Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motorlara Yağ Konulmayacak !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    atladığınız bir nokta var. bor piyasa da satılırken sentetik yağ ile karışık kutularda satılıyor. bor tabana çöküyor çalkalıyoruz. ve kutunun üzerinde yoğunlaştırılmış formül yazıyor. zaten aldığımız borun içinde sentetik yağ var yani.

    ayrıca sentetik yağların hepsinde ppm cinsinden bor, manganez,lityum,krom gibi elementler var zaten. bor da kullandım iyi fena değil



    yağ olmayacak demek yanlış. adına ne dersen de sonuçta lubricant kullanılacaktır hareket eden metaller için


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Aha desenize birileri yine 'Con Ahmet' in Devir Daim Makinesini'' bulmuş

    Her derde deva, makineye yağ, tabana kuvvet, cana şifa akla cila, kele saç, şiire kafiye, bebelere balon

    Biz aslında gerçekten böylemiyizdir? Birileri deli gibi arar durur, laboratuarlar kurar, konu hakkında bilimsel kültürü on yıllarda yaratır, ama bir gün bizz çıkar sahneye, ''durun len salaklar, aha da burada arayıp duyduğunuz şey, ben sakladıydım bakalım ne edeceksiniz göreyim diye'' der bombayı koyarız. İşte bu kadar.

    Dünya yüzeyinde ilk kez bir maddenin yüzde bilmem ne kadarı bizim ülkemiz topraklarında ya, sıra geldi bundan dünyayı değiştirecek bir şey yapmaya ''Eveeeet, bir düş daha gerçek oluyor, Kurufasülyeden teyyareeee''
    Poturdak

  3. #23

    Üyelik
    18 Ocak 2010
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    HonDa
    şimdi dışarı cıksan bı benzıcıye gıtsen yada sanayıye kesınlıkle bundan satıyor ama hangisini alıcaz biz bi bilen yok mu bir sürü marka var hangi marka daha iii yada hepsi aynı mı motosiklet için ne kadar faydası var onu bılen yok mu..?
    .....

  4. #24

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Projemiz var projemiz var,ortada ürün yok,fasa fiso...
    Yağ katıklarının reklamını yapıyorlar. Açıklama yapamayınca seviyenin düştüğünden yakınıyorlar.
    Sonuç olarak yağ katığı reklamı izlediniz.

  5. #25

    Üyelik
    25 Kasım 2009
    Şehir
    ıstanbul
    Motosikleti
    mondıal 125zn
    tum arkadasların soyledıklerı kısmen dogru pıyasa her seye para gozuyle baktıgı ıcın boyle oluyor bence bor power kullanabılırsınız araca zararı yok hatta bıraz daha sessız calısıyor

  6. #26
    zamisli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer - HD Sportster 883 C
    Alıntı nkalburcu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tum arkadasların soyledıklerı kısmen dogru pıyasa her seye para gozuyle baktıgı ıcın boyle oluyor bence bor power kullanabılırsınız araca zararı yok hatta bıraz daha sessız calısıyor
    Bakın motosikletlerde sadece kuru kavrama olanlarda kullanılmasında sakınca yok ..Firma genel müdürünün açıklaması ..

    Geçenlerde, NNM adlı Türk firmasının ürettği motor yağı katkısı ile ilgili haberler yer almıştı.

    Temelde Bor malzemesinin kristalinin metal yüzeylerini filim gibi kaplayarak sürtünmeleri azalttığı ve buna bağlı olarak performans ve makinenin yaşlanmasını önlediği ile ilgili bilgiler vardı. Yağ ömrü artıyor, makinenin yıpranması azalıyor. Süper.

    Almanya TÜV'den kapı gibi alınmış sertifika var.

    Geçen hafta Virago'yu toplarken, Styx'e sordum. Kendisi uçak mühendisi ne de olsa. O da bizim yağlı karterlerde kullanılamayacağını söyledi.

    Ben de firma yetkilisinden benzeri bir açıklama aldım.

    Ancak, kuru karter(doğrusu kavrama) dediğimiz, debriyaj balatalarının motor yağından ayrı olduğu sistemlerde çalıştığını belirttiler.

    BorPower Otomotiv Bölümü Genel Müdür Yardımcısı Osman Acar'ın yanıtı aşağıdaki şekilde oldu.


    Öncelikle ürünlerimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

    Son zamanlarda motosiklet kullanıcılarından yoğun bir mail almaktayız. Bazıları kullandığını ve faydalarını gördüklerini söylese de biz NNT A.Ş. olarak yanlış anlaşılmalar sonucu 1 kişinin bile zarar görmesini istemediğimizden genel olarak motosikletlerde kullanılmaz diyoruz. Bununun nedenini size izah etmeye çalışayım…

    Bizim ürünlerimiz, sürtünmeleri azaltan ve çalışan yüzeyler arasında sıralanarak nano ölçüsünde ultra ince bir film oluşturup iyi bir kaydırma sağlayan ve bu şekilde aşınmaların ve sürtünme kayıplarının önüne geçen, motor yağına katılarak fiziksel görev yapan bir ürün olup, 2 zamanlı motosikletlerde motor yağı benzin deposuna konulduğu için, bu motorlarda kesinlikle kullanılmaz, 4 zamanlı motosikletlerde ise ıslak kavrama diye adlandırılan, şanzıman ve motor yağı birlikte olan kavrama sistemi nedeniyle kullanılması uygun değildir. Bunu biraz daha açıklayacak olursak; otomobillerdeki motor ve şanzıman arasında ayrı bir kavrama mekanizması vardır ve bu kavrama mekanizmaları ile motor yağının hiçbir teması söz konusu değildir. Motosikletlerde ise motor ve aktarma organları (debriyaj sistemi de dahil) aynı kutu içerisinde aynı yağ ile çalışmaktadır. Motosikletin kavrama sistemi bir nevi otomobillerdeki otomatik şanzımanların iç yapısına benzemektedir. Bizim ürünlerimiz, sürtünmeleri azaltan ve çalışan yüzeyler arasında nano ölçüsünde ultra ince bir film kaplaması oluşturarak iyi bir kaydırma sağlayan ve bu şekilde aşınmaların ve sürtünme kayıplarının önüne geçen bir ürün olup, motosikletlerin kavrama sisteminde ve otomatik şanzımanlar gibi kaydırma değil tam kavrama istenen mekanizmalarda kullanılması uygun değildir.

    4 zamanlı motosikletlerin bazılarında kuru kavrama sistemi olup, şanzıman ve motor yağı birbirinden ayrıdır ve debriyaj sistemi de yağ ile temas etmez, bu tip motosikletlerde kullanılmasında bir sakınca yoktur. Kaldı ki ıslak kavrama olmasına rağmen kavrama yayları oldukça sıkı olan mekanizmalarda da sorun yaşanmamaktadır. Fakat kullanıcılar ve doğal olarak da bizim ürünü satan noktalar bu ayrımı yapabilecek teknik bilgilere sahip olmadıkları için ayrım yapmak büyük sorun olmaktadır. Bu nedenle kimsenin zarar görmemsi için genel olarak motosikletlerde kullanılmaz diyoruz.

    Diyelim ki her şeye rağmen ürünü kullandınız. Ürünü kullandıktan sonra debriyaj balatasında kaçırma hissettiğiniz, bu durumda kavrama mekanizmasını söküp yıkama yaptığınızda büyük ölçüde ürünümüz temizlenmiş olacaktır. Şöyle ki… ürünlerimiz kimyasal bir ürün olmayıp, bir dolgu malzemesi de değildir, yüzeylerde yapışarak kalıcı sert tabakalar oluşturmaz. Fakat unutulmamalıdır ki, bu gibi motorların yağ kapasiteleri çok düşük olabileceğinden, uygulama yaparken ürünümüzü 3-5 dakika çalkaladıktan sonra sadece yarısının konulması yeterli olacaktır.

    Aklınıza takılan başka sorularınız olursa, lütfen bizimle tekrar iletişime geçiniz. Motosikletiniz ile kazasız ve belasız sürüşler diler, saygılarımızı sunarız.

    Osman ACAR
    BorPower Otomotiv Bölümü
    Genel Müdür Yrd.
    http://www.akilli.tv/video/453769/Harley-Davidson-883-custom-ista.aspx

  7. #27

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı zamisli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakın motosikletlerde sadece kuru kavrama olanlarda kullanılmasında sakınca yok ..Firma genel müdürünün açıklaması ..

    Geçenlerde, NNM adlı Türk firmasının ürettği motor yağı katkısı ile ilgili haberler yer almıştı.

    Temelde Bor malzemesinin kristalinin metal yüzeylerini filim gibi kaplayarak sürtünmeleri azalttığı ve buna bağlı olarak performans ve makinenin yaşlanmasını önlediği ile ilgili bilgiler vardı. Yağ ömrü artıyor, makinenin yıpranması azalıyor. Süper.

    Almanya TÜV'den kapı gibi alınmış sertifika var.

    Geçen hafta Virago'yu toplarken, Styx'e sordum. Kendisi uçak mühendisi ne de olsa. O da bizim yağlı karterlerde kullanılamayacağını söyledi.

    Ben de firma yetkilisinden benzeri bir açıklama aldım.

    Ancak, kuru karter(doğrusu kavrama) dediğimiz, debriyaj balatalarının motor yağından ayrı olduğu sistemlerde çalıştığını belirttiler.

    BorPower Otomotiv Bölümü Genel Müdür Yardımcısı Osman Acar'ın yanıtı aşağıdaki şekilde oldu.


    Öncelikle ürünlerimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

    Son zamanlarda motosiklet kullanıcılarından yoğun bir mail almaktayız. Bazıları kullandığını ve faydalarını gördüklerini söylese de biz NNT A.Ş. olarak yanlış anlaşılmalar sonucu 1 kişinin bile zarar görmesini istemediğimizden genel olarak motosikletlerde kullanılmaz diyoruz. Bununun nedenini size izah etmeye çalışayım…

    Bizim ürünlerimiz, sürtünmeleri azaltan ve çalışan yüzeyler arasında sıralanarak nano ölçüsünde ultra ince bir film oluşturup iyi bir kaydırma sağlayan ve bu şekilde aşınmaların ve sürtünme kayıplarının önüne geçen, motor yağına katılarak fiziksel görev yapan bir ürün olup, 2 zamanlı motosikletlerde motor yağı benzin deposuna konulduğu için, bu motorlarda kesinlikle kullanılmaz, 4 zamanlı motosikletlerde ise ıslak kavrama diye adlandırılan, şanzıman ve motor yağı birlikte olan kavrama sistemi nedeniyle kullanılması uygun değildir. Bunu biraz daha açıklayacak olursak; otomobillerdeki motor ve şanzıman arasında ayrı bir kavrama mekanizması vardır ve bu kavrama mekanizmaları ile motor yağının hiçbir teması söz konusu değildir. Motosikletlerde ise motor ve aktarma organları (debriyaj sistemi de dahil) aynı kutu içerisinde aynı yağ ile çalışmaktadır. Motosikletin kavrama sistemi bir nevi otomobillerdeki otomatik şanzımanların iç yapısına benzemektedir. Bizim ürünlerimiz, sürtünmeleri azaltan ve çalışan yüzeyler arasında nano ölçüsünde ultra ince bir film kaplaması oluşturarak iyi bir kaydırma sağlayan ve bu şekilde aşınmaların ve sürtünme kayıplarının önüne geçen bir ürün olup, motosikletlerin kavrama sisteminde ve otomatik şanzımanlar gibi kaydırma değil tam kavrama istenen mekanizmalarda kullanılması uygun değildir.

    4 zamanlı motosikletlerin bazılarında kuru kavrama sistemi olup, şanzıman ve motor yağı birbirinden ayrıdır ve debriyaj sistemi de yağ ile temas etmez, bu tip motosikletlerde kullanılmasında bir sakınca yoktur. Kaldı ki ıslak kavrama olmasına rağmen kavrama yayları oldukça sıkı olan mekanizmalarda da sorun yaşanmamaktadır. Fakat kullanıcılar ve doğal olarak da bizim ürünü satan noktalar bu ayrımı yapabilecek teknik bilgilere sahip olmadıkları için ayrım yapmak büyük sorun olmaktadır. Bu nedenle kimsenin zarar görmemsi için genel olarak motosikletlerde kullanılmaz diyoruz.

    Diyelim ki her şeye rağmen ürünü kullandınız. Ürünü kullandıktan sonra debriyaj balatasında kaçırma hissettiğiniz, bu durumda kavrama mekanizmasını söküp yıkama yaptığınızda büyük ölçüde ürünümüz temizlenmiş olacaktır. Şöyle ki… ürünlerimiz kimyasal bir ürün olmayıp, bir dolgu malzemesi de değildir, yüzeylerde yapışarak kalıcı sert tabakalar oluşturmaz. Fakat unutulmamalıdır ki, bu gibi motorların yağ kapasiteleri çok düşük olabileceğinden, uygulama yaparken ürünümüzü 3-5 dakika çalkaladıktan sonra sadece yarısının konulması yeterli olacaktır.

    Aklınıza takılan başka sorularınız olursa, lütfen bizimle tekrar iletişime geçiniz. Motosikletiniz ile kazasız ve belasız sürüşler diler, saygılarımızı sunarız.

    Osman ACAR
    BorPower Otomotiv Bölümü
    Genel Müdür Yrd.
    Kırmızı ile belirtilen yerler birbiri ile örtüşmüyor


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler