Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Analiz: İlk 10 Ayda Motosiklet Sektörünün Durumu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
     
    2018 Ekim ayında 2017 yılının Ekim ayına göre satışlar %29 azaldı


    2018 Ekim ayı Tuik verilerine göre motosiklet tescil adetleri, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 29 azaldı.

    Bu yılın Ekim ayında trafiğe tescili yapılan motosiklet adetlerine göre, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 29 azalarak 9.933 adet oldu.

    Geçen yılın Ekim ayında 13.959 adet araç tescili yapılmıştı.

    Ekim ayında tescili yapılan dört araçtan biri motosiklet oldu


    Ekim ayında trafiğe kaydı yapılan 38 bin 119 taşıtın %26'sı motosiklet oldu.

    Ayrıca ülkemizde trafiğe kayıtlı taşıt sayısının %14'ü motosiklet olarak kayda geçti.


    Motosiklet satışları düşüyor!


    Ekim ayında trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı bir önceki aya göre %15,7 azaldı.

    Bu azalış motosiklette %25,4 olarak gerçekleşti.

    Trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına göre %65,6 azaldı.

    Ekim ayında geçen yılın aynı ayına göre trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısında %65,6 azalış gerçekleşti.

    Bu azalış motosiklette %28,8 olarak gerçekleşti.


    2.el motosiklet satışlarındaki artış devam ediyor


    Artan motosiklet fiyatlarıyla birlikte son üç yılda ortaya çıkan ikinci el motosiklet satışları ilk on ayda 340.000 seviyesinde oldu.

    340,013 adet motosikletin devri gerçekleşti.


    2.el satışlarda lider İstanbul!


    Yılın ilk 10 ayında İstanbul'da 62589 adet motosikletin devri gerçekleşti.

    İstanbul'u Antalya,İzmir ve Muğla takip etti.



    50 cc Motosiklet Satışları Rekora Gidiyor!


    Yılın ilk on ayında 50 cc motosikletlerin satışlarında %257 artış meydana geldi.

    Ocak-Ekim ayına göre 101-125cc aralığı 30.162 adet araçla yüzde 20,7 oran ile en yüksek payı aldı.

    İkinci sırayı 25.458 adet ve yüzde 17,5 ile 0-50 cc aralığı, üçüncü sırayı ise 25.127 adetle yüzde 17,3 ile 126-250 cc aralığı aldı.



    250 cc üstü motosiklet satışları düşüşte!


    2018 yılında 251 cc üstü motosiklet satışları 2017 yılına göre %2.7 geriledi.

    2017 yılında 6508 adet satış yapılan bu segmentte 2018 yılında 6331 adet satış gerçekleşti.

    501 cc üstü satışlarda ise 2018 yılında %23 düşüş meydana geldi.

    2017 yılında 5.205 adet satış yapılan bu segmentte 2018 yılında 4.030 adet satış gerçekleşti.

    651 cc üstü motosikletlerde ise %20'lik gerileme meydana geldi.


    En çok motosiklet satışı yapılan il İstanbul oldu!


    2018 yılının ilk 10 ayında İstanbul'da toplam 21.062 adet motosiklet satışı gerçekleşti.

    İstanbul'u İzmir ve Antalya takip etti.



    En çok motosiklet İstanbul'da!




    İkinci elde en çok tercih edilen marka Honda oldu


    2018 yılının ilk on ayında 2.elde en çok devri yapılan marka Honda oldu.

    75.883 adetle Honda zirvede yer alırken,Honda'yı Yamaha,Mondial takip etti.



    Kaynak:Moted


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    siptar23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2014
    Şehir
    İnegöl
    2019 yılı itibariyle yeni gelecek olan zamlarla birlikte daha da düşüş yaşayacaktır.
    Nitekim 2.el piyasasında 4-5 yıl önce alıp 20-30 bin km gezip sonra aldığının üstüne kar marjı da ekleyenler yüzünden motosiklet alamıyoruz, çünkü değerini hak etmiyor.

  3. #3
    wetehan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Z900
    Kabaca bir hesapla 340.000 kişi motor satmış, yerine 70.000 kişi 0km almış. Piyasa ikinci eller arasında dönüyor, seneye çok daha vahim oranlar bizi bekliyor.

  4. #4
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Her şeyi geçtim, UTV satışları %95,65 düşmüş ya la? Satılmayan 22 UTV gözü yaşlı halde alıcılarını bekliyor. Bu soğuklarda kapınızın önüne bir kap benzin, bir kap da motor yağı koymayı ihmal etmeyin.

    Şaka bir yana, bir önceki analiziniz "Motor satışları arttı, rekor kırılıyor" filan demiyor muydu? Konuyu aradım da bulamadım, uçtu mu nedir?

  5. #5

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Tek beygire geçmeyi düşünüyorum

    Hafta sonları neyim binerim. 1500'e veriyorlar. Aylık bakımı 100-150 lira ...

    Hobi amaçlı motosiklet binme zevki olanlara alternatif olarak tavsiye ederim...

    Hafta içi de gelene gidene bindirseler, bir turu 10 liradan, masrafını çıkartır ...

    Var bir tanıdığın tanıdığının öyle bir yeri... al, koy, duradursun diyorlar ... du bakalım ...
    TIGERSHARK bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    şu anda her şey donmuş durumda seçime kadar piyasalar böyle seçimden sonra çok beter senaryolar var Allah korusun .. inşallah olmaz.. duyumlar olumlu değil.. şimdi burda yazsak felaket habercisi oluruz o yüzden yazmıycam.. zaten aramızda ticaret yapan üretim yapan esnaf insanlar varsa aynı şeyler onlarında kulağına gidiyordur..

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her şeyi geçtim, UTV satışları %95,65 düşmüş ya la? Satılmayan 22 UTV gözü yaşlı halde alıcılarını bekliyor. Bu soğuklarda kapınızın önüne bir kap benzin, bir kap da motor yağı koymayı ihmal etmeyin.

    Şaka bir yana, bir önceki analiziniz "Motor satışları arttı, rekor kırılıyor" filan demiyor muydu? Konuyu aradım da bulamadım, uçtu mu nedir?
    Benim analiz başlığı altında açtığım konular bunlar;

    Analiz-Türkiye’de Motosiklet Pazarının Mevcut Durumu

    [Analiz] 2017 Yılının İlk Altı Ayında Motosiklet Piyasasına Genel Bakış

    Bahsettiğiniz konu acabu şu mu?

    Zamlara Rağmen Geçtiğimiz Yıl Motosiklet Satışları Artış Gösterdi
    [CENTER][B] Sosyal Medya Hesaplarımız[/B]

    [URL="www.facebook.com/motosiklet.net"][B][COLOR="#0000FF"]MT Facebook [/COLOR][/B][/URL]

    [URL="https://www.instagram.com/motosikletnet/"][COLOR="#FF0000"][B]MT Instagram [/B][/COLOR][/URL][/CENTER]

  8. #8

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Bizim halkımız böyle öküz olunca cahilde artık nirvana yapınca ben diyorum ki bu millet iyi hayır dua sı almış da batmıyor.

    Adam çıkmış hala şunu diyor bilmem kaç yıl önce aldığı malı aldığının üsütün de fiyat satmaya çalışma sından oluyor . Tabi bizim paramız degerli Almanya bizi kıskanıyor .
    Eminim Merkel kıskanıyor dur benim niye böyle seçmenim yok ben ne kadar rezil yönetir isem yöneteyim benden bilmeyen bir halk ım yok diye ...

    Allah dostları bu milette dua etmişde bizim halimiz bu seviye yoksa biz bu seviyeleri bile hat etmiyoruz .
    4 sene önce dolar 2 TL idi şimdi 5.5 TL , 4 sene önce 10 bin dolar veridyse bir motora 20 bin TL . Her sene %10 drger kaybı 6bin dolar olsa 33bin TL ye satması gerek .

    Sorun ikinci el satanlar da değil . Esas sorun çalan çırpan soyan bizi yönetenler de de değil , gerçek sorun halkın kalitesiz cahil, muhakeme kurmasını bilmeyen ,olması efendim aldığı fiyatdan pahalıya satıyormuş ..

  9. #9
    just4techno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Piaggio Skipper, Sym Fiddle 3
    Düşer tabi 20 bin liraya sıfır 125cc motosiklet satarsanız gider 2. el alırım hiç kusura bakmayın

  10. #10
    skullz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2015
    Şehir
    Tatooine
    EYVAH! 50cc de satışlar rekora gidiyorsa muaf oldukları MTV'de dahil edilirler direk :D

  11. #11
    nickname05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    2 teker (ne bulursam)
    Rekoru 2019'da göreceğiz hep birlikte

  12. #12

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Hani bu forumda "zamlara rağmen satışlar artıyor" başlıkları yok muydu? Bu ne şimdi? Artıyor mu azalıyor mu? Yoksa 50 cc öyle bir arttı ki toplam sektörü mü sırtladı?

    Bir de bu istatistikten bence "motosiklet kafası-kültürü" sonucu da çıkıyor. Örneğin İstanbul'u İzmir takip ediyor. Ankara değil. Ankara trafiği ve sürücüleri motosiklet kullanımına uygun değil. Ben arabayla gidince de çok zorlanıyorum. Kocaeli ve Sakarya'da da benzer durum var.Arabayla bile zorlanılan trafikleri var. Motosikleti parçalarlar.

  13. #13
    demirkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    SYM JOYMAX 250i

    50 cc ler rekor kırdıysa yakındır hükümet vergi dilimine sokar...

  14. #14

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bence yapmazlar zaten normalde 100cc ye kadar mtv yok 50 ye mtv alırlarsa 100de almak zorunda kalırlar.. kaldıki dünyanın benim bildiğim gelişmiş ülkelerinin çoğunda 25-50cc gibi emisyon dostu hacimlerden vergi alınmıyor..

    hadi burası türkiye deyip aldılar diyelim ne alıcaklar 3 bin liralık 4 bin liralık motorlardan 20-30 tl bir şey alırlar .. 300-500 tl alıcak halleri yokya..

  15. #15
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Konuyu admin açmıştı diye hatırlıyorum lakin emin de değilim. Son bahsettiğiniz konu başlığı tanıdk gelse de o olmadığını düşünüyorum.

    Piyasa hakkında yorum yapacak olursak ortalık karışık. Dövizin uzun vadede yükseleceği kesin, elde azıcık parası olan benim gibi şaşkın. Atilla Yeşilada'nın da dediği gibi, sanırım parayı bir süre daha likit olarak bulunduracağım, önümüz hakikaten görünmüyor.

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    motor sürmek para ile alakalı bir şey değildir iki lastikde gitmek onun keyfini çıkarmakdır bunun içinde çok büyük paralara ihtiyaç yoktur gerkirse gider vatandaş 95-96 model motor alır gene o keyfe zevke bir şekilde ulaşır..

    bizdeki dert başka motorla hava atıyım yoldaki kızları kesiyim onlara hava atıyım ,tek tekere veriyim, milletin dikkatini çekiyim sağa sola havalı göriniyim derdi.. hepsi için olmasada çoğunluk böyle.. cafe önü motorcusu..

    küçük hacime bakın kaç tane 200-250 lik ss tipi motor satılıyor kaç tane cruiser,enduro tipi cross,touring tipi motor satılıyor.. satılmaz tabii çünkü onlar havalı değil onları gerçekden motor sürmek isteyen insanlar alır.. geziler yapar uzunyollar yapar dağa ,taşa, ormana dalar,kamp yapar motor sürmenin dolu dolu keyfine varır..

