Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Bakışı Kaçırmak

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    ibooo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Youtube'ta denk geldiğim bir video.
    Videoyu ekleyen arkadaşın yorumları da aşağıda.

    2:40'tan itibaren izleyebilirsiniz.



    "hata bende sayılır arkadaşlar bildiğim hiç bir kuralı uygulayamadım.çok hızlı girmemekle birlikte her zaman ki hızımdaydım bu virajda ancak hep iç kısımdan almıştım alışkanlık yine içe giriyorum malum.ve bakışı kaçırıyorum çok basit bir kural hatasını tekrarlıyorum bariyerlere kitleniyorum bakışta halbuki yatışa ve bakışa devam etsem çıkıp gideceğim aslında .yapamadık daha fazla çalışmam gerekiyor .neyse bende dizlik olduğundan sol dizimde küçük bir sıyrık ve ağrı , sol kolda küçük bir sıyrık var.motor da ise sol ayna,sol depo yanı ve ön far sol kısım çizikler fren pedalını da düzelteyim derken kırdım.ucuz atlattık techizatla.allah beterinden hepimizi korusun."
    mehmetenis bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Çoook ucuz atlaşmış arkadaş. Verilmiş sadakası varmış.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Tünele girerken gereksiz bir gazlama ve kaza. Neyseki demirler arkadaşın bacağını kesmemiş, kırmamış.
    efendy06 ve samet10 bunu beğendiler.

  4. #4
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700x - Jawa Classic 250/1971 ve E-bike sukutır
    Hızda bişiy yok. Tavşan gibi kilitlenmiş bariyere. Birden karanlığa girince şaşırmış heralde. Arkadan gelen araçlar otomobile patlatacak diye korktum. Abla da arabanın arkasında bekledi baya. Allah korumuş
    sagat bunu beğendi.

  5. #5
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    hocam geçmiş olsun hocam sana birşey olmasın makine çok dert değil.malesef bakış kacınca bu tarz kazalar oluyor.nereye bakarsan oraya gidersin canlı kanıtı.

  6. #6
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Yolda hata var sanki tünelden önce keskin kıvrım pek olmamış bakış hatası var dizi açıp kafayı viraj içine uzatıp rahatça dönebilirdi hızıda çok fazla değildi
    efendy06 bunu beğendi.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hızda bişiy yok. Tavşan gibi kilitlenmiş bariyere. Birden karanlığa girince şaşırmış heralde. Arkadan gelen araçlar otomobile patlatacak diye korktum. Abla da arabanın arkasında bekledi baya. Allah korumuş
    Hızda bişey yok ama orda yaptığı gazlama dikkatini dağıttı.
    capozzz bunu beğendi.

  8. #8
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    R1200GSA - CBR650F
    Yolda konumlamanız yanlış ve üzerine tecrübesizseniz, malesef kaçınalmaz durumlar. Arkadaş çarpmadan önceki virajda da malesef çizgisini korumadı ve kazanın sinyalini verdi... Yavaş olduğu için, sorun olmamış, 100 ile yapsa aynı hatayı ölüm. Allah esirgesin.
    bounrock bunu beğendi.

  9. #9
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Gazlayıp aniden viraj öncesi o hıza çıktığı için "ben burayı dönemem" diye panik yaptı. Kendi tecrübesi ve limitlerine göre aşırı bir hareket.
    samet10 bunu beğendi.

  10. #10
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ... > Nc 700dc integra > ....
    Tamamen bakışla alakalı bir kaza. Bence hızı o viraj için fazla değil. O hızla o viraj çok rahat dönülürdü. Ama arkadaş gerçekten panik yapmış, o hızda dönemeyeceğini sanıp korkuyla bariyerlere kilitlenmiş.

    Halbuki kafasını viraj çıkışına çevirse çok hafif bi kontra verse tatlıca dönüp gidecekti. Allah korumuş, çok az hasarla atlatmış kazayı.

    Daha önce birkere benzer bir durum bana da olmuştu. Kaza yapmaktan son anda kurtulmuştum. Hızım normal olmasına karşın nedense viraj çıkışına bakacağıma yolun dışına odaklandım ve az daha yoldan çıkıyordum. Dalgınlık motor sürerken en büyük tehlikelerden. Hızınız normal olsa bile bakış virajda yolun dışına kayarsa istemsizce motoru da oraya yönlendiriyoruz.

    Gerçekten bakışın önemini gösteren örnek niteliğinde bir kaza...

  11. #11
    Mehmet_SIRLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1290SDGT
    Kardeşe geçmiş olsun. Evet bakış yönü yanlış otomobil kullanır gibi önüne bakmış tünelin ucuna baksa içgüdüsel olarak motoru yatırabilir ve kuratabilirmiş. Bize de tecrübe oluyor böyle paylaşımlar. teşekkür ederiz.

  12. #12
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    R1200GSA - CBR650F
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamamen bakışla alakalı bir kaza. Bence hızı o viraj için fazla değil. O hızla o viraj çok rahat dönülürdü. Ama arkadaş gerçekten panik yapmış, o hızda dönemeyeceğini sanıp korkuyla bariyerlere kilitlenmiş.

    Halbuki kafasını viraj çıkışına çevirse çok hafif bi kontra verse tatlıca dönüp gidecekti. Allah korumuş, çok az hasarla atlatmış kazayı.

    Daha önce birkere benzer bir durum bana da olmuştu. Kaza yapmaktan son anda kurtulmuştum. Hızım normal olmasına karşın nedense viraj çıkışına bakacağıma yolun dışına odaklandım ve az daha yoldan çıkıyordum. Dalgınlık motor sürerken en büyük tehlikelerden. Hızınız normal olsa bile bakış virajda yolun dışına kayarsa istemsizce motoru da oraya yönlendiriyoruz.

    Gerçekten bakışın önemini gösteren örnek niteliğinde bir kaza...
    Söylediklerine katılıyorum, bakışın doğru olabilmesi için ilk madde yoldaki konumlamadır. Eğer konumlamanız yanlış ise bakışınız da bununla birlikte yanlış olur.

    Motosiklet ile virajlara girileceği zaman en doğru konumlama mümkünse virajın en dış şeridinin Sağa viraj da en sol tarafı sola viraj da en sağ tarafıdır., bu durum mümkün değil ise, kendi şeridinizin en açık noktasıdır, yine viraja göre bu sağ viraj da şeridin solu sol virajda ise şeridin en sağıdır.

    Bu bir çok kişi tarafından yanlış olarak nitelendiriliyor virajları dar almanın daha doğru olduğu yönünde bir teori ile, fakat virajın ne kadar dışında kalırsanız, bakışınız virajın içini o kadar yüksek açı ile görmenizi sağlar ve baktığınız yer her zaman virajin içi ve çıkış noktası olur.. Bu hemen kazanılabilecek bir alışkanlık değil, her sürüşte üzerine koyacağınız bir süreçten geçer.. Her sürüşünüzde konumunuza, bakışınıza ve viraj çizginizi korumaya çalışırsanız gelişen güvenli viraj adaptasyonunuzu sağlarsınız.
    SuleymanE bunu beğendi.

  13. #13
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    ... > Nc 700dc integra > ....
    Alıntı Levent Gocmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediklerine katılıyorum, bakışın doğru olabilmesi için ilk madde yoldaki konumlamadır. Eğer konumlamanız yanlış ise bakışınız da bununla birlikte yanlış olur.

    Motosiklet ile virajlara girileceği zaman en doğru konumlama mümkünse virajın en dış şeridinin Sağa viraj da en sol tarafı sola viraj da en sağ tarafıdır., bu durum mümkün değil ise, kendi şeridinizin en açık noktasıdır, yine viraja göre bu sağ viraj da şeridin solu sol virajda ise şeridin en sağıdır.

    Bu bir çok kişi tarafından yanlış olarak nitelendiriliyor virajları dar almanın daha doğru olduğu yönünde bir teori ile, fakat virajın ne kadar dışında kalırsanız, bakışınız virajın içini o kadar yüksek açı ile görmenizi sağlar ve baktığınız yer her zaman virajin içi ve çıkış noktası olur.. Bu hemen kazanılabilecek bir alışkanlık değil, her sürüşte üzerine koyacağınız bir süreçten geçer.. Her sürüşünüzde konumunuza, bakışınıza ve viraj çizginizi korumaya çalışırsanız gelişen güvenli viraj adaptasyonunuzu sağlarsınız.
    Hocam kesinlikle haklısınız. Konum çok önemli. Bazı ufak istisnai durumlar dışında viraja olabildiğince dıştan girmek en mantıklısı.
    Fakat bizim ülkemize mahsus olan şöyle bir istisnai durum var ki ; bölünmemiş yollarda (sonu görünmeyen) sağa kaplı virajlarda ben rahat konumlama yapamıyorum. Çünkü ülkemizin öküz otomobil vb. sürücüleri viraja hızlı girip, kendi şeritlerinden çıkıp, bizim şeridin neredeyse yarısını işgal ediyorlar. Çok karşılaştım bu durumla.

    O nedenle sadece sağa ve ucu açık olmayan dönüşlerde*** şeride yaklaşmadan hızımı aşırı düşürerek viraja giriyorum. Ve herkese de bunu tavsiye ederim. Karşıdan gelen bir otomobille çarpışmaktansa konumumdan taviz vermeyi yeğliyorum

    *** bahsettiğim sağa kapalı viraj şunun gibi:

    keremkrmn, Sokollu ve Nevada bunu beğendiler.

  14. #14
    Mirable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    Eğitimin önemi bir kez daha gözler önüne serildi. Arkadaşımız muhtemelen eğitim almamış bu nedenle bakışını kaçırmış. Allah beterinden korusun.

  15. #15
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700x - Jawa Classic 250/1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam kesinlikle haklısınız. Konum çok önemli. Bazı ufak istisnai durumlar dışında viraja olabildiğince dıştan girmek en mantıklısı.
    Fakat bizim ülkemize mahsus olan şöyle bir istisnai durum var ki ; bölünmemiş yollarda (sonu görünmeyen) sağa kaplı virajlarda ben rahat konumlama yapamıyorum. Çünkü ülkemizin öküz otomobil vb. sürücüleri viraja hızlı girip, kendi şeritlerinden çıkıp, bizim şeridin neredeyse yarısını işgal ediyorlar. Çok karşılaştım bu durumla.

    O nedenle sadece sağa ve ucu açık olmayan dönüşlerde*** şeride yaklaşmadan hızımı aşırı düşürerek viraja giriyorum. Ve herkese de bunu tavsiye ederim. Karşıdan gelen bir otomobille çarpışmaktansa konumumdan taviz vermeyi yeğliyorum

    *** bahsettiğim sağa kapalı viraj şunun gibi:

    http://thumb101.shutterstock.com/dis...-274232987.jpg
    Kural 4S den bahseder. Safety - System - Smooth - Speed burada ilk sırada olan tabi ki Güvenlik.Virajda karşıdan gelen aracı görmüyorsanız tabi ki sistemi uygulamaya geçmeyeceksiniz. Sistem neydi, "Bilgi – Konum – Hız – Vites – İvmelenme" Virajdaki konumunuzu Güvenlik, bilgi toplayıp değerlendirme adımlarımdan sonra alıyorsunuz. Eğer şartlar uygunsa sistemdeki gibi viraja yatıp hızınızı koruyarak tatlı tatlı gaz açıp çıkarsınız. Yok eğer güvenlik şartı yerine gelmiyorsa, tamamen her şey iptal. Aklınız takılmasın yani, her seferinde sistemi uygulayacaksınız diye bir şey yok. Virajda doğru konumlanma vardır, ancak şartlar elverdiğinde uygulanır. Karşıdan bir geniş araç veya sollamaya çıkmış bir dikkatsiz sürücü gelirken şeridin solundan gideceğim diye tutturmak yersiz olur. Unutmamak lazım. Safety - System - Smooth ve en son Speed
    SuleymanE ve Sokollu bunu beğendiler.
    Gökhan YAŞDAL

