Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Virajda düştüm.

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ducati Diavel 1260 + MV Agusta Turismo Veloce 800
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında Sj's arkadaşımız da sizinle aynı şeyi söylüyor Zaferce bey, gazı kapatırsanız motor daha çok yatar, yatma açınız artar, tutuş iyi ise dönersiniz ama gazı açarsanız motor dikleşmek ister. Sj's arkadaşımın haksız olduğu konu gazı açmaya virajın çıkışını gördüğümüzde başlamamız gerekiyor, eğer kapanan viraj varsa hiç gaz vermemek biraz daha kontra vermek gerekir. Tabi çok iyi bir asfaltta bu yapılmalı. Aksi taktirde motor dikleştirilip hız azaltılmalı ve tekrar kontra verilmeli. Bunları yazmak uzun fakat uygulamak o kadar uzun sürmüyor.
    Beyler kac kere viraj dondunuz bilmiyorum ama afaki bilgilerle konusuyorsunuz gibime geliyor.

    Virajda gaz keserseniz motosikletiniz dik konuma gecip acinizi genisletmeye baslar, bu 2 seritli bir yolda karsi seride gecersiniz demektir. Virajda gaz asla kapatilmaz yapmayin sakin aaa.

    Gaz vermek korkutucu gelse de en guvenli olan yoldur buyrun deneyin ama dedigim gibi viraji aciktan almis olmak gerekiyor.

    Bunlari da ben kicimdan soylemiyorum velakin beni cok da umursamayin zaten. Egitim alin deneyimle konusun. Soylenen anlatilan hurafelerle degil.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #42
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Butun cisimler hiz verildikce daha kolay manevra kazanir.
    MOtorunuza 40 ile giderken mi kolay kontra verirsiniz yoksa 140 ile giderken mi? Cisimler hızlandıkça manevra yapmaları kolaylaşmaz.

    İstanbul'a geldiğimde arayayım sizi de bir kapanan virajı gaz açarak nasıl döndüğünüzü arkanızdan izleyip öğreneyim.
    zafercemotosiklet.wordpress.com

  3. #43

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler kac kere viraj dondunuz bilmiyorum ama afaki bilgilerle konusuyorsunuz gibime geliyor.

    Virajda gaz keserseniz motosikletiniz dik konuma gecip acinizi genisletmeye baslar, bu 2 seritli bir yolda karsi seride gecersiniz demektir. Virajda gaz asla kapatilmaz yapmayin sakin aaa.
    Benim söylemek istediğim o değil, virajda gaz kesmekten bahsetmiyorum, gazı geç açmaktan bahsediyorum. Viraja giriş tekniğimiz nasıl ? Gazla mı giriyorsunuz viraja yoksa gazı kapatıp kontrayı verip motoru yatırdıktan sonra çıkışa bakarken yavaşça ve artan bir şekilde gazı açıyor muyuz ? Gaz kapalı iken kontrayı verdiniz ancak virajın tahmin ettiğinizden daha da keskin olduğunu faarkettiniz. Gaz mı açmaya başlarsınız yoksa biraz daha kontra verip dönmeye mi çalışırsınız ?

  4. #44
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ducati Diavel 1260 + MV Agusta Turismo Veloce 800
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MOtorunuza 40 ile giderken mi kolay kontra verirsiniz yoksa 140 ile giderken mi? Cisimler hızlandıkça manevra yapmaları kolaylaşmaz.

    İstanbul'a geldiğimde arayayım sizi de bir kapanan virajı gaz açarak nasıl döndüğünüzü arkanızdan izleyip öğreneyim.
    Memnuniyetle
    zaferce bunu beğendi.

  5. #45
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler kac kere viraj dondunuz bilmiyorum ama afaki bilgilerle konusuyorsunuz gibime geliyor.

    Virajda gaz keserseniz motosikletiniz dik konuma gecip acinizi genisletmeye baslar, bu 2 seritli bir yolda karsi seride gecersiniz demektir. Virajda gaz asla kapatilmaz yapmayin sakin aaa.

    Gaz vermek korkutucu gelse de en guvenli olan yoldur buyrun deneyin ama dedigim gibi viraji aciktan almis olmak gerekiyor.

    Bunlari da ben kicimdan soylemiyorum beni cok da umursamayin zaten. Egitim alin deneyimle konusun. Soylenen bilgilerle degil.
    Virajda gazı yavaşça yumuşaçık bir parça azaltın deneyin. Göreceksiniz ki motosikletiniz içeri dalacak. Hayatında motor sürmemiz coğrafya öğretmenine ait sandığınız örnek Türkiye'nin en çok eğitim veren ileri sürüş eğitmenine ait.

    Virajı her zaman şurdan dönmek diye bir kural da esasen olamaz. Duruma göre yukarıda anlatılan örnekler çoğaltılabilir. Yol tutuş ve güvenlik sıkıntısız ise virajı dışarıdan döneriz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:37 ----------

    Var bi 60 bin km tecrübem. Toplamda 4 ya da 5 kere de yol eğitimi aldım.
    zafercemotosiklet.wordpress.com

  6. #46
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ducati Diavel 1260 + MV Agusta Turismo Veloce 800
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Virajda gazı yavaşça yumuşaçık bir parça azaltın deneyin. Göreceksiniz ki motosikletiniz içeri dalacak. Hayatında motor sürmemiz coğrafya öğretmenine ait sandığınız örnek Türkiye'nin en çok eğitim veren ileri sürüş eğitmenine ait.

    Virajı her zaman şurdan dönmek diye bir kural da esasen olamaz. Duruma göre yukarıda anlatılan örnekler çoğaltılabilir. Yol tutuş ve güvenlik sıkıntısız ise virajı dışarıdan döneriz.
    Bahsettigim bilgilerin nereden geldigini anlatmadim ancak bahsedeyim Rospa ve Adarat ogretileriyle kendi deneyimlerimin sonuclarini paylastim. Ukalalik degil neticede kimse kimseye bir sey ispat etmeye calismiyor. Ama ben anlattiklarimin tamamini uygulamali ispat ederim haha.

    Saka bir yana kimin ne kadar cok ders verdigi ve kimin hangi sertifikayla egitim verdigi goreceli konular. Gercekler istanbul trafigi ve asfalti. O yuzden burada kimin trafik tecrubesi en genis onu konusmak lazim bence :p

    Siz yine de virajda gaz kapamayin. Gaz kapayin diye de kim ogrettiyse onu bulun ve kenara kistirip dovun.

  7. #47
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettigim bilgilerin nereden geldigini anlatmadim ancak bahsedeyim Rospa ve Adarat ogretileriyle kendi deneyimlerimin sonuclarini paylastim. Ukalalik degil neticede kimse kimseye bir sey ispat etmeye calismiyor. Ama ben anlattiklarimin tamamini uygulamali ispat ederim haha.

    Saka bir yana kimin ne kadar cok ders verdigi ve kimin hangi sertifikayla egitim verdigi goreceli konular. Gercekler istanbul trafigi ve asfalti. O yuzden burada kimin trafik tecrubesi en genis onu konusmak lazim bence :p
    Erkan Hoca'ya bir danışın bunları isterseniz. Ben "Kapanan virajlarda insanlara gaz açmalarını, kapanan virajı güvenli dönmenin yolunun bu olduğunu söyledim. Arkada araba varken de P2 değil, P3 veya P1'i tercih etmelerini önerdim. Sen ne diyorsun hocam?" deyin. Cevabın ne olacağını ben kapalı bir zarfta size vereyim. Siz cevabı aldıktan sonra açın bakın.
    zafercemotosiklet.wordpress.com

  8. #48
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ducati Diavel 1260 + MV Agusta Turismo Veloce 800
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erkan Hoca'ya bir danışın bunları isterseniz. Ben "Kapanan virajlarda insanlara gaz açmalarını, kapanan virajı güvenli dönmenin yolunun bu olduğunu söyledim. Arkada araba varken de P2 değil, P3 veya P1'i tercih etmelerini önerdim. Sen ne diyorsun hocam?" deyin. Cevabın ne olacağını ben kapalı bir zarfta size vereyim. Siz cevabı aldıktan sonra açın bakın.
    Ben mesela M1 veririm Erkan hocaya: Morbas

  9. #49
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Geçmiş olsun öncelikle. Tüm yazılanlar, hemfikir olanlar, olmayanlar vs bu kısmına girmeyeceğim. Benim gözlemlediğim bir nokta var. Viraja giriş sırasındaki zemin ile kaydığın zemin arasında ıslaklık farkı var. Lastikler ve motor önce yolu tutmuş, zemin ülkenin salak "kaymak" asfaltı ve ıslaklık artınca tutuş azalmış ve muhtemel o sırada oluşan ufak panikle sonuç bu olmuş. O nedenle her zaman dediğim gibi gözlem çok önemli. Değişken şartlar o anki sürüş dinamiklerini bir anda değiştirir. Özellikle bu mevsimde zeminden gelebilecek süprizler için hazırlıklı olmak gerekiyor. Bu yüzden bir tık daha yavaş ve detaylı gözleme dikkat etmek lazım.

  10. #50

    Üyelik
    28 Ekim 2012
    Şehir
    EsEs
    Motosikleti
    Hornet 650
    geçmiş olsun.

  11. #51

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Herkes gerek pratik gerek teorik bilgilerinden bir şeyler katıp hatalarımı göstermiş tek tek teşekkür ederim. Üstatlardan öğreneceğimiz çok şey var. Arka teker kaymasın diye dış pege baskı uygulamaktan, gerçekten yol tutan lastiğin verdiği hissiyata (uçmakdereye gideceğim bunun için kesinlikle) motosikletin virajlarda verdiği tepkiye öğrenmek istediğim çok şey var. Bu kazayı yapmamın en büyük sebeplerinden bir tanesi de daha dün gidona yapışıp titreyerek sürüyorken bugün baya sabah akşam kullanıyorum galiba "ben artık oldum" yanılsaması. Neyse ki küçük bi kazaydı hasarsız atlattım ama bana bir şeyi tokat gibi hatırlattı kaza kapıda her an başına gelebilir. Eğitimlere devam, daha dikkatli kullanmaya devam giyim kuşama dikkat.
    ...garip... bunu beğendi.

  12. #52

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    cbf150 2015
    Oncelikle gecmis olsun.benim de henuz cok km. Yapmisligim yok dolayisiyla soyle yapsaymis boyle yapsaymis diyecek tecrubem de yok.

    Sadece sunu soylemek istiyorum viraja ne kadar atraksiyonsuz tehlikesiz ve dik konumda yani dolayisiyla yavas bi sekilde girersek o kadar guvenli olacaktir sonucta hic birimiz moto gp de yarismayacagiz maksimum hizla girip olabildigince virajda motoru yatirmak cok marifet degil.(bunu genel manada soyluyorum videodaki arkadas boyle yapmis diye degil) tekrar gecmis olsun cana gelecegine mala gelsin bunlar hep tecrube oluyor iste.

  13. #53
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Melbourne, Avustralya
    Motosikleti
    CBR 500 R
    tartışanlara faydası olabilir belki düşüncesiyle. aşağıdaki paragrafı doğrudan "A twist of the wrist-2"den aldım. "the rule" dediği gazın kontra verildikten sonra sürekli ve stabil bir şekilde açılması kuralı. yani aşağıda buna istisna bir durumu söylemiş ve tam da arkadaşın döndüğü gibi aşağı eğimli ve kapanan virajda yapılması gerekeni anlatıyor.

    özetle, bu tip virajlarda gazı açmamalıyız ancak kapatmamalıyız da diyor. Eğer açmaya devam edersek çok hızlı gidip viraj çıkışında dışarı açılırız, iyi olmaz diyor.

    There are a few other specific turns that do not follow the rule
    mainly because of bumps and/or mid-turn (off) camber changes and radius
    changes, and they are downhill. The carousels at Sears Point and Road
    America are perfect examples. You do have to stop the throttle action (not
    roll-off) for a moment or two or you will simply be going too fast and too
    wide at the exit where the roll-on is most important.
    Salurbey ve zaferce bunu beğendiler.

  14. #54
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Hızlı değilsiniz,
    - sizin alabileceginizden hizlisiniz.
    - yanlış yere bakmissiniz( km saati veya videonun önüne) ve virajı alamayacaginizi düşünüp, siz yatirmissiniz sanki

    Daha fazla kendinize şans verin ve çalışmalar yapin
    Salurbey bunu beğendi.

  15. #55
    mehmettayfur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha
    Diğer önerilere ilaveten,lastik havalarını yola çıkmadan,lastikler soğukken kendi basınçölçerinizle,en az haftada bir kontrol etmek iyi olur.
    zaferce bunu beğendi.

  16. #56
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    her motorcunun başına gelebilecek bir olay , büyük geçmiş olsun. Hani bir söz vardır (düşmemiş motorcu yoktur ,düşecek motorcu vardır) ! motoru kullandıkça tecrüben artar zamanla,bence youtube deki motosiklet nasıl kullanılır video larını izle ,önümüz kış zamanın bol olur, faydasını görürsün , ben çok şeyler öğrendim,ALLAH kaza göstermesin bir daha,selamlar...
    - HAYAT GEZİNCE GÜZEL -

  17. #57
    omeraydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM 690smc-R
    Tecrübe dolduracak bir düşüş : ) Arada böyle düşmek iyi gelir.

  18. #58
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Orda düşmesen belki bariyere girecektin Viraja girmeden hızlanır gibi olmuşsun onun yerine yavaşlayıp vites düşürüp öyle girebilirdin sonra viraja girdikden sonra gaz vermeye başlayabilirdin

  19. #59

    Üyelik
    13 Ekim 2016
    Bana göre geç apex.

  20. #60
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Konuyu uzatan arızalı tip olarak görülmek pahasına açıklamak istiyorum zira bu konu önemli. Benim canım da yandı, kazaya ramak kala duruma da geldim. İki sebebi var. İlki “virajda her zaman gaz açılır” temalı şeyler izlemek veya izlediğinden onu anlamak. İkincisi virajda motoru içeri alabilmenin yolunu gaz açmak zannetmek.

    Benimle tam aksi görüşleri paylaşan, yazdıklarımı “hayatında motora binmemiş coğrafya öğretmeni” olduğunu düşünenlerin, Mars’ta motor sürdüğümü düşünenlerin iyi niyetlerinden şüphem yok. Ben de tam aksi görüşü savunanlar da başka motorcuların başı derde girmesin istiyor, bu nedenle doğru olduğuna inandığı şeyi yazıyor. Sürücülerin nasıl süreceklerine kendileri karar verecekler. Sorgulayacaklar, güvenli bir ortamda belki deneyecekler sonra akıllarına yatanı uygulayacaklar. Hatta en temizi, daha önce de denildiği gibi forumda sürüş önerisi almamak ve gidip yol eğitimi almak.

    mithrelios mesela ne güzel, gitmiş benim eksik hatırladığım yeri bulmuş, eklemiş. “Practice your roll off as well as your roll on” dediği yollara dair bir bölüm de vardı.

    Üzerine konuştuğumuz bu kaymayı yaşayan sürücü virajın devamı için aşırı hızlanmıştı. Çünkü gaz açması gerektiğini okudu, izledi ve aynısını yaptı. Yani kapanan viraja doğru gazı açtığı için canı yanacaktı. Ve bu videoyu izleye izleye hala motoru virajda içe alabilmek için gazı açmalısın diye öneri vermek bence gerçekten uygun değil. Arkadaşlar inanın sabah bu yazıyı yazmak için ofise gelmeyi endişe ile bekledim. Ben de aynı kafadaydım. İzledim videoları virajlajrda limit noktası filan bilmeden, kapanıyormuş açılıyormuş algılamadan ağrılık merkezini daha geniş tabanlı olan arka lastiğe aktarmak için gazı açtım. Sonunda ne oldu? Çift apeksli bir virajın ilk yarısını tamamladığımda ikinci yarıyı dönebilmek için aşırı hızlıydım. Düştüm. Aha şu başlıkta anlattım: İlk kazamı 4 yıl önce yapmışım: Yol sanatı kafasına geçiş.

    Hocam, yol koşullarında limit noktası bizimle ilerliyorsa, lastik yanağına düşen motorun kaybettiği hızı geri kazandırmak ve hali hazırdaki dönüş çizgisini korumak için gaz açarız. Limit noktası ilerledikçe destek gazı vermeye devam ederiz. Limit noktası virajın çıkışına doğru zaten iyice uzaklaşmaya artık daha da fazla gaz açarız. Ama limit noktası ilerlemiyorsa, bize yaklaşıyorsa o viraj iyice daralıyordur. Gazı açmamalıyız. Hatta bu virajı doğru değerlendiremediysek zaten hızlı girmişizdir ve motor dışarı açılmaya başlar. Motoru geri, içeriye almanın yolu asla gazı açmak değildir. İki seçenek var: ya gaz sabit, daha çok yatacaksınız ki zaten yatabileceğiniz kadar yattıysanız bunu yapmanız mümkün değil. Ya da gaz kolunu yumuşakça kapatacaksınız. (Practice your roll off). Yetmedi mi hala mı motor istediğiniz çizgiye gelmedi? Fren de yapacaksınız.

    Motoru içeri taşımanın yolunun gaz kolunu çevirmeye devam etmek ve bakışı bozmamak olduğunu düşündüğüm zamanlar vardı. Hatta eğitim aldığım eğitmenin de “gazı açmadığın için motoru yatıramıyorsun” dediği, aynı virajı 5 kere döndüğümüz, onun benim önümde virajı gaz açarak döndüğünün ertesi günüydü. Sonradan anladım: Eğitmen gazı açıyor ama motoru benden çok daha fazla yatırarak dönüyordu. Bense zaten yatabileceğim kadar yatmıştım. Gazı açarak dönebilmem sadece daha fazla yatmamla mümkündü. Oysa kişisel limitimdeydim zaten. O yüzden bir türlü eğitmenin istediği şekilde gazı aça aça dönemiyordum. Aslında gaz açmak motoru yatırırken değil, motor yattıktan sonra yapılması gereken bir şeydi. E zaten ben düşük hızda ancak doğru çizgiye gelebiliyordum. Daha motoru yatırırken gaz açmaya çalışınca da motor dışarı açılıyordu. Sonuçta, o gün bana eğitmen belki 40 kere başka konuları da işlerken gazı açmıyorsun diye sitem etti.

