Bosch Motosiklet Güvenliğinde Çığır Açacak Bir Teknoloji Geliştiriyor
-
Uzay gemilerinin yönlerini ayarlamak için kullandıkları basınçlı gazdan ilham alan Bosch, motosikletlerin virajlarda kaymaması için benzer bir teknoloji geliştiriyor.
Motosiklet güvenlik teknolojisi, özellikle son 10 yılda hatırı sayılır oranda gelişti. Artık giriş seviye motosikletler dahi anti-kilit fren seçeneğine sahipler. Ayrıca gittikçe daha fazla motosiklet çoklu çekiş özelliği sunuyor.
Eğer ABS ve TC size yeterince güven vermiyorsa, dilerseniz dahili hava yastıkları ve motosiklet için güvenlik donanımları satın alabilirsiniz. Fakat Alman teknoloji firması Bosch, anti-kayma teknolojisi ile güvenliği daha da yukarıya çekmek istiyor.
Motosiklet kullanıcıları iyi bilirler; ıslak ya da kumlu virajlar lastiklerinizin kolaylıkla kaymasına ve devrilmenize neden olur. Bosch, motosikletin yol tutuşunu kaybettiği durumlarda lastiklerin kaymaması için basınçlı gaz kullanmayı öneriyor.
Devrilme riski daha az olan motosikletler, insanların motosikletlere karşı güvenlik algısını önemli şekilde değiştirebilir. Fakat teknoloji henüz geliştirme aşamasında. Bosch eğer başarılı olursa, motosiklet güvenliğinde yeni bir döneme girebiliriz.
Reklamlar
-
İlginç
-
Asıl merak ettiğim , bu gaz bir kuvvet uygulayarak amortisörlere de baskı yapıyor gibi geldi bana. Amortisörlere esneme sırasında ayrı bir tehlike yaratmaz mi viraj içerisinde. Bunu nasıl çözümleyecekler acaba
-
Air´ci
Koni´ci
Pısık´çı
Cege ve drift kullanan gardaşlar bu sistemi senelerdir motorlarinda kullaniyor..
Sadece gaz olayı eklenecek o kadar..dadindan yenmez..
-
Önce her virajda dengelemek için lastiği aşağı doğru iteceğini düşündüm (fotoğraftan) ama videodan anladığım kadarıyla hava yastığına benzer bir mantıkla ancak ön teker tutuşu kaçırıp kafadan kaymaya başladığı takdirde toparlamak için devreye giriyormuş gibi görünüyor. Bu yüzden mantıklı geldi. Yani bu özelliğin olduğu motosikletleri kullanacak olursak bunun çalıştığını hemen hemen hiçbir zaman görmeyeceğiz. Ancak low side'a düşüp kaza yapacağımız zaman çalışacak.
-
her mesajınızda cg drift başka kelime mi kalmadı acaba apaçiliği yapan her motorda yapıyor
-
geçenlerde 2 motosiklet virajdayiz yandakinde gaz mı air mi bişi varmiş bi pisladı benim kask çıktı ben bi tarafa motor bi tarafa...
-
bunların standart motorlara donanım olarak uyarlanabilirliği gene nerden baksan 10 sene ister..
-
Biz bunları ancak yurt dışında görürüz. Ülkemize gelmeyen bir çok model olduğu gibi böyle şeylerde gelmez, gelse bile pahalı bir araba fiyatında olur.
-
200 küsür kilo ağırlığı bir saniye boyunca itmek için kaç litrelik bir tüp gerekir acaba?
Kabaca bir hesap yaparsak;
Toplam ağırlık 300kg, verilmek istenen hız farkı 10km/s olsa toplam güç 3000 kg.km/s olmalı.
Bunu sağlamak için 10kg ağırlığındaki gaz kullansak yaklaşık 600km/s hızda gaz çıkışı yapacak bir nozzle olmalı.
Gaz ağırlığı, tüp ağırlığı, kablolar, sensörler, hortumlar derken bu mekanizmanın ek ağırlığı en az 20 kg olur.
Özetle; Bu donanımın anlık olarak yeterli itkiyi sağlaması için motosiklete yaklaşık 20kg ağırlık eklemesi gerekecektir. Maliyetinin de 5-10.000 lira arası olacağını düşünürsek fizibil olacağını düşünmüyorum.
-
Hocam yalnız yol düz değilde hafif çukurlu falansa o basınç çukura yada yan tarafına gelse kaymayı daha da kolaylaştırmaz mı?
