daha cok acemi olduğum için, saçma bir sebepten dolayı kafayı çakarsam 3000 liralık kask boşa gitmiş olacak. Bu yüzden daha uygun fiyatlı bir kask mı yoksa pahalı bir kask mı almalıyım?
daha cok acemi olduğum için, saçma bir sebepten dolayı kafayı çakarsam 3000 liralık kask boşa gitmiş olacak. Bu yüzden daha uygun fiyatlı bir kask mı yoksa pahalı bir kask mı almalıyım?
Buralar şenlenir birazdan. Cunku forum olarak pahalıyı güzel zannetmek gibi bir sıkıntımız var.
Tayfun hocam söyle acıklayım; kaska verdiğin her para güvenlik için değil. Belli bir ücrette malzeme kalitesinde sıçrama oluyor ancak muhtemel alacağın 3bin tl'lik kaskın konfor ve ekstra özelliklerine sahip 1500 tl'lik hatta 1000 tl'lik kask da vardır piyasada.
Pahalı kask demek yerine f/p olarak araştırmanda fayda var. Kask farklı bir ekipman; cogu kişi elinizden kayıp yere düşse bile kullanılmaması gerektiğini söylüyor (sacma buluyorum o ayrı) ; o nedenle f/p tercih etmek daha mantıklı.
Şaşırtmacalı soru, kaçın. İzmirli arkadaşım haklı, paranın tamamı güvenliğe gitmiyor; karşı taraftan bakacak olursak da "fiyatı daha yüksek kask daha güvenlidir" sonucuna ulaşamayız. Lakin kafayı çakarsanız sizi koruyacağından emin olduğunuz kaskı alınız, SHARP'tan dört ve üzeri yıldız almış kasklar derim.
Bir diğeri, her şey kaskın kafayı çakınca dağılmaması değil, bir miktar konfor da önemli. İleride daha iyi anlayacaksınız mesela "çene perdesi" dediğimiz şeyin kıymetini.
Son olarak da, koruma kasktan ibaret değildir elbette. Kask sadece başınızı korur ama boyundan kopunca çiziksiz kafanın pek bir anlamı kalmıyor. Konuyla ilgili bir karikatür vardı da, bulamadım şimdi. Şimdiden kazasız sürüşler.
Pahalı demeyeyim de bütçen dahilinde alabileceğin en iyi ve yeni kaskı al. Belki de ömrün boyunca 1 defa işe yarar ama "iyi ki de almışım" dedirtir. Kazalarda kaskı kafasından çıkan ya da kaskı kırılan,patlayan birçok kişi var. Diğer dikkat edeceğin husus da kafanın ölçülerine, tipine göre kask modeli ve bedeni seçmen. Örneğin M beden kafan varsa, rahat edeyim diye XL beden kask taksan kuvvetle muhtemel pekmezin asfalta akabilir.
Kaska çok para kacirma bence, 340-400 tl lik bir ls2 isini rahatca gorur, okadar kurye bosuna kullanmiyor ls2 leri ,butun gun yoldalar, ihtiyaclari olsa pahali kask alirlardi. Zaten meret yazında takilmiyor, ter icinde kaliyorsun, al bir ucuz kask bak keyfine ekipmana para kacirma cok, parayi motosiklete yatir,ekipmani ileride yavas yavas duzersin nasil olsa, motosiklet onemli, ekipman alacagim diye eski pusku seni sinir hastasi edecek bir motosiklet alma gidip.
Yeni yetme arkadaslarda buradan girip yorumuma olumsuz cevap vermesinler, 41 yasindayim 16 yasimdan beri motosiklet uzerindeyim, zamaninda kuryelikte yaptim, 20 nin uzerinde motosikletim oldu, 1 milyon km uzeri yol yaptim, tavsiyelerime kulak ver. Yeni yetme 3-5 senelik motorculwrin sozlerine kulak asma.
Beni pahalı kaska yönlendiren sebep, bir yakınımın plastik kaskına "tık tık tık" yapmam oldu. Yani, kabuğu güven vermedi bana pek.
Adamın 15 bin tl si var, burada tavsiye istiyor, misal veriyorum adamlar 5 bin tl yi ekipmana ayir diyorlar, boyle sacmalik olmaz, 10 bin tl ile 15 bin tl lik alacagin motosiklet arasinda deli fark olur.
İşte burada rahmetlinin sözü devreye giriyor. Kafan kaç para hemşerim?
al........
Oo trol gelmiş alırım bi dal
Eve geç varmak hiç varamamaktan iyidir..
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Mosberg500
1.000.000 km çok abartı olmuş.25 senede yapılabilecek bir yol değil.Hergün 109 km ediyor ki bu kolay değil.
Şunu düşün "-kafana ne kadar paha biçersin"
kafasına yoğurt kabı taksın istiyorsan
400 liralık kask kullanıyorum bende yalan değil ancak şöyle bir gerçek var ki sadece kaska 3 bin lira vermeyi düşünen bir bireye 300 liralık kask önermek ayrı bir gariplik.
Tayfun bey;
siz bu arkadaşı dinlemeyin. 3 bin tl'lik kask şart değil ancak min. mt revenge ve üstü bir kask bakın.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Al bir tane LS2 kask olsun bitsin.Paran varsa zaten 2 sene sonra değiştirirsin kaskı.
Resmen dünyanın yuvarlak olduğunun kanıtı gibisin "1000000 km" yol yapmışsın motora başladığın noktaya geri dönmüşsün. Araba alırken tavanı plastik olsun hava yastığı olmasın mı diyorsun sonuçta kask ta motorun üstündeki herşey gibi motorun bir bütünü. motorun iyisi pahalı olabilir ama kask pahalı olmamalımı.
Kuryelere kaskı sıcak koltuğundan kalkmayan patronlar alıyor ,kaç sefer şahit oldum kuryesine ceza gelmesin diye üç kuruşluk kask alıp kendi kafasına arai takan
sen böylelerini dinleme fiyat kalite oranında maddi imkanının el verdiği iyi bir kask al.
Hiç bir kask kafandan pahalı değildir. Gücünün yettiği en iyi kaskı al hocam. Sukuter de ,R nine T de kullansan ekipmanını en iyilerinden al. Omzumu kırdığım kazada montumu keşke daha iyisini alsaydım diyorum, sırf daha ferah diye bir beden büyüğünü almıştım. Hata etmişim. Bedeninize uygun olan ürünü almayı ihmal etmeyin.
Kask seçimi ile ilgili epey konu var, onları üşenmeden oku, bir çok faktör var kask malzemesi(karbon, fiberglas, polikarbon, termoplastik vb) güvenlik sertifikaları, bağlantı şekli, kullanacağın motosiklet tipi(oturuş pozisyonu önemli) kask bedeni kafana tam olsun, kesinlikle tam kapalı bir kask olsun. Alacağın markanın kask üretiminde kaç yıllık bir tecrübesi var ona da bak. Materyal olarak ucuzdan pahalıya termoplastik<polikarbon<fiberglas<karbon şeklinde gider. Bu anlamda bütçeni mutlaka zorla, biliyorum şu ara yüksek kurlardan ötürü fiyatlar epey yüksek. Termoplastik veya polikarbon malzemeden üretilenler kötüdür demiyorum içlerinde güvenlik testlerinden yüksek puan almış iyi modeller var. Kullanacağın motosiklet 10 bin tl de olsa, 100 bin tl de olsa üzerinde sen varsın, allah korusun hiçbirimize kaza bela göstermesin, olası bir kazada senin tabirle kafayı çakarsan iyi koruyan bir kask olursa kaskı çöpe atar yenisini alırsın, fakat aksi durumda daha alt seviye bir kask seni koruyamayabilir.
Ucuz veya pahalı olmasından ziyade,
1. Kaskın dış kabuk malzemesine,
2. Kaskın tabi tutulduğu uluslar arası kabul görmüş testlerde aldığı sonuçlara,
3 .Arzu ettiğiniz konfor unsurlarına, (uzun seyahatler veya şehir içi kısa mesafeli kullanım durumunuz konfor ihtiyacınızı belirler, (sessizlik, aerodinami,iç pedlerin kalitesi vb))
dikkat ederek seçim yapmanızı öneririm.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)