Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

28 km Motorcu Dostu Bariyer uygulaması gerçekleşti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    İBB’NİN ‘MOTORCU DOSTU BARİYER” ÇALIŞMALARI HIZ KESMEDEN DEVAM EDİYOR

    İBB’nin “Moturcu Dostu Bariyer” uygulaması ile motosiklet kullanıcıları için kaza anında ciddi risk oluşturan bariyerlere koruyucu eklentiler yapılıyor. Böylece motorcuların güvenliğinin artırılması hedefleniyor. İBB Yol Bakım ve Alt Yapı Koordinasyon Daire Başkanlığı, İstanbul genelinde toplam 30 kavşakta yaklaşık 28 km ‘Motorcu Dostu Bariyer uygulaması’ gerçekleştirdi.

    OTOBARİYER NEDİR

    Otobariyerler, kazaları önleyici sistemler olarak değil, kazaların olası kötü sonuçlarını azaltmayı amaçlayan uygulamalar olarak kullanılıyor. Mevcut standartlar gereği, otobariyer sistemleri, çarpışma testine tabi, CE belgeli, patentli, tasarım sistemleri olarak dikkat çekiyor. Çarpışma testleri yurt dışında yapılırken, test masrafları sistem tasarımını yapan firmalar tarafından karşılanıyor

    İBB uygulamalara başlamadan önce, Türkiye Motosiklet Platformunun bildirimleri ve sahadaki incelemeler üzerine, öncelikle kavşak virajlarındaki (kurblar) olası risklerin azaltılmasına çalışıyor.

    28 KM MOTORCU DOSTU BARİYER İMALATI YAPILDI

    İBB, İstanbul genelinde 2022 yılında 25692 metre, 2023 yılında 2312 metre, toplamda 30 kavşakta yaklaşık 28.000 metre (28km) Motorcu Dostu Bariyer uygulaması gerçekleştirdi.

    Aşagıdada belirtilen kavşaklar haricinde, 9.bölgede Şile yolu güzergahı üzerindeki kurblarda da uygulama yapılmıştır. Etap etap çalışmalar devam ederken, bazı kavşakların yan yol kurblarına da girilmiştir.

    Uygulama yapılan bölgeler şöyle:

    Avrupa 1.bölge

    Bayrampaşa Hal Kavşağı
    Esenler Ulaştırma Kavşağı

    2.bölge

    Çobançeşme Kavşağı

    3.bölge

    Çağlayan Kavşağı
    Okmeydanı Kavşağı
    Zincirlikuyu kavşağı

    4.bölge

    Başakşehir Mallof AVM karşısı Atatürk Bulvarı
    Sağmalcılar viyadüğü
    Avrupa 6.bölge
    Avcılar Vatan kavşağı
    Büyükçekmece Gürpınar Kavşağı
    Tüyap Köprülü Kavşağı

    Anadolu

    Anadolu 6.bölge
    Bostancı Kavşağı
    Göztepe Kavşağı
    Kozyatağı kavşağı
    Küçükyalı Kavşağı
    O1 Uzunçayır D100 Harem bağlantı kavşağı
    Üsküdar O1 Beylerbeyi katılım kolu
    Fenerbahçe stadı önü
    Maltepe kavşağı
    Gülsuyu kavşağı
    Söğütlüçeşme köprülü kavşağı 01 Fikirtepe

    7.bölge

    Cevizli kavşağı
    Kartal Köprüsü
    Soğanlık kavşağı
    Pendik kavşağı
    Kurtköy havaalanı yolu kavşağı
    Pendik tersane kavşağı
    Tuzla içmeler kavşağı
    Tuzla Piyade köprüsü

    8.bölge

    Ümraniye Tem çamlık bağlantı yolu

    Kaynak: Hakan Coşkun











    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    birilerinin birşeyler yapmaya calısması tabi ki taktire değer de bu konu ortaya cıkalı yıllarrrr yılarrr oldu 28 km mi yapılmış daha.

    birkaç bölgede daha vardı, hatta sofuoğlu yalakları adamı eleştirdikce bu konuda onu savunmustu.

    bu sabah yeni bariyere carpıp ölen motorcu haberine denk geldim sosyal medya da.

    Kusura bakmasın kimse de ne chp ne akp 28 km bariyer yapmakla övünmesin bi zahmet, forumda reklamını yapıyor şaka gibi.
    Alman_, Olcay Avşar, espresso ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Bİzim gündemimizde olması yıllaaar oldu da ibb'nin bunu yapıyoruz diye başlaması biraz daha yeni sanırım.
    Tamam yapsınlar güzel ellerine sağlık, her yaptığınız işin reklamını yapmak da Türkiye'nin yeni modası ona da tamam da, nerelere yapıyorsunuz? E5'teki kavşağa yapmış. Ya kardeşim E5'ten sapılan kısacık U dönüşü kavşağında kim düşmüş netmiş de bariyere vurmuş?

    Mesela Şile yolunda şu an en azından aklıma gelen bir kaç süratli virajda bunu uygulamışlar. O güzel detay ki galiba Aralık gibi bir gün dönerken bir tanesinde hasar görmüştüm birinin hayatını kurtarmış bile. Böyle yerlere uygulamaları lazım.
    Canan Kaftancıoğlu motorcu, eşi de öyleydi sanırım, onlara sorsunlar bari nereye yapalım diye. Yol Bakım Daire Başkanlığı'nın kararıyla olacak şey değil belli ki.

  4. #4

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25 2016
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bİzim gündemimizde olması yıllaaar oldu da ibb'nin bunu yapıyoruz diye başlaması biraz daha yeni sanırım.
    Tamam yapsınlar güzel ellerine sağlık, her yaptığınız işin reklamını yapmak da Türkiye'nin yeni modası ona da tamam da, nerelere yapıyorsunuz? E5'teki kavşağa yapmış. Ya kardeşim E5'ten sapılan kısacık U dönüşü kavşağında kim düşmüş netmiş de bariyere vurmuş?

    Mesela Şile yolunda şu an en azından aklıma gelen bir kaç süratli virajda bunu uygulamışlar. O güzel detay ki galiba Aralık gibi bir gün dönerken bir tanesinde hasar görmüştüm birinin hayatını kurtarmış bile. Böyle yerlere uygulamaları lazım.
    Canan Kaftancıoğlu motorcu, eşi de öyleydi sanırım, onlara sorsunlar bari nereye yapalım diye. Yol Bakım Daire Başkanlığı'nın kararıyla olacak şey değil belli ki.
    aynen tam düşündüğümü dile getirmişsiniz.

    anadolu yakasında e5 üzerindeki köprülere ve bağlantılarının hepsine koymuşlar. iyi hoş ama oraya 20-30 km hızla giriyorsun zaten. bir anlamı yok.

    şile otobanı üzerindeki virajlara, e5-e6 bağlantı yollarına konulsa daha faydalı olur.

  5. #5
    R4DON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2023
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bİzim gündemimizde olması yıllaaar oldu da ibb'nin bunu yapıyoruz diye başlaması biraz daha yeni sanırım.
    Tamam yapsınlar güzel ellerine sağlık, her yaptığınız işin reklamını yapmak da Türkiye'nin yeni modası ona da tamam da, nerelere yapıyorsunuz? E5'teki kavşağa yapmış. Ya kardeşim E5'ten sapılan kısacık U dönüşü kavşağında kim düşmüş netmiş de bariyere vurmuş?

    Mesela Şile yolunda şu an en azından aklıma gelen bir kaç süratli virajda bunu uygulamışlar. O güzel detay ki galiba Aralık gibi bir gün dönerken bir tanesinde hasar görmüştüm birinin hayatını kurtarmış bile. Böyle yerlere uygulamaları lazım.
    Canan Kaftancıoğlu motorcu, eşi de öyleydi sanırım, onlara sorsunlar bari nereye yapalım diye. Yol Bakım Daire Başkanlığı'nın kararıyla olacak şey değil belli ki.
    Ekremin ya da cananın önüne "İstanbulda motosiklet sürücülerinin çoğunluğu kürt/alevi" gibi bi veri gelirse yüksek bir bütçeyle bu işe girişebilirler. Yoksa kafa yoracakları bir mevzu değil.

  6. #6
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Canan Kaftancıoğlu motorcu, eşi de öyleydi sanırım, onlara sorsunlar bari nereye yapalım diye.
    Canan Kaftancıoğlu töröriz, kocası da domuz yiyormuş zaten. Onnara mı sorcaz yani? Tövbe Or Not Tövbe!
    killingroad bunu beğendi.

  7. #7
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Ben devletin yerinde olsam teneke bariyeri kaldırırım. Yerine kuvvetlendirilmiş priket bariyerler çekerim

  8. #8

    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul / Sarıyer
    Motosikleti
    RKS Veloce 150
    Tek yön yoldaki virajın içine yapılması mükemmel olmuş.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)