Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Tünel açıldı, 1 saatlik yol 7 dakikaya indi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    Tünel açıldı, 1 saatlik yol 7 dakikaya indi
    İstanbul ulaşımını rahatlatacak olan dev proje

    "7 Tepeye 7 Tünel" projesinin ilk etabı olan Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli törenle hizmete girdi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açılışını yaptığı tünelin kent trafiğini büyük ölçüde rahatlatması bekleniyor

    GAZETE HABERTURK / İSTANBUL

    1 saatlik yolu 7 dakikaya indiren tünelin toplam uzunluğu 7 bin 997 metre. Yeni "Avusturya Metodu" yöntemiyle inşa edilen tünel için 900 bin metreküplük kazı yapıldı. Taban genişliği 11,80 metre olan tünelin yol genişliği 9.5 metre (2 şerit emniyet şeridi), yüksekliği 7,33 metre.

    YANGINA DAYANIKLI

    Tünelin yol kaplaması tamamen yangına dayanıklı ve ışık yansıtması yüksek özellikli beton ile kaplandı. Böylece tünelin yangın anında asfalt kaplamasına göre çok daha dayanıklı olması sağlandı. Tünel tüpleri, tek gidiş yönünde inşa edildi ve kaza riskinin de en aza indirilmesi hedeflendi.

    Ayrıca çoğu Avrupa ülkesinde bile bulunmayan "emniyet şeridi" uygulaması da tüneldeki güvenlik düzeyini artırdı.

    Büyükşehir Belediye Başkan Kadir Topbaş, törende yaptığı konuşmada, 195 kavşak, alt geç ve yol düzenlemesini bitirdiklerini, 10 tane daha açılı bekletilen kavşak ve alt geçit bulunduğunu söyledi. Toplamc 142 kilometrelik 33 tünel ve 250 bin aracır yer altına ineceği bir sistemi İstanbul'a kazandıracaklarını belirten Topbaş şunla: söyledi:

    YENİ TÜNELLER

    "Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli bu sistemin ilk etabı. Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli, tam donanımı güvenlik ve konforu açısından Avrupa'nın sayılı tünellerinden biri. Diğer tünellerin de inşaatı devam ediyor. Bomonti-Dolmabahçe Tüneli de en kısa sürede hizmete girecek."

    AYNAYI DÜZELTTİ, İLK GEÇİŞİ YAPTI

    Erdoğan, kurdelayı kestikten sonra makam aracının direksiyonuna geçti. Yanıbaşına da Kadir Topbaş oturdu. İlk iş olarak, Mercedes'in aynalarını kendine göre ayarlayan Başbakan, daha sonra gaza bastı. Tabi arkasından koruma araçları. Tünel etrafında ve içinde yoğun güvenlik önlemleri alındı.

    Alıntı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    hayırlısı olsun...

  3. #3
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Umarım hayata geçince faydalı olur..

    Metrobüs için de çuval dolusu paralar harcandı ama, bunun sonucunda birçok yerde şeritler daraldı; hatta EMNİYET ŞERİDİ bile kaldırıldı. Trafik yoğunluğu daha da arttı. Bu nasıl bir projedir ya da nasıl bir mantıkdır ben çözemedim. Bir de merak ediyorum, metrobüs yolunda kullanılan bu milyon dolarlara alınan otobüsler yerine, niçin adam gibi bir raylı sistem yapılmadı, uzun vadede petrol ve bu araçların bakım masrafları göze alındığında daha mantıklı olmaz mıydı acaba? Hem bu sayede, trenin kolay kolay raydan çıkması söz konusu olmadığı için, biz motosiklet kullanıcıları için "ölüm" anlamına gelen bariyerlere de gerek kalmamış olmaz mıydı? Hani şu "Avrupa Standardı" dediklerine..

    Bir de geçenlerde Topbaş yeni akıllı kartın tanıtımını yapıyordu, hesapta Tuzla'dan Beylikdüzü'ne 57 dk' da gidiliyormuş; bunun üzerine "Trafik sorunu" nu soran gazetecilere ve halka cevap veremedi. Tuzla'dan karşıya 57 dk' da gidebilirse öpüp de başına koysun. Yolları boş zannediyor herhalde, makam arabasıyla yollar kapatılıp seyahat etmeye benzemez bu işler.

  4. #4
    askon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul-gaziosman paşa
    Motosikleti
    pıoneer 200cc 2007
    hayırlısı olsun bana yakın gıdıp görmek lazım aslında daha önce organıze olabılseydık tam yeri ve zamanıymış sesımızı duyurabılırdık.

  5. #5
    hasanpinar0537 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    arkadaşlar metrobüs için kimse bişey diyemez tamam eksileri var ama
    taa avcılardan fenerin stadyumuna 1300 tl gidiliyor
    vede çok hızlı motorsikletimizle bu kadar çabuk gidemeyiz belkide.
    ne demişler yiğidi öldür hakkını yeme.
    HONDA;hayat onda...İ.V.İ.B.İ
    DRİFT RELİGİON

  6. #6
    TWG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    Alıntı hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar metrobüs için kimse bişey diyemez tamam eksileri var ama
    taa avcılardan fenerin stadyumuna 1300 tl gidiliyor
    vede çok hızlı motorsikletimizle bu kadar çabuk gidemeyiz belkide.
    ne demişler yiğidi öldür hakkını yeme.
    kesinlikle katılıyorum dediklerinize
    ancak eksiklikleri olduğu da ayrı bir gerçek
    zamanla bu eksikliklerin giderileceğini ümit ediyorum
    ama keşke bazı şeyleri insanlara zarar gelmeden anlayıp düzeltebilseydik...
    FAZER = ZAFER

  7. #7

    Üyelik
    10 Mart 2009
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kymco Agility 125
    Sevgili arkadaşlar, AKP'nin görüşlerini benimsemiyorum, ama açıkçası metrobüs benim hayatımı da oldukça kolaylaştırdı. Başlangıçta bir çok sorunu olacağını biliyorum ama sistem oturduğu zaman dar ve orta gelirli bir çok vatandaşımızın işine yarayacaktır.
    @dreamdark : evet, raylı sistemler kesinlikle uzun vadede daha ekonomik ve bakım maliyetleri daha düşük ancak metrobüs 100 km. de kişi başına 0.05 litre yakıt kullandığı için, 100 km. de 7 litre yakıt tüketen ve trafikteki araçların %80 ini oluşturan tek yolculu otomobillerden çok çok daha fazla katkı sağlıyor ekonomimize. yollarımızın motosiklet kullanıcıları için daha güvenli, otomobil kullanıcılarının da motosikletlilere karşı daha bilinçli olmasını diliyorum.

  8. #8
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Bu tünel konusunu bilemem ama arkadaşların dedigi gibi metrobüs çok faydalı bir uygulama oldu ve yine arkadaşların dedigi gibi ufak defek eksikleri var ama önemli degil. Emniyet şeridinin olmayışı ve insanları korumasi gereken bariyerlerin giyotin görevini yapması ve bunun sorucu ayda bir motosikletlinin 2-3 parçaya ayrılması gibi önemsiz detaylar var tabi bunlar önemsiz detaylar.!!!

  9. #9

    Üyelik
    21 Ocak 2009
    Şehir
    İstanbul Bahçelievler
    Motosikleti
    SPACY BEYAZ 2012 CBF 150 SİYAH 2012
    Hayırlı Olsun Ama şu Metrobüs Tellerine Hala çüzüm Bulunamadı
    [COLOR="Blue"][B]Dünyanın En Delisi Motor Sürenmiş İkinci Delisi İse Arkasına Binenmiş Ben Her Zaman Birinci Deli Oldum İkincilik Bana Yakışmaz[/B] [/COLOR]::bira01:::flower:::bira01::

  10. #10
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar metrobüs için kimse bişey diyemez tamam eksileri var ama
    taa avcılardan fenerin stadyumuna 1300 tl gidiliyor
    vede çok hızlı motorsikletimizle bu kadar çabuk gidemeyiz belkide.
    ne demişler yiğidi öldür hakkını yeme.
    Kardeş kesinlikle çok faydalı birşey, buna birşey demiyorum zaten.
    Ama ilk mesajımda yazdıklarımı okuduysan eğer, dile getirdiğim noktalarda haksız mıyım sence?
    Düşünce güzel ama, bence seçimlere yetişsin diye, oy kaygısıyla, alelacele yapılmış ve hayata geçirilmiş bir proje. Faydasının yanında zararları da oldu.

    Bir kere, biraz daha uzun vadede tamamlanması göze alınarak, raylı sisteme geçilseydi, maliyet olarak uzun vadede daha mantıklı bir karar olurdu bence. Sonuçta bu paralar bizim ödediğimiz vergilerle, bizim cebimizden çıkıyor. Ayrıca bu otobüslerin dünyada ilk defa Türkiye için İsveç'te üretilip satılan ve fiyatlarının aşırı derecede fahiş olması da bir dönem haber bültenlerinde yerini bulmuştu. Tabiki sonrasında unutuldu gitti. Mesela, madem raylı sisteme geçmiyorsunuz, neden Metrobüsler için Türkiye'de bir ihale düzenlenmedi? Bizde bunları yapacak firmalar yok mu? Paramız İsveç'e gitmeseydi de ülkemizde kalsaydı fena olmaz mıydı?

    Bir de artı ve eksi tüm yönleriyle düşünülüp, olumsuz yanlar giderilerek hayata geçirilen detaylı bir proje olsaydı eğer, bugün yaşadığımız bazı sorunları şu anda yaşıyor olmazdık.

    Bence eksiklikler bunlar, yoksa faydasına lafım yok.

    Alıntı bukowski adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili arkadaşlar, AKP'nin görüşlerini benimsemiyorum, ama açıkçası metrobüs benim hayatımı da oldukça kolaylaştırdı. Başlangıçta bir çok sorunu olacağını biliyorum ama sistem oturduğu zaman dar ve orta gelirli bir çok vatandaşımızın işine yarayacaktır.
    @dreamdark : evet, raylı sistemler kesinlikle uzun vadede daha ekonomik ve bakım maliyetleri daha düşük ancak metrobüs 100 km. de kişi başına 0.05 litre yakıt kullandığı için, 100 km. de 7 litre yakıt tüketen ve trafikteki araçların %80 ini oluşturan tek yolculu otomobillerden çok çok daha fazla katkı sağlıyor ekonomimize. yollarımızın motosiklet kullanıcıları için daha güvenli, otomobil kullanıcılarının da motosikletlilere karşı daha bilinçli olmasını diliyorum.

    Tabiiki araç kullanıcılarını göz önüne aldığın zaman dediğin ölçüde büyük bir katkısı var ekonomimize. Ama bu yaptığın kıyaslamayı bir de Metrobüs yerine raylı sistem için yapsaydın, o zaman bu katkı ne oranda olurdu acaba? Bir de belki raylı sistemde her ay 2-3 motosikletçiyi ölüme götüren bariyerlerden olmayacaktı. Bu da bahsettiğin şekilde, motosikletler için daha güvenli yollar sağlamaz mıydı?

  11. #11
    sıradışıbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 150ı
    Ne güzel artık boş tencerelere tünelleri koyar. Birazda yanına metrobüs doğrar paşa paşa yeriz.....!

  12. #12

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Ben Metrobüsün çok ta faydalı olduğunu düşünmüyorum arkadaşlar. Hala neden trafik sorunu çözlmedi peki madem çok işe yarıyor. Avrupa'ya uymak değil çağdaş ülke olup işimize yarayan şeyleri uygulamaya koymak gerekli bu doğrultuda metrobüs yerine Avrupa'nın en çok tercih edilen sistemi hızlı treni biz de uygulayabilirdik ya da metro ağını genişletebilirdik vs. daha yeni yeni yapılanmaya başladı hızlı tren, sadece Ankara'dan Eskişehir'e ulaşım var. Bazı insanlara ucuz de bedava de mezara bile girer zaten







    Başlıkta tartışmaya yol açtığı son cümlenin için bir kelimesi değiştirilmiştir. Bu değişim ile mesaj ve cümlede anlam kaybı yaşanmamıştır.Eyong

  13. #13
    canercamalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2008
    Şehir
    -AVCILAR-
    Motosikleti
    GT-250 ЯЯ
    helal olsunmu tartısılır ama vatana millete hayırlı olsun ;)
    ۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Moto-Zeta Heran kanuni tiger olabilir
    her 100 metroda durak varken hızlı tren mantık işimi şimdi

    valla kardeşim ben avcılarda oturuyoreum gayette memnunum dün feyizoğuna gittim mis gibide gittim

    yazıkkı ülkemizde 4lüleri yakıp duran araca noldu diye durmuskadar yavaslayıp bakarsak trafikğe çözüm bulunmaz gecen şahit oldum k.cekmeceye gidiyodum kendimize ait olan arabayla avcılar k.cekmece sınırına yakın biyerde yanyolda sahil tarafında kaza olmus E-5 gidiş dönüş kapalı yanyollar kapalı böyle bi durumda acil bi işiniz olsa böyle durumla karşılaşırsanız ne olur istanbul trafiği afedersiniz ama böyle hayvanatlarla karşılasırsanız ne olur çözüm üretilirmi metrobüsün amacı trafikteki yoğunlugu azaltmak
    [COLOR="Blue"][b]Biz Gökyüzüne İnanırız Sun-roof'a Değil[/B][/COLOR]::puro::

  15. #15
    TWG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Motosikleti
    FZ6 FAZER
    metrobüsteki çelik bariyerler konusunda birkaç şey söylemek istiyorum
    bu tip bariyerler ilk defa metrobüs hattında kullanılmadı, yıllardır var
    şöyle kafamızı kaldırıp etrafımıza bakarsak sayamayacağımız kadar çok yerde mevcut olduğunu farkedebiliriz
    ama hepimizin gözüne ancak 2 arkadaşımızı tellere kurban verince battı bu teller
    elbette bu demek değil ki çelik bariyer doğru seçim, ne güzel olmuş
    aksine diğer yerlerde kullanılanlar da güvensiz tasarımlar

    ama e-5'teki problemin en büyük kaynakları:
    -şeritler eskisine göre çok daraldı (eskiden 3.25m olan genişlik şimdi 2.75m civarına düştü) böyle olunca trafiğin içinde araçların arasından gitmek ölüm oyununa dönüşüyor
    -asfalt kalitesi berbat, heryer çukur ve yola paralel uzanan oyuklarla dolu, derhal yeni asfalt atılması gerekli
    -böylesine yoğun bir trafiğin içinde emniyet şeridi yok, arızalanan araçlar yeni kazalara sebep oluyor

    yani o bariyerler aslında sorunlar zincirinin son halkası
    diğer problemlerden dolayı gelişen kazalar bariyerle birleşince dayanılmaz bir hal alıyor
    hepimiz burada istediğimiz kadar yırtınsak da emin olun o bariyerlerin oraya konulmasına sebep olan şahısların aklına bile gelmedi motosiklet buraya çarparsa ne olacağı
    tipik devlet işleyişi maalesef
    çünkü motosikleti hala uzay aracı sanıyorlar iyi biliyorum!

    1-2 sene önce boğaziçi üniversitesinden bir ulaştırma profesörünün seminerine katılmıştım
    konusu bariyer tasarım kriterleriydi
    birçok şey anlatmıştı ve türkiyedeki tüm bariyerlerin ne kadar yanlış konumlandırıldığını anladım orada

    ben inşaat mühendisi ya da ulaştırma mühendisi değilim ama bunu anlayabilmek için gerekli de değil zaten, aklı olan anlar

    ama bir büyük eksiklik de sanırım yönetmelik bazında var
    yani kamu kurumları teknik şartname ve yönetmeliklere uygun olarak iş yaparlar
    gerisini düşünen olmaz
    motosiklet sürücülerini koruyacak tipte bariyerlerin kullanımı yönetmeliklere girmediği sürece kimsenin de umurunda olmaz

    aaa tabi "ÇOOK" önemli birinin çocuğu ya da yakını filan olsaydı o arkadaşlarımız, işleyiş bambaşka olurdu

    konu dağıldı biraz...
    FAZER = ZAFER

  16. #16
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı blck_chopper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her 100 metroda durak varken hızlı tren mantık işimi şimdi

    valla kardeşim ben avcılarda oturuyoreum gayette memnunum dün feyizoğuna gittim mis gibide gittim

    yazıkkı ülkemizde 4lüleri yakıp duran araca noldu diye durmuskadar yavaslayıp bakarsak trafikğe çözüm bulunmaz gecen şahit oldum k.cekmeceye gidiyodum kendimize ait olan arabayla avcılar k.cekmece sınırına yakın biyerde yanyolda sahil tarafında kaza olmus E-5 gidiş dönüş kapalı yanyollar kapalı böyle bi durumda acil bi işiniz olsa böyle durumla karşılaşırsanız ne olur istanbul trafiği afedersiniz ama böyle hayvanatlarla karşılasırsanız ne olur çözüm üretilirmi metrobüsün amacı trafikteki yoğunlugu azaltmak
    Metrobüs yolunu inşa ederken iki yönden de birer şerit alınırsa, bir de üstüne üstlük emniyet şeridi kaldırılırsa, 4'lüleri yakmış bir araba da emniyet şeridi olmadığı için zaten eksik olan yoldaki şeritlerden birini işgal ederse, o zaman trafikdeki yoğunluğu nasıl azaltacaksın? Genel bir çözüm bulmak gerek İstanbul trafiğine, bir yerden alırken bi yerden kısmak değil.
    Benim işim görülsün de ne olursa olsun mantığında hala insanımız. Metrobüsün içindeyken dışarıdaki trafik ne alemdeymiş ya da ambulans hastaneye yetişebilmiş mi yoksa emniyet şeridi olmadığı için trafikte takılıp kalmış mı kimsenin umrunda olmaz eminim. Giyotin bariyerlerde hayata veda eden motorcular da cabası..

  17. #17

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    arkadaşlar bir kere akp ile belediyeciliki ayırt edelim belediye başkanı ile particilik ayrı şeylerdir bir belediye başkanı başkan seçilden sonra rozetini atar o artık bütün şehrin bütün görüş v eideolojilerin başkanı olur bunu böyle akp projesi olarak algılayanlar büyük hata yapar

    ona bakarsanız tünel projesi dalan zamanından beri projelendirilern bri sistemdi..kısmet topbaş zamanına denk geldi

    metrobüse geline çok faydalı bir uygulama olsada hızlı yapılmış bir seçim çözümü ama genede güzel trafiksiz ucuz çözüm.. o yol raylıda olmaz nedenide ilerde metrobüs kalkıcak görüceksiniz o yüzden raylı yapmadılar raylı yaparlarsa o bariyerler kalkdığında yol eskiye döndüğünde o raylar boş israf masraf olucakdır yoluda bozardı...

    o metrobüs yolu yerine bence çok daha güzel pratik motor yolu olabilirdi sırf motorculara özel böylece motor tüketiminde de teşvik olurdu trafikde azalırdı milletin motordan tırsmasının en büyük nedeni arabalar bu araba faktörü ortadan kalkarsa görürsünüz bakınız her evde bir motor olur her kez erkeği bayanı motora geçiş yapar diğer şehirlerdede bu uygulama başlardı..insanlar arabasını satardı motora geçerdi..

  18. #18

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Honda CBR 125 idi ;( yine olacak..
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bir kere akp ile belediyeciliki ayırt edelim belediye başkanı ile particilik ayrı şeylerdir bir belediye başkanı başkan seçilden sonra rozetini atar o artık bütün şehrin bütün görüş v eideolojilerin başkanı olur bunu böyle akp projesi olarak algılayanlar büyük hata yapar

    ona bakarsanız tünel projesi dalan zamanından beri projelendirilern bri sistemdi..kısmet topbaş zamanına denk geldi

    metrobüse geline çok faydalı bir uygulama olsada hızlı yapılmış bir seçim çözümü ama genede güzel trafiksiz ucuz çözüm.. o yol raylıda olmaz nedenide ilerde metrobüs kalkıcak görüceksiniz o yüzden raylı yapmadılar raylı yaparlarsa o bariyerler kalkdığında yol eskiye döndüğünde o raylar boş israf masraf olucakdır yoluda bozardı...

    o metrobüs yolu yerine bence çok daha güzel pratik motor yolu olabilirdi sırf motorculara özel böylece motor tüketiminde de teşvik olurdu trafikde azalırdı milletin motordan tırsmasının en büyük nedeni arabalar bu araba faktörü ortadan kalkarsa görürsünüz bakınız her evde bir motor olur her kez erkeği bayanı motora geçiş yapar diğer şehirlerdede bu uygulama başlardı..insanlar arabasını satardı motora geçerdi..
    Çok güzel diyorsun da sen bu yazdıklarına inanıyor musun sahiden Türkiye'de

  19. #19
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Gectiğimiz Pazartesi Günü cevizli bağdan 16,45 gibi bindim altunizadeye 40,45 dakikada ulaştım altunizade durağından emniyet mahallesine geçmek için 25 dakika uğraş verdim üç adet üst geçit kullandım bence çok saçma olmuş üst gecitler birinden inip birine çıkıyorsunuz bari bir üst geçit yapın .
    özürlü ve yaşlı vatandaşlar nasıl kullanacaklar bilmiyorum bide metrobüs araçları nerede onlar çalışmıyormu o garip tipli araçları bir iki sefer gördüm birdaha göremedim belkide tanesi 1.200.000 yuro olduğu için özel günlerde bayramlarda her halde sefere koyaçaklar
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  20. #20

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı yeschim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel diyorsun da sen bu yazdıklarına inanıyor musun sahiden Türkiye'de
    inanıp inanmamak önemli değil ama genede insanın kafasında bu tip bir şey olmalı belki topbaş bu seçimide kaznadığında yada yeni kazanan kim olursa şu satırları okurda bir fikir olur
    düşünceler fikirler olmalı hiç bir şey düşünmeyip fikirlerimizi yazmassak hayaller bile olmaz


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler