Tünel açıldı, 1 saatlik yol 7 dakikaya indi
-
Tünel açıldı, 1 saatlik yol 7 dakikaya indi
İstanbul ulaşımını rahatlatacak olan dev proje
"7 Tepeye 7 Tünel" projesinin ilk etabı olan Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli törenle hizmete girdi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın açılışını yaptığı tünelin kent trafiğini büyük ölçüde rahatlatması bekleniyor
GAZETE HABERTURK / İSTANBUL
1 saatlik yolu 7 dakikaya indiren tünelin toplam uzunluğu 7 bin 997 metre. Yeni "Avusturya Metodu" yöntemiyle inşa edilen tünel için 900 bin metreküplük kazı yapıldı. Taban genişliği 11,80 metre olan tünelin yol genişliği 9.5 metre (2 şerit emniyet şeridi), yüksekliği 7,33 metre.
YANGINA DAYANIKLI
Tünelin yol kaplaması tamamen yangına dayanıklı ve ışık yansıtması yüksek özellikli beton ile kaplandı. Böylece tünelin yangın anında asfalt kaplamasına göre çok daha dayanıklı olması sağlandı. Tünel tüpleri, tek gidiş yönünde inşa edildi ve kaza riskinin de en aza indirilmesi hedeflendi.
Ayrıca çoğu Avrupa ülkesinde bile bulunmayan "emniyet şeridi" uygulaması da tüneldeki güvenlik düzeyini artırdı.
Büyükşehir Belediye Başkan Kadir Topbaş, törende yaptığı konuşmada, 195 kavşak, alt geç ve yol düzenlemesini bitirdiklerini, 10 tane daha açılı bekletilen kavşak ve alt geçit bulunduğunu söyledi. Toplamc 142 kilometrelik 33 tünel ve 250 bin aracır yer altına ineceği bir sistemi İstanbul'a kazandıracaklarını belirten Topbaş şunla: söyledi:
YENİ TÜNELLER
"Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli bu sistemin ilk etabı. Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli, tam donanımı güvenlik ve konforu açısından Avrupa'nın sayılı tünellerinden biri. Diğer tünellerin de inşaatı devam ediyor. Bomonti-Dolmabahçe Tüneli de en kısa sürede hizmete girecek."
AYNAYI DÜZELTTİ, İLK GEÇİŞİ YAPTI
Erdoğan, kurdelayı kestikten sonra makam aracının direksiyonuna geçti. Yanıbaşına da Kadir Topbaş oturdu. İlk iş olarak, Mercedes'in aynalarını kendine göre ayarlayan Başbakan, daha sonra gaza bastı. Tabi arkasından koruma araçları. Tünel etrafında ve içinde yoğun güvenlik önlemleri alındı.
Alıntı
Reklamlar
-
-
Umarım hayata geçince faydalı olur..
Metrobüs için de çuval dolusu paralar harcandı ama, bunun sonucunda birçok yerde şeritler daraldı; hatta EMNİYET ŞERİDİ bile kaldırıldı. Trafik yoğunluğu daha da arttı. Bu nasıl bir projedir ya da nasıl bir mantıkdır ben çözemedim. Bir de merak ediyorum, metrobüs yolunda kullanılan bu milyon dolarlara alınan otobüsler yerine, niçin adam gibi bir raylı sistem yapılmadı, uzun vadede petrol ve bu araçların bakım masrafları göze alındığında daha mantıklı olmaz mıydı acaba? Hem bu sayede, trenin kolay kolay raydan çıkması söz konusu olmadığı için, biz motosiklet kullanıcıları için "ölüm" anlamına gelen bariyerlere de gerek kalmamış olmaz mıydı? Hani şu "Avrupa Standardı" dediklerine..
Bir de geçenlerde Topbaş yeni akıllı kartın tanıtımını yapıyordu, hesapta Tuzla'dan Beylikdüzü'ne 57 dk' da gidiliyormuş; bunun üzerine "Trafik sorunu" nu soran gazetecilere ve halka cevap veremedi. Tuzla'dan karşıya 57 dk' da gidebilirse öpüp de başına koysun. Yolları boş zannediyor herhalde, makam arabasıyla yollar kapatılıp seyahat etmeye benzemez bu işler.
-
hayırlısı olsun bana yakın gıdıp görmek lazım aslında daha önce organıze olabılseydık tam yeri ve zamanıymış sesımızı duyurabılırdık.
-
arkadaşlar metrobüs için kimse bişey diyemez tamam eksileri var ama
taa avcılardan fenerin stadyumuna 1300 tl gidiliyor
vede çok hızlı motorsikletimizle bu kadar çabuk gidemeyiz belkide.
ne demişler yiğidi öldür hakkını yeme.
HONDA;hayat onda...
İ.V.İ.B.İ
DRİFT RELİGİON
-
hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar metrobüs için kimse bişey diyemez tamam eksileri var ama
taa avcılardan fenerin stadyumuna 1300 tl gidiliyor
vede çok hızlı motorsikletimizle bu kadar çabuk gidemeyiz belkide.
ne demişler yiğidi öldür hakkını yeme.
kesinlikle katılıyorum dediklerinize
ancak eksiklikleri olduğu da ayrı bir gerçek
zamanla bu eksikliklerin giderileceğini ümit ediyorum
ama keşke bazı şeyleri insanlara zarar gelmeden anlayıp düzeltebilseydik...
-
Sevgili arkadaşlar, AKP'nin görüşlerini benimsemiyorum, ama açıkçası metrobüs benim hayatımı da oldukça kolaylaştırdı. Başlangıçta bir çok sorunu olacağını biliyorum ama sistem oturduğu zaman dar ve orta gelirli bir çok vatandaşımızın işine yarayacaktır.
@dreamdark : evet, raylı sistemler kesinlikle uzun vadede daha ekonomik ve bakım maliyetleri daha düşük ancak metrobüs 100 km. de kişi başına 0.05 litre yakıt kullandığı için, 100 km. de 7 litre yakıt tüketen ve trafikteki araçların %80 ini oluşturan tek yolculu otomobillerden çok çok daha fazla katkı sağlıyor ekonomimize. yollarımızın motosiklet kullanıcıları için daha güvenli, otomobil kullanıcılarının da motosikletlilere karşı daha bilinçli olmasını diliyorum.
-
Bu tünel konusunu bilemem ama arkadaşların dedigi gibi metrobüs çok faydalı bir uygulama oldu ve yine arkadaşların dedigi gibi ufak defek eksikleri var ama önemli degil. Emniyet şeridinin olmayışı ve insanları korumasi gereken bariyerlerin giyotin görevini yapması ve bunun sorucu ayda bir motosikletlinin 2-3 parçaya ayrılması gibi önemsiz detaylar var tabi bunlar önemsiz detaylar.!!!
-
Hayırlı Olsun Ama şu Metrobüs Tellerine Hala çüzüm Bulunamadı
[COLOR="Blue"][B]Dünyanın En Delisi Motor Sürenmiş İkinci Delisi İse Arkasına Binenmiş Ben Her Zaman Birinci Deli Oldum İkincilik Bana Yakışmaz[/B] [/COLOR]::bira01:::flower:::bira01::
-
hasanpinar0537 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar metrobüs için kimse bişey diyemez tamam eksileri var ama
taa avcılardan fenerin stadyumuna 1300 tl gidiliyor
vede çok hızlı motorsikletimizle bu kadar çabuk gidemeyiz belkide.
ne demişler yiğidi öldür hakkını yeme.
Kardeş kesinlikle çok faydalı birşey, buna birşey demiyorum zaten.
Ama ilk mesajımda yazdıklarımı okuduysan eğer, dile getirdiğim noktalarda haksız mıyım sence?
Düşünce güzel ama, bence seçimlere yetişsin diye, oy kaygısıyla, alelacele yapılmış ve hayata geçirilmiş bir proje. Faydasının yanında zararları da oldu.
Bir kere, biraz daha uzun vadede tamamlanması göze alınarak, raylı sisteme geçilseydi, maliyet olarak uzun vadede daha mantıklı bir karar olurdu bence. Sonuçta bu paralar bizim ödediğimiz vergilerle, bizim cebimizden çıkıyor. Ayrıca bu otobüslerin dünyada ilk defa Türkiye için İsveç'te üretilip satılan ve fiyatlarının aşırı derecede fahiş olması da bir dönem haber bültenlerinde yerini bulmuştu. Tabiki sonrasında unutuldu gitti. Mesela, madem raylı sisteme geçmiyorsunuz, neden Metrobüsler için Türkiye'de bir ihale düzenlenmedi? Bizde bunları yapacak firmalar yok mu? Paramız İsveç'e gitmeseydi de ülkemizde kalsaydı fena olmaz mıydı?
Bir de artı ve eksi tüm yönleriyle düşünülüp, olumsuz yanlar giderilerek hayata geçirilen detaylı bir proje olsaydı eğer, bugün yaşadığımız bazı sorunları şu anda yaşıyor olmazdık.
Bence eksiklikler bunlar, yoksa faydasına lafım yok.
bukowski adlı üyeden alıntı
Sevgili arkadaşlar, AKP'nin görüşlerini benimsemiyorum, ama açıkçası metrobüs benim hayatımı da oldukça kolaylaştırdı. Başlangıçta bir çok sorunu olacağını biliyorum ama sistem oturduğu zaman dar ve orta gelirli bir çok vatandaşımızın işine yarayacaktır.
@dreamdark : evet, raylı sistemler kesinlikle uzun vadede daha ekonomik ve bakım maliyetleri daha düşük ancak metrobüs 100 km. de kişi başına 0.05 litre yakıt kullandığı için, 100 km. de 7 litre yakıt tüketen ve trafikteki araçların %80 ini oluşturan tek yolculu otomobillerden çok çok daha fazla katkı sağlıyor ekonomimize. yollarımızın motosiklet kullanıcıları için daha güvenli, otomobil kullanıcılarının da motosikletlilere karşı daha bilinçli olmasını diliyorum.
Tabiiki araç kullanıcılarını göz önüne aldığın zaman dediğin ölçüde büyük bir katkısı var ekonomimize. Ama bu yaptığın kıyaslamayı bir de Metrobüs yerine raylı sistem için yapsaydın, o zaman bu katkı ne oranda olurdu acaba? Bir de belki raylı sistemde her ay 2-3 motosikletçiyi ölüme götüren bariyerlerden olmayacaktı. Bu da bahsettiğin şekilde, motosikletler için daha güvenli yollar sağlamaz mıydı?
-
Ne güzel artık boş tencerelere tünelleri koyar. Birazda yanına metrobüs doğrar paşa paşa yeriz.....!
-
Ben Metrobüsün çok ta faydalı olduğunu düşünmüyorum arkadaşlar. Hala neden trafik sorunu çözlmedi peki madem çok işe yarıyor. Avrupa'ya uymak değil çağdaş ülke olup işimize yarayan şeyleri uygulamaya koymak gerekli bu doğrultuda metrobüs yerine Avrupa'nın en çok tercih edilen sistemi hızlı treni biz de uygulayabilirdik ya da metro ağını genişletebilirdik vs. daha yeni yeni yapılanmaya başladı hızlı tren, sadece Ankara'dan Eskişehir'e ulaşım var. Bazı insanlara ucuz de bedava de mezara bile girer zaten
Başlıkta tartışmaya yol açtığı son cümlenin için bir kelimesi değiştirilmiştir. Bu değişim ile mesaj ve cümlede anlam kaybı yaşanmamıştır.Eyong
-
helal olsunmu tartısılır ama vatana millete hayırlı olsun ;)
۞۞۞۞Drift Religion۞۞۞۞ GT 250RR
-
her 100 metroda durak varken hızlı tren mantık işimi şimdi
valla kardeşim ben avcılarda oturuyoreum gayette memnunum dün feyizoğuna gittim mis gibide gittim
yazıkkı ülkemizde 4lüleri yakıp duran araca noldu diye durmuskadar yavaslayıp bakarsak trafikğe çözüm bulunmaz gecen şahit oldum k.cekmeceye gidiyodum kendimize ait olan arabayla avcılar k.cekmece sınırına yakın biyerde yanyolda sahil tarafında kaza olmus E-5 gidiş dönüş kapalı yanyollar kapalı böyle bi durumda acil bi işiniz olsa böyle durumla karşılaşırsanız ne olur istanbul trafiği afedersiniz ama böyle hayvanatlarla karşılasırsanız ne olur çözüm üretilirmi metrobüsün amacı trafikteki yoğunlugu azaltmak
[COLOR="Blue"][b]Biz Gökyüzüne İnanırız Sun-roof'a Değil[/B][/COLOR]::puro::
-
metrobüsteki çelik bariyerler konusunda birkaç şey söylemek istiyorum
bu tip bariyerler ilk defa metrobüs hattında kullanılmadı, yıllardır var
şöyle kafamızı kaldırıp etrafımıza bakarsak sayamayacağımız kadar çok yerde mevcut olduğunu farkedebiliriz
ama hepimizin gözüne ancak 2 arkadaşımızı tellere kurban verince battı bu teller
elbette bu demek değil ki çelik bariyer doğru seçim, ne güzel olmuş
aksine diğer yerlerde kullanılanlar da güvensiz tasarımlar
ama e-5'teki problemin en büyük kaynakları:
-şeritler eskisine göre çok daraldı (eskiden 3.25m olan genişlik şimdi 2.75m civarına düştü) böyle olunca trafiğin içinde araçların arasından gitmek ölüm oyununa dönüşüyor
-asfalt kalitesi berbat, heryer çukur ve yola paralel uzanan oyuklarla dolu, derhal yeni asfalt atılması gerekli
-böylesine yoğun bir trafiğin içinde emniyet şeridi yok, arızalanan araçlar yeni kazalara sebep oluyor
yani o bariyerler aslında sorunlar zincirinin son halkası
diğer problemlerden dolayı gelişen kazalar bariyerle birleşince dayanılmaz bir hal alıyor
hepimiz burada istediğimiz kadar yırtınsak da emin olun o bariyerlerin oraya konulmasına sebep olan şahısların aklına bile gelmedi motosiklet buraya çarparsa ne olacağı
tipik devlet işleyişi maalesef
çünkü motosikleti hala uzay aracı sanıyorlar iyi biliyorum!
1-2 sene önce boğaziçi üniversitesinden bir ulaştırma profesörünün seminerine katılmıştım
konusu bariyer tasarım kriterleriydi
birçok şey anlatmıştı ve türkiyedeki tüm bariyerlerin ne kadar yanlış konumlandırıldığını anladım orada
ben inşaat mühendisi ya da ulaştırma mühendisi değilim ama bunu anlayabilmek için gerekli de değil zaten, aklı olan anlar
ama bir büyük eksiklik de sanırım yönetmelik bazında var
yani kamu kurumları teknik şartname ve yönetmeliklere uygun olarak iş yaparlar
gerisini düşünen olmaz
motosiklet sürücülerini koruyacak tipte bariyerlerin kullanımı yönetmeliklere girmediği sürece kimsenin de umurunda olmaz
aaa tabi "ÇOOK" önemli birinin çocuğu ya da yakını filan olsaydı o arkadaşlarımız, işleyiş bambaşka olurdu
konu dağıldı biraz...
-
blck_chopper adlı üyeden alıntı
her 100 metroda durak varken hızlı tren mantık işimi şimdi
valla kardeşim ben avcılarda oturuyoreum gayette memnunum dün feyizoğuna gittim mis gibide gittim
yazıkkı ülkemizde 4lüleri yakıp duran araca noldu diye durmuskadar yavaslayıp bakarsak trafikğe çözüm bulunmaz gecen şahit oldum k.cekmeceye gidiyodum kendimize ait olan arabayla avcılar k.cekmece sınırına yakın biyerde yanyolda sahil tarafında kaza olmus E-5 gidiş dönüş kapalı yanyollar kapalı böyle bi durumda acil bi işiniz olsa böyle durumla karşılaşırsanız ne olur istanbul trafiği afedersiniz ama böyle hayvanatlarla karşılasırsanız ne olur çözüm üretilirmi metrobüsün amacı trafikteki yoğunlugu azaltmak
Metrobüs yolunu inşa ederken iki yönden de birer şerit alınırsa, bir de üstüne üstlük emniyet şeridi kaldırılırsa, 4'lüleri yakmış bir araba da emniyet şeridi olmadığı için zaten eksik olan yoldaki şeritlerden birini işgal ederse, o zaman trafikdeki yoğunluğu nasıl azaltacaksın? Genel bir çözüm bulmak gerek İstanbul trafiğine, bir yerden alırken bi yerden kısmak değil.
Benim işim görülsün de ne olursa olsun mantığında hala insanımız. Metrobüsün içindeyken dışarıdaki trafik ne alemdeymiş ya da ambulans hastaneye yetişebilmiş mi yoksa emniyet şeridi olmadığı için trafikte takılıp kalmış mı kimsenin umrunda olmaz eminim. Giyotin bariyerlerde hayata veda eden motorcular da cabası..
-
arkadaşlar bir kere akp ile belediyeciliki ayırt edelim belediye başkanı ile particilik ayrı şeylerdir bir belediye başkanı başkan seçilden sonra rozetini atar o artık bütün şehrin bütün görüş v eideolojilerin başkanı olur bunu böyle akp projesi olarak algılayanlar büyük hata yapar
ona bakarsanız tünel projesi dalan zamanından beri projelendirilern bri sistemdi..kısmet topbaş zamanına denk geldi
metrobüse geline çok faydalı bir uygulama olsada hızlı yapılmış bir seçim çözümü ama genede güzel trafiksiz ucuz çözüm.. o yol raylıda olmaz nedenide ilerde metrobüs kalkıcak görüceksiniz o yüzden raylı yapmadılar raylı yaparlarsa o bariyerler kalkdığında yol eskiye döndüğünde o raylar boş israf masraf olucakdır yoluda bozardı...
o metrobüs yolu yerine bence çok daha güzel pratik motor yolu olabilirdi sırf motorculara özel böylece motor tüketiminde de teşvik olurdu trafikde azalırdı milletin motordan tırsmasının en büyük nedeni arabalar bu araba faktörü ortadan kalkarsa görürsünüz bakınız her evde bir motor olur her kez erkeği bayanı motora geçiş yapar diğer şehirlerdede bu uygulama başlardı..insanlar arabasını satardı motora geçerdi..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bir kere akp ile belediyeciliki ayırt edelim belediye başkanı ile particilik ayrı şeylerdir bir belediye başkanı başkan seçilden sonra rozetini atar o artık bütün şehrin bütün görüş v eideolojilerin başkanı olur bunu böyle akp projesi olarak algılayanlar büyük hata yapar
ona bakarsanız tünel projesi dalan zamanından beri projelendirilern bri sistemdi..kısmet topbaş zamanına denk geldi
metrobüse geline çok faydalı bir uygulama olsada hızlı yapılmış bir seçim çözümü ama genede güzel trafiksiz ucuz çözüm.. o yol raylıda olmaz nedenide ilerde metrobüs kalkıcak görüceksiniz o yüzden raylı yapmadılar raylı yaparlarsa o bariyerler kalkdığında yol eskiye döndüğünde o raylar boş israf masraf olucakdır yoluda bozardı...
o metrobüs yolu yerine bence çok daha güzel pratik motor yolu olabilirdi sırf motorculara özel böylece motor tüketiminde de teşvik olurdu trafikde azalırdı milletin motordan tırsmasının en büyük nedeni arabalar bu araba faktörü ortadan kalkarsa görürsünüz bakınız her evde bir motor olur her kez erkeği bayanı motora geçiş yapar diğer şehirlerdede bu uygulama başlardı..insanlar arabasını satardı motora geçerdi..
Çok güzel diyorsun da sen bu yazdıklarına inanıyor musun sahiden Türkiye'de
-
Gectiğimiz Pazartesi Günü cevizli bağdan 16,45 gibi bindim altunizadeye 40,45 dakikada ulaştım altunizade durağından emniyet mahallesine geçmek için 25 dakika uğraş verdim üç adet üst geçit kullandım bence çok saçma olmuş üst gecitler birinden inip birine çıkıyorsunuz bari bir üst geçit yapın .
özürlü ve yaşlı vatandaşlar nasıl kullanacaklar bilmiyorum bide metrobüs araçları nerede onlar çalışmıyormu o garip tipli araçları bir iki sefer gördüm birdaha göremedim belkide tanesi 1.200.000 yuro olduğu için özel günlerde bayramlarda her halde sefere koyaçaklar
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali
http://www.apaydinmakine.net
-
yeschim adlı üyeden alıntı
Çok güzel diyorsun da sen bu yazdıklarına inanıyor musun sahiden
Türkiye'de
inanıp inanmamak önemli değil ama genede insanın kafasında bu tip bir şey olmalı belki topbaş bu seçimide kaznadığında yada yeni kazanan kim olursa şu satırları okurda bir fikir olur
düşünceler fikirler olmalı hiç bir şey düşünmeyip fikirlerimizi yazmassak hayaller bile olmaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler