Motosiklet sektörü 2018 yılında sürpriz bir yükseliş gösterdi
-
16 Ağustos 2018, 16:30
#1
Türkiye’de önemli sektörlerden biri olan ve birçok dünya markasının da yer aldığı motosiklet sektörü 2018 yılında sürpriz bir yükseliş gösterdi. Otomobil sektöründe geçmiş yıllara oranla yaşanan durgunluktan sonra motosiklet pazarı tersine gelişim gösterdi ve satış rakamlarını yüzde 25 oranında arttırarak yüzleri güldürmeyi başardı.
Sektörün uzmanlarına göre yıl sonunda son 5 yılın en yüksek satışı gerçekleşeceği tahmin edilen sektörde ise bu artışa en büyük etkenlerden önceliğin yerli üretim olduğu konuşuluyor. Yerli üretimle beraber yeni uygulamaya alınan ehliyet ve motorlu taşıtlar vergisi ilgili kanunlar da ciddi bir paya sahip.
"YÜKSELİŞTE YERLİ ÜRETİMİN PAYI BÜYÜK"
2018 yılı başı itibariyle uygulamaya giren yeni sisteme göre ekonomide sağlanacak faydalar düşünülerek yerli üretim desteklenmiş ve hazır ürünlerin doğrudan ithalat işlemlerinde ek gümrük vergisi yükümlülüğü getirilmişti. Bu doğrultuda yerli firmalar tarafından üretim çalışmaları başlatılmış ve yerli firmalar tarafından yatırımlar gerçekleştirilerek ivedilikle üretimler başlatılmıştı. 2018 yılının ilk 6 aylık TUIK verilerine göre gerçekleşen pazar büyümesinde ise yerli markalarda ciddi bir artış rahatlıkla gözlenmektedir. Gerçekleşen satış adetlerinde ilk 8 sırada yer alan 6 markanın yerli olması ve satış rakamlarında gerçekleşen artış ise yerli üretimin pazara ve ekonomiye etkisini açıkça gözler önüne sermektedir.
2018 yılının ilk 6 ayı içerisinde açıklanan TUIK verilerine göre yerli bir marka olan Kuba Motor 16 bin 690 adet ile ilk sırada yer alırken, Honda 13 bin 522 adetle ikinci, Mondial ise 12 bin 878 adetle üçüncü sırada yer almaktadır. Grafikte yer alan 8 markadan ilk 3 marka yıl içerisinde satışı gerçekleştirilen toplam motosiklet adetinin yüzde 72’lik kısmını sırtlamaktadır.
2018 YILINDA 50 CC MOTOSİKLET RÜZGARI
2018 yılının satış adetlerine etki eden bir diğer önemli unsur ise 50 cc ve altı silindir hacmine sahip motosikletlere getirilen motorlu taşıtlar vergisi muafiyeti, zorunlu trafik sigortası muafiyeti ve otomobiller için gerekli olan B sınıfı sürücü belgesi ile bu motosikletlerin kullanılabilmesidir. 2018’in başı itibariyle yürürlüğe giren bu düzenleme ile 50 cc ve altı motosikletler son tüketici için mükemmel bir fırsat haline geldi. Nitekim bu caziplik satış rakamlarına da yansıdı ve 50 cc motosiklet satışlarında büyük bir satış grafiği ortaya çıktı.
Otomotiv sektöründe kullanıcıların en çok canını sıkan etkenlerden olan satış sonrası sigorta masrafları ve 6 ayda bir ödenen motorlu taşıtlar vergisinden 50 cc ve altı motosikletler muaf olunca ve motosiklet kullanmak için alınması gereken A, A1, A2 ehliyet sınıflarına gerek duymaksızın otomobil sınıfında geçerli B sınıfı ehliyet 50 cc ve altı modelleri de kapsayınca, motosiklet kullanıcıları 50 cc ve altı modellere adeta hücum etti.
Kaynak: Hürriyet
Reklamlar
-
16 Ağustos 2018, 16:34
#2
İnsanlar napsın, benzin, dolar, kriz derken ucuz ulaşım yöntemlerine başvuruyor. toplu taşıma bile 3 tl civarında oldu bir de.
