zamisli adlı üyeden alıntı
Bakın motosikletlerde sadece kuru kavrama olanlarda kullanılmasında sakınca yok ..Firma genel müdürünün açıklaması ..
Geçenlerde, NNM adlı Türk firmasının ürettği motor yağı katkısı ile ilgili haberler yer almıştı.
Temelde Bor malzemesinin kristalinin metal yüzeylerini filim gibi kaplayarak sürtünmeleri azalttığı ve buna bağlı olarak performans ve makinenin yaşlanmasını önlediği ile ilgili bilgiler vardı. Yağ ömrü artıyor, makinenin yıpranması azalıyor. Süper.
Almanya TÜV'den kapı gibi alınmış sertifika var.
Geçen hafta Virago'yu toplarken, Styx'e sordum. Kendisi uçak mühendisi ne de olsa. O da bizim yağlı karterlerde kullanılamayacağını söyledi.
Ben de firma yetkilisinden benzeri bir açıklama aldım.
Ancak, kuru karter(doğrusu kavrama) dediğimiz, debriyaj balatalarının motor yağından ayrı olduğu sistemlerde çalıştığını belirttiler.
BorPower Otomotiv Bölümü Genel Müdür Yardımcısı Osman Acar'ın yanıtı aşağıdaki şekilde oldu.
Öncelikle ürünlerimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.
Son zamanlarda motosiklet kullanıcılarından yoğun bir mail almaktayız. Bazıları kullandığını ve faydalarını gördüklerini söylese de biz NNT A.Ş. olarak yanlış anlaşılmalar sonucu 1 kişinin bile zarar görmesini istemediğimizden genel olarak motosikletlerde kullanılmaz diyoruz. Bununun nedenini size izah etmeye çalışayım…
Bizim ürünlerimiz, sürtünmeleri azaltan ve çalışan yüzeyler arasında sıralanarak nano ölçüsünde ultra ince bir film oluşturup iyi bir kaydırma sağlayan ve bu şekilde aşınmaların ve sürtünme kayıplarının önüne geçen, motor yağına katılarak fiziksel görev yapan bir ürün olup, 2 zamanlı motosikletlerde motor yağı benzin deposuna konulduğu için, bu motorlarda kesinlikle kullanılmaz, 4 zamanlı motosikletlerde ise ıslak kavrama diye adlandırılan, şanzıman ve motor yağı birlikte olan kavrama sistemi nedeniyle kullanılması uygun değildir. Bunu biraz daha açıklayacak olursak; otomobillerdeki motor ve şanzıman arasında ayrı bir kavrama mekanizması vardır ve bu kavrama mekanizmaları ile motor yağının hiçbir teması söz konusu değildir. Motosikletlerde ise motor ve aktarma organları (debriyaj sistemi de dahil) aynı kutu içerisinde aynı yağ ile çalışmaktadır. Motosikletin kavrama sistemi bir nevi otomobillerdeki otomatik şanzımanların iç yapısına benzemektedir. Bizim ürünlerimiz, sürtünmeleri azaltan ve çalışan yüzeyler arasında nano ölçüsünde ultra ince bir film kaplaması oluşturarak iyi bir kaydırma sağlayan ve bu şekilde aşınmaların ve sürtünme kayıplarının önüne geçen bir ürün olup, motosikletlerin kavrama sisteminde ve otomatik şanzımanlar gibi kaydırma değil tam kavrama istenen mekanizmalarda kullanılması uygun değildir.
4 zamanlı motosikletlerin bazılarında kuru kavrama sistemi olup, şanzıman ve motor yağı birbirinden ayrıdır ve debriyaj sistemi de yağ ile temas etmez, bu tip motosikletlerde kullanılmasında bir sakınca yoktur. Kaldı ki ıslak kavrama olmasına rağmen kavrama yayları oldukça sıkı olan mekanizmalarda da sorun yaşanmamaktadır. Fakat kullanıcılar ve doğal olarak da bizim ürünü satan noktalar bu ayrımı yapabilecek teknik bilgilere sahip olmadıkları için ayrım yapmak büyük sorun olmaktadır. Bu nedenle kimsenin zarar görmemsi için genel olarak motosikletlerde kullanılmaz diyoruz.
Diyelim ki her şeye rağmen ürünü kullandınız. Ürünü kullandıktan sonra debriyaj balatasında kaçırma hissettiğiniz, bu durumda kavrama mekanizmasını söküp yıkama yaptığınızda büyük ölçüde ürünümüz temizlenmiş olacaktır. Şöyle ki… ürünlerimiz kimyasal bir ürün olmayıp, bir dolgu malzemesi de değildir, yüzeylerde yapışarak kalıcı sert tabakalar oluşturmaz. Fakat unutulmamalıdır ki, bu gibi motorların yağ kapasiteleri çok düşük olabileceğinden, uygulama yaparken ürünümüzü 3-5 dakika çalkaladıktan sonra sadece yarısının konulması yeterli olacaktır.
Aklınıza takılan başka sorularınız olursa, lütfen bizimle tekrar iletişime geçiniz. Motosikletiniz ile kazasız ve belasız sürüşler diler, saygılarımızı sunarız.
Osman ACAR
BorPower Otomotiv Bölümü
Genel Müdür Yrd.