Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

B sınıfı ehliyetle 125 CC'ye kadar motosiklet kullanılsın talebi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    İstanbul'da yapılan motosiklet çalıştayında sektörün gelişmesi için talepler sıralandı. B sınıfı ehliyetle kullanılabilecek motosiklet hacminin büyütülerek 125 CC'ye kadar olan motosikletleri kapsaması önerildi.

    Geçen hafta İstanbul'da Türkiye Motosiklet Çalıştayı yapıldı.

    Çalıştaya Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'la, İstanbul Valisi Ali Yerlikaya ve eski dünya şampiyonu motosiklet yarışçısı AK Parti Milletvekili Kenan Sofuoğlu da katıldı.

    Çalıştayda Türkiye'de motosiklet kullanımının yaygınlaşması için sektörden talepler geldi.

    Motosiklet Endüstrisi Derneği'nin öne çıkan talepleri arasında B Sınıfı Ehliyetle kullanılabilecek motosiklet hacminin büyütülmesi yer aldı. Sektör temsilcileri B Sınıfı ehliyette motosiklet sınırının 50 CC'den 125 CC'ye kadar yükseltilmesini talep etti. Bu düzenlemenin Avrupa'da bazı ülkelerde var olduğu belirtildi.

    Ayrıca 250 CC ve üzerine motosikletler için artan Özel Tüketim Vergisi'nde otomobiller gibi kademeli bir artış istenildi.

    Hız sınırlarının otomobillerle aynı hale getirilmesi önerildi. Ayrıca motosiklette de hurda teşviği fikri dile getirildi.

    Kaynak: NTV


    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    B sınıfı ehliyet değil de kurs zorunluluğu 100 cc için kaldırılırsa bence daha isabetli olur.

    Tüccarlar kendi kesesini düşünüyor ama!

    125 cc ler rahat 90 km/h yapıyor bunlar ciddi hızlar.

    Hata 100 cc ler normal 60 km/h - 70 km/h yapıyor o bile kaza bela anında çok ciddi sonuçlar doğurur.



    Bunun gibi bir çok video var olayın vahametini gösteren.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bana kalsa bisiklete bile ehliyet isterim.

    100 cc motor 125 km ortalama hıza kadar cıkabiliyor, 4 teker kullanan adamın motosikleti kullanacagı fikri nereden cıkıyor yav.

    A ehliyeti olan da 1.2 'ye kadar olan arabaları kullansın o zaman.
    espresso ve canmuhabbet bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Rks Trv242
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana kalsa bisiklete bile ehliyet isterim.

    100 cc motor 125 km ortalama hıza kadar cıkabiliyor, 4 teker kullanan adamın motosikleti kullanacagı fikri nereden cıkıyor yav.

    A ehliyeti olan da 1.2 'ye kadar olan arabaları kullansın o zaman.
    + zaten ehliyetsiz bir sürü sürücü varken ve motosiklette güvenli sürüşe dünya toplumlarınca bu kadar uzakken yapılması herşeyden uzak, anlamsız bir karar olur. Ayrıca düşük cc'den kazanç, trafik sigortası, ek vergi ve fiyat artışı da gündeme gelir. 20 yıla kalmaz 50-80 cc çöplüğüne döneriz. 50 cc üretip, blokları çöpe atıp 125 cc'ler ile yola koyulur herkes. Çin'den hem 50 hem 125 cc aynı kaporta farklı blok bir sürü model geliyor. Bu durumu gözetmemek; 50 cc makinalarda 125 cc ile gezen kasapların artması demek.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    ulan asıl A motor ehliyeti olana araba ehliyeti versinler araba sürmekmi daha kolay motor sürmek mi
    espresso ve KırmızıGrom bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    125cc olucak gibi duruyor olursa kimse şu lafımı unutmasın swap ve stage 1 , stage 2 laflarını çok duyacaksınız..

    Özellikle motorsiklet ehliyetinin anlamı kalmaz bence Yüksek ihtimal A1 A2 zaten gereksiz kalır insanlar 23-24 bekler zaten genelde 21-22 yaşlarında gençler ilk motorlarını alıyor bir iki sene gider 125 den 250cc ye çevirme motorla takılır eğer yükseltmek isterse direk A alır .. bu benim şahsi fikrim . Kaldı ki bence artık A ya bile kimse gerek duymaz kolay kolay ..

    Esas Çin’den motor getirten firmalar arasında devasal bir rekabet olur 125cc blokları ile 150-200-250cc blokları ölçüt olarak hemen hemen aynıdır 125cc blokta 56mm piston varsa misal 250cc 67mm falan dır örnek olarak verdim bakmadım şimdi gerçek ölçütlere ama o kadar bir şeydir arada mm oynar sadece ..

    Zaten hep bu örnekleleride veriyorum zamanında bir motor gelmişti çin malı 125cc aynı blok gene başka bir Çin’den motor getirten marka başka bir model adı altında aynı bloku 200cc getirmişti o zamanlar çok ustalarda o 125cc lik motoru diğer markanın orjinal pistion silindir kapağı kitiyle 200cc yapıyorlardı ordan aklımda kaldı
    Gene keza rx1 evo 125cc dir aynı blok rks nin bir modelinde 150cc olarak geldi .. bazı rx1 ciler çevirdi 150cc ye ..

    Kısaca eğer 125cc olayı olursa Araba dünyasındaki swap lama olayını bu stage1 stage2 gibi beygir hacim yükseltme olaylarını bolcana duyarız ..

    Şöyle şeylerle karşılaşırsak şaşırmayın ki karşılaşırız büyük ihtimal 125cc lik makine
    stage 1 de 5 bin tl verir misal adam silindir piston üst kapağı yazılım güncelleme yapılır 12 beygirlik motor 200cc 18 beygir falan olur
    stage 2 de 8 bin tl verir 250cc ye çevrilir 21-22 beygir olur
    Stage 3 de 14-15. bin tl falan verir blok sabit kalır onun dışında şanzıman , ecu beyni, yazılım, pistion silindir kapağı , egzantrik mili alayı değişir motor olur harbi harbi 250cc hatta belki 300cc beygiride olur 30 -35 beygir civarı olur …

    Bu bence kesin olur niye olur çünkü insan doğası yetmez 125cc bir noktada kesmez doyurmaz daha üstünü ister onun içinde bence çoğu insanlar ehliyet almak yerine mevcut motorlarda hacim beygir arttırma yoluna giderler bence ..
    Zaten bunu gören firmalarda ona göre bence swap lana bilir beygir hacim arttırmaya uygun motorlar bence getirirler çünkü sadece bu swap olaylarında parça satışı bile ayrı bir ekonomi pazar olur..

    Birde 125cc de bayağı bir çeşit artar enduro adv sport touring cruiser tadında bolcana makine gelir ..
    M.balibey bunu beğendi.

  7. #7
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    E o zaman bütün sınıfları tümden kaldırsınlar eski gibi e sınıfı alıp hepsini kullanalım.

    Bende elektrikili bisiklet var kask alana kadar 2 3 kasksız bindim mahalle içi 25 km hız bile acayip hızlıymış kaskla anlaşılmıyor. Gerisini siz düşünün

  8. #8
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F (2008)
    Devlet bu kararıyla der ki "Değerli vatandaşlar, sektörün büyümesi gerek. Biz bu kararımızla bir çok otomobil kullanıcısının motosiklet satın almasını sağlayacağız. Bu satın almada artış beraberinde hem sektörü büyütecek, hem yan sanayiyi geliştirecek, hem de bize vergi anlamında katkı sağlayacaktır. Bu süre zarfında bir çok tecrübesiz sürücü ölecektir, Allah rahmet eylesin. Birçok sürücü sakat kalacaktır, geçmiş olsun, bizim şehir hastanelerimizde ücreti mukabilinde tedavi olabilirler. Nasip, kısmet, hayırlısı olsun."
    DickName, M.balibey, canmuhabbet ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    ehliyet kursunda ne araba kullanmayı öğrenmiştim ne başka bir şey koskoca kursta 2.mi ne oldum şimdi unutuldu bütün o bilgiler kursta dört dörtlük öğrenen var mıdır yine sokakta öğreniliyor benim başıma kaza gelmezse kolay kolay sizin de başınıza gelmez hiç bir işim rast gitmez 125 cc motor için ölüm orucuna girmek zorundayım çünkü başka çarem yok

  10. #10

    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Ehliyet sınavlarını doğru düzgün yapsınlar. Sınavlarda kalma oranı yüksek olan yani belli ki bunlar düzgün eğitim verememiş dedirten kursları da daha sıkı denetlesinler. Keşke almanyadaki gibi zor olsa bizde de sınavlar.

    ÖTV'lerdeki 250cc sınır çok saçmaydı. sırf bu yüzden avrupada 300 veya 350cc olarak satılan motorların 250cc olanlarına biniyoruz.
    Forza 250 mesela avrupada 350cc olarak satılıyor. xmax 250 de avrupada 300cc. bizde ÖTV yüksek diye bizim gibi ülkelre özel 250cc versiyonları geliyor.
    tommygun bunu beğendi.

  11. #11
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    125 cc > 200 cc dönüşüm kitleri satılmaya başlar hahahaha
    CRF bunu beğendi.

  12. #12
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Çok yanlış... Yazık... Neyse ki doğal seleksiyon var...

  13. #13

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı OnixsyS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc > 200 cc dönüşüm kitleri satılmaya başlar hahahaha
    Swap

    Stage 1 200cc
    Stage 2 250cc
    Stage 3 250 cc Full ( Egzantrik mili, ön arka dişli , büyük boy jant lastik , piston , yeni motor beyni yazılım , misal normali 125 iken 5 ileridir 6 ileri şanzıman , kısaca motor bloku dışında bütün motor içi ve yürüyen aksam falan )

    Hatta bazıları belki stage 4 bile yapabilir 300cc falan ..

    Şaka etmiyorum bu 125cc b ehliyeti ile olursa bunlar gayet sıradan işler haline gelicek ..

    Nasıl ki 50cc 80cc -100cc yapıyorlar bunda da zaten blok boyu 125 ile 250cc arası mm farklar var gayet rahat swap lanır .. hatta 300cc ye kadar etli kalın bir blok ile swap lanır ..

  14. #14
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    şimdi 125 cc lerde değerlenir kenara 1-2 tane 125 cc alıp atsak mı acaba
    espresso bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    125 cc yürürlüğe girerse eğer kesin tarih veya ona yakın bir tarihde bulunabilecek biri var mı ve bu 125 cc 300 cc ye kadar çıkabilir demiş logaritma hava soğutmalı 125 cc 250 300 cc motora yeter mi fren sistemi vs muhalefet olmak için yazmıyorum 200 cc yapma niyetim var

  16. #16
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160
    Bence B sınıfı ehliyeti olan 1200 cc ye kadar sürebilmeli 125 ccde durduran nedir ki

    Çok gereksiz bir muhabbet AB standartlarını aşamayacaklardır bence .

  17. #17
    OnixsyS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2020
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Cbr 500R
    Alıntı tecrube0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence B sınıfı ehliyeti olan 1200 cc ye kadar sürebilmeli 125 ccde durduran nedir ki

    Çok gereksiz bir muhabbet AB standartlarını aşamayacaklardır bence .
    Durduran şey 125 cc makinanın gitmediğini zannetmeleri bilmiyorlarki motor üzerindeki 100km hızla araçtaki 100km hız tam olarakta aynı şey değil olsun ya yapsınlar.
    Daha çok istediğim bu önerinin yanında motosiklet hızlarının araç hızlarında 10-20km daha üzerinde hız limiti belirlenmeside vardı asıl o gelmeli araçların 80 ile gittiği yerde 70 le gitmek büyük risk
    Taksinin 80 ile gittiği yerde 90-95 km yapsalar kafi (he yine bizim için az olsada düşük olmasından iyidir)
    espresso bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    Ehliyet alanda almadan kullananda kaza yaptı veya yapacak ama az ama çok ekipman kullanır kaliteli eğitim alırsa çok ta sıkıntı olmaz iş makinası veya uçak kullanmayacağı gibi sınavsız bilgisiz ehliyet alanları duymadık mı görmedik mi

  19. #19

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı motoloto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    125 cc yürürlüğe girerse eğer kesin tarih veya ona yakın bir tarihde bulunabilecek biri var mı ve bu 125 cc 300 cc ye kadar çıkabilir demiş logaritma hava soğutmalı 125 cc 250 300 cc motora yeter mi fren sistemi vs muhalefet olmak için yazmıyorum 200 cc yapma niyetim var
    Dediğimi detaylı yazdım eğer olursa Türkiye’de arabalarda genelde çok duyduğumuz swap stage1 stage2 stage3 duyarız yüksek ihtimal firmalar bu oynamalara uygun makineler getirecektir

  20. #20

    Üyelik
    24 Haziran 2022
    Dikkatli kullansınlar neyse hayırlısı o olsun a1 ehliyeti alanlar çıldırır bu meseleye


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)