Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Dizel rüzgârı, motosiklette de esmeye başladı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Otomobil pazarında benzinli motorları sollayarak yüzde 51'in üzerinde pay alan dizel teknolojisi, motosiklet sınıfına da adım atıyor. Dünyada birkaç şirket dizel motosiklet üretmek için çalışmalar yapıyor.

    Bu konuda henüz seri üretime geçilmedi. Türkiye'de de dizel motosikletlerle ilgili ilk çalışmaya Kuralkan imza attı. Şirket, İstanbul'daki fabrikasında dizel motorlu ilk motosikleti yürür hale getirdi. Teknik açıdan birçok safhası geride kalan projeye ilişkin bilgi veren Kuralkan Yönetim Kurulu Üyesi Said Kuralkan, dizel motorlu motosikletin özellikle ticari amaçlı kullanımlar açısından Türkiye'de çığır açabileceğini söyledi. Geliştirme aşamasında yerli ve yabancı tedarikçilerle işbirliği yapıldığını aktaran Kuralkan, "Şu an motorun kapladığı hacim konusunda çalışmalar yapılıyor. Çünkü diğer motosikletlere göre motor bölümü daha çok alan kaplıyor. Bu yüzden sadece büyük motosikletlerde kullanılabiliyor." dedi. Çalışmanın tamamlanmasıyla bu yıl içinde seri üretime geçmeyi hedeflediklerini belirtti. 20 yıl önce Alman MZ fabrikasını satın alarak üretime adım atan Kuralkan, bir süre önce 25 milyon dolar yatırımla kurduğu Tuzla'daki yeni fabrikada dizel motosikletin yanı sıra iki yeni ortaklığa daha imza attı. BMW'nin geçen yıl satın aldığı İtalyan Husqvarna markasının Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Kuralkan'ın, stratejik işbirliği kapsamında kısa bir süre sonra İtalya'daki fabrikayla üretim işbirliğine gitmesi bekleniyor. BMW yöneticileri de Kuralkan'ın Tuzla tesislerini incelemeye aldı. Kuralkan, "Hedefimiz Husqvarna'ya üretim yapmak. Türkiye'deki üretim maliyetleri bizi avantajlı kılıyor." dedi. 2007 dünya Super moto yarışlarında şampiyon olan Husqvarna'nın özel üretilen bazı modelleri 25 bin YTL'ye kadar çıkabiliyor. Kuralkan'ın aynı hafta içerisinde anlaşma yaptığı bir diğer şirket ise Hyosung'un üreticisi Güney Koreli S&T Group. 50 ile 650 cc arasında motorlara sahip 13 farklı Hyosung modeli, Kuralkan fabrikasında S&T Kanuni markasıyla üretilecek.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    titanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    K.MARAŞ
    Motosikleti
    Kuba STR 250cross + mondial xtreme supermoto
    kanuni kuralkan boş durmuyo desenize

  3. #3
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
    Ürettikleri motor atmosferik bir dizel ise yakıt ekonomisi dışında yüz güldürecek bir yanı olacağını düşünmüyorum.

    Turbo ile desteklenmediği sürece dizel motorlar yakıt ekonomisinden başka birşey sunmuyor.
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.

  4. #4
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Dizel motosikler yaygın kullanıma geçene kadar daha çok zaman geçer gibi geliyor bana...

    600 cc.'lik bir racing performansı yakalayıp yakıt sarfiyatını%35- 40 oranında azaltırlarsa tadından yenmez...


    Kuralkan önce Etik olmayı öğrensin...
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  5. #5
    aykan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    BODRUM
    Motosikleti
    HONDA PCX/HONDA NF
    aslında olamayacak şey değil çok yer kaplaması dogru ancak önceden otomobillerde bile 2000 cc den aşşagı olamayan hacim şu sıralarda 1,3 seviyesine indi örnek palio(1,3multijet)hem az yer kaplıyor hemde tork daha düşük devirde neredeyse benzinlinin 2 katı üretiliyor 1,0 litrelik dizellerde fıat ve opelle şu an ortak geliştirmede ancak motosiklete uygulanması nekadar zaman alır bilinmez vergi dezavantajı yaşanırmı oda bilinmez ancak uygulamaya geçerse gerçekten çığır açılmış olur.

  6. #6
    ennginn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2007
    Şehir
    S.Cedid
    Motosikleti
    Süper Yamaha K12
    Çıksa bile fiyatları ve bakımı pahalı olur gibi, otomobillerde olduğu gibi.

    Bide benzinli motora göre yolda geride kalırsa zor satar
    AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Kasım 2007
    Şehir
    İstanbul
    Performans düşük fiyatta uçuk olur. kanuniden başka bişey beklenemez.

  8. #8

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    aslında çok güzel olur, mesela zaman ilerledikçe dizel motorlar benzinli motorlara yaklaşmakla kalmayıp bg olarak onları geçmekteler bile, ekonomik ve de sessiz, aslında cruiser, touring ve endurolara yakışır ama ertech abinin dediği gibi eğer SS ler de de kullanılır, aynı performans ve ses yakalanırsa muhteşem olur, ki zaten bildiğiniz üzere tüm dünyada dizele olan rağbet arz/talep dengesine göre hızla çoğalmakta.

  9. #9
    zion1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    taze bitti :)
    eyyii eyiiiii çok eyiii yapsınlar yapacaklar tabiii millet aya gidiyo biz daha motor üretecez olsun adım adım da olsa yürümek güsellll
    BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA

  10. #10

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı emin_arikoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında çok güzel olur, mesela zaman ilerledikçe dizel motorlar benzinli motorlara yaklaşmakla kalmayıp bg olarak onları geçmekteler bile, ekonomik ve de sessiz, aslında cruiser, touring ve endurolara yakışır ama ertech abinin dediği gibi eğer SS ler de de kullanılır, aynı performans ve ses yakalanırsa muhteşem olur, ki zaten bildiğiniz üzere tüm dünyada dizele olan rağbet arz/talep dengesine göre hızla çoğalmakta.
    sana da bi cbr 125 TDI yakışır o zaman
    aldın mı motoru?

    daha sessiz olması konusunda kuşkuluyum
    belki daha düşük desibelli olabilir ama dizel motor sesi
    pek hoş değil

  11. #11
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Dizel motosikletin ABD ordusu demirbaşında bulunduğuna dair bir konuyu hatırlıyorum.Amaçta tek cins ve dünyanın heryerinde bulunabilecek,kalitesi üç aşağı beş yukarı aynı olacak yakıt olan Mazot'tur.Anlıyacağınız yeni bişey değil.Buradaki hassas nokta,dizel motosikletin piyasa şartlarına uygun hale getirilmiş olmasıdır.Eğer Kuralkan bu ternde ayak uydurabilirse Türk piyasasında ilklerden birini gerçekleştirmiş olacaktır.

    Bide arkadaşlar,bazı yazıların amacını aşmaması için bi uyarı yazmak istiyorum:Türk emniyeti sanal suçlarla ilgili yeni bir kanun çerçevesinde forum sitelerini izliyor.Vede zan altında bırakılan bir kuruluş veya kişi tespit edilirse,itham sahibi bazı yaptırımlara tabi tutulacak.Bence biraz daha ölçülü yazılar yazmakta fayda var.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  12. #12
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    kuralkan haricinde başka bi firma olsa bunu yapan belki alabilirdim ama söz konusu firmadan vitesli pisikletime fren pabucu bilem almam
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  13. #13

    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    GSXR1000RR1
    Alıntı euphrates adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sana da bi cbr 125 TDI yakışır o zaman
    aldın mı motoru?

    daha sessiz olması konusunda kuşkuluyum
    belki daha düşük desibelli olabilir ama dizel motor sesi
    pek hoş değil
    cbr 125 TDI, kulağa hoş geliyor almadım malesef arıyorum halen, teknoloji ilerledikçe ses problemide çözülür heralde

  14. #14
    PIERzig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xj6
    Dizel rüzgarı kanuni ile esecekse işimiz var ama üretim üretimdir inşş kaliteli motosikletler çıkarırlar

  15. #15
    -MUSTURAKİ- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    eskiden dizel araç kullananlar bilirler ısıtma bujisi denen bi zımbırtı vardır dizel motorlarda
    soğuk havalarda aracı çalıştırmadan önce bir düğme yardımıyla bu buji devreye sokulup yirmiye kadar sayar marşa öle basardık motor çalışırsa soğukta kendimizi şanslı sayardık dizel denince gözümde canlanıverdi

    ama artık dizel teknolojisi çok gelişti kesinlikle turbo olması lazım turbo olmassa yolda anca benzinli mobiletlerle kapışırsınız

    çıkacak sesi hayal bile edmiyorum bekleyip görecez

  16. #16

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    BAYBURT
    Motosikleti
    rmz 200 gy
    abı motorda dızel olmaz ya akıl işi degil yani yok kızdırma bujisi yok enjektor adam delı olur kışın çalışmassa altına bol bol ateş yakarız artık
    !! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Dizel motosiklet yeni bir olay değil ki.
    Hindistanda Einfield şasesi üzerine 6 hp lik lombardini motoruyla dizel motosiklet üretiyorlar yıllardan beri.
    Ben de Türkiyeye ithal eden biri var mı acaba diye epey aramıştım o zaman.
    Lombardini,pancar gibi dizelleri teknelerinde kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki
    Torku yüksek bir dizel motor en çok cruiser bir motosiklete yakışır ama tek silindir bir dizelin vibrasyonuyla şerit bile değiştirilebilir kanaatindeyim.

  18. #18

    Üyelik
    17 Ağustos 2007
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    as t1
    arkadaşlar dizel olsa ne benzinli olsane benzinden ne farkı kaldı dizelin bakımı daha zor bilem
    Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı -MUSTURAKİ- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eskiden dizel araç kullananlar bilirler ısıtma bujisi denen bi zımbırtı vardır dizel motorlarda
    soğuk havalarda aracı çalıştırmadan önce bir düğme yardımıyla bu buji devreye sokulup yirmiye kadar sayar marşa öle basardık motor çalışırsa soğukta kendimizi şanslı sayardık dizel denince gözümde canlanıverdi

    ama artık dizel teknolojisi çok gelişti kesinlikle turbo olması lazım turbo olmassa yolda anca benzinli mobiletlerle kapışırsınız

    çıkacak sesi hayal bile edmiyorum bekleyip görecez
    Kızdırma bujisi türbo araçlarda hala var ama şimdiki araçlarda kontak açılınca airbag ışıkları ile birlikte kızdırma bujisi ışığı da göz açıp kapayıncaya kadar söndüğü için yok zannediliyor.

    Alıntı okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar dizel olsa ne benzinli olsane benzinden ne farkı kaldı dizelin bakımı daha zor bilem
    kullanılacak teknolojiye ve silindir sayısına göre değişir bakım olayı.
    tek silindir atmosferik bir dizel benzinli tek silindirli motordan daha az masraflı olacaktır.
    Turbo direkt enjeksiyon yada common rail sistemli dizeller ise kesinlikle daha fazla bakım masrafı çıkarır.
    doğru yapılmış bir dizel motorla 2 litre mazota 100 km yol gidilirse kimin itirazı olabilir?.

  20. #20

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    Alıntı o_yagmur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abı motorda dızel olmaz ya akıl işi degil yani yok kızdırma bujisi yok enjektor adam delı olur kışın çalışmassa altına bol bol ateş yakarız artık
    evet ya magirus dolmuşların altında ateş yakıyordu adamlar...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)