Yollarda ki Çukurları Boyuyorlar
-
Motosiklet üzerinde bizi bekleyen tehlikelerin en büyüklerinden biri yollarda ki çukurlar. İtalya Milano ‘dan 4 öğrenci (Domenico Diego, Cristina Corradini, Alessio De Nicolo Volpe and Dario De Meo) Yaşayan sokak (La Strada che Vive) fikri ile Milano yakınlarında ki Rho ‘da kapatılmamış bu çukurları açık ve parlak renklere boyayarak görünür olmalarını sağlamış.
Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
Reklamlar
-
bizden de herkes 1 çukur boyasa olmaz mı ki ?
-
Turkiyede yollar cukarlarin birbirine birlesmesinden olustugundan boya dayanmaz. yolun tumunu boy daha iyi
Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
-
Sen eski doğu bloku ülkelerindeki yolları görsen Türkiye yollarını F1 pisti olarak görmeye başlarsın. Geçen ay Ukrayna'da Bolgrad Odessa arası 255 km yi 6 saatte aldım yoldaki kuyulardan dolayı (çukur değil) . Bulgaristan ve Romanya'nın da bazı yolları aynı durumda.
-
bence güzel yapmışlar ama Türkiyeye uygulasak biz çukuru boyarken arabalar bizi ezer.Bu kadar cani minibüs , taksi şoförü varken : )
SONY psp 2004 (2 tane) , SONY Bravia 32v4210 lcd tv,SONY dz 260 home Theatre 5+1 ,SONY nw-003 mp3 player,Sony Trv Handycam ,Xbox 360 Jasper hep beraber mutluyuz huzurluyuz...SONY W350 Hd fotoğrak makinesi (aileye yeni eklendi alışmaya çalışıyor
)
-
Bizde öyle olmaz Kapatmayanlar derlerki bir kere düşerse bir dahakine uyanık olur çukurun yerini ezberler farkına varıp bir daha düşmez diye .Kim uğraşacak boyayla falan ...
Bir damla özür nice yangınları söndürür.Gurur yapmayın yoksa o yangın tüm sevdiklerinizide götürür.
-
Çukurları boyarsanız kamu malna zarardan kamu davası açarlar.
-
elronds adlı üyeden alıntı
bence güzel yapmışlar ama Türkiyeye uygulasak biz çukuru boyarken arabalar bizi ezer.Bu kadar cani minibüs , taksi şoförü varken : )
hak veriyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:43 ----------
aslında bu tür çukurlar resimde de görüldüğü gibi içlerine ağaç dikmek suretiyle doğaya bir nebze de olsa katkıda bulunabilir
-
-
Boyamak yerine kapatmayı neden denemiyorlar.
-
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.
Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri
1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir
-
Düşünsene otobanda çukuru boyayacaksın,sağ kalma ihtimalin %5 felan dır heralde
-
Türkiye de çukurları kapatmaktansa yanlarına başka bir çukur açmak daha mantıklı en azından eşitlenmiş olur. Çukur oldukça kazar, yavaş yavaş magma ya kadar ineriz
İnanın Çocuklar! Güzel Günler Göreceğiz, Güneşli Günler, Motorları maviliklere süreceğiz.
-
Bizde çukurları değilde sağlam yerleri boyamak daha az boya sarfiyatıan neden olur heralde.
MoToSikLeT KuLLaNMaK BiR TuTKuDuR.
-
Silverwing adlı üyeden alıntı
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.
Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri
1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir
beton hep avantajlı ama bizim devletimizde bizi yöneten insanların işine gelirmi acaba ? mutlaka birisinin bir yakını asfaltın hammaddesini amerikadan getirtiyordur ticaretini yapmak için
unutmadan asfaltın içinde özel bir kaukçuk madde bulunmaktadır asfalt formunu bununla kazanmaktadır ama bu madde sadece amerikada belli bölgelerdeki madenlerden çıkmakta dış dünyaya asfaltı pazarlıyorlarken kendi yollarının %80i kadarı beton yoldan oluşmaktadır...
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
Turkiyede Beton yolu torunlarımız gorurse yeter. İlk defa Torularımızın torunları da gorebilir. Belkide hiç goremeyiz..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
Silverwing adlı üyeden alıntı
Çözüm basit ama uygulamaya koymak zor. Beton asfalt olarak yollar yenilense hem yerli üretim olacak, hemde çökme olmayacak. Yollar bozulmayınca aynı işten defalarca para kazanma şansı sona ereceği için bu sistem Türkiye'de zor işliyor. Ayrıca beton asfalt, durma mesafesinide kısaltıyor.
Netteki araştırmama göre: Beton Yolların Üstünlükleri
1-Beton kaplamanın sınanmış en önemli üstünlüğü uzun hizmet ömrü ve üstün dayanıklılığıdır.
2-% 100 Yerli Malzeme ile Yapılır
3-İlk yapım maliyetleri karşılaştırmasına göre, asfalt yolun kilometre maliyeti 2004 yılı verilerine göre 436 - 622 milyar lira arasında değişmektedir. Yolun beton yol olarak inşa edilmesi halinde ise kilometre maliyetleri 369 - 570 milyar lira arasında değişmektedir. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’nın kriterlerine göre yapılan bu maliyet hesapları beton yolun asfalt yola göre yüzde 20 - 30 arasında daha ucuz olacağını göstermektedir.
4-Amerikan Devlet Karayolu ve Taşımacılık İdareleri Birliği tarafından Kanada’da yapılan bir araştırmaya göre, asfalt yolların yüzde 61’i bahar koşullarında bozulmaktadır. Oysa aynı koşullarda beton bozulma oranı sadece yüzde 5.5’tir
5-Beton Yolların Taşıma Gücü Yüksektir
6-Beton Yollar Her Mevsimde ve Her Koşulda Yapılabilir
7-Beton Yol Doğal ve Kentsel Çevreye Zarar Vermez
8-Ağır araçlar, asfalt yollarda beton yollara göre daha fazla deformasyona neden olurlar.
9-Beton Yollar Gece Görüşünü Kolaylaştırır
10-Beton Yolun Sürüş Konforu Yüksektir
Arkadaşlar ben Afyonluyum, 2004 yılında Afyon - Emirdağ arasına bölünmüş yolun 2 km. lik kısmına beton yol, diğer tarafına asfalt yol yapıldı. Yapılan beton yola girdiğinizde birden aracın içini bir sessizlik kaplıyor, Afyon kaymağı gibi yol maşallah aynı tarihte yapılan asfalt yol ise kısmen deforme olmaya başladı bile. Beton yolda henüz en ufak bi bozulma yok. İlk yapıldığında bunun deneme amaçlı olduğu, başarılı olursa Türkiye'de yaygınlaşacağı belirtilmişti. Ancak sanırım çalışmalar hızlanmadı. Yalnız yolda sürtünme kuvvetinin asfalta göre az olduğu, frenlemede durma mesafesinin daha uzun olduğu gibi olumsuz duyumlar da aldım (resmi duyumlar değil)...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
-
Çanakkale çevresi için konuşuyorum, yollardaki çukurlar yüzünden ettiğim küfrün haddi hesabı yok. Bırakın beton yolu doğru düzgün asfalt yol bile yok. Sözde yeni yollar yapıyorlar ama başı bitmeden kıçından bozulmaya başlıyor...
Çarp tamponuma kır farımı, Bedenime zarar verebilirsin ama RUHUMA ASLA...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler