Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Şimdinin "ithal malı" yakında yerli olacak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    ledo sana katılıyorum,yüzde yüz haklısın, uğur nazillide yerli üretim yapamaz,öyle motorun kalıplarını nazillide dökecek motor nazillide üretilecek 7.500 ytl ye mondial alırız o zaman,işçilik artar oda maliyeti arttırır: yerli demonte yapacak.Sonra kanuni gibi reklam yapacak yerli diye bizlerde yuttuyoruzya
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ledo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2005
    Şehir
    İstanbul/Suadiye
    Motosikleti
    Piaggio Beverly , Hyosung GV 650
    Hehe destek geldi...

    Biraz daha önce gelseydiniz ya !
    Ya ben o kadar kolay klavye kullanan bir insan değilim arkadaşlar, göbeğim şişti bu kadar yazacam diye...
    Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.

  3. #23
    kocaday - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2004
    Şehir
    istanbul Ataköy ve Zonguldak
    istihdam yaratılıyor ülkem insanına ne mutlu...Tebrikler Uğur

  4. #24
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Olayı sadece montaj bazında ele alırsak tabii ki Türk üretimi motorlar daha pahalıya gelecektir, ama bu fiyat farkının %30 gibi aşırı bir değerde olacağını sanmıyorum.

    Ayrıca yerli üretim yapıp pazara "biz yerliyiz, bizi alın" diye çıkmak çok saçma bir strateji olur. Yerli üretim ürün çin mallarından farklılaştırılmadığı sürece pazarda avantaj sağlayamaz.

    Avrupa motor firmalarının çin mallarıyla rekabet etme tekniklerine dikkat ettiniz mi? Öne çıkarılan öğeler işçilik kalitesi, malzeme kalitesi, üretim kalitesi, servis kalitesi. Bu noktalar gözden kaçırılmadığı sürece çinlilerle yerli malları rekabet edebilir. Ama bu kalite olgusu da "iyi ürettik dimi?" "evet evet ii oldu" şeklinde kendi kendini gaza getirme şeklinde olmaz, doğru reklam ve tanıtımlarla olur. Bir Honda ile aynı kalitede motor üretemeseniz bile aynı kalitede olduğunuzu hissettirirseniz rekabette yeriniz sağlamlaşır.

    Ayrıca Çinliler gibi sadece taklitle iş yapmaktansa pazardaki açıkları görmek de gerekli. Mesela piyasada 250cc'lik modern bir racing görünümlü sadece Hyosung var, onun da durumu biraz soru işaretli. Örneği Kanuni üzerinden veriyorum, en aşina olduğum firma o. Kanuni'nin yaptığı racing güzel bir düşünce, ama mühendisler motor görünümünü 10 yaşında gibi yapmışlar. 20hp-250cc, 5-6000ytl'lik, Hyosung'a benzer görünümde bir racing modeli Kanuni'ye geniş ve bakir bir pazar sağlar. Kanuni 600'lük bir yarış motoru üretmeyi planlamadığı için de kendi ürünleri arasında sorun da yaşamaz.

    Tabii bunlar sadece yüzeysel bilgilerle edindiğim yüzeysel fikirler, bu dönem pazar araştırması dersimde proje için motosiklet pazarını seçmeye çalışacağım, o zaman daha kapsamlı bir değerlendirme yapmak isterim. kanuni 250'lik racing'ine "Fırat" adını verse güzel olmaz mı

    Yazan: Fırat

  5. #25
    salihgureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    İSTANBUL
    Ya arkadaşlar malın kalitesi ortada zaten tek sorun yedek parça ve montajdan kaynaklanan problemlerdi onuda çözüyorlar işte daha ne, bide yüzlerce insana iş sağlıyacaklar Tebrikler UĞUR ikinci bir kanuni doğuyor sanırım.
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    www.ataturk.com

  6. #26
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Memleketimiz ve biz motorcular için hayırlı uğurlu olur inşallah..
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  7. #27
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    Ben iyi olacağı düşüncesindeyim bence bu işin altından kalkacaklar

  8. #28
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Konuyla yakından ilgili bir bilgide ben vereyim. Kanuni'ye attığım bir e-opostaya gelen yanıtı aşağıda yayınlıyorum. Üretim dedikleri parça halde gelen ürünü monte etmek olsa gerek. Yani montaj hattı kuracaklar sanırım. Mondial'de Kanuni'nin yaptığının aynısını yapacak. Ülkemizin şu anki sanayi teknolojisi ile komple bir motor üretebiliyoruz. Ancak Çin ekonomisiyle yarışmamıza imkan yok. Ancak ben 2milyar fazla verip Türk Malı kaliteli bir motora binmeyi tercih ederim.