B sınıfı ehliyetin 50 cc kullanmasına karşıyım, 50cc ile açık trafiğe cıkabiliyor sonucta ve bilmeden bu bir risk. neyse
-
16 Ağustos 2018, 16:41
#3
araba lar trafikte gitmiyor ..... motor mecbur
-
16 Ağustos 2018, 17:21
#4
-
16 Ağustos 2018, 20:25
#5
50 CC ve altındakileri dikkate almamak gerekir , onlar bisiklet olarak değerlendirilmeli ....
benim için grafik verileri min. 150cc ve üzeri , japon ve alman üreticilerin ne sattığıdır , zira motosiklet dediğinde biz bunları anlıyoruz.
-
16 Ağustos 2018, 20:55
#6
demirarch adlı üyeden alıntı
50 CC ve altındakileri dikkate almamak gerekir , onlar bisiklet olarak değerlendirilmeli ....
benim için grafik verileri min. 150cc ve üzeri , japon ve alman üreticilerin ne sattığıdır , zira motosiklet dediğinde biz bunları anlıyoruz.
Dediğin kritere göre satışların yükseldiği söylenemez.
Haber işte ne yaparsınız. Sevindirici haber yok mu yaa?
-
17 Ağustos 2018, 09:48
#7
Bence ciddiye almadığınız 50 cc de bir motosiklettir ve büyütmeye adaydır.
Hevesini alıp 3-5 ay sonra büyük motor alma arifesidir.
Yıllar yıllar önce 50 CC ile başlayıp,en son geçen yıl mt-07 ile ara verdim şu an motor kullanmaya ne yazık ki.
Ayrıca sadece şehir içinde,kısa mesafelerde kullanılacaksa yukarıda belirtildiği vergi sigorta avantajları, bu küçük motorları oldukça cazip hale getiriyor. Umarım bu sayılar artarak devam eder.
-
17 Ağustos 2018, 09:57
#8
Moderatör
150-250-650-600-900-50
Benim sıralama yukarıdaki gibi. Vergi vermemek muazzam birşey
-
17 Ağustos 2018, 10:01
#9
sanırım evvelden de benzer bir mesaj yazmıştım;
nitelik ve nicelik kavramlarını ayrık olarak düşünerek yorum yapılır ise motosiklet satış rakamlarının artttığına kanaat getirebiliriz,
yalağuz bu kanaat sağlıklı değildir,
zira onbinlerce 50 cc ve 100 cc altı motosiklet satmak sektörün gelişimine herhangi bir katkı sağlamaz,
yüksek hacimli motosiklet satışlarında düşüş bariz olarak kendisini gösteriyor,
zira millet fakir,
motosiklet almak ve yürütebilmek için ayırdığı bütçe de düşük,
50 cc olarak satılan makinelerin kökenleri de yerli değil,
toplama makineler,
vestel venüs telefonun yerli olmaması gibi,
sektöre ne kadar katma değer sağladıklarını bilemiyorum.
50 cc sahibinin potansiyel yüksek cc alıcısı olma ihtimali düşük,
fakir bir milletiz, zaar.
500.000 adet 50 cc motosiklet satmak sektöre ne katar bunu düşünmek lazım.
vidasından boyasına malzemenin kabul edilebilir kısmı yerli hammadde ile üretilse bir nebze içimiz rahat olur.
zira ülkeden bir honda beklemiyorum ama bir bajaj yapmak bu kadar zor olmasa gerek,
gerçi devlette haklı üretim yaptıracağıma basarım vergiyi alırım payımı ...
-
17 Ağustos 2018, 11:02
#10
Yandaş kanal kıvamında yalan haberler okuyoruz maşallah
-
17 Ağustos 2018, 16:03
#11
demirarch adlı üyeden alıntı
50 CC ve altındakileri dikkate almamak gerekir , onlar bisiklet olarak değerlendirilmeli ....
benim için grafik verileri min. 150cc ve üzeri , japon ve alman üreticilerin ne sattığıdır , zira motosiklet dediğinde biz bunları anlıyoruz.
Bajaj,Benelli marka değil mi?...
-
17 Ağustos 2018, 16:31
#12
Görsel R1, içerik 50lik kuba
-
20 Ağustos 2018, 12:07
#13
İstatistiği 250 cc ve üzeri için tutun da gülelim biraz...
-
21 Ağustos 2018, 16:14
#14
Seko adlı üyeden alıntı
İstatistiği 250 cc ve üzeri için tutun da gülelim biraz...
yok yani sanki biz onlardan daha akıllıyız dimi? onlar durumun farkındalar, olayı bizden daha iyi görüyorlar zaten bu yüzden böyle dalavereye dümene başvuruyorlar.
yakında 30cc motosiklet çıkartırlarsa onun satışı 50cc yi de katlar sonra haber yaparlar "şok şok şok motosiklet satışları bomba gibi patladı ve devam ediyor!!!"
haber görselinede yapıştırırlar kawasaki h2r tamamdır belli olan kesim zaten duyduğunu anlamadan alkışladığı için sorun olmayacaktır. herşey hüllük gülistanlık onlar için.
-
21 Ağustos 2018, 17:02
#15
Vergiler, benzin fiyatı ve motosiklet fiyatları böyle artmaya devam etsin, birkaç sene içinde "Bisiklet sektöründe sürpriz yükseliş" diye başlık da görürüz.
"YÜKSELİŞTE SAĞLIKLI ULAŞIM DÜŞÜNCESİNİN PAYI BÜYÜK"
.
.
(Palavranı sevsinler)
"202X YILINDA ŞEHİR BİSİKLETİ RÜZGARI"
202X yılının satış adetlerine etki eden bir diğer önemli unsur tek beygirli bisikletlerin hiç benzin harcamaması,ve ehliyet bile istememesi.
.
.
.
(Bilin bakalım o beygir kim oluyor...)
Yakındır, görürüz bunları da.
-
21 Ağustos 2018, 17:40
#16
Aslın da yanlış ya da yanıltıcı başlık, düşük cc'de süpriz yükseliş denmesi lazım, aslında süpriz olan bir şey yok, artık arabası olan fazla kullanmamak için 50cc almaya başladı ya da aracını satıp 50cc motor kullanmaya başladı, hatta öyle bir talep var ki, A2 gerektirmeyen peugoet kiss bee'nin geçen sene fiyatı 5000TL iken bu sene 10.000 TL oldu, utanmadan bunu süpriz bir yükseliş gibi gösteriyorlar, burada benim gibi bir çok arkadaşımız yüksek cc'li motor planlarını bozup ya eldeki ya da 250cc segmentine yöneldi. Alım gücü düştükçe sadece düşük cc'li motorlar satılır bakınız hindistan gibi fakir ülkelere, sıradan vatandaş anca 50-125cc aralığında, gidin bir de amerika'ya bakın, sıradan vatandaşlar 650cc bir motoru alırken hiç sıkıntı çekmiyor.
-
21 Ağustos 2018, 18:42
#17
Dünyada bir mamülün piyasası satış adedi ile ölçülmez. İnsanların o mamüle harcadığı toplam para ile ölçülür. Çünkü bir endüstri satış adedi ile büyümez, toplam kazanılan para ile büyür. Yoksa pirinç üreticileri kraldı
20,000 lik 100 motosiklet satan bir mağaza mi iyi iş yapıyordur, yoksa 120,000 lik 30 motosiklet satan mağaza mı? İkincisi üçte bir daha az satış yapmasına rağmen iki kat daha fazla kâr yapıyor...
Milletin fakirleşip motorlu bisiklete dadanmasını pozitif bir şeymiş gibi nakleden yandaş medya şeysi okuduk. "Yerli" yalanına hiç girmiyorum.
-
22 Ağustos 2018, 03:37
#18
ben adminin yandaş olduğunu sanmıyorum ama bazen arada kaçırıyor böyle, admin adamsın adam birde ara sıra böyle kaçamak yapmasan
-
25 Ağustos 2018, 00:23
#19
A haber haberi mi bu yav? 49cc elektrikli harici tum yil toplam 2000 adet motorun satildigi sektor nasil yukselis gosteriyor?
Bir suru bisiklet, kaykay paten ve kosu ayakkabisi da satildi onu da katin istatistige, al sana sektor sahlandi 2018de.
-
27 Ağustos 2018, 14:33
#20
Bayramda İtalya ve Bulgaristandaydım. Hadi italyanlar zengin. Lan AB nin en fakir ülkesinde bile bi tane 600 cc altında motor görmedim (skuterleri saymıyorum)
Biz de 50 cc 150 cc motora biniyoruz artış var diye seviniyoruz...
Yetmez ama EVET!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)