Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Trafik Kazası Lütfen Yardım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    Arkadaşlar çok samimi bir abimin başına gelen bir kaza için yardımınıza ihtiyacımız var olay şöyle motosiklet çift yönlü olan caddeden hareket etmekte araç ise dar olan bir sokaktan kontrolsüz bir şekilde bir anda yola fırlıyor ve motosiklet ön sol taraftan araca çarpıyor Allah a şükür abimde hiç birşey yok ama hem motorun ön tarafının tamamen pert olması hemde suçlu çıkıyor olması canını çok sıkıyor nasıl olurda biri cadde biri sokak olan yolda hata motosiklette bulunur lütfen bir bakın karşı dava açacağız zaten işte kaza krokisi



    Uploaded with ImageShack.us

    KAZA RAPORUNDA DA aynen bu şekilde cadde ve sokak olduğu belirtilmiş


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alicebbar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25+RKS Freccia
    1.'si Geçmiş olsun.
    2.'si Hızı önemli yüksek sürhati varsa hatalı olarak görebilirler.
    3.'sü Motorun muayenesi var mıydı, yoksa aracı kusurlu görüp suçu onda bulmuş olabilirler.

    Bence bu sebeplerden dolayı suçlu bulunmuş olabilir aksi takdirde bence de arkadaşın haklı, benim şahsi görüşüm.

  3. #3
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Arkadaşın suçlu olması mantığa aykırı..yol hakkı..evrakı eksiktir...haklı olan ister art niyetle gider kasıtlı vurur..insiyatif geçiş üstünlüğü olan aracdadır...iki taraf anlaşamazsa polis çağırılır tutanağı polis tutar...haksız olduğunuzu kim söylüyor orayı anlamadım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:49 ----------

    Anayola kontrolsüz çıkış...suç bariz ortada..

  4. #4
    ozcanaykul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Mevcut olay durumuna baktığımızda aracın muayenesinin olup olmaması olaydaki kusur oranını etkilemez ayrıca cezai işlem yapılır kusur oranına bakıldığında caddeye kontrolsuz çıkış yapan araç kusurlu durumda olması gerekirdi olay yeri krokisinde şayet bu krokiden farklı bir kroki çizilmemişse araç kusurlu olması gerekir. fakat krokide ikisi de cadde olarak belirtilmişse yada sokak olarak belirtilmişse sağ tarafın geçiş üstünlüğünden dolayı motosiklete %100 kusur vermeleri normal, ayrıca motosiklet sürücüsünün ehiyetinin olmayışı yada alkol parametrelerinin üzerinde olması da asli kusur oranının motosiklet sürücüsüne verilmesine neden olabilir kanısındayım
    forzaBJK ve yusufozugenc bunu beğendiler.

  5. #5
    alicebbar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25+RKS Freccia
    Alıntı ozcanaykul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mevcut olay durumuna baktığımızda aracın muayenesinin olup olmaması olaydaki kusur oranını etkilemez ayrıca cezai işlem yapılır kusur oranına bakıldığında caddeye kontrolsuz çıkış yapan araç kusurlu durumda olması gerekirdi olay yeri krokisinde şayet bu krokiden farklı bir kroki çizilmemişse araç kusurlu olması gerekir. fakat krokide ikisi de cadde olarak belirtilmişse yada sokak olarak belirtilmişse sağ tarafın geçiş üstünlüğünden dolayı motosiklete %100 kusur vermeleri normal, ayrıca motosiklet sürücüsünün ehiyetinin olmayışı yada alkol parametrelerinin üzerinde olması da asli kusur oranının motosiklet sürücüsüne verilmesine neden olabilir kanısındayım
    bence olur diye düşünüyorum motor aksamları sağlam değilse kaza olduğunda hatalı bulunma olasılığı var tabi kanun mevzuat ne der bilmem mantıken

  6. #6
    YASİN09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2013
    Şehir
    aydın-nazilli
    Motosikleti
    daelim s3 250 advance
    ana yolda giden sağ tahli yoldan cıkana her zaman yol vermek zorundaymış polisin dediği bu oysaki kaza yerinde hiç bir tabela ışık vs yok normal cadde ve sokak düzeni abimizin 8/8 suçlu olması nda bi kasıt yada başka bir sey varmıdır arkadaslar.

  7. #7
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    motorda hersey tamam eksik evrak yok alkol yok krokide aynen boyle

  8. #8
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    polisle araç şoförü tanıdıktır. itiraz edin.

