Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda ‘dan Yeni Bir Şanzıman Sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS

    2010 Honda V4 modelinin üretiminin duyurulmasının ardından Honda yeni modellerinde kullanmak üzere yeni bir şanzıman sistemi üzerinde çalıştığını duyurdu. “Next Generation Transmission” olarak adlandırılan sistemin daha hızlı, randımanlı ve rahat şekilde vites geçişlerine olanak sağlayacağı belirtilmiş. Güç kaybını engellemesi beklenen sistem hakkında yapılan yorumlarda, sistemin Audi ‘nin kullandığı DSG sistemine benzerlikler gösterdiği ve DSG sisteminin bu alanda dünyanın en iyi şanzıman sistemlerinden biri olduğu iletiliyor.

    Honda, hangi modellerde, ne zaman bu sistemi kullanacağını belirtmezken ortada dolaşan en büyük iddialardan biri 2010 V4 modelinde bu sistemin kullanılacağı.









    Moto Aktüel
    Online Motosiklet Bilgi Kaynagı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    çift debriyaj tekmolojisi değilmi f1 de çıktı bu ilk olarak McLaren Mercedes bu teknolojiyi ortaya atmıştı ama o seneden sonra ilgi ve alakam kesildi f1 le F1 dergisinden kopardığım o sayfada halen dolabımda asılı durur makalesi...

    sistemde şu şekilde çalışıyor 2 vites kutusu gibi bişe war birinde 1 3 5 diğerinde 2 4 6 vitesleri var (sanırım motorda N de burada olur ilk kısımda f1de 7. viteste war) 1e takıp gidiyorsunuz sonra 2. kısımdaki 2. vitese takıyorsunuz 2ye taktıktan sonra 1. vitesi boşa alıyorsunuz... sistem buna dayanıyor

    dolabımdaki yaprak =)



    buda büyük bakmak isteyen olursa

    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  3. #3

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R '07
    İlginç bi sistem farklı 2 vites kutusu gibi birşey galiba.

    Acaba gerçekten motorda performans artışı sağlar mı?
    Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.

  4. #4
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    artış şu şekilde sağlıyor
    vites geçişleri arasında debriyaja bastığnızda bir güç kaybı yaşarsınız motordan lastiğe aktarım kesilir çünkü
    ne gibi yolda giderken hava ve rüzgar direnci olur bu durumda hızınız azda olsa düşer ve motordan gaz kestiğiniz için devriniz ve aldığınız güçte o an gidecektir

    ama bu yenilikçi sistemde vites a dayken beye geçmek için a debriyaj b yapmıyorsunuz
    gaza basarken önce b dişlisi geçiyor sonra b dişliside dönmeye başladıktan sonra aktarım b ilede gerçekleşmeye başlarken a dişlisi aktarımı kesiyor yada aynı anda b devreye girerken a devreden çıkıyor bu durumda güç kaybı 0 yada minimuma inmiş oluyor... kısaca gaz kesmiyorsunuz hiç bir şekilde...
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  5. #5

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R '07
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    artış şu şekilde sağlıyor
    vites geçişleri arasında debriyaja bastığnızda bir güç kaybı yaşarsınız motordan lastiğe aktarım kesilir çünkü
    ne gibi yolda giderken hava ve rüzgar direnci olur bu durumda hızınız azda olsa düşer ve motordan gaz kestiğiniz için devriniz ve aldığınız güçte o an gidecektir

    ama bu yenilikçi sistemde vites a dayken beye geçmek için a debriyaj b yapmıyorsunuz
    gaza basarken önce b dişlisi geçiyor sonra b dişliside dönmeye başladıktan sonra aktarım b ilede gerçekleşmeye başlarken a dişlisi aktarımı kesiyor yada aynı anda b devreye girerken a devreden çıkıyor bu durumda güç kaybı 0 yada minimuma inmiş oluyor... kısaca gaz kesmiyorsunuz hiç bir şekilde...
    O zaman bu durumda debriyaj nerde işlev görüyo tam olarak dişlileri ayırmadıktan sonra?
    Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.

  6. #6
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Juba adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman bu durumda debriyaj nerde işlev görüyo tam olarak dişlileri ayırmadıktan sonra?
    tam olarak ayırmıyor demedim ben 1 2 3 4 5 6 diye sıralı bir sistem yok 2 kısımdan oluşuyor sistem birinde 1 3 5 diğerinde 2 4 6 var
    saten bu benim eklediğim resimdeki sistemin 2 debriyajı var (büyük boyutlu açıp oku alltaki ufak resme tıklayıp) önce birine basıp vitesi geçiriyorsun sonra diğerine basıp çıkartıyorsun ama aradaki denge nasıl sağlanıyor onun hakkında açıklayıcı bir bilgi verilmedi ticari amaçlardan olsa gerektir. O zamanlar bu sistemi çok araştırdım elimden geldiğince ama o sayfada yazanlar hariç ekstra birşey öğrenemedim

    aynı zamanda dsg sisteminede benzemiyor dsg sistemi sıralı bir sistemdir sadece çok hızlı bir yapıya sahiptir buda hızlı bir sistem ama arada min. olsada en ufak bir güç kaybı yoktur hondanın sistemi tam olarak bunla aynıysa güç kaybı hiç bir şekilde yok...
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  7. #7

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R '07
    Alıntı < iLk@yy > adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam olarak ayırmıyor demedim ben 1 2 3 4 5 6 diye sıralı bir sistem yok 2 kısımdan oluşuyor sistem birinde 1 3 5 diğerinde 2 4 6 var
    saten bu benim eklediğim resimdeki sistemin 2 debriyajı var (büyük boyutlu açıp oku alltaki ufak resme tıklayıp) önce birine basıp vitesi geçiriyorsun sonra diğerine basıp çıkartıyorsun ama aradaki denge nasıl sağlanıyor onun hakkında açıklayıcı bir bilgi verilmedi ticari amaçlardan olsa gerektir. O zamanlar bu sistemi çok araştırdım elimden geldiğince ama o sayfada yazanlar hariç ekstra birşey öğrenemedim

    aynı zamanda dsg sisteminede benzemiyor dsg sistemi sıralı bir sistemdir sadece çok hızlı bir yapıya sahiptir buda hızlı bir sistem ama arada min. olsada en ufak bir güç kaybı yoktur hondanın sistemi tam olarak bunla aynıysa güç kaybı hiç bir şekilde yok...
    Gece gece kafamda da canlandıramıyorum

    Anladığım kadarıyla normalde dişlileri ayırmakta kaybettiğin zaman ve güç kaybı engelleniyor bu sırada da çift debriyaj gibi bir sistem kullanılıyor devir geldiğinde bi sonraki vites debriyajını sıkıp diğerini bırakarak aralıksız güç alınıyor
    Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.

  8. #8
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    evet onun gibi bişe debriyajın birini sıkıp diğerini bırakmıyorsun önce dişliyi yerine geçiriyorsun sonra diğerini çıkartıyorsun ama 2si bir arada çalışamaz diğeri tam ayrıldığı zaman diğeri mekanik olarak bi şekilde devreye giriyordur yoksa yüksek devirlerde veya alt devirlerdeki değişimlerde güzel balata sorunları yaşatır =)
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  9. #9

    Üyelik
    14 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R '07
    http://auto.howstuffworks.com/dual-c...ansmission.htm


    Burda biraz daha ayrıntılı bir şekilde anlatılmış animasyondan nasıl olduğu anlaşılıyor ama açıklaması ve anlatması gerçekten zormuş.

    Anladığım kadarıyla iç içe 2 tane şaft var içteki 2-4-6 yı dıştaki ise 1-3-5 i kontrol ediyor motorun devri geldiğinde tork kesintisi yaşamadan devam edebiliyorsun vites devri geldiği zaman geçiyor.
    Esir iken mümkün müdür ibadet,yatıp kalkıp Atatürk'e dua et..Senin gibi dürzülerin yüzünden,dininden de soğuyacak bu millet.İşgaldeki hali sakın unutma,Atatürk'e dil uzatma sebepsiz.sen anandan yine çıkardın ama,baban kimdi bilemezdin .erefsiz.

  10. #10
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    evet buradaki daha karmaşık anlatmış
    normalde yan yana alt alta vs nasıl duruyorsa birbirine paralel 2 şaft ve bunların üzerlerine dizili dişli sistemleri bulunur bunlardan biri motordan gelendir diğeri tekerleklere giden kısımdır sıralı sistemde olay böyle

    ama bu sistemde 1 tane motordan gelen güç aktarımını sağlayan şaft var 2 tane de aktarım organlarına iletim için olan vites şaftları var(yada tam tersi artık kafa bendede ambele gibi oldu :D) bunlardan birinde 135 diğerinde 246 sıralı
    benim anlayıpta sana anlatabileceklerim bu kadar gerisini daha ayrıntılı bilen biri varsa anlatsın =)
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  11. #11
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    DSG bir otomatik şanzıman tipidir.Çift kavramalı olmasının sebebide aynen sizin yazdığınız gibi,ilki 1,3,5 ikincisi 2,4,6. vitesileri kavrayıp,arada zaman kaybını sıfırlayarak gücün kesintisiz devamını sağlıyor.Otomatik olduğu içinde debriyaja gerek duymuyor.Vites geçişleri 200 milisaniyede (Saniyenin beşte birinde) olduğu için düz vitesli bir motoru kullanan profesyonel pilot kadar hızlı vites değiştirmiş olunuyor(belkide daha hızlı).Vites sayısının fazlalığı sebebiylede uygun aralıklar kullanılabildiğinden yakıtta manuel vitesten daha avantajlı durumda olunuyor.Ayrıca manuel veya klasik otomatik şanzımandan daha konforlu olduğu iddia ediliyor.Şu an Volkswagen markasının neredeyse tüm modellerinde bu şanzıman tipi kullanılmaktadır.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)