Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Devrilme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Yokuş aşağı giderken baktım motor bağırıyor, dedim 3 e takayım. Taktım 3 e, bıraktım debriyajı, o da ne, arka kayıyor. Hemen asıldım debriyaja ama nafile, 10 metre kadar sağ sol yalpa, yol dar her yer araç, toplayamadım. Devrildim sağ tarafa. 5 metre kadar sürüklendim, motor benden 10 metre daha ilerdeydi. Neyse geldiler, kalktım ayağa, trafik iki yönlü durdu. Kaldırdık motoru çektik kenara. Sağ bacak kaval kemiğinde büyük bir ağrı. Bindim motora doğru acile. Röntgen falan kırık vs. yokmuş. Doku zedelenmesinden kaynaklanan şişme, pantolona sığmıyordu bacak. Sağolsun doktor ilgilendi. Buz falan, sonra bir jel nimeksil diye. Sürdüm, şiş indi, biraz ağrı var ama rahatsız etmiyor. Motorun fren levyesi kırıldı, korkuluk demiri ve gidon yamuldu falan. Neyse korkuluğu ve gidonu hallettik, levye bulamadım, sabah halledicem inşallah. Kask falan kullanıyorum ama dizlik falan yok. Onlarıda tamamlayıp tam tekmil bincem artık.

    Sonuç: Dizlik olsa idi hiçbir yaralanma olmayacaktı. Bot ayağımı korudu. Baya erimiş kenarı. Yani bot olmasa ayakta da hasar olcaktı. 40 km/h ya vardı ya yoktu süratim. Demekki yavaşda gitsek koruma ekipmanı önemliymiş.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    öncelikle geçmiş olsun.
    hocam benim motorun da gidon yamuldu, nasıl düzelttiniz?

  3. #3
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    geçmiş olsun vulture ın tekerlekleri eğer cst marka ise hemen kurtulun ondan bir çift michlen pilot street lastik alın tekrar tekrar aynı olayı yaşamamanız için.geçmiş olsun.40 la bile gitseniz o berbat mukavva,karton parçası lastikler bir işe yaramaz.

  4. #4
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Gecmis olsun dostum.

    Yamulan gidon asla duzeltilmez arkadaslar yenisiyle degistirilir. Genel olarak soyle soyleyelim hatta motosiklette aluminyumdan yapilan ne varsa hasar gormusse coptur artik.

  5. #5

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    Geçmişler olsun, ekipmanın önemi, 100-200lira bi yerin ağrımasına deymiyor, ki halen kasksız motosiklet kullananlar mevcut.

  6. #6

    Üyelik
    16 Nisan 2013
    Motosikleti
    mondial mg125, mondial 150 mc
    yokuş aşşağı giderken vitesi yokuşa göre ayarlamanız lazım tekerin kilitlemesi normal

  7. #7
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gecmis olsun dostum.

    Yamulan gidon asla duzeltilmez arkadaslar yenisiyle degistirilir. Genel olarak soyle soyleyelim hatta motosiklette aluminyumdan yapilan ne varsa hasar gormusse coptur artik.
    bendeki motorda çelik diye biliyorum

  8. #8
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Geçmiş olsun. Düşmende lastikler başlıca neden elbette. Ancak motor bağırınca 3'e attım dediğine göre vitesi düşürmeyip tam tersi 2'den 3'e yükseltmiş olmalısın. Bu durumda bile tekerleği kilitlemesinin nedeni bu modelde kompresyonun abartlı fazla olması. Gaz kestiğinde frene basmışsın gibi aniden yavaşlıyor. Bu saçma huyuna alışmak lazım.

  9. #9
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bendeki motorda çelik diye biliyorum
    Imkani yok, celik/karbon uretim gidonlar cok pahali motosikletlerde olur bir tek. Orn Ducati Panigale. Bunun disinda genelde japonlarin urettigi gidonlar orta kalite aluminyum olur. Paraniz varsa 7075 aluminyumdan yapilma gidonla degistirebilirsiniz, cook paraniz varsa da celik+karbon uretim gidonla degisirsiniz.

  10. #10
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    rampa aşağı da insenin vites düşürmedeki kitleme anlık olur. motor freni yapmayı öğrenin. anlık kitlemede panik yapmamayı öğrenin. supermotocular viraja girereken vites küçültüyor yanlaya yanlaya gidiyor. demek ki düşülmezse düşülmüyor. arkayı kaydırmayı öğrenin

  11. #11

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr125
    Bende aynı durumu yaşadım ama motor ybr idi yani kaliteydi arka kaydı bayağı sonra hız düşünce kendini toparladı yoksa kötü düşerdim kendi hatamdı motoru aşırı bağırttırıyordum çok zevkliydi tabi 2. Viteste ybryi 50 ile sürersen olacağı bu 2 den 1 e düşürdüm ve arka teker kitlendi çok yalpaladı çok korktum ama Allah yüzüme baktı toparladım.

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    2. vitesten 3. vitese geçerken oldu. Biraz gazda açtım yığılma yapmasın diye ama kurtarmadı.
    @Sj's benim gidon bildiğin nikelaj kaplanmış demir. Eminim buna
    @LynxMaster kaba kuvvet ile üstad. Çekiştire çekiştire. Yukarda dediğim gibi benim gidon bildiğimiz demir. Aliminyum gidon düzelmez bencede.

  13. #13
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ

    Exclamation

    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonuç: Dizlik olsa idi hiçbir yaralanma olmayacaktı. Bot ayağımı korudu. Baya erimiş kenarı. Yani bot olmasa ayakta da hasar olcaktı.
    gecmis olsun,

    dizlik takılı halde yaptigim kazada dizde ve dirsekte yuzeysel zedelenme vardı
    ayagim kazadan sonra agriyordu

    korumalar % 100 koruma sağlamaz

    botu olup da kazada ayak parmagi kırılan kişi mevcut
    (cbr250 kazasında)

    montu olup koprucuk kemigi kırılan


    sizin kazaya benzer kazayi konu acip anlatmıştım
    http://www.motosiklet.net/forum/kaza...-birakmak.html

    o durumda yapmaniz gereken acil debriyaja asılmak
    bir de arka teker hangi yone kayiyorsa direksiyonu o yone çevirmek motoru kayarak dusmekten koruyor saniyorum
    pratikte pek deneme fırsatımız yok boyle şeyleri yine de aklinizda bulunsun
    dogru vitesi en yuksekten en dusuge dogru bulmaya çalışın
    inis asagi frene basmaniz gerekirse debriyaja basili tutmayın elinizi. bu durum hizinizi artırır daha da

    lastik reklami yapmis arkadaşlar sağolsunlar
    evet hakli olabilirler lastik önemli
    ama kompresyon sonucu teker kitlemesiyle lastik modeli arasında bağlantı kuramadim
    michelin takinca motora abs takılıyor sanıyorlar
    öyle bir algi olusmasini saglamaya çalışıyorlar
    en iyi lastik dahi kayar 2 2 daha 4
    carpsan da 4

    gazi kesmek , vites düşürme ve akabinde de on ve arka frene es zamanli limon sikma tekniğiyle basınca guvenli bir şekilde ve zink diye duruluyor


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)