  9. #9
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı YASİN09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ana yolda giden sağ tahli yoldan cıkana her zaman yol vermek zorundaymış polisin dediği bu oysaki kaza yerinde hiç bir tabela ışık vs yok normal cadde ve sokak düzeni abimizin 8/8 suçlu olması nda bi kasıt yada başka bir sey varmıdır arkadaslar.
    Olur mu öyle saçmalık yahu. Öyleyse tali yoldan çıkan bir araç için tüm şerit dursun, hele bu aracın arkasında başka araçlar da varsa trafik felç...
    Anlattığınız olayda bir yerlerde hata var, üzerine gidin derim..

    KAVŞAKLARDA İLK GEÇİŞ HAKKI KURALLARI
    Kavşağa yaklaşan sürücüler, kavşaktaki şartlara uyacak şekilde yavaşlamak, dikkatli olmak, geçiş hakkı olan araçların önce geçmesine imkan vermek zorundadırlar.
    Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
    1- Bütün sürücüler, geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
    2- Doğru geçmekte olan tramvaylara,
    3- Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler, bu yoldan geçen araçlara,
    4- Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan gelen araçlara,
    5- Tali yoldan anayola çıkan sürücüler anayoldan gelen araçlara,
    6- Dönel kavşağa gelen sürücüler dönel kavşak içindeki araçlara,
    7- Bir iz veya mülkten (geçiş yolundan) karayoluna çıkan sürücüler karayolundan gelen araçlara,
    8- Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,
    Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı olduğu işaretlerle belirtilmemiş ise;
    9- Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,
    10- Lastik tekerlekli traktör ve iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,
    11- Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,
    Kavşağa gelen sürücüler, kavşek giriş ve çıkışlarında kutallara uygun olarak karşıya geçen yayalara, geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
    Işıklı trafik işaretleri izin verse bile trafik akımı, kendisini kavşak içinde durmaya zorlayacak veya diğer doğrultudaki trafiğin geçişine engel olacak ise, sürücünün kavşağa girmeleri yasaktır.
    Sürücünün kavşakta gereksiz olarak yavaşlamaları, durmaları, araçtan inmeleri veya araçlarının motorlarını durdurmaları yasaktır"


  10. #10

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    ben anlatayım..
    motorsiklet sürücüsünün hızı,( bu yapmış olduğu firen mesafesi ile ölçülür,
    ikincisi oto muhtemelen karşıya geçecekti çünkü yolun ortasını hemen hemen karşı istikamete doğru geçmiş,
    bu durumda motorsiklet sürücüsü oto içindeki sürücüye nazaran daha geniş bir görüş açısına sahip iken demekki otoyu yolun yarısı geçecek kadar gittiği halde görmemiş ve gitmiş otoya vurmuş,
    yani oto henüz burnunu caddeden ana yola yeni çıkarmış iken motorsiklet sürücüsü çarpsa idi kusur oto da olurdu ama krokiye göre kaza yolun neredeyse yarısını geçtikten sonra olmuş bu durumda motorsiklet sürücüsü kontrolsüz gidiyormuş, yani otoyu görmemiş, ve gidip bindirmiş,
    firen mesafeleri otolara göre motorsikletelrde teker firen hızına göre farklı hesaplanabilir firen izi yoksa zaten hiç firen yapmamışsa zaten motorsiklet sürücüsü hiç görmemiş demektir.

  11. #11
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    Alıntı egem1194 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben anlatayım..
    motorsiklet sürücüsünün hızı,( bu yapmış olduğu firen mesafesi ile ölçülür,
    ikincisi oto muhtemelen karşıya geçecekti çünkü yolun ortasını hemen hemen karşı istikamete doğru geçmiş,
    bu durumda motorsiklet sürücüsü oto içindeki sürücüye nazaran daha geniş bir görüş açısına sahip iken demekki otoyu yolun yarısı geçecek kadar gittiği halde görmemiş ve gitmiş otoya vurmuş,
    yani oto henüz burnunu caddeden ana yola yeni çıkarmış iken motorsiklet sürücüsü çarpsa idi kusur oto da olurdu ama krokiye göre kaza yolun neredeyse yarısını geçtikten sonra olmuş bu durumda motorsiklet sürücüsü kontrolsüz gidiyormuş, yani otoyu görmemiş, ve gidip bindirmiş,
    firen mesafeleri otolara göre motorsikletelrde teker firen hızına göre farklı hesaplanabilir firen izi yoksa zaten hiç firen yapmamışsa zaten motorsiklet sürücüsü hiç görmemiş demektir.
    Aslında olay tam anlamıyla şöyle araç şöförünün kendi ağzıylada söylediği de bu yola çıkıyor birden motoru görünce napacağını şaşırıyor ve hareket edemiyor yani hareket halinde değil motor çarptığında şimdi belli bi hızla gittiğinizi ve bi anda bir aracın yola çıktığını düşünün ve geçmediğini düşünün ne yapabilirsiniz?? önden kurtaracağını düşünen motor sürücüsü öne doğru yöneltiyor o sıradada heyecanla araç şöförü ileri geri bi hareket yaparak iyice afallatmış

