Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağmurlu Havada Motosiklet Sürmek. Hayat Kurtaran Öneriler!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    MOTOSİKLET KULLANICILARINA YAĞMURLU HAVALARDA HAYAT KURTARAN ÖNERİLER

    Havalar serinledi, sonbahar yağmurları başladı. Motosiklet sürücüleri için bu mevsimde yollar daha tehlikeli bir hal alıyor. Kaygan yollar, yağmur yüzünden görüş kısıtlaması gibi yolculuğu zorlayan şartlara yanlış ekipman kullanımı da eklenince sürücüler tedirgin yol almak yerine kimi zaman motosikleti garajda bırakmayı tercih eder. Yamaha Riding Academy’nin tecrübeli eğitmenlerinden Metehan Yılmaz’dan yağmurlu havalarda güvenli sürüş için riskleri minimize eden ve hayat kurtaran detayları sürücüler için sıraladı.

    Yağmurlu havalarda trafik yoğunlaşır ve şehir içinde durkalk artar. Öncelikle yola çıkmadan önce yapılması gereken stop lambası, sinyal lambası gibi elektrik aksamlarının çalıştığından emin olmak.Asfaltın en kaygan olduğu zaman, yağmurun ilk yağdığı andır. Ani hızlanmalardan, frenlemelerden ya da manevralardan kesinlikle kaçınmalısınız. Yolda oluşan su birikintileri, büyük çukurları saklayabilir. Bu yüzden trafiğe uygun temkinli bir hızla sürüşünüzü devam ettirmelisiniz.

    Yağmurlu havalarda görüşünüz kısıtlanacağından koyu renk vizör kullanımından kaçınmalısınız.Görüşün kısıtlanması ve asfaltın kayganlaşması nedeniyle takip mesafenizi korumaya özen gösterin. Motosikletiniz zincir aktarmalı ise yağışlı havalardan sonra mutlaka zincirinizin tekrar yağlandığından emin olun. Doğru ekipman ve güvenli sürüş ile sadece yağmurlu havalarda değil, tüm hava koşullarında güvende kalın.

    Kötü hava koşulları yoktur, yetersiz ekipman vardır.

    Sürüş esnasında hareketlerimizi kısıtlamayacak ve su geçirmeyecek sürüş kıyafetleri kullanmalıyız diyen YamahaRiding Academy’nin eğitmeni Metehan Yılmaz “kötü hava koşulu yoktur, yetersiz ekipman vardır” diyor. Metehan yılmaz “mutlaka kapalı kask tercih edilmeli. Kıyafetlerde hava daha karanlık olacağı için mutlaka reflektif materyaller bulunmalı.Mümkünse sürüş ekipmanları üstüne ayrıca yağmurluk giyilmeli. Spor ayakkabı gibi sürüşe uygun üretilmemiş ayakkabılar ıslak zeminde kayacağı için bilek korumalı bir motosiklet botunun tercih edilmesi gerekir. Hava sıcaklığının çok düştüğü bölgelerde termal içliklerin kullanılabilir. Hava soğuduğunda kask içinden gelen sıcak nefesimizden vizör buhar olur ve görüşü keser. Bu yüzden kaska uygun buğu önleyicilerin kullanımı oldukça önemli. Diz örtüsü elcik koruma gibi aksesuarlarla motosikletin ana hareket manevralarında aktif çalışan el ayak gibi organlarımızı ıslanmaktan korur. Havanın iyice soğuduğu zamanlar için motosiklete monte edilen elcik ısıtıcılar da ısımızı yükseltmeye yardımcı olur” şeklinde bilgi verdi. Motosiklete uygun uzun ön cam kullanımı sürüş esnasında rüzgarı önler. Ayrıca yanımızda elektronik eşya taşıyorsak arka çanta (top case) ya da yan çantaların (sidecase) içerisine cihazlarımızı koruyacak su geçirmez iç çanta aksesuarlarını kullanabiliriz.


    Yağmurlu havlarda ve kaygan yollarda dikkat edilmesi gereken en önemli unsur lastikler. Kabak diye tabir edilen üstünde hiç tırnak kalmamış lastikler, üstünde su kanallarının bulunmaması nedeniyle motosikletin yağmurda yol tutuşunu azaltır.Sürüşü tehlikeye atan en önemli sebeplerden biridir bu. Motosiklet kullanıcıları mutlaka mevsime uygun lastikleri tercih etmelidir.
    espresso, plectrum ve lokalsürücü bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Seramik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1
    Hangi durumda olursa olsun her şeyden önce motorunuzu tanıyın, lastiklerinizi tanıyın. Bu önemli iki durumu bilirseniz çoğu durumun üstesinden rahatlıkla gelirsiniz.

    Motoru sadece hız yaparken sevmeyin. İki teker olduğunu bilerek sevin ve buna göre kullanın.

    Buyurun yağmurlu bir İzmir gününden esintiler (Geçen kış döneminden bir anı):


  3. #3
    54RR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2013
    Şehir
    Sapanca
    Motosikleti
    --12 R1 Crossplane
    Yağmurlu havada motora binilmez, motor pislenir
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    yağmurlu havada en sağ şeritten yavaş yavaş gidilir.

    tekerin mükemmelliği ya da sizin profesyonelliğiniz fark etmez.

    En büyük kazaları en usta oldugunu sananlar yapar
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)