    Sonunda bir sağ virajda karşı şeritten gelen bir Doblo’yla karşılaştım. Ben şeridimin solundan ilerliyorken karşıdan gelen arabayı görünce kendi şeridimin ortasına gelmem lazımdı. “Dün, gazı açmadığım için yatıramamıştım. Motoru içeri taşıyabilmek için gazı çevirmeye devam etmem lazım.” diye düşündüm. Bakışımı koruyup yatış açımı mümkün olduğunca artırdım ve gazı açmaya devam ettim. Aha sonuç şu. Motor virajın içine çekilebilmiş gibi görünüyor mu, hiç?



    Gazı açınca motor kendini içeri toplamaz. Dışarı açılır. Bu kadar basit. İddia edildiği gibi cisimler hızlandıkça yönlenmeleri kolaylaşmaz. Öyle olsaydı yarıçapı dar virajları 40 ile değil, 140 ile dönüyor olurduk. Oysa yarıçapı dar virajları daha yavaş döneriz çünkü cisimlerin manevra kabiliyetleri hız arttıkça artmaz. Aynı yatış açısında, daha yavaş giden bir motor daha dar bir daire çizer. Gazı açtıkça motorun hızı artar ve daireyi daraltamazsınız. O yüzdendir ki gazı açmak için motorun yönlendirme işleminin bitmiş olması, motorun çizdiği daireden memnun durumda olmanız gerekir. Gazı açarken motoru içeriye taşıyamazsınız.

    O gece bu fotoğraf üzerine eğitmenimle konuştuk. Ben “Peki ne yapmalıydım?” diye sorduğumda eğitmenimin cevabı “Gazı birazcık kapatman yeterliydi.” oldu. Evet, o gün ve daha önceki gün bana viraj içinde motoru içeri taşımak için yani yarıçapı daraltmam gerektiğinde gazı birazcık kapatmamın uygun olacağını da söylemişti. Ben sadece gazı açmaya odaklandığım, eğitmen öyle söylememiş olmasına rağmen her zaman her virajda motoru stabil hale getirebilmek için gazı açmam gerektiğini düşünmüştüm. Yanılıyordum. Daha sonra aldığım eğitimlerde de gaz her zaman açılır meselesinin ne kadar tehlikeli olduğu bana daha açık bir biçimde öğretildi. Yokuş aşağı geniş yarıçaplı 180 deerce dönülen bir virajda kulaklığıma “Şu an bir daire dönüyorsun, bırak dönsün, frene ihtiyaç yok, gaz da verme, zaten yer çekimi ilerletiyor. Bekle bekle. Tamam şimdi limit noktasının ilerlediğini görüyorsun gazı açmaya başlayalım.” dendiğini hatırlıyorum.

    Sağ virajda karşı şeritten gelen araba benim şeridimi taciz ederek geliyor olsaydı gazı aça aça motoru içeri taşımaya çalışsaydım son hatamı yapmış olacaktım. Yolun devamındaki senaryoya göre gazı açabileceğiniz gibi gazı açmayı durdurmanız gerekebilir. Bu yetmezse gazı kapatmaya başlamak gerekebilir. Hatta fren yapmak da gerekli olabilir.

    Derse ara verdim ve bunu yazıyorum. İnanın, ben çok biliyorum egomu da böyle tatmin edeyim diye veya sırf tartışma olsun diye yazmıyorum. Birileri “gazı aç” dedi diye başka motorcuların başı tıpkı benim gibi derde girecek diye ödüm kopuyor. O yüzden mutlaka vurgulamak istedim.

    Benim dediklerim de dahil olmak üzere forumda yazılanlara göre motor sürmeyin ne olur. OMM, ART, Motto, ADARAT, RoadCraft artık neresi kafanıza yatıyorsa oradan bir yol eğitimi alın. O eğitmenle konuşun bu konuları.
    Salurbey, yürekçe ve simurgg bunu beğendiler.
    zafercemotosiklet.wordpress.com


    BLUE MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)