Hız Limitleri ve Karayolları Trafik Yön. değişikliği
-
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde yapılan değişiklikle hız sınırları yükseltildi. Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, 1 Eylül 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre Motosiklet (L3) için yeni hız sınırları şehirlerarası çift yönlü karayollarında saatte 80 kilometre, bölünmüş yollarda saatte 90 kilometre, Otoyollarda saatte 100 kilometre olurken, otomobillerin hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında saatte 90 kilometre, bölünmüş yollarda saatte 110 kilometreye çıkartıldı.
Minibüs ve otobüslerin hız sınırları ise şehirlerarası çift yönlü karayollarında saatte 80 kilometre, bölünmüş yollarda saatte 90 kilometre, otoyollarda saatte 100 kilometre olarak belirlendi.
İlgili yönetmelik düzenlemesi şu şekildedir:
MADDE 11 ? Aynı Yönetmeliğin 100 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
?MADDE 100 ? Karayolları Trafik Kanununda ve bu Yönetmelikte yazılı kayıt ve şartlar dışında ve aksine bir işaret bulunmadıkça yol durumlarına göre römorksuz araç cinsleri için saatteki asgari ve azami hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.
kilometredir.
Hız sınırlayıcı cihaz bulundurma ve kullanma zorunluluğu olan araçlarda; yol ayrımı yapılmaksızın M3 sınıfı otobüslerde hız sınırı ayarlaması 110 km/s, N3 sınıfı kamyon ve çekicilerde ise 90 km/s olacaktır. Bu araçlar şehir içi yollarda ise, diğer araçların tabi olduğu azami hız sınırlarına uymak zorundadırlar.
Zorunlu haller dışında şehirlerarası karayolunu kullanan motorlu araçlarda araç cinsi gözetilmeksizin asgari hız sınırı 15 km/s, otoyollarda ise 40 km/s?tir.
Tehlikeli madde taşımaya mahsus olup, boş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilen kendi sınıfına giren araçlara ait hızla sürülebilirler.
Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT hariç) en çok hız sınırı aynı cins römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km. daha düşüktür.
Servis freni bozuk araçları çeken araçlar saatte 15 km.?nin üstünde bir hızla sürülemez.
İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s?e kadar artırmaya yetkilidir.
İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s?e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur.?
Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
Reklamlar
-
Vatana millete hayırlı olsun
Bu hız limitleri üzerinden %10 aşma şansımız var. Yani otoyolda 100 x 1.1 = 110 km/s hıza kadar çıkma hakkımız var.
Fakat, bir ay kadar önce bir trafik polisi ile yaptığım muhabbette, yeni düzenlemeden sonra cezaların da ciddi oranda artacağından bahsetmişti..
-
Sesimizin duyulduğuna yönelik ilk işaret olarak görüyorum bu haberi..
Hadi bakalım, gerisi gelir umarım..
-
Benim eksozum yırtılsa anca %10 aşma sınırını buluyorum . Benim için değişen birşey yok
500 cc üstü biraz sevinebilir ....
(Bende sevinmek istiyorum )
-
ceza yedikten 1 ay sonra
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
Bence hala az. Niye arabalarla aynı yapmıyolarsa... Neyse buna da şükür
-
Yer yer şehir içinde 60-70 yapıyorum.
Çünkü arkamdan gelenler hiçte yavaş gelmiyor.
Şehirler arası zaten sabit gidip gelen biriyim. (60-70)
İhtiyacı olanlar için sevindirici bir haber. Paylaşım için teşekkürler.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
arkadaşlar bu ne yaw halen şaka gibi ama eskisinden yinede iyi....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
hayırlı olsun.
Otoyol ve bölünmüş yol için verilen değerler makul sayılır.
Ancak şehir içi hala düşük. Çünkü normal trafik akış hızının altında.
Ama buda bir aşama.
İnsan mı paraya bağlı, para mı insana bağlı? Bu, insana bağlı.
-
Bu sınıflar konusunda bilgisi olan var mı?
L3?
L4-L5-L7?
bulamadım bir türlü....
Africa Twin
lntoftheotherworld.blogspot.com
-
çift yönlü yol ile bölünmüş yol arasındaki fark nedir? ortada refuj olan çift şeritli yollar değilmi ikisi de?
-
Evet arkadaşlar galiba sesimiz duyuldu gerçekten. O kadar dilekçeyi boş yere yollamamışız demek ki... Bir şeyler değişebiliyormuş.
Yeterli değil ama yine de bir ilerlemedir.
Bu arada otomobiller için bölünmüş yollardaki yeni hız sınırının (110 km/s) gereğinden yüksek olduğunu düşünüyorum. Bu benim şahsi fikrim... %10 toleransla bu sınır 121 km/s oluyor ve çoğu bölünmüş yol (duble yol) için bu hız güvenlik sınırının üzerinde. Çünkü bu yolların standartları çok değişken, ayrıca dış etkenlere çok açık (sağdaki patates/soğan tezgahları, hayvanlar, yola giren traktörler vs.). Umarım kazalarda bir artış olmaz.
-
emrello adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar galiba sesimiz duyuldu gerçekten. O kadar dilekçeyi boş yere yollamamışız demek ki... Bir şeyler değişebiliyormuş.
Yeterli değil ama yine de bir ilerlemedir.
Bu arada otomobiller için bölünmüş yollardaki yeni hız sınırının (110 km/s) gereğinden yüksek olduğunu düşünüyorum. Bu benim şahsi fikrim... %10 toleransla bu sınır 121 km/s oluyor ve çoğu bölünmüş yol (duble yol) için bu hız güvenlik sınırının üzerinde. Çünkü bu yolların standartları çok değişken, ayrıca dış etkenlere çok açık (sağdaki patates/soğan tezgahları, hayvanlar, yola giren traktörler vs.). Umarım kazalarda bir artış olmaz.
Yazdıklarının tamamına katılıyorum...
90/100 km/s hızla seyir halinde iken ; motosikletleri görmeyen zihniyet;
121 veya 130 km/s hızla yol alırken , bundan sonra motorları hiçbir zaman
görmeyecek / göremeyecektir..
Bu da motorcular için çok çok büyük risk ve tehlike anlamını taşımaktadır..
Otomabil için hız limitlerinin artması '' kortizonlu ilaç '' gibidir..
Bir tarafa fayda sağlarken, diğer tarafa zarar verecektir..
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
uthec adlı üyeden alıntı
çift yönlü yol ile bölünmüş yol arasındaki fark nedir? ortada refuj olan çift şeritli yollar değilmi ikisi de?
çift yön : tek gidiş tek gelişli (ortada tek çizgi)
bölünmüş yol : 2 gidiş 2 gelişli
-
naproksen adlı üyeden alıntı
Bu sınıflar konusunda bilgisi olan var mı?
L3?
L4-L5-L7?
bulamadım bir türlü....
abi ben daha yeni gördüm ruhsatta araç sınıfı diye yazıyor orada ne yazarsa ona uyacan benimki l3 müş çok sevindim zaten 80-90 la gidiyordum radara flan yakanma şansın yok artık
SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE
-
uthec adlı üyeden alıntı
çift yönlü yol ile bölünmüş yol arasındaki fark nedir? ortada refuj olan çift şeritli yollar değilmi ikisi de?
ben daha değişik anlatayım
çift yönlü yol: tek yön olmayan yol
bölünmüş yol: adı üstünde bölmüşler
oldumu
-
Ek bilgi :
d) Araç sınıfları (Ek.: 11.04.2003-25076)
1) L Sınıfı – İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlardır.
1.1) L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.
1.2) L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.
1.3) L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.
1.4) L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.
1.5) L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.
1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.
1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.
Okan Kılıç (Vreon)
Havada Karada Yurtta Cihanda itinayla uçulur
-
Motosiklet Hız Limitleri Yükseltildi
Karayolları Trafik Yönetmeliğinde yapılan değişiklikle hız sınırları yükseltildi. Karayolları Trafik Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, 1 Eylül 2010 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre Motosiklet (L3) için yeni hız sınırları şehirlerarası çift yönlü karayollarında saatte 80 kilometre, bölünmüş yollarda saatte 90 kilometre, Otoyollarda saatte 100 kilometre olurken, otomobillerin hız sınırları, şehirlerarası çift yönlü karayollarında saatte 90 kilometre, bölünmüş yollarda saatte 110 kilometreye çıkartıldı.
Minibüs ve otobüslerin hız sınırları ise şehirlerarası çift yönlü karayollarında saatte 80 kilometre, bölünmüş yollarda saatte 90 kilometre, otoyollarda saatte 100 kilometre olarak belirlendi.
İlgili yönetmelik düzenlemesi şu şekildedir:
MADDE 11 ? Aynı Yönetmeliğin 100 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
?MADDE 100 ? Karayolları Trafik Kanununda ve bu Yönetmelikte yazılı kayıt ve şartlar dışında ve aksine bir işaret bulunmadıkça yol durumlarına göre römorksuz araç cinsleri için saatteki asgari ve azami hız sınırları aşağıda gösterilmiştir.
kilometredir.
Hız sınırlayıcı cihaz bulundurma ve kullanma zorunluluğu olan araçlarda; yol ayrımı yapılmaksızın M3 sınıfı otobüslerde hız sınırı ayarlaması 110 km/s, N3 sınıfı kamyon ve çekicilerde ise 90 km/s olacaktır. Bu araçlar şehir içi yollarda ise, diğer araçların tabi olduğu azami hız sınırlarına uymak zorundadırlar.
Zorunlu haller dışında şehirlerarası karayolunu kullanan motorlu araçlarda araç cinsi gözetilmeksizin asgari hız sınırı 15 km/s, otoyollarda ise 40 km/s?tir.
Tehlikeli madde taşımaya mahsus olup, boş olarak trafiğe çıkan araçlar yukarıda belirtilen kendi sınıfına giren araçlara ait hızla sürülebilirler.
Römorklu veya yarı römorklu araçlarda (Römork takmış LTT hariç) en çok hız sınırı aynı cins römorksuz araçlara ait en çok hız sınırından saatte 10 km. daha düşüktür.
Servis freni bozuk araçları çeken araçlar saatte 15 km.?nin üstünde bir hızla sürülemez.
İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığının görüşünü alarak, yerleşim yeri dışındaki şehirlerarası çift yönlü karayolları ile bölünmüş yollarda ve otoyollarda otomobiller için hız sınırını 20 km/s?e kadar artırmaya yetkilidir.
İl ve ilçe trafik komisyonları belediye sınırları içindeki karayollarında otomobiller için hız sınırını 20 km/s?e kadar artırmaya yetkilidir. Ancak belediye sınırları içinden geçen ve Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda bulunan devlet ve il yolları için Karayolları Genel Müdürlüğünün uygun görüşünün alınması zorunludur.?
Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
-
TanImsIz adlı üyeden alıntı
çift yön : tek gidiş tek gelişli (ortada tek çizgi)
bölünmüş yol : 2 gidiş 2 gelişli
teşekkürler..
peki bu olay resmi gazetede yayımlandıktan kaç gün sonra yürürlüğe girer..bazı kanunlarda 15 gün sonra 1 ay sonra gibi süreler var. bunu da düşünerek hız yapın, hemen atlamayın yollara derim
-
Bende haberlerde okudum fakat motosikletle ilgili bir açıklama yapılmamış. Ootmobillerin ki bölünmüş kara yolunda 110km/h olmuş. Yani yürürlüğe giren şimdilik sadece bu...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)