Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bosch Motosiklet Güvenliğinde Çığır Açacak Bir Teknoloji Geliştiriyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
     
    Uzay gemilerinin yönlerini ayarlamak için kullandıkları basınçlı gazdan ilham alan Bosch, motosikletlerin virajlarda kaymaması için benzer bir teknoloji geliştiriyor.

    Motosiklet güvenlik teknolojisi, özellikle son 10 yılda hatırı sayılır oranda gelişti. Artık giriş seviye motosikletler dahi anti-kilit fren seçeneğine sahipler. Ayrıca gittikçe daha fazla motosiklet çoklu çekiş özelliği sunuyor.

    Eğer ABS ve TC size yeterince güven vermiyorsa, dilerseniz dahili hava yastıkları ve motosiklet için güvenlik donanımları satın alabilirsiniz. Fakat Alman teknoloji firması Bosch, anti-kayma teknolojisi ile güvenliği daha da yukarıya çekmek istiyor.

    Motosiklet kullanıcıları iyi bilirler; ıslak ya da kumlu virajlar lastiklerinizin kolaylıkla kaymasına ve devrilmenize neden olur. Bosch, motosikletin yol tutuşunu kaybettiği durumlarda lastiklerin kaymaması için basınçlı gaz kullanmayı öneriyor.

    Devrilme riski daha az olan motosikletler, insanların motosikletlere karşı güvenlik algısını önemli şekilde değiştirebilir. Fakat teknoloji henüz geliştirme aşamasında. Bosch eğer başarılı olursa, motosiklet güvenliğinde yeni bir döneme girebiliriz.

    hasmet bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    İlginç

  3. #3
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Asıl merak ettiğim , bu gaz bir kuvvet uygulayarak amortisörlere de baskı yapıyor gibi geldi bana. Amortisörlere esneme sırasında ayrı bir tehlike yaratmaz mi viraj içerisinde. Bunu nasıl çözümleyecekler acaba

  4. #4
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Air´ci
    Koni´ci
    Pısık´çı

    Cege ve drift kullanan gardaşlar bu sistemi senelerdir motorlarinda kullaniyor..

    Sadece gaz olayı eklenecek o kadar..dadindan yenmez..

  5. #5
    inshroud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2016
    Önce her virajda dengelemek için lastiği aşağı doğru iteceğini düşündüm (fotoğraftan) ama videodan anladığım kadarıyla hava yastığına benzer bir mantıkla ancak ön teker tutuşu kaçırıp kafadan kaymaya başladığı takdirde toparlamak için devreye giriyormuş gibi görünüyor. Bu yüzden mantıklı geldi. Yani bu özelliğin olduğu motosikletleri kullanacak olursak bunun çalıştığını hemen hemen hiçbir zaman görmeyeceğiz. Ancak low side'a düşüp kaza yapacağımız zaman çalışacak.

  6. #6

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    her mesajınızda cg drift başka kelime mi kalmadı acaba apaçiliği yapan her motorda yapıyor

  7. #7
    infernus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2016
    Şehir
    İzmir
    geçenlerde 2 motosiklet virajdayiz yandakinde gaz mı air mi bişi varmiş bi pisladı benim kask çıktı ben bi tarafa motor bi tarafa...

  8. #8

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    bunların standart motorlara donanım olarak uyarlanabilirliği gene nerden baksan 10 sene ister..

  9. #9
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Biz bunları ancak yurt dışında görürüz. Ülkemize gelmeyen bir çok model olduğu gibi böyle şeylerde gelmez, gelse bile pahalı bir araba fiyatında olur.

  10. #10
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    200 küsür kilo ağırlığı bir saniye boyunca itmek için kaç litrelik bir tüp gerekir acaba?

    Kabaca bir hesap yaparsak;
    Toplam ağırlık 300kg, verilmek istenen hız farkı 10km/s olsa toplam güç 3000 kg.km/s olmalı.
    Bunu sağlamak için 10kg ağırlığındaki gaz kullansak yaklaşık 600km/s hızda gaz çıkışı yapacak bir nozzle olmalı.
    Gaz ağırlığı, tüp ağırlığı, kablolar, sensörler, hortumlar derken bu mekanizmanın ek ağırlığı en az 20 kg olur.

    Özetle; Bu donanımın anlık olarak yeterli itkiyi sağlaması için motosiklete yaklaşık 20kg ağırlık eklemesi gerekecektir. Maliyetinin de 5-10.000 lira arası olacağını düşünürsek fizibil olacağını düşünmüyorum.

  11. #11

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Hocam yalnız yol düz değilde hafif çukurlu falansa o basınç çukura yada yan tarafına gelse kaymayı daha da kolaylaştırmaz mı?

  12. #12

    Üyelik
    03 Mayıs 2017
    Şehir
    Ankara
    Ters kuvvet ile motoru viraj icine dgru itecek. Sensorleri ariza yaparsa ve virazj sonunda kapanmazsa denge kaybi yasanir ve motoru altimizda atadabilir. O dakikadan sonra tum teknoloji BOSCH olur

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 küsür kilo ağırlığı bir saniye boyunca itmek için kaç litrelik bir tüp gerekir acaba?

    Kabaca bir hesap yaparsak;
    Toplam ağırlık 300kg, verilmek istenen hız farkı 10km/s olsa toplam güç 3000 kg.km/s olmalı.
    Bunu sağlamak için 10kg ağırlığındaki gaz kullansak yaklaşık 600km/s hızda gaz çıkışı yapacak bir nozzle olmalı.
    Gaz ağırlığı, tüp ağırlığı, kablolar, sensörler, hortumlar derken bu mekanizmanın ek ağırlığı en az 20 kg olur.

    Özetle; Bu donanımın anlık olarak yeterli itkiyi sağlaması için motosiklete yaklaşık 20kg ağırlık eklemesi gerekecektir. Maliyetinin de 5-10.000 lira arası olacağını düşünürsek fizibil olacağını düşünmüyorum.
    Tum agirligi itmiyor ama. Destek olusturuyor sadece. Bir de 1 saniye bile surmuyor asil itme. Anlik neredeyse. Muhtemelen Airbag'lerdeki gibi patlayici bazli olacak. Acil durumda devreye girecek, ve sonrasinda degisim isteyecek. Kartus gibi bir sey olabilir belki.

    Alıntı Kavuklu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ters kuvvet ile motoru viraj icine dgru itecek. Sensorleri ariza yaparsa ve virazj sonunda kapanmazsa denge kaybi yasanir ve motoru altimizda atadabilir. O dakikadan sonra tum teknoloji BOSCH olur
    1. Kafasina gore acilip kapanan bir sey degil. Airbag gibi belli sartlar olustugunda devreye girecek, cok kisa sure bir itme saglayip devreden cikacak. Motosikleti kontrollu olarak saga sola itecek surekli guc kaynagi zaten cok mumkun degil.

    2. "Sensor ariza yaparsa" mantigiyla bugun hic bir yolcu ucagina binemezsiniz... Hatta araba bile kullanamazsiniz. Hatta motosiklet bile. Cogu orta-ust seviye motosiklet Ride-By-Wire kullaniyor. Yani gaz kolu kelebeklere bagli degil. Kelebekleri motorlar hareket ettiriyor. Gaz kolu mouse gibi birsey. Buyrun, ya "Sensor ariza yaparsa" ve motor sonuna kadar gazlarsa? Dizayn edenler bu tur olumcul sacmaliklar olmasinlar diye kafa yorup ona gore dizaynlar gelistiriyorlar. Hepimiz de kullaniyoruz.

  14. #14
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    200 küsür kilo ağırlığı bir saniye boyunca itmek için kaç litrelik bir tüp gerekir acaba?

    Kabaca bir hesap yaparsak;
    Toplam ağırlık 300kg, verilmek istenen hız farkı 10km/s olsa toplam güç 3000 kg.km/s olmalı.
    Bunu sağlamak için 10kg ağırlığındaki gaz kullansak yaklaşık 600km/s hızda gaz çıkışı yapacak bir nozzle olmalı.
    Gaz ağırlığı, tüp ağırlığı, kablolar, sensörler, hortumlar derken bu mekanizmanın ek ağırlığı en az 20 kg olur.

    Özetle; Bu donanımın anlık olarak yeterli itkiyi sağlaması için motosiklete yaklaşık 20kg ağırlık eklemesi gerekecektir. Maliyetinin de 5-10.000 lira arası olacağını düşünürsek fizibil olacağını düşünmüyorum.
    Motosiketin dinamik(Yürür ağırlığı)bahsedilen değerde olmayacaktir.

    Sistemin ana temeli (Esp)sistemine benzer tarzda bir güvenlik oluşturabilir.

    Acil durumda,açı algilayan sensorler(konum)limitlerin üzerine çıkıldığı an motosikleti dengeli ve etkili bir şekilde limit öncesi konuma alacak ne fazla ne eksik,zira kuvvet yuksek olursa faydasi yaninda zarar kaçinilmazdir.

  15. #15
    Motorcanavar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Kasım 2016
    Şehir
    ankara

  16. #16

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    ben de birkaç yıl önce şu videoyu görmüştüm baya enteresan bir teknolojisi var motosikletin. alt tarafında motorla yön verilen ağırlıklar sayesinde darbeyi algıladığında darbenin aynı kuvvetinde ters yönde bir karşı kuvvet oluşturarak motosikletin devrilmesini engelliyor sanırım sistemi.. deneysel bir çalışma idi


  17. #17

    Üyelik
    03 Haziran 2018
    Bizim ülkemizde ucunu bir şekilde arkaya verip ekstra hız için kullanırlar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)