Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Pcx 150 ile düştüm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Nisan 2007
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mt-07
    Selam arkadaşlar, cuma günü sabah işe giderken scooter ile normal bir hızla ilerliyordum, sol şeritte otobüsler yolu tıkamıştı, sağ şeridin boş olduğunu görüp geçtim. 30 civarı süratle gidiyordum önümde bir motorun daha olduğunu gördüm, sağ şeritte park etmiş araçlar vardı ve polisler araçları kaldırtmakla uğraşıyordu. Motor otobüsler ile arabaların arasından geçer diye düşünürken polisi gördüğünden mi yoksa geçemeyeceğini mi düşündü bilmiyorum birden durmaya karar verdi. Sonra fren yaptım ve kendimi yerde buldum. Hızım 10 km civarındadır diye tahminim. Düşünce önce dizimi, kalçamın sol kısmını, omzumu ve son olarak kaskımı yere çarptım. Sol ayak bileğim de motorun altında kaldı.

    Kot, eldiven ve kask vardı üzerimde. Kot un dizi yırtıldı ve dizim sürtünmeden berelendi. Ayak bileğimde az acı hisssettim. Başka önemli bir durum yok. Kaskımı yere çarptım ama kaska baktım çizik bile yok. Hızımın o kadar düşük olduğunu oradan da anladım, başka bir yerimde de en ufak morarma yok ufak tefek ağrılar oluştu o da normal.

    Gelelim asıl meseleye..

    Hızım çok düşüktü ve normalde o süratlerde bunun olması mümkün değildi. Lastiklerimi de michelin city grip ile değiştirmiştim motoru aldığım gün. Lastikten de olamazdı. Şimdiye kadar hiç böyle bir tepki hissetmedim pcx ile sürüşlerimde. Peki sebep neydi acaba diye düşündüm durdum.

    Bugün eşimin arabası lastik basınç uyarısı verdi, lastiği patlamış sanırım. Eve gelince hava bastım. Bir de motorun lastik havalarına bakayım dedim, ne göreyim. Lastik basınçları yarı yarıya düşmüş. Dolayısıyla sebep sanırım budur diye düşünüyorum.

    Arkadaşlar mutlaka lastik basınçlarımızı kontrol edelim, hatta mümkünse fren disklerini ve balataları ile fren hidroliğini. Motorumuz zincirli ise zincirin durumuna baktıralım. Önemsiz gördüğümüz şeyler çok büyük risklere yol açabilir.

    Kazasız sürüşler.
    28indensonra, MotorcuMetos ve sp83 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    geçmiş olsun. Allah beterinden sakalsın.

  3. #3
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Geçmiş olsun usta.
    Lastikler çok önemli gerçekten de. Bende o hataya düştüm. İnik lastikle iki kişi yaklaşık 180 kilo sokak girişinde çok düşük hızda düşmüştüm. Lastik havası inik olduğundan yanaklar ezildiğinden oldu.

    Dediğiniz gibi, atlamamak gerek.
    Lastikleriniz de hava kaçırıyor olabilir. Tekrar ilaçlamak gerekebilir, bilmiyorum o jantla olduğu yerden mi kaçırıyordur nedir.

  4. #4
    karacabeg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2014
    Şehir
    Dersaadet
    Çok geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız. Lastikler neden iniyor bu kadar anlamıyorum bende yeni değiştirdim sayılır arka da sorun yoktu ama ön yarıya kadar inmişti benim

  5. #5

    Üyelik
    22 Nisan 2007
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mt-07
    Teşekkürler arkadaşlar, bundan sonra haftada bir mutlaka kontrol ederim havaları iyi ders oldu bana

  6. #6
    ilkadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xtreme Max 210
    Geçmiş olsun ben lastik basıncını ayda bit kontrol ediyorum, eeğer öyle bi kac günde bir hava iniyorsa sibopları değiştirmenizi tavsiye ederim.

  7. #7
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Geçmiş olsun.. Allah daha beterinden korusun..

  8. #8

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    her benzin doldurduğumda lastik havasını kontrol ederim. 20000 km dir aynı lastikle gidip geliyorum kendi kendine bitmeyince bilerek kaydırıp siliyorum çünkü teker yıllık kullanım ömrünû doldurdu bildiğimiz kabak.
    efendy06 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Ben de her benzin almaya gittiğimde, gerekirse arada değerleri kontrol ediyorum. Normalde önemsiz görünen lastik hava basıncı bildiğiniz gibi tekli sürüşlerde farklı, artçı aldığınızda farklı değerlere sahip.

    Bir de tavsiyem lastik hava basıncını kontrol cihazlarından alın. Bazen benzincilerdeki değerler eksik ya da fazla olabiliyor.

  10. #10
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Geçmiş olsun.

  11. #11

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Ataşehir
    Motosikleti
    KTM RC 200
    Kaskta çizik olmayabilir hatta belki çatlamamıştır bile ama, iç pedleri söküp köpüğü kontrol etmenizde fayda var. Ezilme var mı ? Köpük işini ezilerek yapar, ezildikçe daha az koruyucu hale gelecektir.
    sp83 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)