Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Siirt’te, hidrojenle çalışan motorsiklet üretildi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
     
    Siirt Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesinde sürdürülen çalışmalarda hidrojenle çalışan motosiklet üretildi.

    Siirt Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer Şahin, AA yaptığı açıklamada, dünyanın mevcut enerji kaynaklarının tükenmekte olduğunu belirterek, gelişmiş ülkeler başta olmak üzere tüm ülkelerin yenilenebilir ve ucuz enerji kaynaklarının peşinde olduğunu söyledi.

    Bu kapsamda yeni bir üniversite olmalarına rağmen bilim alanında saygın bir konuma gelmek için büyük çaba harcadıklarını belirten Şahin, şöyle konuştu:

    ”Bu projemizde biz hidrojeni dört zamanlı motorlarda kullanmayı denedik. Hidrojenle çalıştırmayı başardığımız bu motor dünyada tükenme tehlikesi altındaki enerji sorununa karşı bir çözüm olduğundan önemli taşıyor. Hidrojen kendisini yenileyebilen bir enerji kaynağı. Hidrojen, başta elektroliz olmak üzere, rüzgar, su enerjisi ve güneş enerjisiyle elde edilebiliyor. Dolayısıyla bu kaynaklar var olduğu sürece çalışmamız geçerliliğini koruyacak ve insan hayatına gerekli kolaylığı sağlayacaktır.”

    Şahin, hidrojenin, egzoz gazı olarak sadece su buharı çıkardığından tamamen çevre dostu olduğuna işaret ederek, ”hatta çıkan bu su buharı tekrar ayrıştırılarak yakıta dönüştürülebilir ve bu işlem kapalı bir döngü haline getirilebilir. Bu motor aynı zamanda LPG ile de çalışabilmekte. LPG benzine göre daha ekonomik. LPG kendinden tazyik olduğu için benzinli motorlarda olduğu gibi yakıt pompasına ihtiyaç duymuyor. LPG de hidrojen gibi çevreci bir yakıt” dedi.

    Şahin iki ay içerisinde tamamlamayı planladıkları bu çalışmaların ardından sistemlerinin ticari anlamda kullanılabileceğini, gerekli tescil işlemlerini de yapacaklarını kaydederek, ”bu çalışmamızın ticari anlamda yani günlük hayatta da çok büyük yararları olacağını düşünüyoruz. Sistemin bütün motorlu araçlarda kullanılması ile ülkemiz enerji sıkıntısı çekmeyecek ve bu alanda ülkemiz dışa bağımlı olmaktan kurtulacak” diye konuştu.

    Şahin, projede kendisiyle birlikte Yrd. Doç. Dr. Halil Demir ile öğretim görevlileri Fevzi Hansu, Mustafa Kaya, Orhan Baytar, Dr. Mehmet Sait İzgi ile öğrenciler Hamdullah Adsoy, Veysel Akdeniz, Cüneyt Uygur, Kenan Demir ve Muhammet Yusuf Öndeş’in de yer aldığını sözlerine ekledi.

    Moto Aktüel
    Online Motosiklet Bilgi Kaynagı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    hemde cup maşallah

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Yapacak gibiler ama süpriz olsa daha iyi olurdu.

  4. #4
    huceyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2008
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300
    hidrojeni nerden bulacaz ki.
    su mu koyacaz alete
    Orgazma Dudak Büktürür

  5. #5
    ShowDown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yok
    yahu çok merak ediyorum bu projeler ne işe yarıyo...
    facebook.com/kaskafa

  6. #6
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    suyun içinden oksijeni ve hidrojeni ayırıyolar ya :D öyle yapcaklar hrhalde.
    tahminime göre su tankı olcak ve bir seperatör ile suyun hidrojen olan kısmı ayrıştırılacak ve motor onu kullanacak

  7. #7
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Yakında Siirt Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi'nde bir intihar vakası duymazsak iyidir.

  8. #8

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Şimdilik sadece cup motoru sürmeyi öğreniyorlar galiba. Hidrojen olmazsa Lpg takacaklar belli.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Hocam yemişim o icadı
    kask tak kask
    Karpuz gibi yarılırsa icinde proje kalmaz o kafanın

  10. #10
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yemişim o icadı
    kask tak kask
    Karpuz gibi yarılırsa icinde proje kalmaz o kafanın
    bu hidrojen abicimzararsız bu motorda kaska gerek yok

  11. #11
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    hidrojenle çalışan motor yapmanın neresi haber onu anlamadım? Bu zaten her mühendisin yapabileceği bir şey. Önemli olan hidrojeni güvenli biçimde depolayabilmek ve hafif katalizör bulabilmek. Hali hazırda hidrojenli araçların kullanılamamasının sebebi ağırlıkları.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  12. #12

    Üyelik
    05 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    "Türkiye' de hiçbir başarı cezasız kalmaz."

    Alıntıdır..

  13. #13
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    Biraz geriden geliyoruz gibi...
    Ama boyle olaylar cogaldikca adimlar buyurde İnsallah kosmaya baslariz bizde...
    Aselsanda kaybettigimiz muhendislerimizi saygi ile aniyorum.............
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  14. #14
    ertanos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya 125t(siyah) (sattı)
    Alıntı Levsy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakında Siirt Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi'nde bir intihar vakası duymazsak iyidir.
    çok iyi bir tespit. katılıyorum.

  15. #15

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    bobber DEMİŞKİ:

    "Türkiye' de hiçbir başarı cezasız kalmaz."
    Fakat malesef Türk icatı olmadıgından cezaya gerek yok şimdilik.İlk tıkta netden bilgi,en az on yıllık hayata geçmiş projelendirilmiş örnekleri ve Türk mühendis dört zamanlı motorda demiş de adamlar bisikletde içten yanmalı motorsuz olarak kullanmış,içten yanmalı motorlu ise Türk üretimi ozaman cezalandırılırlar http://www.bilgiustam.com/hidrojen-y...deki-gelisimi/Ve asıl hidrojen tarihi http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet..._kullanimi.htm
    2.6.1.2 İ.Y.M. da hidrojen kullanımında karşılaşılan problemler

    İ.Y.M. da hidrojen kullanımı ile ilgili ilk deneylerde propan ve doğal gaz için kullanılan yakıt - hava karışım cihazları hidrojene uygun olarak geliştirilmiş ve motor üzerinde deneyler yapılmıştır. Hidrojen diğer yakıtlar la karıştırıldığında farklı yanma ve ateşleme karakteristiklerine sahiptir. Başlıca karşılaşılan iki problem şunlardır (Jorach ve ark. 1997).

    Geri yanma (Back flash) problemi: Hidrojen yakıtlı motorlar üzerinde yapılan çalışmalarda karşılaşılan problemlerin başında geri yanma ve erken tutuşma gelmektedir. Geri yanma, yanma odasına gönderilen yakıt - hava karışımının emme tamamlanmadan çeşitli etkenlerle tutuşması sonucu motorun emme manifoldundan geriye doğru alevin ilerlemesidir. Emme sistemindeki elemanların tahrip olmasına yol açabilecek ve emniyet açısından sakıncalı olan bu olayın önlenmesi gerekmektedir.

    Erken tutuşma (Preignition) problemi: Önlenmesi gereken diğer olaylardan biri de erken tutuşmadır. Erken tutuşma yanma odası içinde karışımın hidrojenin tutuşma enerjisinin düşük olması sebebi ile bujide ateşleme olmadan önce tutuşmasıdır.

    Genel olarak geri yanma ve erken tutuşmanın sebepleri şunlardır:

    • Yanma odasındaki sıcak noktalar

    • Supap bindirmesi sırasında sıcak egzoz gazlan ile karışımın temas etmesi

    • Çok fakir karışımlarda yanma hızının düşük olması sebebi ile yanma süresinin artması sonucu yanmakta olan gazlarla yeni karışımın teması,

    • Motor yağından ve yanma ürünü olan sıcak partiküllerin erken tutuşmayı başlatması v.b. dir.

    Geri yanma ve erken tutuşmanın önlenebilmesi için;

    A. Yanma odasının sıcaklığının düşürülmesi, bu amaçla:

    I Karışımın fakirleştirilmesi

    II. Egzoz gazlarının resirkülasyonu

    III. Emme manifolduna veya yanma odasına su püskürtülmesi

    IV. Supap bindirme süresinin azaltılması

    V. Giriş havasının sıvı hidrojen kullanımı ile soğutulması v.b.



    B. Doğrudan enjeksiyon sistemlerinin kullanılması

    Hidrojenin içten yanmalı motorlarda kullanılmasında bir diğer problem de yanma ürünü olan ve soğutma için püskürtülen suyun yağı kirletmesidir. Yağdaki bu kirlenme yağlayıcılık özelliğinin azalmasına sebep olur ve motorun çalışması açısından potansiyel bir tehlikedir. Genellikle yağ ile suyu ayırmada kullanılan yöntem yağın suyun kaynama noktasına kadar ısıtılmasıdır.

    İçten yanmalı motorlarda ortaya çıkan kirletici egzoz gazlan arasında genellikle azotoksitler, karbonoksitler, hidrokarbonlar v.b. bulunmaktadır. Yakıt olarak hidrojen kullanıldığında ise yüksek yanma sıcaklıkları nedeni ile havanın kimyasal reaksiyonu sonucu azotoksitler ve motor yağının yanması sonucunda hidrokarbon açığa çıkar. Azotoksitlerin büyük kısmını oluşturan azotmonoksit egsoz sisteminde veya atmosferde azotdiokside dönüşecektir. Azotoksitler hava fazlalık katsayısının ve karışımın sıcaklığının bir fonksiyonu olarak ortaya çıkar ve hava fazlalık katsayısına bağlı olarak üretilen azotoksit emisyonu Şekil 2.14'de verilmiştir.

    Grafikten görüldüğü gibi zengin ve fakir karışımlarda NOx emisyonu önemli ölçüde düşmektedir. Hidrojen yakıtlı motorların fakir karışımlarda çalışabilmesi bu konuda avantaj sağlamaktadır. NO\ emisyonu hava fazlalık katsayısı dışında yanma odası sıcaklığının azaltılması yanma süresinin kısaltılması oksijen konsantrasyonunun azaltılması ile düşürülebilir. Yani, yakıt/hava oranının azaltılması gerekmektedir

  16. #16
    gursus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Eylül 2006
    Şehir
    bandırma-izmir
    Motosikleti
    CBR600F
    Alıntı ertanos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok iyi bir tespit. katılıyorum.
    levsy
    Yakında Siirt Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi'nde bir intihar vakası duymazsak iyidir.

    bende katılıyorum daha uçakta ölen profösörlerimizi unutmadık kazaa.

  17. #17

    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KAWASAKİ VN 800
    hadi hayırlısı,ne zaman birileri bişey bulsa haftaya kaza da ölüyor

  18. #18
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Yakında üzücü bir kazaya kurban gitmeleri veya saçma sapan bir şekilde intihar etmeleri an meselesi..

    Son dakika haber aynen şöyle geçecek:

    --Siirt Üniversitesi Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ömer Şahin, Yrd. Doç. Dr. Halil Demir ile öğretim görevlileri Fevzi Hansu, Mustafa Kaya, Orhan Baytar, Dr. Mehmet Sait İzgi ile öğrenciler Hamdullah Adsoy, Veysel Akdeniz, Cüneyt Uygur, Kenan Demir ve Muhammet Yusuf Öndeş’in de aralarında bulunduğu Bilim insanı grubu aynı gün farklı yerlerde nedeni bilinmeyen bir sebeple geçirdikleri kazalarda yaşamını yitirmişlerdir.

    Bu grup hatırlanacağı üzere yaklaşık bir ay önce hidrojenle çalışan bir motor icat etmişlerdi.. kazada ölenlerin laptopları, cep telefonları ve özel eşyalarının gasp edildiği fark edildi.. olayla ilgili soruşturma açıldı. Kazaların kundaklama olduğundan şüpheleniliyor..
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  19. #19
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    yanılmıyorsam almanya da bu aralar denemeli sonuçlanacak ve seri üretime geçecek olan hidrojenle çalışan bir araç var zaten. bmw firması bu konuda çok ciddi araştırma yapıyor ve 2 yıldır da test sürüşlerini gerçekleştiriyor bu aracın. şimdilik bu araç hidrojen pompasından yakıtını almak suretiyle (bizdeki gaz istasyonları gibi) ihtiyacını karşılıyor.

    http://www.traraba.com/2006/bmw-hidrojen-7i/
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  20. #20
    ozturkkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2010
    Şehir
    Avcılar
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma GW250 F
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hidrojenle çalışan motor yapmanın neresi haber onu anlamadım? Bu zaten her mühendisin yapabileceği bir şey. .
    Sanırım her mühendisin yapamayacağı bir şey ki sadece bir kaç deneme yapılan (sivilllerin kullanabileceği şekilde- askeri amaçla kullanılanlar hariç) model taşıt var. Zannedersem pahalı bir üretim süreci var.
    Bizimkilerin haber olmasının nedeni bunu BİZİM MÜHENDİSLERİMİZİN de yapabileceğini göstermek istemek olmasıdır.


    Ha birde yanlış hatırlamıyorsam 2-3 sene evvel bir BOMBA firma reklamları çıkmıştı. Dünyanın düzenini değiştirecek icat buluş falan diye reklamlar dönüyordu. Yok emekli askerlerin de aralarında bulunduğu bir şirketmiş falanmış filanmış gibi haber olmuş ve bir sürü reklam yapılmış sonra BALON çıkmıştı. Ne İCAT etmişti o arkadaşlar hatırlayan varmı
    You Shook Me All Night Long ..... Kıyamet gelsede kopsak


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)