-
Ters kuvvet ile motoru viraj icine dgru itecek. Sensorleri ariza yaparsa ve virazj sonunda kapanmazsa denge kaybi yasanir ve motoru altimizda atadabilir. O dakikadan sonra tum teknoloji BOSCH olur
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
200 küsür kilo ağırlığı bir saniye boyunca itmek için kaç litrelik bir tüp gerekir acaba?
Kabaca bir hesap yaparsak;
Toplam ağırlık 300kg, verilmek istenen hız farkı 10km/s olsa toplam güç 3000 kg.km/s olmalı.
Bunu sağlamak için 10kg ağırlığındaki gaz kullansak yaklaşık 600km/s hızda gaz çıkışı yapacak bir nozzle olmalı.
Gaz ağırlığı, tüp ağırlığı, kablolar, sensörler, hortumlar derken bu mekanizmanın ek ağırlığı en az 20 kg olur.
Özetle; Bu donanımın anlık olarak yeterli itkiyi sağlaması için motosiklete yaklaşık 20kg ağırlık eklemesi gerekecektir. Maliyetinin de 5-10.000 lira arası olacağını düşünürsek fizibil olacağını düşünmüyorum.
Tum agirligi itmiyor ama. Destek olusturuyor sadece. Bir de 1 saniye bile surmuyor asil itme. Anlik neredeyse. Muhtemelen Airbag'lerdeki gibi patlayici bazli olacak. Acil durumda devreye girecek, ve sonrasinda degisim isteyecek. Kartus gibi bir sey olabilir belki.
Kavuklu adlı üyeden alıntı
Ters kuvvet ile motoru viraj icine dgru itecek. Sensorleri ariza yaparsa ve virazj sonunda kapanmazsa denge kaybi yasanir ve motoru altimizda atadabilir. O dakikadan sonra tum teknoloji BOSCH olur
1. Kafasina gore acilip kapanan bir sey degil. Airbag gibi belli sartlar olustugunda devreye girecek, cok kisa sure bir itme saglayip devreden cikacak. Motosikleti kontrollu olarak saga sola itecek surekli guc kaynagi zaten cok mumkun degil.
2. "Sensor ariza yaparsa" mantigiyla bugun hic bir yolcu ucagina binemezsiniz... Hatta araba bile kullanamazsiniz. Hatta motosiklet bile. Cogu orta-ust seviye motosiklet Ride-By-Wire kullaniyor. Yani gaz kolu kelebeklere bagli degil. Kelebekleri motorlar hareket ettiriyor. Gaz kolu mouse gibi birsey. Buyrun, ya "Sensor ariza yaparsa" ve motor sonuna kadar gazlarsa? Dizayn edenler bu tur olumcul sacmaliklar olmasinlar diye kafa yorup ona gore dizaynlar gelistiriyorlar. Hepimiz de kullaniyoruz.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
200 küsür kilo ağırlığı bir saniye boyunca itmek için kaç litrelik bir tüp gerekir acaba?
Kabaca bir hesap yaparsak;
Toplam ağırlık 300kg, verilmek istenen hız farkı 10km/s olsa toplam güç 3000 kg.km/s olmalı.
Bunu sağlamak için 10kg ağırlığındaki gaz kullansak yaklaşık 600km/s hızda gaz çıkışı yapacak bir nozzle olmalı.
Gaz ağırlığı, tüp ağırlığı, kablolar, sensörler, hortumlar derken bu mekanizmanın ek ağırlığı en az 20 kg olur.
Özetle; Bu donanımın anlık olarak yeterli itkiyi sağlaması için motosiklete yaklaşık 20kg ağırlık eklemesi gerekecektir. Maliyetinin de 5-10.000 lira arası olacağını düşünürsek fizibil olacağını düşünmüyorum.
Motosiketin dinamik(Yürür ağırlığı)bahsedilen değerde olmayacaktir.
Sistemin ana temeli (Esp)sistemine benzer tarzda bir güvenlik oluşturabilir.
Acil durumda,açı algilayan sensorler(konum)limitlerin üzerine çıkıldığı an motosikleti dengeli ve etkili bir şekilde limit öncesi konuma alacak ne fazla ne eksik,zira kuvvet yuksek olursa faydasi yaninda zarar kaçinilmazdir.
-
-
ben de birkaç yıl önce şu videoyu görmüştüm baya enteresan bir teknolojisi var motosikletin. alt tarafında motorla yön verilen ağırlıklar sayesinde darbeyi algıladığında darbenin aynı kuvvetinde ters yönde bir karşı kuvvet oluşturarak motosikletin devrilmesini engelliyor sanırım sistemi.. deneysel bir çalışma idi
-
Bizim ülkemizde ucunu bir şekilde arkaya verip ekstra hız için kullanırlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)