslında, vücut ağırlığı yer değiştirip de dönülebilirdi.
    Doruq bunu beğendi.

  5. #5
    Emreerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC700XA
    Geçmiş olsun. Size bir şey oldu mu? Motosiklet de bir hasar var mı?

  6. #6
    webingo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Geçmiş olsun. Güzel düşmüşsünüz ama

  7. #7

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Düşe kalka tecrübe kazanıyoruz, ALLAH cana zeval vermesin yeter.

    Geçmiş olsun.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  8. #8
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Sadece soğuk lastiklere yatış açısı fazla gelmiş de olabilir. Ama merak ettim:

    1. Lastiklerin markası nedir? Üretim tarihi kaçtır? Kaç km'dir, kaç yıldır kullanılıyor?
    2. Düşmeden hemen önceki saniyelerde gaz kolu sabit miydi? Sertçe açıyor veya kapatıyor muyduk?
    3. Frenlerden her hangi birine bastık mı?
    4. Düşmeseydik, virajın devamını dönebileceğimiz bir hızda mıydık?
    5. Zeminde özellikle yol tutuşu azaltan bir sıvı var mıydı?
    6. Ön mü kaydı, arka mı?

  9. #9

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    Aynen, yapıştın yere güzelce. Geçmiş olsun.

    Okuyoruz izliyoruz falan da gerek var mı atraksiyonlara

  10. #10
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece soğuk lastiklere yatış açısı fazla gelmiş de olabilir. Ama merak ettim:

    1. Lastiklerin markası nedir? Üretim tarihi kaçtır? Kaç km'dir, kaç yıldır kullanılıyor?
    2. Düşmeden hemen önceki saniyelerde gaz kolu sabit miydi? Sertçe açıyor veya kapatıyor muyduk?
    3. Frenlerden her hangi birine bastık mı?
    4. Düşmeseydik, virajın devamını dönebileceğimiz bir hızda mıydık?
    5. Zeminde özellikle yol tutuşu azaltan bir sıvı var mıydı?
    6. Ön mü kaydı, arka mı?
    tc kimlik versin bence
    webingo, SAZMAN, Carbondioxid ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #11

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    1- Diablo Rosso 2, 1 aydır kullanıyordum 700 km yaptım. arka 2016 - 3 ay ön 2015 - 11 ay üretim. Ön lastik biraz sert arkaya göre ( normal mi bilmiyorum )
    2- Gaz kolunu yavaşça açıyordum.
    3- Fren kullanmadım
    4- Düşmesem virajı alamayabilirdim çünkü hem dar almıştım hem de hızlıydım kendime güvenemedim kolları kasmış olabilirm emin değilim.
    5- Zemin temizdi.
    6- Ön kaydı

    cevaplar için teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:46 ----------

    Teşekkürler, bi gün önce DD motosiklet teorisini okumuştum, " gülümse, yavaşça artan hızda gaz aç... " deneyeyim derken gülen suratım asıldı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:48 ----------

    Bende bir şey yok motosiklet de sağlam ön peg kırıldı sadece.
    selsa bunu beğendi.

  12. #12
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Doruq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1- Diablo Rosso 2, 1 aydır kullanıyordum 700 km yaptım. arka 2016 - 3 ay ön 2015 - 11 ay üretim. Ön lastik biraz sert arkaya göre ( normal mi bilmiyorum )
    2- Gaz kolunu yavaşça açıyordum.
    3- Fren kullanmadım
    4- Düşmesem virajı alamayabilirdim çünkü hem dar almıştım hem de hızlıydım kendime güvenemedim kolları kasmış olabilirm emin değilim.
    5- Zemin temizdi.
    6- Ön kaydı
    O zaman gerçekten de yatış açısı soğuk lastiklere fazla gelmiş sadece. Kolları kasmanın bu noktada düşmeye yol açacak kadar ciddi olduğunu sanmıyorum.

    Kaymanın yaşandığı noktayla ilgili değil ama devamıyla ilgili olarak: Keith Code'un videosunda gaz kontrolu kuralının iki istisnası bahsedilir. Biri kapanan virajdır diğeri de iki apeksli viraj. Bu tür bağlantı yollarının tamamını kapanan viraj yapıyorlar. O yüzden buralarda gazı Keith Code'un veya AEA'ın viraj videosunda dediği şekilde açmaktan ziyade çok çok çok az açmak veya destek gazı şeklinde sabit tutmak, gerekirse yumuşacık azar azar kapatmak gerekli.

    (bkz. http://www.motosiklet.net/forum/moto...gitimleri.html)
    pea bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Cevaplar için çok teşekkür ederim. Kazasız sürüşler dilerim.

  14. #14

    Üyelik
    15 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Tmax 530
    Kitapta yazdigi gibi; gercekten viraja girerken az da olsa yuzunde bir tebessum oluyor muydu

  15. #15
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    güzel düştüm mü dedin sen düşünce? geçmiş olsun

  16. #16
    halisakal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Grom
    kontrayı nasıl yaptığını anlatır mısın? bence kontrayı kavrayamamışsın ters yapıyorsun gibi görünüyor videoda.

  17. #17

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Aynen "güzel düştüm" demişim farkında değilim Hala viraja girerken zorla da olsa gülümsemeye çalışıyorum ) kontrayı da döneceğim taraftaki elciği ileri iterek yapıyorum.

  18. #18
    Jemand - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-10 SP
    Alıntı Doruq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen "güzel düştüm" demişim farkında değilim Hala viraja girerken zorla da olsa gülümsemeye çalışıyorum ) kontrayı da döneceğim taraftaki elciği ileri iterek yapıyorum.
    kontra yapacam diye kontra yapmaz bi insan. yapmamalı. ben motosiklete ilk bindiğimde kontra nedir bilmezken zaten kontra yapıyormuşum. bisiklet altyapısı hep bunlar. ay ben sağ elciği iteyim de kontra yapayım diye düşünmemeli bir sürücü. beynin ve vucudun bunu senden habersiz yapmalı. ben hala bilmem sağa dönerken hangi elciği itip kontra vereceğimi, benim kafa, el, kol hallediyo kendi kendine. şimdi arkadaşın kontrayı nasıl yapıyorsun sorusu üzerine bi düşündüm ben nasıl yapıyorum acaba lan diye? o yüzden anlattım bu kadar. demek istediğimi anlamışsındır umarım. bu alete biniyorsan soğuk kanlı olacaksın, herşeyi bedenine bırakacaksın. o nerede ne yapması gerektiğini biliyor zaten. (bunların hepsini eğitim aldığını varsayarak söylüyorum)

  19. #19

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Kardeşim sen napıyon? Teoride, pratikte çok şey sayılır orası ayrıda. Eğimli virajda viraj tecrübesi yokken motosikletin yatırılmayacağını kimse söylemedimi sana?

  20. #20

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Eğitim aldım, soğuk kanlı olmak konusunda haklısın bir şeylerin ters gideceğine inanıp kendine güvenini kaybettiğinde o bir şeyler hep ters gidiyor. Ama eğitim kitaplarında, videolarında dikkat ettiysen hep bilinçli kontra üzerinde yoğunlaşıyorlar. Keith Code motosikletlerin üzerine bu araç kontra tekniği ile döner bilmeyen kullanmasın yazılmalı diye iddia ederken Honda güvenli sürüş 1 eğitiminde ( iki ve sonrasını almadığım için bilmiyorum ) hiç bahsetmezler kontradan ve hatta slalom çalışırken belinizi kullanın diye öğretirler. Kendine inanmadığın sürece teknik işe yaramıyor zaten. Daha önceden sağa dönerken kendime güvenemeyip en korktuğum yer olan sol bariyerlere kitlenip motosikletimi oraya sürmüşlüğüm de var Bilmek değil mühim olan hayata aktarmak. Ancak uzun tecrübelerden sonra bunun "farketmeden " bilinçsiz yapılacağı kanısındayım. Umurım zamanla ben de o yetkinliğe erişirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------

    Her şeyi yaşayarak öğreniyorum anlaşılan.
    pea bunu beğendi.


    BLUE MOTOR
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)