    Firmamız ve çalışma prensibimiz hakkındaki olumlu görüşleriniz, bizleri
    daha mükemmele doğru teşvik etmektedir. Firmamıza göstermiş olduğunuz
    hassasiyet ve temennileriniz için ayrıca teşekkür ederim.
    Firmamız yüksek hacimli motor konusunda gerekli çalışmalara başlayacaktır.
    Ürünlerimizin kalite standartlarını kendimiz belirlediğimiz için, oem ürün
    satışları prensiplerimize ve kalitemize uymamaktadır.
    Motosiklet satış adetlerimize göre yapmış olduğumuz üretim planımız 2006
    senesi için doludur. Fabrika üretim kapasitesi, talepleri karşılamakta
    zorluk çektiği için, 51.000 m2 üzerine kurulu yeni motosiklet üssü olarak
    belirlediğimiz fabrikamız eylül ayında tamamlanacak ve avrupanın en büyük
    Üretim tesislerinden biri olacaktır. Bu tesis içerisinde yüksek hacimli
    motorlar için çalışmalar yapılacaktır. Saygılarımla arz ederim.

    Uğur BULUT
    Servisler ve Satış Sonrası
    Hizmetler Müdürü

    KANUNİ MOTOSİKLET TÜRKİYE
    Tel: 0216 313 67 09 / 129
    Ugur_bulut@kuralkan.com.tr
    www.kanuni.com.tr
    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  9. #29
    1957chevrolet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2005
    Motosikleti
    mondial 125 mt
    ya bende bu gün 125 mt aldım acaba nasıl sorun çıkmaz iyşallah hepinize teşekkür ederim mondial ve uğurada hayırlı olsun

  10. #30
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Ben okuduklarımdan potansiyel bir alıcı olarak pekte tatmin olmuş değilim gerek forumda karşılaştığım yazılar gerekse anlatılanlar bir sorunun varlığını açıkça ortaya koyuyor.Zaman vermek gerektiğini düşünüyorum ne olduğu belirsiz Çin mallarını almaktansa kesinlikle tercihim bu marka olacaktır genel olarak burada bulunan arkadaşlarımın ilk tercihi güven olacaktır diye düşünüyorum yıllar sonra yedekparça temini sık arıza yaşamamak gibi.En azından bizden birileri bekleyip görelim...

  11. #31
    Mozaik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2005
    Olmazsa ÇİN den usta getirir , nazilli de yaptırırlar .....

  12. #32
    rsm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2006
    Bence olay kalitede uluslararasi kaliteyi yakalasinlar bizim insanlarimiza is imkani yaratsinlar ve birde yarislara katilirlarsa ben seve seve 1000 euro fazla verip bu motoru alirim....

  13. #33
    ozi2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Google arama motoru
    İnşallah dendiği gibi olur.Ama bence montajdan öteye geçemezler.diğer arkadaşların görüşlerine saygı duyuyorum tabi
    4 zamanlı --> <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)

  14. #34
    spermann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Classic125
    Ben bir kaç ay önce bu adamlar 151rs,asya 150T ve ikizi modelleri çinden yaklaşık 400ytl ye alıp burda 1600 ytlye satıyorlar diye bir duyum aldım.Doğruluk payı varmıdır acaba? Ne dersiniz?

  15. #35

    Üyelik
    02 Mayıs 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    insaallah olacak
    bence üretimin turkiyede yapılması onemli ama ortada kanuni gibi bir markada var onlar eger turkiyede sadece montaj yapıyorlarsa demek ki turkiyede uretim yapmak rantable degil ama benc eulkede uretim yapsın kalitesini kanıtlasın japonlarla aynı fiyata satar ve eger japonlar bu işi ar-ge vb giderlerini karsılayabiliyorsa ugurda bu işi gercekleşt,r, g,b,me geliyor uretim kalitesini dondurucularında gorduk bence Allah yollarını acık etsin yapsınlarda gogsumuzu gere gere yuzde yuz
    türk motoruna biniyoruz diyelim

  16. #36
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda

    Merhaba..

    Bende şu anda bir Mondial MCT250 kullanmaktayım ve gayet memnunum!
    Bir japon performansı olmasa da son derece sağlam ve sağlıklı bir şekilde kullanıyorum.
    Ucuz etin yahnisi diyenlere ve sürekli karalayanlara söylenecek tek kelime var,
    Bir çoğu Mondial'i dün karalarken bugün niçin satıyor ve yere göğe sığdıramıyorlar! Bence bu etiğe hiç sığmıyor.
    Servis sorunlarına gelince, Bende iki tekerlekli sektörden gelen ve bugün Mondial Genel Müdürü olarak görev yapan Tufan Görgülü ile birlikte çalışmış bir kişi olarak bu konuya yaklaşımım, Sorun yaşayan kişi ancak kendi sorununa değer ve öncelik tanımakta ve haklı da! Fakat unutulmaması gereken önemli bir ayırıntı var, Uğur Firması yılda 35-40.000 ad. motorlu araç satmakta ve bunların belli bir yüzdesi mutlaka arıza yapacaktır kaldı ki, Servislerin her arıza bildirimi ve yedek parça talebine bireysel olarak hizmet verilmesi söz konusu olamaz! bölgesel olarak tüm talepler belli bir süre toplanıp bir kezde dağıtımı yapılarak çözülmektedir! Ben Japon motosikleti kullanan arkadaşlar tanıyorum ve arıza nedeni ile 6-7 ay yatan motosikletler gördüm! nedeni türkiyede bulunamayan yedek parça.

    Öenmli olan kendini ifade edebilmek ve bazı durumlarda biraz da sabırlı olabilmek.Bu biraz da meziyet meselesi tabii.
    Arıza hallerinin çoğunda, Kullanıcılar yaptıkları hata nedeni ile sorun yaşamakta
    fakat bunu dürüstçe kabullenmekten ziyade! Çoğu kez servisle tartışma platformuna girerler ve '' sen bana yalancımı diyorsun '' polemiğine girerler.
    Oysa iyi bir servis arızanın kaynağı ve sebebini çok rahat bir şekilde anlayabiliyor! Adamın işi bu, Her gün onlarca arac geliyor eline ve bazı durumlarda kişiler dürüstte oluyor ve yaptığı hatayı kendisi anlatabiliyor.

    Evet bayağı uzunca yazdım fakat, Tecrübelerim ve Doğru olduğunu düşüngüklerimi yazdım.Mondial kesinlikle tavsiye edilebilecek bir marka! Avrupada dahi satıldığını biliyormusunuz?

    Selamlar,
    Özer


    Alıntı Akira adlı üyeden alıntı
    Yaw bu adamlar bu kadar iyi çalışıyorsa mondial sahipleri neden bu kadar şikayetçi ?
    Ortada uğur ve mondial sahipleri arasında bir iletişim eksikliği mi var ?
    Mondial sahibi olmayanlar markayı karalamak için hayali senaryolarmı yazıyorlar ?
    Ya da Uğur markasında bir süzsüzlük durumu mu hakim ?
    Bir bilen bizi aydınlatsın da öğrenelim şu gerçeği

  17. #37
    emreben - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    simsiyah mt 03
    Arkadaşlar olay montaj sanayinden öte üretim bandı türkiyede kurulu olduğu zaman parça yurtdışından gelsede çoğu avrupa pazarının çinin direk girmediği ülkelerin kapısı aralanacak ugur sadece bunu farketti oralarada mal sokarak dahada büyümek istiyor yoksa kim bu malı türkiyede çin maliyetine üretebilirki en düşük ücretimiz bile allaha şükür çinlinin 10 katı
    Aslnda o bir KARŞIYAKALI

  18. #38
    erhanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Bir motor'u oluşturan parçalar bu kadar mı ulaşılmaz?
    Belki çok daha önce yapılmalıydı.

  19. #39
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı erhanix adlı üyeden alıntı
    Bir motor'u oluşturan parçalar bu kadar mı ulaşılmaz?
    Belki çok daha önce yapılmalıydı.
    parçayı TR de üretseler bile işçilik pahalı olduğundan motorun fiyatı 2 katına rahat çıkar. çinin özelliği o zaten işçilik ucuz malzeme de ucuz olunca motorlar bu fiyata öyle iniyor.

    Türkler yaparsa fiyatı fazla olur fakat kesinlikle çinden iyi olur. en azından vidalarını tam sıkarlar
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  20. #40
    Blacat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    Dream City İSTANBUL
    Motosikleti
    Keeway SL150
    İnşallah olur yaparlar da mondial sahipleri rahat bir nefes alır.. Hadi bakalım Türk sermayesi göster kendini..
    MEEEEAAAAAAAUV


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler