retox: bana karşı seviyeli ve anlayışlı cevapların için teşekkürler.İşi şahsiyet mücadelesine dökmeden,gurur meselesi yapmadan forumda yazı yazmak bazu arkadaşlar için gerçekten zor.Açıkçası bu konuyla ilgili Global'den kimseyle konuşmadım,bizede bu faxtan başka bir bilgi verilmedi.
Kore'de bi kankam war benim S&T'nin büyüme sorumlusu,tesadüfen adaşız onun da adı 'Ryan' ben ona bi tel aççam yılbaşından sonra,net açıklığa kavuşur...
Senden bir ricam olacak;şu bir kaç soruyu Kuralkan'dakilerle bir şekilde bağlantın olduğu varsayarak souruyorum.Onlara şu soruları sorarmısın?
Farzedelimki Koreli'ler kelek yaptı,para için Kuralkan'la böyle bir anlaşmaya girdiler.
A) Kuralkan Kanuni,müşteri potansiyelini çoğaltmak içinmidir yoksa gerçekten öylemidir bilmiyorum ancak genelde 'dinci' bir firma portresi çizmekte oluğunu herkes biliyor.Eğer olaki Hyosung'un gerek ismi değişip gerek logosu değişip bir şekilde Türkiye'de getirerek,emek sonucu yaratılmış bir marka imajına beleşe konmanın kul Hakkı yemeye girdiğini düşünmüyolar mı?Bu konuda vicdanları rahat mı?
Çünkü olaki Hyosung markası eğer metro motor dönemindeki gibi vasat bir dönemde olsaydı,kimse yüzüne bakmazdı...
b) Şu ana kadar çinden getirilen motorların üstüne Kanuni damgası basıp burada monte ederek millete 'yerli üretim' diye sattılar.Zaten bir motor nerde üretiliyorsa o ülkenin kodu motorun şasinin ilk harfini oluşturmaktadır,aynı şekide Hyosung'u da buraya yedek parça olarak ithal edip,burada etiket basıp 'yerli malı' diye millete satacaklar mı?
c)Zamanında buzdolabı tamircisine bile motosiklet servisliği veren Kanuni,bu tutumunu Hyosung üzerinde devam ettirip,bir kısmı Suzuki motoru olan Motosikletleri buzdolabı tamircilerine emanet edecek mi?
d) Global motorun satış kadrosu bir dönem Koç'a bağlı olan Fiat grubunun kemikleşmiş satış ekibinden ibaretti,Hyosung'u ilk aldıklarında izmit pistinde eğitim ve test sürüşü gibi etkinliklerde bulundular,en son konuşmalarımızda GTR 250Cup oluşması söz konusuydu.Çünkü müşteri potansiyelini incelediğimizde genelde 'bilinçli-eğitimli-dikkatli-dinamik' kullanıcılar söz konusuydu.Otomobil konusunda uzman olan ekip yetkili olduğu için motosiklete kolayca uyum sağladılar.Kanuni'nin müşteri potansiyeli'ni incelediğimizde ise genelde 'ekonomik' müşterilere hitap etme çabasındalar. Mevcut kanuni bayileriyle tamamen farklı bu iki müşteri potansiyeline nasıl hitap etmeyi düşünüyolar?
Çünkü 'ekonomik' gayeli müşteri potansiyeli '8,950 lik GTR 250 alacağına kesinlikle gidip 98-99 model leş Srad-CBR600F almayı' tercih edecektir.
Niyetim kesinlike laf sokmak değil.Uslubum mizahi olabilir retox ancak seni rencide edecek bir söz sarfettiğimi düşünmüyorum.Daha soracak sorular var ama aklıma bunlar geldi şimdilik.Bir de dediğim gibi cevapları sen vermeye çabalaman gerçekten işi inatlaşmaya döker,sana zahmet bir aracı aracılığıyla dahi olsa bunları sorabilirmisin yetkili arkadaşara?