  16. #16
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    2:45'te gaz açtığı anda "eyvah!" dedim. Gerisi teferruat... Büyük geçmiş olsun.
    samet10 bunu beğendi.

  17. #17
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700x - Jawa Classic 250/1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı Mirable adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitimin önemi bir kez daha gözler önüne serildi. Arkadaşımız muhtemelen eğitim almamış bu nedenle bakışını kaçırmış. Allah beterinden korusun.
    Eğitim alan, süpermen olmuyor bir anda. Herkes dikkatsizlik yapar. Geçen gün arkadaşımın piaggio scooter ıyla mahalle arasında 20 yle viraj dönerken ilginç bir şekilde karşı şeritte buldum kendimi. Karşıdan tın tın gelen araç sürücüsü durdu, ben de durdum. Bi gülüştük ikimizde, naapıyosun dedi, valla dalmışım kusura bakma dedim devam ettim. Hata insan için. İş ki yüksek hızlarda konsantrasyonumuzu koruyalım. 20yle giderken gülüp geçeceğimiz hata 120 yle giderken öldürebilir.
    zaferce bunu beğendi.
    Gökhan YAŞDAL

  18. #18
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    geçmiş olsun eğitime gitsin sürmeyi öğrensin sonra trafiğe çıksın dar açı geniş açısı yok kullanmayı öğrensin yada sollama sağlama yapmasın

  19. #19
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Geçmiş olsun. Kasktan sonra en önemli şey dizlik. Yoksa şuan bacağı kırılmıştı.

  20. #20
    zaferce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer şartlar uygunsa sistemdeki gibi viraja yatıp hızınızı koruyarak tatlı tatlı gaz açıp çıkarsınız. Yok eğer güvenlik şartı yerine gelmiyorsa, tamamen her şey iptal. Aklınız takılmasın yani, her seferinde sistemi uygulayacaksınız diye bir şey yok. Virajda doğru konumlanma vardır, ancak şartlar elverdiğinde uygulanır. Karşıdan bir geniş araç veya sollamaya çıkmış bir dikkatsiz sürücü gelirken şeridin solundan gideceğim diye tutturmak yersiz olur.
    Hocam müsade varsa vardığınız sonucu değiştirmeyen, yalnızca terminolojik bir müdahale yapmak istiyorum. Sistem her seferinde her şartta uygulanıyor. Sistem hiç bir zaman karşıdan araba gelirken ona yakın git, veya durum ne olursa olsun gazı aç demiyor. Sistem, konuma karar verirken üç öğeyi öncelik sırasına göre göz önüne al diyor: Güvenlik, yol tutuş, görüş. Biz sağ virajda karşıdan gelen araba gibi tehlikeleri daha erken görmek için, yani görüş için şeridin solunda oluruz. E artık karşıdan araba geliyorsa artık güvenlik riski oluştu. Daha öncelikli. Dolayısıyla sağa çekiliyoruz. Ama bu yaptığımızda her şeyi iptal edip sistemi bir kenara koymuş olmuyoruz. Aksine sistemi bu durumda da uygulamış oluyoruz. Arkadaşların kafasında sistem sistem dedikleri "Yalnızca müsait olunca uygulanabilen virajda gaz açmaktan ibaret bir şeymiş." diye yanlış bir algı oluşur diye endişe edip araya girmek istedim.
    SuleymanE bunu beğendi.


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)