Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

İstanbul-İzmir arası 3,5 saate iniyor.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    overcloud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    XL650V Transalp
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En son ölçülen yılda 2.5 cm batıya doğru hareket var..
    10 yılda 25 cm, 40 yılda 1 metre ediyor basit hesapla..
    Yani düşün ki Bursa İstanbul'a doğru her yıl 2.5 cm yaklaşıyor..

    Betonun bükülmeye karşı mukavemeti düşünülünce bence çok büyük bir rakam..
    Kaldı ki deprem anınd bir anda metrelerce kayma söz konusu olacağı aşikar..
    Enteresan bir teknoloji düşündükleri kesin, ben de onu merak ediyorum zaten..
    desenize o zaman 100 yıl sonra 3.5saate iner bu yol
    the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul başakşehir
    Motosikleti
    150 hs racing motor
    3.5 saatmi imkansız gibi bişey 4 saatte gitsek döverlermi acaba

  3. #43

    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Asyamotor 150 T1
    Projenin uygulanması gerçekten güzergahta kalkınmaya ve zaman kazanmaya sebep olacak.Güzel bir proje umarım dünya standartlarında hazırlanır ve uygulanır.Ayrıntıları bilmeden proje üzerinde fikir yürütmek mantıklı olmaz o yüzden biraz daha sabır.

  4. #44
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Ankara - İzmir arası da indirim isteriz

    Ama bir gerçek var ki, bu sene bu güzergahta yollar gerçekten güzeldi, epey çalışmışlar

  5. #45

    Üyelik
    15 Ekim 2010
    biterse süper bi proje bence ;)

  6. #46
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Sevgili arkadaşlarım ,

    Birçoğumuz aynı görüşteyiz zaten ama aklında otoyol konusu ile ilgili soru işareti kalmış arkadaşlarımız için ben bilim çevrelerinde kabul görmüş bir gerçeği paylaşayım dedim.Buyrun:

    "1. 0-200 km arası fayda maliyet açısından en uygun olanı karayoludur.
    2. 200- 800 km arası fayda maliyet açısından en uygunu demiryoludur.
    3. 800 km ve üzeri mesafelerde ise en uygunu hava yoludur."

    Şimdiii , Ulaştırma Bakanlığı denilen kurumun ne akla hizmet 400 küsür km otoban yaptığını(pardon kendileri yapamıyorlar ,yaptırdığını desem daha doğru olur sanırım ) hala anlamayanlara bir sorum olacak:

    Sanki yeteri kadar bizleri kazıkladıkları yetmiyormuş gibi , bu otobanlar da dünya otomotiv devlerinin karlarını katlamalarına yardımcı olmak uğruna yapılıyor olabilir mi????????

  7. #47
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010

    merhaba

    merhaba arkadaşlar. Ankara da inşaat mühendisiyim. bir bilen olarak olaya dahil olayım.
    şimdi bir viyadük ve ya köprü projesi 10 yıl da planlanır. burada hava şartları rüzgar hızları yerin zemini ve kamulaştırma olarak en uygun güzergah seçilir. proje hesap aşamasında mühendisin önünde 10 yıllık veri vardır. mühendis en olumsuz durumu düşünür. asma köprülerde depremden daha kritik rüzgar yükü vardır. eğer bu köprü denizde ise rüzgar epey kuvvetli olur. her ayak arasına atılan b. kirişler bir tarafı saabit diğer tarafı buyuk kuvvetleri sönümleycek hareketli mesnetlerden oluşur. bu hareketli mesnetler belli aralıklarla değiştirilir. bu sistem bütün viyadüklerde ve büyük köprülerde kullanılır. dolayısıyla siz deprem olduğunda o köprü üzerinde olsanız dahi körpü yıkılmaz. eğer bu köprüyü hayal olarak düşünüyorsanız japonlar adalar arası köprüler yapıyorlar. bu tür yapıları mahallenizde yapılan muteahit binaları gibi düşünmeyin. sadece köprü projesinin hesabı çizimi oturumu planlaması 2 yıl sürer. eğer yeni teknoloji kullanılacaksa bunlar labaratuarlarda test edilir. onaylanıktan sonra kullanılır. misal ben dubai deki a380 hangarında çalışırken civata deliğinin 2 mm yerine 3 mm açarsak ne gibi sonuçlar doğar diye test yaptırdık.
    en son söz deprem öldürmez sağlam olmayan bina öldürür.

  8. #48

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Bu otobanları yapmanın tek sebebi yolculuk güvenliği içindir, dememiz gerekiyor.

    Ama diyemiyorum. Hiçbir ideolojiye kapılmadan devletin bunda bir çıkarı olmalı diye düşünüyorum.

    Devlet bunu vergi toplamak için yapıyor,otomobil alımını özendirmek ve her türlü vergiyi otomobil sahiplerinden alabilmek için yapıyor.

    Şehir içinde motosiklet teşvik edilmeden bu tip uzun yol inşaatları gereksiz geliyor.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler