Dizel rüzgârı, motosiklette de esmeye başladı
-
Admin
Otomobil pazarında benzinli motorları sollayarak yüzde 51'in üzerinde pay alan dizel teknolojisi, motosiklet sınıfına da adım atıyor. Dünyada birkaç şirket dizel motosiklet üretmek için çalışmalar yapıyor.
Bu konuda henüz seri üretime geçilmedi. Türkiye'de de dizel motosikletlerle ilgili ilk çalışmaya Kuralkan imza attı. Şirket, İstanbul'daki fabrikasında dizel motorlu ilk motosikleti yürür hale getirdi. Teknik açıdan birçok safhası geride kalan projeye ilişkin bilgi veren Kuralkan Yönetim Kurulu Üyesi Said Kuralkan, dizel motorlu motosikletin özellikle ticari amaçlı kullanımlar açısından Türkiye'de çığır açabileceğini söyledi. Geliştirme aşamasında yerli ve yabancı tedarikçilerle işbirliği yapıldığını aktaran Kuralkan, "Şu an motorun kapladığı hacim konusunda çalışmalar yapılıyor. Çünkü diğer motosikletlere göre motor bölümü daha çok alan kaplıyor. Bu yüzden sadece büyük motosikletlerde kullanılabiliyor." dedi. Çalışmanın tamamlanmasıyla bu yıl içinde seri üretime geçmeyi hedeflediklerini belirtti. 20 yıl önce Alman MZ fabrikasını satın alarak üretime adım atan Kuralkan, bir süre önce 25 milyon dolar yatırımla kurduğu Tuzla'daki yeni fabrikada dizel motosikletin yanı sıra iki yeni ortaklığa daha imza attı. BMW'nin geçen yıl satın aldığı İtalyan Husqvarna markasının Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Kuralkan'ın, stratejik işbirliği kapsamında kısa bir süre sonra İtalya'daki fabrikayla üretim işbirliğine gitmesi bekleniyor. BMW yöneticileri de Kuralkan'ın Tuzla tesislerini incelemeye aldı. Kuralkan, "Hedefimiz Husqvarna'ya üretim yapmak. Türkiye'deki üretim maliyetleri bizi avantajlı kılıyor." dedi. 2007 dünya Super moto yarışlarında şampiyon olan Husqvarna'nın özel üretilen bazı modelleri 25 bin YTL'ye kadar çıkabiliyor. Kuralkan'ın aynı hafta içerisinde anlaşma yaptığı bir diğer şirket ise Hyosung'un üreticisi Güney Koreli S&T Group. 50 ile 650 cc arasında motorlara sahip 13 farklı Hyosung modeli, Kuralkan fabrikasında S&T Kanuni markasıyla üretilecek.
Reklamlar
-
kanuni kuralkan boş durmuyo desenize
-
Ürettikleri motor atmosferik bir dizel ise yakıt ekonomisi dışında yüz güldürecek bir yanı olacağını düşünmüyorum.
Turbo ile desteklenmediği sürece dizel motorlar yakıt ekonomisinden başka birşey sunmuyor.
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
Dizel motosikler yaygın kullanıma geçene kadar daha çok zaman geçer gibi geliyor bana...
600 cc.'lik bir racing performansı yakalayıp yakıt sarfiyatını%35- 40 oranında azaltırlarsa tadından yenmez...
Kuralkan önce Etik olmayı öğrensin...
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
aslında olamayacak şey değil çok yer kaplaması dogru ancak önceden otomobillerde bile 2000 cc den aşşagı olamayan hacim şu sıralarda 1,3 seviyesine indi örnek palio(1,3multijet)hem az yer kaplıyor hemde tork daha düşük devirde neredeyse benzinlinin 2 katı üretiliyor 1,0 litrelik dizellerde fıat ve opelle şu an ortak geliştirmede ancak motosiklete uygulanması nekadar zaman alır bilinmez vergi dezavantajı yaşanırmı oda bilinmez ancak uygulamaya geçerse gerçekten çığır açılmış olur.
-
Çıksa bile fiyatları ve bakımı pahalı olur gibi, otomobillerde olduğu gibi.
Bide benzinli motora göre yolda geride kalırsa zor satar
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
-
Performans düşük fiyatta uçuk olur. kanuniden başka bişey beklenemez.
-
aslında çok güzel olur, mesela zaman ilerledikçe dizel motorlar benzinli motorlara yaklaşmakla kalmayıp bg olarak onları geçmekteler bile, ekonomik ve de sessiz, aslında cruiser, touring ve endurolara yakışır ama ertech abinin dediği gibi eğer SS ler de de kullanılır, aynı performans ve ses yakalanırsa muhteşem olur, ki zaten bildiğiniz üzere tüm dünyada dizele olan rağbet arz/talep dengesine göre hızla çoğalmakta.
-
eyyii eyiiiii çok eyiii yapsınlar yapacaklar tabiii millet aya gidiyo biz daha motor üretecez olsun adım adım da olsa yürümek güsellll
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
-
emin_arikoglu adlı üyeden alıntı
aslında çok güzel olur, mesela zaman ilerledikçe dizel motorlar benzinli motorlara yaklaşmakla kalmayıp bg olarak onları geçmekteler bile, ekonomik ve de sessiz, aslında cruiser, touring ve endurolara yakışır ama ertech abinin dediği gibi eğer SS ler de de kullanılır, aynı performans ve ses yakalanırsa muhteşem olur, ki zaten bildiğiniz üzere tüm dünyada dizele olan rağbet arz/talep dengesine göre hızla çoğalmakta.
sana da bi cbr 125 TDI yakışır o zaman
aldın mı motoru?
daha sessiz olması konusunda kuşkuluyum
belki daha düşük desibelli olabilir ama dizel motor sesi
pek hoş değil
-
Dizel motosikletin ABD ordusu demirbaşında bulunduğuna dair bir konuyu hatırlıyorum.Amaçta tek cins ve dünyanın heryerinde bulunabilecek,kalitesi üç aşağı beş yukarı aynı olacak yakıt olan Mazot'tur.Anlıyacağınız yeni bişey değil.Buradaki hassas nokta,dizel motosikletin piyasa şartlarına uygun hale getirilmiş olmasıdır.Eğer Kuralkan bu ternde ayak uydurabilirse Türk piyasasında ilklerden birini gerçekleştirmiş olacaktır.
Bide arkadaşlar,bazı yazıların amacını aşmaması için bi uyarı yazmak istiyorum:Türk emniyeti sanal suçlarla ilgili yeni bir kanun çerçevesinde forum sitelerini izliyor.Vede zan altında bırakılan bir kuruluş veya kişi tespit edilirse,itham sahibi bazı yaptırımlara tabi tutulacak.Bence biraz daha ölçülü yazılar yazmakta fayda var.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
kuralkan haricinde başka bi firma olsa bunu yapan belki alabilirdim ama söz konusu firmadan vitesli pisikletime fren pabucu bilem almam
[I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]
-
euphrates adlı üyeden alıntı
sana da bi
cbr 125 TDI yakışır o zaman
aldın mı motoru?
daha sessiz olması konusunda kuşkuluyum
belki daha düşük desibelli olabilir ama dizel motor sesi
pek hoş değil
cbr 125 TDI, kulağa hoş geliyor almadım malesef arıyorum halen, teknoloji ilerledikçe ses problemide çözülür heralde
-
Dizel rüzgarı kanuni ile esecekse işimiz var ama üretim üretimdir inşş kaliteli motosikletler çıkarırlar
-
-
abı motorda dızel olmaz ya akıl işi degil yani yok kızdırma bujisi yok enjektor adam delı olur kışın çalışmassa altına bol bol ateş yakarız artık
!! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::
-
Dizel motosiklet yeni bir olay değil ki.
Hindistanda Einfield şasesi üzerine 6 hp lik lombardini motoruyla dizel motosiklet üretiyorlar yıllardan beri.
Ben de Türkiyeye ithal eden biri var mı acaba diye epey aramıştım o zaman.
Lombardini,pancar gibi dizelleri teknelerinde kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki
Torku yüksek bir dizel motor en çok cruiser bir motosiklete yakışır ama tek silindir bir dizelin vibrasyonuyla şerit bile değiştirilebilir kanaatindeyim.
-
arkadaşlar dizel olsa ne benzinli olsane benzinden ne farkı kaldı dizelin bakımı daha zor bilem
Akıllı insanlar yeni fikirleri tartışırlar. Normal insanlar sonuçları tartışırlar. Küçük insanlarsa başka insanları tartışırlar. :bounce:
-
-MUSTURAKİ- adlı üyeden alıntı
eskiden dizel araç kullananlar bilirler ısıtma bujisi denen bi zımbırtı vardır dizel motorlarda
soğuk havalarda aracı çalıştırmadan önce bir düğme yardımıyla bu buji devreye sokulup yirmiye kadar sayar marşa öle basardık motor çalışırsa soğukta kendimizi şanslı sayardık dizel denince gözümde canlanıverdi
ama artık dizel teknolojisi çok gelişti kesinlikle turbo olması lazım turbo olmassa yolda anca benzinli mobiletlerle kapışırsınız
çıkacak sesi hayal bile edmiyorum
bekleyip görecez
Kızdırma bujisi türbo araçlarda hala var ama şimdiki araçlarda kontak açılınca airbag ışıkları ile birlikte kızdırma bujisi ışığı da göz açıp kapayıncaya kadar söndüğü için yok zannediliyor.
okayyorukcuoglu adlı üyeden alıntı
arkadaşlar dizel olsa ne benzinli olsane benzinden ne farkı kaldı dizelin bakımı daha zor bilem
kullanılacak teknolojiye ve silindir sayısına göre değişir bakım olayı.
tek silindir atmosferik bir dizel benzinli tek silindirli motordan daha az masraflı olacaktır.
Turbo direkt enjeksiyon yada common rail sistemli dizeller ise kesinlikle daha fazla bakım masrafı çıkarır.
doğru yapılmış bir dizel motorla 2 litre mazota 100 km yol gidilirse kimin itirazı olabilir?.
-
o_yagmur adlı üyeden alıntı
abı motorda dızel olmaz ya akıl işi degil yani yok kızdırma bujisi yok enjektor adam delı olur kışın çalışmassa altına bol bol ateş yakarız artık
evet ya magirus dolmuşların altında ateş yakıyordu adamlar...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)