Lastiğine parlatıcı sıkılan motosiklet devrildi
-
Motosiklet Eğitmeni
Daha önce de yazdım.
Son zamanlarda her ay en az 2-3 polis motosikleti kazası olmaya başladı.
Polislerin en azından temel eğitim aldıklarını biliyorum ama onunla kalıyorlarsa durum vahim.
Okan hocam daha iyi bilir ama ilk aşama eğitimle kimseye tamam oldun sen Hindistan gezisine çıkabilirsin denmez.
Sözün kısası ben öncelikle polislerin üst düzey eğitim almadıklarını düşünüyorum.
İkinci olarak motosikletlerin bakımlarının düzenli yapılmadığını, Okan hocanın işaret ettiği bitik lastik gibi sorunların bu kazalara yol açabileceğini düşünüyorum.
Ve en son olarak daha önce ısrarla Tracer 900 modellerden vazgeçilmesi gerektiğini bunun kazaları arttıracağını nedenleriyle yazmıştım.
Bu kazada kullanılan motosikleti bilmiyorum ama bu şekilde kendi kendine yani ikinci bir araç karışmadan yapılan kazalar artarsa kullanılan motosikletlerin inceleme altına alınması gerekiyor.
Devlet polisin altına motor verince görevinin bittiğini düşünmemeli.
Son zamanlarda artan kazalar kullanılan motosiklet modelleri de işin içine katılarak detaylı bir şekilde incelenmelidir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
-
o lastiğe parlatıcı sıkan çocuğun vay haline güneş gözlüklü artist aynasız abilerimiz icabına bakarlar.
-
Buradaki durumdaki polis arkadaşlar ne giyiyor bilmiyorum ya da bu kırıkların sebebi mont ve pantalon olsa da olacak türde bir kırık mı bilmiyorum ancak gözlemlediğim bilhassa sıcak havalarda sadece yelek ve tshirt giyiyorlar, polislerin kollarını ne koruyor merak ediyorum, bu sadece bizim polisimize özgü bir durum değil, amerikada ya da birçok ülkedeki motosikletli polislerde kısa kollu giyebiliyor yada korumasız mont giyebiliyorlar. Biz o kadar buradaki motosiklete yeni arkadaşlara korumalı kıyafetlerin önemini anlatmaya çalışsak da polislerin bu konuda örnek olmamasını da anlayamıyorum, ne kadar iyi sürerseniz sürün mutlaka düşme riski her zaman var, polislerin riski daha fazla, bu konuda en öncelikli polislerin olması gerekiyor.
-
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
-
Mesele guvenlikse polisler orta boy motosikletlerde articili kullanmayi birakabilirler. Yuksekteki artcinin dusmesi cok daha sert. Gariban artci motosiklete hakim de degil. Zaten yerden yuksek agirlik her motosikletin dusmani. Sacmasapan bir is.
Metela adlı üyeden alıntı
Buradaki durumdaki polis arkadaşlar ne giyiyor bilmiyorum ya da bu kırıkların sebebi mont ve pantalon olsa da olacak türde bir kırık mı bilmiyorum ancak gözlemlediğim bilhassa sıcak havalarda sadece yelek ve tshirt giyiyorlar, polislerin kollarını ne koruyor merak ediyorum, bu sadece bizim polisimize özgü bir durum değil, amerikada ya da birçok ülkedeki motosikletli polislerde kısa kollu giyebiliyor yada korumasız mont giyebiliyorlar. Biz o kadar buradaki motosiklete yeni arkadaşlara korumalı kıyafetlerin önemini anlatmaya çalışsak da polislerin bu konuda örnek olmamasını da anlayamıyorum, ne kadar iyi sürerseniz sürün mutlaka düşme riski her zaman var, polislerin riski daha fazla, bu konuda en öncelikli polislerin olması gerekiyor.
Burada da kiyafetler oyle. Ama full dresser polis motosikletleri tipik motosikletlere gore kismen daha guvenli:
-
Ulan aynı olay başıma geldi ama süren bendim. Tabi o zamanlar r25 i alanı 1 hafta olmuş ilk kez motorum oluyor ama motor ateş ediyor yani öyle yıkamışım parlatmışım. Düz yolda motorum ters döndü nasıl oldu anlamadım saniyelik mevzu . Bu yüzden sıkmayın böyle şeyler
-
Valla bence Polisler hiç bakmamıştır parlatıcı mı var ne var diye? pek çoğumuzda bakmadan biner gideriz. Motosikletli polisler neticede bir motosiklet eğitmeni değil, motosiklet eğitimi almış bile olsalar. Ha gerçekten bu sebeple mi düştüler bilemem ama bence bir çoğumuz buna dikkat bile etmeden sıfır aldığımız motorları da bayiiden çıkartıp sürdük, yıkamacıdan da. Kişisel farkım mı, ben motorumu hep kendim yıkarım, daha da lastik parlatıcı sıkmışlığım yok Bir bit yeniği aramak da ilginç, birileri polisleri düşüreyim diye bilerek mi sıkmış o parlatıcıyı hocam, vay hayınlar vay. Eski lastikle de biniyor olabilirler bence bu da hiiiç şaşırtıcı olmaz.
Bu arada biri şaşırmış, polisin koruması yok muymuş diye, yahu hangi poliste koruyucu kıyafet gördünüz kask dışında ben görmedim, yazın neredeyse tamamı tişörtle biniyor motora, kışın da kıyafetleri korumalı mı bilemedim, hiç öyle görünmüyor göze, nasılsa polis bişey olmaz diye mi tişörtle bindiriyorlar ya da montla filan pişerler tüm gün diye mi, bilemem ama hepimiz durumun bu olduğunu bilmiyormuş gibi yapmasak ne dersiniz?. (Kıyafetin aşırı korumalı oluşu gündelik kullanımda adamı kan ter içinde bırakıyor ve nasılsa eğitimi de var diye, mesleği bu olan bir polisin kask dışında normal kıyafetle binmesi bu sebepten olabilir.)Hatta pek çok kez trafikte fazlasıyla tehlikeli süren genç motosikletli polis kardeşlerimi hayretle izliyorum. Bir tanesi az daha yanımdan hızla geçerken bana çarpıyordu.
Bazı şeyler hele de bizim memlekette sizi hala şaşırtabiliyor ya ben de ona şaşıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:37 ----------
....................
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)