  17. #17
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor sürmek para ile alakalı bir şey değildir iki lastikde gitmek onun keyfini çıkarmakdır bunun içinde çok büyük paralara ihtiyaç yoktur gerkirse gider vatandaş 95-96 model motor alır gene o keyfe zevke bir şekilde ulaşır..

    bizdeki dert başka motorla hava atıyım yoldaki kızları kesiyim onlara hava atıyım ,tek tekere veriyim, milletin dikkatini çekiyim sağa sola havalı göriniyim derdi.. hepsi için olmasada çoğunluk böyle.. cafe önü motorcusu..

    küçük hacime bakın kaç tane 200-250 lik ss tipi motor satılıyor kaç tane cruiser,enduro tipi cross,touring tipi motor satılıyor.. satılmaz tabii çünkü onlar havalı değil onları gerçekden motor sürmek isteyen insanlar alır.. geziler yapar uzunyollar yapar dağa ,taşa, ormana dalar,kamp yapar motor sürmenin dolu dolu keyfine varır..
    Ben biraz farklı fikirdeyim bu konuda; motosiklet sürmek, her şeyde olduğu gibi, hatta herhangi bir şeyden biraz daha fazla para ile alakalıdır.

    İşin keyif tarafı elbette motosiklet almanın temel nedenidir ancak hepimizin bildiği üzere motosiklet pahalı bir hobidir. Ülkemde ise daha da pahalı bir hobidir. Zaten ülkede pahalı olmayan ne var? Neyse. Fırlayan sıfır fiyatlarıyla beraber elindeki maldan kar etmeye çalışan mağaza/satıcı ikilisinin de etkisiyle ikinci el fiyatları da arttı.

    Söylediğiniz kısmı ben de düşündüm, "Ne var lan, beş vereceğime altı vereyim, motor görünce içim cız etmesin." dedim. Lakin bakıyorum ki fiyatlar hala yükseliyor. Bazıları var, 2014'te ülkeye gelmeyi bırakmış motorun, yani yıllardır deposunda bulunan aletin gün be gün fiyatını artırıyor. Bu tayfanın bir yola gelmesi lazım. Ülkenin bu zamları kaldıramayacağına herkesin ikna olması lazım. Bir de, zaten zar zor geçiniyoruz; elde avuçtakinin tamamını tekrar motora yatırmayalım dedim. Gelecek karanlık gibi. Benim gibi düşünenler elbet vardır. Bir de hakikaten parası olmayan kesim çoğunlukta, ki zaman geçtikçe daha da artacaklarını tahmin ediyorum. Biz de zar zor geçiniyoruz sonuçta.

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Şu an bir fransız motosiklet sitesinin yayınladığı 2018 satış raporuna bakıyorum.
    Merak eden bakabilir
    Onlarda da düşüş var fakat bizdekinin tam tersine 50cc satışları düşmüş.
    Üstelik az buz da değil %32 civarı.
    Üst segmentte ise satışlar artmış. %8 civarı
    Düşük cc satışlarındaki düşüşün nedeni olarak elektrikli bisikletlere yönelim ve markaların euro4 nedeniyle yeni modellere eğilim göstermemesi ya da üretimi durdurması gösteriliyor.
    Üst segmentte yeni modellerin piyasaya girmesi heyecan yaratmış ve satışlar yükselmiş.
    Özellikle yenilenen Honda Goldwing fiyatı eskisine nazaran bir hayli artmasına rağmen satış rekoru kırmış.

    Madem girdk topa hangi marka ne yapmış kısaca yazayım.
    Burada Fransa'nın tofaşı diyebileceğimiz Yamaha her yıl olduğu gibi bu yıl da liderliğini korumuş. Satışlarını %8 arttıran Yamaha'yı taşıyan modellerden birinin MT07 olduğunu düşünüyorum çünkü gördüğüm motosikletli kızların hemen hepsinde Mt07 var. Model çok ilgi çekti ve özellikle genç kızların motosiklete ilgisini arttırdı.

    İkinci sıraya %11,5 artışla Honda yerleşmiş. Daha önce bu kadar satamıyordu ama son yıllarda Honda'ya ısınmaya başladı fransızlar.

    BMW 3. sırayı almış ama satışları düşüşte. Bir önceki yıla göre %2,34 bir düşüş söz konusu.

    4.Sırada Piaggio var.

    Kawasaki 5. Harley-Davidson 6. sırada ve bunlar da satışlarını arttıranlar arasında.

    Ktm satışlarını %7 arttırarak 7. sıraya yerleşmiş.

    Triumph 8. sırada ve satışlarını korumuş. 9. sırada az bir artış yakalayan Suzuki var.

    Merak edilebilecek markalardan Ducati satışları neredeyse %7 düşmüş ve 12. sırada.

    Patlamayı ise Husqvarna ve Royal Enfield yapmış. Husqvarna satışlarını %56, Royal Enfield ise %84,5 arttırmış.
    Yine Indian satışlarını %47 arttıran bir marka olmayı başarmış.

    Umarım bir gün bu rakamları ülkemiz için yazıyor olurum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben biraz farklı fikirdeyim bu konuda; motosiklet sürmek, her şeyde olduğu gibi, hatta herhangi bir şeyden biraz daha fazla para ile alakalıdır.

    İşin keyif tarafı elbette motosiklet almanın temel nedenidir ancak hepimizin bildiği üzere motosiklet pahalı bir hobidir. Ülkemde ise daha da pahalı bir hobidir. Zaten ülkede pahalı olmayan ne var? Neyse. Fırlayan sıfır fiyatlarıyla beraber elindeki maldan kar etmeye çalışan mağaza/satıcı ikilisinin de etkisiyle ikinci el fiyatları da arttı.

    Söylediğiniz kısmı ben de düşündüm, "Ne var lan, beş vereceğime altı vereyim, motor görünce içim cız etmesin." dedim. Lakin bakıyorum ki fiyatlar hala yükseliyor. Bazıları var, 2014'te ülkeye gelmeyi bırakmış motorun, yani yıllardır deposunda bulunan aletin gün be gün fiyatını artırıyor. Bu tayfanın bir yola gelmesi lazım. Ülkenin bu zamları kaldıramayacağına herkesin ikna olması lazım. Bir de, zaten zar zor geçiniyoruz; elde avuçtakinin tamamını tekrar motora yatırmayalım dedim. Gelecek karanlık gibi. Benim gibi düşünenler elbet vardır. Bir de hakikaten parası olmayan kesim çoğunlukta, ki zaman geçtikçe daha da artacaklarını tahmin ediyorum. Biz de zar zor geçiniyoruz sonuçta.
    motor bence keyifdir 100cc lik cub ile bulgaristan yunanistanda gezersin keyifli bir gezide yaparsın ..

    http://www.motosiklet.net/forum/etki...unanistan.html

    600cc lik motorla motoru cafe ni ö nüne çekip elinde nargile tüm gün geçen kızlarıda kesersin.. bu bir tercih bana göre hangisi motorcu dersen ben hacime bakmam işlevselliğe bakarım ..

    Arkadaşımda harley davidson vrod var adam 10 yıllık 15 yıldır motor sürer ama süremez .. toplasan motoru güneş çıkdımı yılda 5 kez çıkartır.. kendide kendine diyor zaten tatlı su motorcusuyum ben diye hala 10-15 yıllık sürücü adam viraja motorla girdimi frena basıyor arkadan kornaya basıyorum basma diye .. yani motor keyif işidir hacimişi değil.. o keyfinde bana gör eparayla ilgisi yok dediğim gibi 3-4 bin liralık motorla dünyalarıda gezersin 100 bin liralık motorla yılda 3-5 kez güneşi gördünmüde çıkarsın bir tur atıp geri dönersin..

  20. #20
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor bence keyifdir 100cc lik cub ile bulgaristan yunanistanda gezersin keyifli bir gezide yaparsın ..

    http://www.motosiklet.net/forum/etki...unanistan.html

    600cc lik motorla motoru cafe ni ö nüne çekip elinde nargile tüm gün geçen kızlarıda kesersin.. bu bir tercih bana göre hangisi motorcu dersen ben hacime bakmam işlevselliğe bakarım ..

    Arkadaşımda harley davidson vrod var adam 10 yıllık 15 yıldır motor sürer ama süremez .. toplasan motoru güneş çıkdımı yılda 5 kez çıkartır.. kendide kendine diyor zaten tatlı su motorcusuyum ben diye hala 10-15 yıllık sürücü adam viraja motorla girdimi frena basıyor arkadan kornaya basıyorum basma diye .. yani motor keyif işidir hacimişi değil.. o keyfinde bana gör eparayla ilgisi yok dediğim gibi 3-4 bin liralık motorla dünyalarıda gezersin 100 bin liralık motorla yılda 3-5 kez güneşi gördünmüde çıkarsın bir tur atıp geri dönersin..
    Tartışma olsun diye yazmıyorum elbette; lakin motorun pahalı bir hobi olduğu konusunda hemfikir olacağımızı düşünüyorum. Motor almadan önce bin küsur lira verilip ekipman alınır. Motorun yağı, suyu eksik edilmez ki, arızayı ters bir yerde çıkarttığında sürücüsünü riske atma ihtimali var. Lastikler eskimeye başlamadan değiştirilir ki (ideal olarak elbette), tutunma düştüğünde sürücü de onunla beraber düşmesin. Vesaire vesaire, ama dediğim gibi, ülkemde her şey pahalı. Kıytırık otomobil fiyatına en azından yolda bırakmayacak motosiklet artı ekipman alınabiliyor. Her gün oynadığımız en büyük kumarsa trafiğe çıkmak, en pahalı bedel de bu olsa gerek.

    Onun dışında, İsmet bey abimin konusunu da okudum, kendisine burdan saygılarımı yollarım. Herkesin harcı olmayan bir iş başarmış. Lakin bunun altını çiziyorum, herkesin harcı olmayan bir iş. Sabır mı deriz, şans mı, yoksa hepsi mi, adam başarmış sonuç olarak. Ben onun yerine 150cc, 14 beygir motorumun, tek şeritli yolda, rüzgarlı yokuşu çıkamazken arkamda araçların biriktiğini hatırlarım. Aynı aletle boylarımız uyuşmadığı için 40-50 dakikalık sürüşlerde hep bir yerlerimin tutulduğunu, mola vermek zorunda olduğumu hatırlarım. Demek istediğim şu, tamah etmeyi bilene her şey güzel. Lakin bir de ülke gerçekleri var, yolda uymanız gereken yazısız kurallar var. Ben de isterim 100cc motoruma atlayıp ülkeyi gezebilmeyi, ne yakıt derdim olsun, ne çalındı edildi derdim. Artık dünya nüfusu bir milyar değil, Amerikan filmlerindeki o "atla üstü açık arabana, sür güneşin battığı yere" mantığı da kalmadı. Yollarda çok fazla insan var. E nerde çokluk, orda zoka.

    Bilmiyorum, bunları hiç düşük hacim üstü tadamamış bir fakir olarak mı söylüyorum, yoksa insan kaçınılmaz olarak her zaman daha iyisini mi istiyor :D Belki de 600cc kullanıcıları motorlarının sınırına varamadan "bu motor bana yetmiyor" diyordur. Bir fotoğrafçı abi vardı, bulamadım şimdi, garaj dolusu profesyonel ekipmanı olmasına rağmen, bir proje için cep telefonuyla fotoğraf çekmeye başlamış ve bir daha hiç tamamen ayrılmamışlar. Bir sergisi de vardı. Demek istediğim, belki de küçük cep telefonu kamerasından ileri gidemediğim için bana DSLR'lar, aynasızlar daha çekici görünüyordur. Uzun zaman kullanmış olsam cep telefonu kamerasına da daha fazla değer veriyor olabilirdim belki. Neyse, ben samimi olarak herkesin gönlündeki motosikleti sürebilmesini istiyorum, bütün maaşını ya da canını ortaya koymadan. Haklı mıyım bilmiyorum, on sene sonra bakmak üzere şöyle yerleştireyim bakalım mesajı, on sene sonra ne düşünüyor olacağım.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)