Trump'un Vergi Ambargosu Harley Davidson'u Etkilemedi..Satışlar Arttı.
-
Trump'ın ambargosu satış rakamlarını yükseltiyor. Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Donald Trump'ın Harley-Davidson ürünlerine boykot çağrısı, tüketicileri etkilemiş gibi görünmüyor.
BMW, KTM ve Piaggio gibi markaların pazarı paylaştığı Avrupa kıtasında, yerel markaların iki katı fiyatına satılan Amerikan motosikletleri fikri kulağa çok mantıklı gelmese de bu marka Harley-Davidson olunca işler değişiyor. Firmanın 115 yıllık köklü tarihi ve H-D ailesine katılmanın verdiği heyecan Avrupalı kullanıcıları içerisine çekmeyi başarıyor.
Firmanın Avrupalı kullanıcıları bazı vergilerden korumak için artık Amerika dışında üretim yapması, eski kıtadaki alıcılarını ne kadar önemsediğini gözler önüne seriyor. Bununla beraber bazı vergilerden kaçabilmek mümkün değil.
Harley'in ana vatanı dışında yakaladığı bu güç artan fiyatlar ile yavaşlama hareketi gösterebilir. Öte yandan ikonik üretici Kuzey Amerika'da kan kaybetmeye devam ediyor. Firma bu durumu yüzünü gençlere dönerek çözmeye çalışsa da henüz istediği başarıyı yakalayabilmiş değil.
Bloomberg'in haberine göre sadece Almanya'da Harley-Davidson satışları 2005 yılından beri iki katına çıktı. 2017 yılında pazar payının 7.4'üne sahip olan Yamaha ve 7.2'sine sahip olan Kawasaki'nin ardından 6.4 ile Harley-Davidson geliyor.
Bu durum Harley'in Avrupa'daki projelerinin meyvesi olarak tanımlanabilir. Firma kurduğu güçlü bayilik sisteminin yanında Avrupalı kullanıcıların talep ettiği küçük motosikletleri ürün gamına ekleyerek hayalini kurduğu sonuçları almaya devam ediyor.
motor1
Reklamlar
-
Ya bu Harley kullanıcılarının şikayet hakkı olmamalı.
Mahallede arkadaşımın Electra Glide Ultra'sı var, kardeşine kız istemeye Ankara'ya gideceklerdi yola çıkmadan 3-5 gün bakıma soktu ve tam 8000tl bakım ücreti ödedi
Yola çıkacakları günün sabahında aküsü bitti ve serviste aküye 2000tl ödedi
Yani temiz bir bakımı 10 bin liraya patladı, söyleceklerim bu kadar.
-
Birkan07 adlı üyeden alıntı
Ya bu Harley kullanıcılarının şikayet hakkı olmamalı.
Mahallede arkadaşımın Electra Glide Ultra'sı var, kardeşine kız istemeye Ankara'ya gideceklerdi yola çıkmadan 3-5 gün bakıma soktu ve tam 8000tl bakım ücreti ödedi
Yola çıkacakları günün sabahında aküsü bitti ve serviste aküye 2000tl ödedi
Yani temiz bir bakımı 10 bin liraya patladı, söyleceklerim bu kadar.
Yurt dışında da diğer markalara göre tuzludur tabi ama bizdeki kadar fark olacağını sanmıyorum. Avrupalı ve amerikalı motosikletler bizim ülkede lükse giriyor bence. Zaten 250cc üzeri iş ulaşımdan ziyade keyife giriyor. Harleyde zaten küçük cc yok, adamlar tenezzül bile etmiyor. Benzin desen ayrı dert, bakım desen ayrı dert. Lanet olsun böyle dolara avroya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:06 ----------
Bir de bu avrupada üretim yapma sonrası trampın laf atması falan mevzuları daha yeni olmadı mı. haberde 2005 yılından bu yana veri vermesi garip. Avrupada üretim yapmaya başladılar mı ki
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Bir de bu avrupada üretim yapma sonrası trampın laf atması falan mevzuları daha yeni olmadı mı. haberde 2005 yılından bu yana veri vermesi garip. Avrupada üretim yapmaya başladılar mı ki
Harley-Davidson markası yaklaşık 14 yıldır Avrupa dağıtım ağını H-D UK yani İngiltere'den sağlıyor. Yani yıllardır İngilteredeki fabrikadan çıkan motorlar Avrupa ülkelerinde. Test sürüşleri için gelen motorlar da hep İngiliz plaka olur zaten. O test motorları tüm Avrupayı dolaşıyor. Ülkemizde € ile satışının genel sebeplerinden biri de budur. Çünkü Harley-Davidson'ın ülkelere göre ayrı ayrı distribütörleri yok. Tüm Avrupa ülkelerine İngiltere merkezinden satıyorlar. Ticari anlaşmaları gereği de fiyatlar € üzerinden belirleniyor. Yani dua edin bir de İngiliz Poundu ile satmadıklarına : )
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Harley-Davidson markası yaklaşık 14 yıldır Avrupa dağıtım ağını H-D UK yani İngiltere'den sağlıyor. Yani yıllardır İngilteredeki fabrikadan çıkan motorlar Avrupa ülkelerinde. Test sürüşleri için gelen motorlar da hep İngiliz plaka olur zaten. O test motorları tüm Avrupayı dolaşıyor. Ülkemizde € ile satışının genel sebeplerinden biri de budur. Çünkü Harley-Davidson'ın ülkelere göre ayrı ayrı distribütörleri yok. Tüm Avrupa ülkelerine İngiltere merkezinden satıyorlar. Ticari anlaşmaları gereği de fiyatlar € üzerinden belirleniyor. Yani dua edin bir de İngiliz Poundu ile satmadıklarına : )
Ingiltere ana distributor olabilir ama Ingiltere'de uretim yapilmiyor bildigim kadariyla. HD uretilen yerler:
USA, Missouri, Kansas City – Vehicle and Powertrain Operations. Tour information >
USA, Pennsylvania, York – Vehicle Operations. Tour information >
USA, Wisconsin, Menomonee Falls – Powertrain Operations. Tour information >
USA, Wisconsin, Tomahawk – Tomahawk Operations
Australia, Adelaide – New Castalloy
Brazil, Manaus –Harley-Davidson do Brasil Ltda Assembly Plant
India, Bawal – Harley-Davidson India Bawal Assembly Plant
Thailand, Rayong – Thailand Sales Office and Assembly Plant
Kaynak: https://www.harley-davidson.com/us/en/about-us/careers/locations.html
Zaten Avrupa'da uretim Amerika'dan ucuz olmaz muhtemelen...
-
Bence tüm bunlar tavşana kaç tazıya tut muhabbeti.. Hd yıllardır 60-70 yıldır belki avrupa pazarında yen bir şey değil.. şahsi fikrim kutuplaşma üstünden bir popülarite yaratma peşindeler.. Trump ile zıtlaşan firma yada şahısların dünyada popülaritesi artıyor..
Hd satsada o para dönüp dolaşıp amerikanın cebine girmiycekmi giricek... so what ???? .. Burda herkes kazan kazanda kaybeden yok..
Hd düşük hacim bandına geçicek muhakkak yoksa yıllardır çakılı kaldığı avrupa pazarında 30-40 bin adet, asya pazarındaki 30 bin adet satış bandından afirkadaki 5-6 bin adet satış bandından yukarı kolay kolay çıkamaz.. özellikle hint pazarına girmeye çalışıyor büyük ekmek var orda..
Bunun temelde bize türkiyeye faydası nedir hiç bir şey, harley düşük hacim üretsede export malın türkiye ye giriş ücreti x3 deyin.. birde amerikalı düşük hacim üretsede yakıt merfumları olmadığı için umursamazlar adamların üreticeği 300-400 c.c lik motorlar bile yakıtı fazla fazla bonkör cömert bir şekilde yakıcakdır.
-
triumph bi yana dünya bi yana
hd güzel ses veriyor olabilir tarz olabilir karizma olabilir fakat
elit kesime hitap ettiği sürece tr de pazar payı sahibi olamaz
-
aslında hd elit kesme hitap etmiyor avrupa ve amerikada orta halli her insan hatta amerikadaki dar gelirli ne kadar kazanır bilmiyorum ama avrupadaki dar gelirli bile çok rahat hd alır.. zaten onlarda satın alma diye bir olay yok leasing falan çözerler taksitle
Hd nin tercih edilmeme nedeni malum biz türkiyede yakıt pahalı desekde avrupadada yakıt çok ucuz değil ve servis ücretleride öyle.. almanyada yakıtın litresi en son 1.45 euro idi .. yani az değil.. o yüzden insanlar yakıt ön planlı ve tamiri genelde kendileri diy şeklinde çözebilicekleri motorlara yöneliyorlar..
o yüzden avrupa pazarına bakdığınızda türkiyede hiç tutmamış ama avrupa pazarında deli gibi satmış büyük bir fun kitlesi olan modeller görürsünüz..
Kısaca hd ne kadar güzelde olsa amerikan aracı gibi genel giderleri lüks ve pahalıya kaçıyor eğitim seviyesi arttıkça insanlarda analitik düşünce teknik düşünce seviyeside artıyor 1200c.c lik bir cruiserla 1000 km lik misal a noktasından b noktasına ortalama 7-8 litre yakıtla gitmekde var 900-1000 c.c lik japon cruiserla 5-6 litre ile gitmekde var.. litreleri salladım örnek iyi anlaşılsın diye..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Kısaca hd ne kadar güzelde olsa amerikan aracı gibi genel giderleri lüks ve pahalıya kaçıyor eğitim seviyesi arttıkça insanlarda analitik düşünce teknik düşünce seviyeside artıyor 1200c.c lik bir cruiserla 1000 km lik misal a noktasından b noktasına ortalama 7-8 litre yakıtla gitmekde var 900-1000 c.c lik japon cruiserla 5-6 litre ile gitmekde var.. litreleri salladım örnek iyi anlaşılsın diye..
Yüksek cc cruiser kullanan için yakıt masrafı aklındaki en son şey olsa gerek...
Muadil Japon cruiser'larının HD'den daha az yaktığını hiç zannetmiyorum. Ancak daha titreşimsiz, hesaplı ve sorunsuz oldukları bir gerçek.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Hd satsada o para dönüp dolaşıp amerikanın cebine girmiycekmi giricek... so what ???? .. Burda herkes kazan kazanda kaybeden yok..
Eğer avrupada üretim yapılırsa amerikanın cebine para gireceğini sanmıyorum. Satılan ürünlerden trump yeni getirdiği %20 gümrük vergisini alamayacak. Para birimi olarak avro kullanılacak. Ayrıca HD orada sattığı ürünün parasını avrupalı herhangi bir bankada tutabilir. Bu durumda amerikanın hiçbir kazancı olmuyor galiba Ayrıca fabrikada çalışacak işçiler de amerikadan getirtilmez kurulduğu ülkeden çalıştırılır, yani avrupalıya istihdam sağlayacak. Sizin dediğiniz gibi olsaydı firmaların ülkelerden zengin olması durumu oluşmazdı.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
Avrupalilar uretimi uzak doguya tasirken, HD uretimi Amerikadan Avrupaya niye kaydirsin, uzak dogu varken?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Avrupalilar uretimi uzak doguya tasirken, HD uretimi Amerikadan Avrupaya niye kaydirsin, uzak dogu varken?
Aynen ya ben başından beri yanlış anlamışım olayı
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/190979-son-dakika-trump%92tan-harley-davidson%92a-elestiri.html
ABD Başkanı Donald Trump, Amerikalı motosiklet üreticisi Harley-Davidson'ın Avrupa pazarına yönelik üretimini vergiler nedeniyle yurt dışına taşıma kararı almasını eleştirdi.
Yurt dışı diyor neresi olduğunu söylememiş
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------
Sonuç olarak 2 önceki mesajımda "avrupada" yazan yerleri "başka bir ülkede" olarak değiştirirsek sorun kalmıyor :D
-
bırakın harleyi evinizde bisiklet varsa onu güzel saklayın
her akşam öpüp okşayın
yakında işinize çok yarayacak
az kaldı
coming soon.
-
harley davidson sevenler düşünsün.
-
niye etkilesin ki, bu motora binenler zaten durumu iyi olan insanlar. yatın var diyelim mazot 2 tl ye veriyorlar. diyelim ki 5 tl den veriyorlar. adam yata mı binmeyecek? adam 5 trilyon yada fazla para veriyor yat'a, mazot 2 tl miş, 10 tl miş mu düşünüyor adam! harleye binen adam da ha 2 fazla vermiş ha 5.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Kısaca hd ne kadar güzelde olsa amerikan aracı gibi genel giderleri lüks ve pahalıya kaçıyor eğitim seviyesi arttıkça insanlarda analitik düşünce teknik düşünce seviyeside artıyor 1200c.c lik bir cruiserla 1000 km lik misal a noktasından b noktasına ortalama 7-8 litre yakıtla gitmekde var 900-1000 c.c lik japon cruiserla 5-6 litre ile gitmekde var.. litreleri salladım örnek iyi anlaşılsın diye..
Rakamlar farazi de olsa, iki motosiklet arasına %20-40 fark koymuşsunuz. 2 yıl xl1200x kullandım. 3.8 / 5.5 gibi bir tüketim var
Çok muhtemeldir ki 1200, (diyelim ki) xv950'den de daha az yakıyor. Aksini doğru kabul etsek de o farklar 0.2lt 0.3lt gibi önemsiz sayılabilecek bir noktada olur.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ingiltere ana distributor olabilir ama Ingiltere'de uretim yapilmiyor bildigim kadariyla. HD uretilen yerler:
USA, Missouri, Kansas City – Vehicle and Powertrain Operations. Tour information >
USA, Pennsylvania, York – Vehicle Operations. Tour information >
USA, Wisconsin, Menomonee Falls – Powertrain Operations. Tour information >
USA, Wisconsin, Tomahawk – Tomahawk Operations
Australia, Adelaide – New Castalloy
Brazil, Manaus –Harley-Davidson do Brasil Ltda Assembly Plant
India, Bawal – Harley-Davidson India Bawal Assembly Plant
Thailand, Rayong – Thailand Sales Office and Assembly Plant
Kaynak: https://www.harley-davidson.com/us/en/about-us/careers/locations.html
Zaten Avrupa'da uretim Amerika'dan ucuz olmaz muhtemelen...
Üretim yapıyor demedim ki. Montaj ve dağıtım merkezi Ingiltere. Avrupa ülkelerindeki Distribution Line başlangıcı. Bana kaynak diye gönderdiğin linkte regional offices başlığında Oxford' daki yerleri yazıyor.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Üretim yapıyor demedim ki. Montaj ve dağıtım merkezi Ingiltere. Avrupa ülkelerindeki Distribution Line başlangıcı. Bana kaynak diye gönderdiğin linkte regional offices başlığında Oxford' daki yerleri yazıyor.
Ingiltere'de ofisleri var sadece. Ona bakarsanız ofisleri Rusya'da da var. Ama yazdığınız gibi fabrika falan yok Ingiltere'de. Yine yukarıya yazdığınız gibi montaj (assembly) falan da yok Ingiltere'de. Dağıtım merkezi sadece.
-
Amerikada yakıt ne kadar birde hd amerikanın kalesi orda hd ne kadar ve bir dar gelirli orda hd alabiliyormu bence ikinci elde olsa alır rahat rahat... orda özel servisi vardır ,custom garage lar vardır v.b.. kültür farklı yaşamlar farklı hd motorlardan oluşan grupları var çeteleri var orada..
Türkiye desen dünyanın en pahalı yakıtının olduğu yer , hd nin servisi kaç tane var bilmem belki 2 tane vardır belki 5 tane fiyatlarıda ucuz değildir tuzludur ona eminim..türkiyedeki asgari ücret ve bir beyaz yakalının ortalama aylık kazancını baz alın.. Türkiyedende harleye bakış açısı zengin motoru olucakdır..
iş avrupaya gelince sen türkiyedeki zengin motoru algısıyla avrupaya bakamassın..
orda olay değişir orda herkes istediği vasıtaya ulaşabilir onlarda genel gider ön plandadır (sigorta ,vergileri, yakıt , yedek parça,servis ücreti v.b) .. türkiyede dar gelirli yada orta gelirinin altında harley göremessin ama orda görebilirsin.. o zaman zengin motoru değil harley bizim gelirimiz düşük..
hasmet adlı üyeden alıntı
Yüksek cc cruiser kullanan için yakıt masrafı aklındaki en son şey olsa gerek...
Muadil Japon cruiser'larının HD'den daha az yaktığını hiç zannetmiyorum. Ancak daha titreşimsiz, hesaplı ve sorunsuz oldukları bir gerçek.
Bu yanılgı bizim ülkedede çok var ona bu parayı veren şunu düşünmez.. Buna bu parayı veren onu düşünmez.. türkiyede düşünür niye düşünmesin..
bende x10 var sanırım piyasası şu anda 30 civarı bakmadım.. ben bu motora bu parayı niye verdim hem keyifli keyifli süriyim sıkılmışdım viteslilerden hem az yaksın hemde güzel gitsin diye .. şimdi ben üstüne 10-15 eklesem ki ekleyebilirim çok rahat ikincielden herhalde bir harley alırım..
Esas benim için almak sorun değil çünkü o motora yatırdığım parayı ben sattımmı çıkartırım .. o motorda mesele almak değil düzenli bir akışda genel giderlerini karşılamak yakıt dahil yedek parça , sigorta dahil vergisi dahil bakım dahil.... toptan para yatırmak kolay önemli olan o düzenli para akışını motora sağlamak...
ben alırım sorun değil ama o düzenli para akışını sağlayabilirmiyim kendime o konuda güvenemem.. benim gibi aynı mantıkda milyonlarca motor sürücüsü varki talep göstermiyor harleye ..
yoksa bu ülkede sıfır demiyorum ikinci elde 30-35 bin skalasında peynir ekmek gibi satılan motorlar var almak isteyen üç beş daha ekler gider ikinci el de olsa harleyde alabilir.. niye hiç kimse almıyor..
Kaldıki ben gerçekten koyu bir cruisercıyım cruiser hastası sevdalısı biriyim..
mevzuyu araba dünyasındanda anlatıyım birde.. piyasada bir çok yüksek hacim amerikan araçları var ikinci elde fiyatları sürünüyor.. yerli araçlarımız clio , egea falan bile onlardan iki misli pahalı.. şimdi egea yada clio su olan adam satsa aracını belki o amerikan aracından 2 tane alabilir belki üstüne cebine parasıda kalır.. niye almıyor ... o amerikan aracı egea clio dan misli misli konfor rahatlık donanım olarak üstündür ama adama sorsan abi baş edemem ben onla zengin işi o der.. 1.5 - 1.6 dizel aracım var yakıtı kokluyor der.. Halbuki kendi aracı ondan daha pahalı.. anlatmak istediğim Türkiyede mevzu hiç bir zaman para olmaz.. yani vasıtaya yatırılıcak para değildir..
bu kadar şeyi niye yazdım...
ben şu mantığa en azından türkiyede inanmıyorum ve karşıyım onu alan bunu düşünmez , bunu alan şunumu düşünür canım falan gibisinden .. almak kolaydır sürekli akışda olan para musluğundan su gibi akan parayı kontrol etmek zordur.. o zaman sorarım bende piyasa niye bu halde motorsiklet de araba piyasasındada en kral araçların girin internete fiyatları sürünür..
Geçen sahibindende triumph tiger gördüm 98 kasalardan hastasıyımdır o kasaya.. adam 10 bin mi 12 bin mi ne fiyat çekmiş.. satılırmı satılmazmı muamma .. adam bildiğin çin malı motorlarla aynı fiyatı çekmiş triumpha .. iki tane 50c.c lik çin malı motorsiklet parası çekmiş..
Türkiyede her zaman yakıt ön planlıdır. adam gidiyor 300-400 bin tl verip dizel araç alıyor az yaksın diye.. adamda ki mantık belli aracı sattım mı alırım paramı geri para hala benim cebimde yani ama yakıta giden para çöptür geri gelmez.. yoksa o adam o fiyatlara gayet yüksek hacimli benzinli aldığı araçdan belki çok daha ultra kaliteli bir araçda alabilir ama almıyor..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Amerikada yakıt ne kadar birde hd amerikanın kalesi orda hd ne kadar ve bir dar gelirli orda hd alabiliyormu bence ikinci elde olsa alır rahat rahat... orda özel servisi vardır ,custom garage lar vardır v.b.. kültür farklı yaşamlar farklı hd motorlardan oluşan grupları var çeteleri var orada..
Bu yanılgı bizim ülkedede çok var ona bu parayı veren şunu düşünmez.. Buna bu parayı veren onu düşünmez.. türkiyede düşünür niye düşünmesin..
Insanlar yerli diye ucuz zannediyor ama Harley Amerika'da da pahali aslinda. Ikinci elleri de bariz daha pahali, neredeyse iki kati muadili Japon'un. Insanlarin alim gucune gelince, pizza dagitarak gecinen birinin bile ulasamayacagi motosiklet oldugunu dusunmuyorum burada. Yakin zamanda takip ettighim icin biliyorum, 1800cc Honda VTX'in ikinci elleri $3500-$5000 arasi seyrediyor. Kocaman cruiser.
Harley alanin yakit masrafini düşünme olayina gelince: Yuksek hacimli (1500cc+) Harley ile yine yuksek hacimli Japon cruiser'i karsilastirmistim aslinda. Dedigim gibi yakit arasinda ciddi bir fark olacagini zannetmiyorum. Bakim acisindan fark olur. Ancak dedigim gibi 1500cc+ cruiserlar zaten luks sayilmaz mi Turkiye'de? Disinden tirnagindan biriktirilip alinacak aletler degil bence. Alan varsa da akillica bir is yapmiyor. Ilk basta yedigine ictigine ve sagligina dikkat etmeli insan.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)