Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Boğaziçi Üniversitesi ve MIT iş birliği ile pil ömrünü uzatacak araştırma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Boğaziçi Üniversitesi ve MIT, iki kurumun araştırmacıları arasında iş birliği kurulmasını ve her yıl en az üç projenin finanse edilmesini öngören MISTI (Science and Technology Initatives) programı kapsamında 2018-2019 döneminde desteklenecek yeni projeler arasına, Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi olarak görev yapan Dr. Gülin Vardar’ın ‘’Cold Sintering: a Novel Solidification Technique for Solid-State Batteries’’ başlıklı araştırmasını ekledi. Gülin Vardar’ın araştırması, elektrikli araçlarda kullanılan pillerin depoladığı enerji miktarını artırmayı ve pillerin performansını güçlendirecek yeni yöntemler geliştirmeyi hedefliyor.

    Türkiye’nin araştırma altyapısına katkı sağlamak ve yeni projelerin oluşmasında öncü olmak amacıyla Boğaziçi Üniversitesi ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT) öğretim üyeleri ve öğrencileri arasında ortak araştırma projeleri yapılması hedefiyle 2016 yılında MISTI (MIT Science and Technology Initiatives) çekirdek fonu oluşturuldu. MISTI programı kapsamında kurulan MISTI-Boğaziçi fonu, iki kurumun araştırmacıları arasında iş birliği kurulmasını ve her yıl en az üç projenin finanse edilmesini öngörüyor.

    Gülin Vardar, Boğaziçi Üniversitesi’nden Makine Mühendisliği ve Fizik Bölümü’nden çift Anadal derecesiyle 2010 yılında mezun oldu. Amerika’da Michigan Üniversitesi’nde doktora çalışmalarına başladı, ayrıca bir süre doktora çalışmaları için Japonya’da bulundu. Vardar, daha sonra Amerika’ya giderek MIT’de iki yıl süreyle doktora sonrası araştırmacı olarak çalıştı. 2018 yılı Şubat ayından bu yana ise Boğaziçi Üniversitesi’nde Makine Mühendisliği Bölümü’nde Dr. öğretim üyesi olarak görev yapıyor. Sıvıelektrolitli pillerde yanma, patlama gibi risklerin olduğunu belirten Vardar, elektrikli araçlarda sıvı yerine daha güvenli olan katı elektrolitli piller kullanılması ve katı pillerin batarya ömrünün uzatılması yönünde çalışmalar yürütüyor.

    Pillerin şu anda dünyada çok ilgi çeken araştırma alanlarından biri olduğunu belirten Gülin Vardar, MISTI projesi kapsamında desteklenecek projesinde MIT’den Bilge Yıldız ile ortak bir araştırma yürütüyor.

    Cep telefonundan arabalara, sağlık alanından elektrikli ev araçlarına geniş bir alanda kullandığımız pillerin yüksek miktarda enerji depolayabilmeleri ve güvenli olmaları yönünde çalışan Vardar çalışmasını, ‘’Katı pillerin enerji depolama hacmi sıvı elektrolitli Li-iyon pillerin iki katı ama şarj olma hızı Li-iyon pillerin yüzde biri. Bir başka deyişle çok yavaş şarj oluyorlar. Benim çalışmalarım katı pillerin şarj olma hızını en az sıvı elektrolitli piller kadar yapabilmek üzerine’’ ifadesiyle özetliyor.

    Gülin Vardar araştırmasıyla ilgili olarak, ‘’Pilin içinde katmanlar ve katmanlar arasında da arayüzler var. Eğer lityum iyonları bu arayüzlerden çabuk geçebiliyorsa pil çabuk şarj olabiliyor demektir. MIT ile yaptığım araştırmalarda gördüm ki katı arayüzlerinde büyük rezistanslar oluyor ve pil çabuk şarj olmuyor. Benim amacım yeni teknikler kullanarak arayüzlerdeki lityum geçişlerini hızlandırmak. Arayüzlerin rezistanslarının yüksek olmasının nedeni katı pillerin yüksek sıcaklıklarda işlem görmesi. İşlem sıcaklığını 300 dereceye çıkardığınızda pilin şarj olma hızı sekizde birine düşüyor. Projemde sıcaklıkları 100 derecenin altına çekecek başka bir işlem geliştirmeyi planlıyorum. Böylece pilin şarj olma hızının düşüşünün daha az olmasını hedefliyorum. Bu, “Cold Sintering” adı verilen, aslen Penn State Üniversitesi’nde oldukça yakın tarihte bulunmuş, yeni bir teknik. Şimdi de MIT’de daha önce birlikte çalıştığım Bilge Yıldız hocayla bu tekniği kullanarak projeyi devam ettirmeyi planlıyorum’’ bilgisini veriyor.

    Hali hazırda kullanılan pillerde sıvı elektrolit bulunduğunu belirten Vardar, ‘’Pillerde sıvı kullanılması aynı zamanda riskler barındırıyor. Örneğin sıvı, ısınan bir ortamda çok çabuk alev alıp yanabiliyor. Biz sıvı elektrolitler yerine katı elektrolitler koymaya çalışıyoruz. Katı elektrolit sıvı elektrolit gibi yanmıyor, katı halini muhafaza edebiliyor’’diyor.

    Elektrikli arabalarda kullanılan pillerin özellikle yaz mevsiminde aşırı ısınmadan etkilenebildiğini veya herhangi bir çarpışma anında yangın riski barındırdığını belirten Vardar, bu riskleri minimize etmek üzere pillerde katı elektrolit kullanımı üzerine çalıştıklarını aktarıyor.

    Gülin Vardar, pil teknolojisinde tüketicinin temel beklentisinin pilin çok enerji depolaması ve bu enerjinin hemen tükenmemesi olduğunu; ayrıca pilin çabuk şarj olması ve pilin güvenli olmasının da önemli olduğunu belirtiyor.

    Bu gereklilikleri sağlayabilen pillerin katı elektrolit piller olduğunu ifade eden Vardar, ‘’Ancak katı pillerdeki mevcut soruların başında çabuk şarj olmama sorunu geliyor. Örnek vermek gerekirse; sıvı elektrolit kullanan bir pil 1 saatte şarj olurken katı elektrolit kullanılan pil 10 saati bulabiliyor. Özellikle elektrikli arabalarda tüketiciler bu kadar uzun şarj süresini tercih etmiyor. Zira pil, elektrikli araç için maliyetin en büyük kısmı. Araba üreticileri bu nedenle kendi pillerini kendileri üretmek istiyorlar. Dünyada bugün en büyük pil üreticileri Japonya ve Çin. Örneğin, Çin 2020’de elektrikli araba satışlarının toplam araba satışlarının minimum %12 olmasını şart koştu. Pil üreticisi olmayan ülkelerin büyük kısmı ise elektrikli araçlara geçiş sürecini hibrid araçlarla (hem elektrikli hem de benzinli çalışan araçlarla) gündemlerine alıyor’’ diyerek sözlerini tamamlıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Böyle güzel insanları seviyorum.

    Başarılı olacağını temenni ediyorum.

  3. #3
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Çok şükür, sonsuz enerji ürettiğini ilan eden oto sanayi keko'su haberi değil de ciddi bir türk bilimsel çalışması haberi okuduk. Bu arada bilim insanımızın künyesine bak ... maşşallah

    "Gülin Vardar, Boğaziçi Üniversitesi’nden Makine Mühendisliği ve Fizik Bölümü’nden çift Anadal derecesiyle 2010 yılında mezun oldu. Amerika’da Michigan Üniversitesi’nde doktora çalışmalarına başladı, ayrıca bir süre doktora çalışmaları için Japonya’da bulundu. Vardar, daha sonra Amerika’ya giderek MIT’de iki yıl süreyle doktora sonrası araştırmacı olarak çalıştı. 2018 yılı Şubat ayından bu yana ise Boğaziçi Üniversitesi’nde Makine Mühendisliği Bölümü’nde Dr. öğretim üyesi olarak görev yapıyor. Sıvıelektrolitli pillerde yanma, patlama gibi risklerin olduğunu belirten Vardar, elektrikli araçlarda sıvı yerine daha güvenli olan katı elektrolitli piller kullanılması ve katı pillerin batarya ömrünün uzatılması yönünde çalışmalar yürütüyor."