  12. #12
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    aracin hakli cikmasi trafik kurallarina göre ise olay budur:
    kavsakta sokak ile caddenin kesistigi noktalarda "Yol ver" veya "Dur" tabelasi yoksa öncelik hakki sagda bulunan aracindir - halbuysa öncelik hakki otomobilindir ve sokak cadde ayrimi yapilmaz.

    tali yol olsa bile sokak sonunda "Yol ver" veya "Dur" tabelasi bulunmasi gerekir - aksi halde kavsakta öncelik hakki sagda bulunan aracindir (diger öncelik hakki bulunan araclarin disinda)
    yerlesim bölgeleri disinda bu tabelalar olmayabiliyor, fakat sehir ici olmasi sarttir

  13. #13

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    şimdi arkadaşlar orada dörtlü kavşak yok sadece sokak lar var. olay tamamen benim dediğim gibi. sağ şeridin ortasını geçmiş araç. motorlu, otomobili yolun ortasını bile hemen hemen neredeyse diğer şeride varana kadar geçmiş. bu durumda motorllunun bu aracı görmesi lazım ama oto sürücüsü paniklesin ama bilmeden farketmez dediğim gibi motor araca hemen sokağın ucundan sol tarafına vursaydı motorlu haklı olurdu. bir trafik polisine sorun tamamen benm dediğim gibi. motorlu mahkemeye bile verse sonucıu değiştirebileceğini sanmam

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

    Aslında olay tam anlamıyla şöyle araç şöförünün kendi ağzıylada söylediği de bu yola çıkıyor birden motoru görünce napacağını şaşırıyor ve hareket edemiyor yani hareket halinde değil motor çarptığında şimdi belli bi hızla gittiğinizi ve bi anda bir aracın yola çıktığını düşünün ve geçmediğini düşünün ne yapabilirsiniz??

    bak burada motorlu aracın durduğunu görmüş, oda hemen durumu kontrol altına alabilmek için kendide sağa yanaşıp yavaşlasa kaza olmazdı ve kontrol motorcu sayesinde olurdu. ama araba durdu diye sola yanaşıp geçmeye çalışmış. gerçi bu söylenenlere bakmaz polis. çünkü bunun yerine herkes yada başka kişi olsa başka anlatır anlatılanlara göre kaza tutanağı tutulmaz. olaya göre tutulur. mesela kaza noktasından kaldırılan otolar için polis bi şey yapamaz öyle olsa anlattıklarına göre tutanak tutar değilmi.

  14. #14
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Kim dıyor otomobil haklı ?

  15. #15

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    olay otmobilin haklı olduğu şeklinde polisçe sonuca bağlanmış polis diyor tabiki en başından okursanız

  16. #16
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Google maps den kaza yerine baktığımızda (aşağıdaki fotoğraf ) Beşeylül caddesi ile 331. sokağın kesiştiği kavşakta , beşeylül caddesi üzerinde yavaşlama uyarısını belirten çizgi veya hız kasisi uygulaması yapılmış. Bunun anlamı 331. sokağa geçiş üstünlüğü sağlanmış olmasıdır (veya her iki yol için EŞİT geçiş üstünlüğü verilmiş olabilir bu durumda sağdan gelen haklıdır.)

    Nazillide yaşamadığım için bilemiyorum neden 331. sokağa böyle bir hak tanınmış ancak , haritadan baktığım kadarı ile o sokak caddeyi ve o bölgeyi boydan boya geçiyor . Belkide trafik yükü fazla olan bir mahal olduğu için böyle bir uygulama yapılmış olabilir.

    [IMG][/IMG]

    Sevgilerimle

  17. #17

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    işte eksik olan o yaya geçidi çizgileri konuyu başlatan arkadaş onları belirtmemiş zaten. bu durumda otomobil sürücüsü haklı motorsikletli yavaşlaması lazım yol açık olsada olmasada


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)