    İmamlara değil böyle insanlara ihtiyacımız var.

  4. #4
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    teessüf ederim kurubuz,
    o bahsettiğin kişiler olmasaydı tufan zamanı hz. nuhun oğluna ödemeli çağrı attığını,
    oğlanın bunu kabul etmediğini,
    zira o sırada drone ile bir bağyanın yatak odasının camından dikiz yaptığını öğrenebilir miydin ?

    soruyorum sana,
    cevap ver.

    sus,
    cevap verme, saygısız.
    kurubuz, potasyum ve Thesinner83 bunu beğendiler.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    sataşmayın yav, konu yolundan sapıyor.

    2 dakika gururlanalım sonra nasılsa konuyu şey edecekler

  6. #6
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sataşmayın yav, konu yolundan sapıyor.

    2 dakika gururlanalım sonra nasılsa konuyu şey edecekler
    Ben bişiy yapmadım. Dude başlattı

  7. #7
    papanax - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM390 , Ducati Monster 797, Xmax 400
    güzel hareketler bunlar
    inş süper gelişmeler olur ...kibrit kutusu kadar pil 1000 km menzil

    Hoş dünyanın kaynaklarının da sınırı var
    lityum 10 yıla kada biticek muhtemelen

  8. #8
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    2016'da Michigan'dan doktorasini almis, 2018'e kadar da MIT'de postdoc yapmis. 12 tane makalesi var, H-index'i 10'un altinda, ama konumuyla uyumlu sayilir. Bu ara arastirmaya yuklenmesi lazim, ki anlasilan o da onu yapiyor. Daha Turkiye'ye doneli bir sene bile olmamis. Umarim kacirmazlar veya koreltmezler... Yoksa doner gelir geri.

  9. #9
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016'da Michigan'dan doktorasini almis, 2018'e kadar da MIT'de postdoc yapmis. 12 tane makalesi var, H-index'i 10'un altinda, ama konumuyla uyumlu sayilir. Bu ara arastirmaya yuklenmesi lazim, ki anlasilan o da onu yapiyor. Daha Turkiye'ye doneli bir sene bile olmamis. Umarim kacirmazlar veya koreltmezler... Yoksa doner gelir geri.
    Araştırmalarına fon bulamazsa ABD'ye döner. Aslında dünyanın neresine gitmek istese gider. Bize gelmiş olması büyük bir şans.

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Valla yakın zamanda başına bir bela sararlar, nasıl kaçacağını bilemez memleketten. Üniversitelerimiz bu sene sapır sapır döküldü, çünkü araştırma yapan , makale yazan hocalar birer birer kaçtılar ülkeden.

  11. #11
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla yakın zamanda başına bir bela sararlar, nasıl kaçacağını bilemez memleketten. Üniversitelerimiz bu sene sapır sapır döküldü, çünkü araştırma yapan , makale yazan hocalar birer birer kaçtılar ülkeden.
    Öyle demeyin, Diyanet İşleri gayet iyi durumda
    SuleymanE bunu beğendi.
    ...

  12. #12

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    "Kızım bu sene ordan mezun oluyor da, yakınen biliyorum durumu, en kaliteli hocalar gürül gürül gidiyorlar, çok yazık oluyor çookk"

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araştırmalarına fon bulamazsa ABD'ye döner. Aslında dünyanın neresine gitmek istese gider. Bize gelmiş olması büyük bir şans.
    Fon bulma çok büyük sıkıntı degil de bölüm ve üniversite içi adam kayırma, haksızlık, mobing vs. problem oluyor daha çok anladığım kadarıyla. Meyve veren ağaç taşlanıyor, hele hele yeniyse ve "birilerinin yakını" değilse... İyi iş çıkardığı halde hakkının iade edilmemesi, sudan sebeplerle başkalarının hakketmediği ödüllere kavuşması, hatta bir noktadan sonra engellenme, çok koyuyor insana... Kendini iş yerinde "istenmeyen" ve "değersiz" hissetmesine, mutsuzluğa yol açıyor. İşinden soğuyor insan. O noktada ya uyum sağlıyor, ya da çekip gidiyor. Genelde bilim insanları ikincisini yaparlar, işlerini severler çünkü...

    Zamanında birlikte doktora yaptığımız, sonradan Türkiye'ye dönmüş çok tanıdığım son beş sene içerisinde geri döndü. Aptal insanlar değil sonuçta, durumun nereye gittiğini çok iyi görüyorlar.

    Malesef...

  14. #14
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Benim anlamadığım, Boğaziçi Üniversitesi bir T.C. üniversitesi. MİT, devletin resmi kurumu. İşbirliğinde üçüncü bir kuruluş yok. O zaman "Science and Technology Initatives" ne oluyor? Biz millet olarak niye kendi dilimizden bu kadar tiksiniyoruz, anlamıyorum.

  15. #15
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim anlamadığım, Boğaziçi Üniversitesi bir T.C. üniversitesi. MİT, devletin resmi kurumu. İşbirliğinde üçüncü bir kuruluş yok. O zaman "Science and Technology Initatives" ne oluyor? Biz millet olarak niye kendi dilimizden bu kadar tiksiniyoruz, anlamıyorum.
    MIT = Massachusets Institute of Technology nin kısaltması. Dünya'nın bir numaralı teknoloji üniversitesi. Bizim hakan fidan ın miti değil.

  16. #16
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Öyle mi? Ben de bizim MIT sandım. Puhahahaha. Demek EmAyTi olan MIT'miş.
    Yılın gafına adaylığımı koyuyorum.
    İkinci paragrafı atlamışım :D

  17. #17
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fon bulma çok büyük sıkıntı degil de bölüm ve üniversite içi adam kayırma, haksızlık, mobing vs. problem oluyor daha çok anladığım kadarıyla. Meyve veren ağaç taşlanıyor, hele hele yeniyse ve "birilerinin yakını" değilse... İyi iş çıkardığı halde hakkının iade edilmemesi, sudan sebeplerle başkalarının hakketmediği ödüllere kavuşması, hatta bir noktadan sonra engellenme, çok koyuyor insana... Kendini iş yerinde "istenmeyen" ve "değersiz" hissetmesine, mutsuzluğa yol açıyor. İşinden soğuyor insan. O noktada ya uyum sağlıyor, ya da çekip gidiyor. Genelde bilim insanları ikincisini yaparlar, işlerini severler çünkü...

    Zamanında birlikte doktora yaptığımız, sonradan Türkiye'ye dönmüş çok tanıdığım son beş sene içerisinde geri döndü. Aptal insanlar değil sonuçta, durumun nereye gittiğini çok iyi görüyorlar.

    Malesef...
    Büyük bir uluslararası projede ( adını yazmayayım ) Türkiye'yi temsil eden fizik prof'u arkadaşım aynı bu dediklerinden rahatsız. Tüm derslerini elinden almışlar, sürekli sikayet ediyorlar akşama kadar savunma yazıyorum diyor. Atamıyorlar çünkü bu işi ( deneysel parçacık fiziği gibi birşey) Türkiye'de yapacak başka adam yok. Durumunu yabancı meslektaşlarına anlatmış " hemen gel " demişler. Gitmek istemiyor ama her an kararı değişebilir.

  18. #18
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim anlamadığım, Boğaziçi Üniversitesi bir T.C. üniversitesi. MİT, devletin resmi kurumu. İşbirliğinde üçüncü bir kuruluş yok. O zaman "Science and Technology Initatives" ne oluyor? Biz millet olarak niye kendi dilimizden bu kadar tiksiniyoruz, anlamıyorum.
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MIT = Massachusets Institute of Technology nin kısaltması. Dünya'nın bir numaralı teknoloji üniversitesi. Bizim hakan fidan ın miti değil.
    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öyle mi? Ben de bizim MIT sandım. Puhahahaha. Demek EmAyTi olan MIT'miş.
    Yılın gafına adaylığımı koyuyorum.
    İkinci paragrafı atlamışım :D
    Bağırarak güldüm :D Allah iyiliğinizi versin :D


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)