MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Benelli TNT 125
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Global Devler Türkiye'de Motosiklet Üretmek İçin Pazarın Büyümesini Bekliyor..

    Mondial E-xtreme Max 150
    RKS Winner 200
    Motosiklet Online
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    x9 500, Burgman 400
     
    Global devler Türkiye'de üretim için 250 bin adetlik pazarı bekliyor

    Honda, Yamaha ve Hero gibi motosikletin global devleri Türkiye’de üretim yapmak istiyor. Ancak bunun için pazarın yeniden 250 binler seviyesine çıkması bekleniyor. Her yıl artan vergiler ise bu rakamlara ulaşmak için en büyük engel olarak görülüyor.



    Üretim kalitesi, istihdam gücü ve yan sanayisiyle otomotivde birçok global markanın üretim üssü olan Türkiye, motosiklet sektörü için de büyük potansiyel taşıyor. Honda, Yamaha ve Hero gibi global devler Türkiye'de üretim yapmaya çok istekli markalardan. Ancak bunun için pazarın yeniden 250 binler seviyesine çıkmasını bekliyorlar. Sektör temsilcileri bu rakamlara ulaşmak için en büyük engelin ise her yıl artan vergiler olduğunu savunuyor. 2006’da pazar 390 bin adetlere çıkmıştı. ÖTV yüzde 8’den 22’ye çıkarılınca yüzde 51 düşüş oldu. Pazar 192 bine geriledi. Sonraki yıllarda inişli çıkışlı seyir izlense de pazar 150 binlerde. Bu da yabancı markaların üretim markaları için yeterli bir büyüklük oluşturmuyor.
    Honda Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü, MOTED Başkanı Bülent Kılıçer, “Türkiye, motosiklette bir üretim üssü olabilir. Ancak her yıl gelen ek vergilerle pazar son 10 yılda büyük kayıp yaşadı. Global devler üretim planını gündemden kaldırmadan pazarı yeniden yukarı taşıyacak adımlar atılmalı” dedi.


    MOTED Başkanı Bülent Kılıçer

    Türkiye’de üretim yapmak isteyen şirketlerden biri de motosikletin devlerinden Yamaha. Yamaha Motor Türkiye Genel Müdürü Bora Berker Cansever, yakın zamana kadar Türkiye’de üretimin şirketin gündeminde olduğunu ancak pazardaki düşüş nedeniyle şimdilik bu planı askıya aldıklarını söyledi. Cansever, pazarın 200 bin adetleri geçmesi durumunda bu planı yeniden gündeme alacaklarının da altını çizdi.

    Çin ürünlerinin de pazara girmesiyle bir yıl gibi kıa bir sürede 174 bin adetlerden 2006'da 390 binlere çıkan pazar, sektör temsilcilerinin deyimiyle her yıl gelen vergi artışları nedeniyle 2016 yılında 143 bin adetlere kadar geriledi. Her ne kadar 2017'de bu rakam 158 bine çıksa da artışın nedeni geçtiğimiz yıllarda olmayan elektrikli araçların tescilindeki boşluğun giderilmesi… 2017 yılı toplam pazarın cirosu yaklaşık 1.3 milyar TL olarak gerçekleşti. Geçtiğimiz aylarda AB menşeli olmayan ithal ürünlere gelen yüzde 20 ek gümrük vergisi nedeniyle 2018'de pazarda önemli oranda düşüş bekleniyor. Kılıçer, "2018 yılında pazarın 140 bin adetlere gerileyeceğini öngörüyoruz" dedi.

    ‘Yüzde 60 vergiye gidiyor’

    Vergilerin pazardaki düşüşte çok etkisi olduğunu dile getiren Kılıçer, “2006 yılında 400 bin olan pazarın bir anda 200 bin adetlere düşmesinin tek sebebi ÖTV’nin bir anda yüzde 8’den yüzde 22’ye çıkması. Ekonomik kriz sonrası vergi tekrar yüzde 8’e çekildi ve pazar yeniden hareketlendi. Yani vergiler bu kadar etkili. 28 Temmuz 2017'de yüzde 20 ek gümrük vergisi geldiğini öğrendik. Baktığınızda 250 cc üzeri olan büyük motorlar için yüzde 37 ÖTV, yüzde 18 KDV, yüzde 28 gümrük vergisi, verginin vergisi derken 100 liralık motosikletin yaklaşık yüzde 60’ı vergiye gidiyor. Hükümet bu vergilerle yerli üretimi desteklediğini söylüyor ancak, burada yerli üretim yapan firmaların tamamı aslında montaj yapıyor. Ürünlerin tamamı Çin’den geliyor.” açıklamasını yaptı.

    ‘Avrupa’da fabrika yok’

    Türkiye’de üretim yapılmasıyla yan sanayinin de gelişeceğine vurgu yapan Kılıçer, “Türkiye’den Avrupa’ya neden ihracat olmasın? Avrupa’da çok fazla motosiklet fabrikası yok. Türkiye Avrupa’ya otomobilde o güveni verdi. Üretimle birlikte yan sanayi gelişecek, binlerce yeni istihdam yaratılacak” dedi.

    MOTED Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, ise yol güvenliğinin artırılması için 2018’de önemli projelere imza atacaklarını, 'Biz Trafikte de Aileyiz’in bunlardan biri olacağını söyledi. Öztürk, pazarı etkileyen vergi oranları ve benzeri regülasyonların düzenlenmesi konusunda ilgili bakanlıklarla çalışmaların süreceğini vurguladı.

    Ülkemizde motosiklet pazarının senelere göre durumu..



    Kaynak : dünya.com


    AVM Forum
    Motomax
  2. #2
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    HONDA CBF600
    Umarım baştakiler dikkate alır ne diyelim.

  3. #3
    MahmutBiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1200Z Super Ténéré
    Böyle bir mevzunun haber yapılması ve buna mutlu olmak şaşırtıcı. Japon üretimlerini türkiyeye kaydırmak demek en başta kaliteyi düşürür. Ayrıca fiyatlar asla ucuz olmaz. Otomobillerden düşünün. Özellikle Toyota ve Fordun üretimlerini türkiyeye kaydırdıktan sonraki kalite ve fiyatları ortada .. Umarım böyle bir gelişme yaşanmaz.

  4. #4

    Üyelik
    23 Mart 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25
    İyi , hoş , güzel haber ama çok gerçekçi olduğunu düşünmüyorum. Türkiye'de üretim yapan otomotiv markaları, ürettiklerini ihrac ediyor, iç pazara % kaçını veriyorlar ????
    Fabrika açmak için satış rakamlarının xxx olmasını bekliyorlarmış. Gerçekten niyeti olan adam kurar fabrikasını çatır çatır ihracatını yapar. Öte yandan Türkiye'deki vergi anlayışıyla rakamların artacağını ummak, hayalperestliktir.
    sparrow07 ve bursalıali bunu beğendiler.

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti
    Hyosung GV 250 EFI 2013
    Vergiler,sigortalar,alım gücü ve döviz bu seviyelerde olduğu sürece,ülke ekonomisinin gelişmesinden çok cebini doldurma peşinde olanlar tarafından yönetildiğimiz sürece daha çoooook beklerler.
    sturan2 bunu beğendi.

  6. #6
    zekeriyaimam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2016
    Şehir
    Fatih
    Motosikleti
    R25
    Ya adamlar gelip superbike üretmeyecek zaten.Cup mup en ucuzlarını monte ederler.
    frankestayn1 bunu beğendi.

  7. #7
    Moderatör Uğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Bu döviz kuru,vergiler ile çok beklersiniz.

  8. #8

    Üyelik
    12 Temmuz 2016
    Motosikleti
    Dominar 400
    Adama bunca senedir niye açmadınız diye sorarlar. waldorf doğru söylemiş. Niyeti olan 2006-7-8 de potansiyeli fark edip açardı.

  9. #9

    Üyelik
    22 Şubat 2016
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha x max 250 abs
    Şu saatten sonra çok beklerler herşey çok daha kötü olacak.....

  10. #10
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Grafik herşeyi açıklıyor. 2005'te pazar 174binden 2006'da 390bine çıkınca bizim yöneticilerin gözü parlamış. Pazar iki katına çıktı, gelir de iki katına çıktı, vergiyi 3 kat arttırırsak gelir 6 kat artar demişler. 2007'de pazar yarı yarıya azalmış ama vergi 3 kar arttığı için devletin geliri bir önceki yıla göre artmış, uygulamaya devam etmişler. Kriz de vurunca 2009'da satış iyice düşmüş, sürümden kazanmak için 2011'de 250cc ve altına vergiyi indirmişler. Bizim vergiler arz talepe göre ayarlanıyor herhalde. Bir mala yoğun talep mi var? Vur vergiyi.

  11. #11
    Yolcu0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2015
    Şehir
    Izmir - Denizli
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    Benim aklıma bir şey takıldı motosiklet pazarının senelere göre durumu resimin de 2001 kriz 2009 kriz 1016 da kriz ilk 2 tamam da 2016 da kriz mi oldu ?

  12. #12
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Karanlık bir darbe girişimi ve bitmesi mümkün olmayacak Ohaller silsilesinin başlangıcı. Daha ne olsun?

    Bir sürü iş yeri, okul, universite, fabrika kapandı... On binlerce insan açığa alındı. Bütün bunların ekonomiye nasıl yansıyacağını zannediyordunuz? Turizm iyice göçtü. Sermaye ülkeyi terketti.

  13. #13

    Üyelik
    01 Kasım 2017
    Alıntı Yolcu0 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim aklıma bir şey takıldı motosiklet pazarının senelere göre durumu resimin de 2001 kriz 2009 kriz 1016 da kriz ilk 2 tamam da 2016 da kriz mi oldu ?
    Kardeşim darbe olduğunda nerdeydin yatırımcılar kaçtı onlarca fabrika kapandı daha nice şey oldu hala ohal var ohal varken hiç bir yatırımcı ve turizmi gelişmez.

    Sen bir ülkeye gitmek istesen o ülkede terör , ohal, islamist yapı , darbe , adaletsizlik, rüşvet gibi şeyler olsa gezmeye yada paranı yatırımıydın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------

    Şuan satışlar 500 bin olsa bile fabrika açmazlar bunlar satış arttırmak için boş laf yapıyor

  14. #14
    olcaytoshow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Varadero
    Tam 3'lü paradoks olmuş.

    -Devlet diyor ki; ülkede motosiklet sanayi yok, yerli firmalar üretim yapmıyor. Hem yerli firmaları üretime teşvik etmek hemde uzakdoğulu firmaların
    ülkemize yatırım yapması için uzakdoğulu (Honda, Yamaha..)firmalara ek vergi uyguluyor.

    -Ülkemizde vergilerden dolayı motosiklet pazarı düşük, az motor satılıyor.

    -Firmaların yatırım yapması için iç pazarda belli satış rakamlarına ulaşması gerekir. Zenci mahallesine solaryum açılmaz.

    Bu 3 durum birbirini engelliyor.

  15. #15
    Moderatör Uğur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Bu global devlerin 2016'da ki pazar paylarına bakalım;

    Rakamlar 2016'nın verileridir.

    Honda :%18,4
    Yamaha: 12,5
    Suzuki: 0,9

    Kawasaki'yi bulamadım. Sym,Ktm vs markaların toplamları ise %2-3 arası.

    Pazarın toplam hacmi 150,000 motosiklet olsa,bu markaların satış rakamları 45,000 civarı.

    Gerisi Çinliler.

    Sen 45,000'i geçemezken 250,000 hedefin koskoca bir saçmalık.

    İşte scooter-commuter filolarıyla işi götürüyorlar.

    Çinliler 2'şer,3'er 50 cc'likler ile doldurdular sitelerini.

    Bu sene 50 cc segmenti pazar payında %30-35'lere çıkarsa kimse şaşırmasın.

    Devletin vergi politikasına hiç değinmiyorum,o zaten başlı başına saçmalık.

  16. #16
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Uğurcum Japonların dışında sadece çinli yok artık pazarda.
    Ciddi oranda Hintli ve orta kalite diyebileceğimiz markalar var.
    yazılanların aksine yerli üretim olursa umutluyum ben . Fordun yerli omasından sonra üretim kalite ödülleri aldıklarını biliyoruz.
    Ayrıca istihdam açısından olumlu bir gelişme diye düşünüyorum.
    Alıntı Uğur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu global devlerin 2016'da ki pazar paylarına bakalım;

    Rakamlar 2016'nın verileridir.

    Honda :%18,4
    Yamaha: 12,5
    Suzuki: 0,9

    Kawasaki'yi bulamadım. Sym,Ktm vs markaların toplamları ise %2-3 arası.

    Pazarın toplam hacmi 150,000 motosiklet olsa,bu markaların satış rakamları 45,000 civarı.

    Gerisi Çinliler.

    Sen 45,000'i geçemezken 250,000 hedefin koskoca bir saçmalık.

    İşte scooter-commuter filolarıyla işi götürüyorlar.

    Çinliler 2'şer,3'er 50 cc'likler ile doldurdular sitelerini.

    Bu sene 50 cc segmenti pazar payında %30-35'lere çıkarsa kimse şaşırmasın.

    Devletin vergi politikasına hiç değinmiyorum,o zaten başlı başına saçmalık.

  17. #17
    YBRMANİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2011
    Şehir
    AnTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA R1(14)-YAMAHA YBR(12)
    zamlı vergiler,her yıl minimum %10 zam gelen modeller ve buna benzeer birçok can sıkıcı durum yüzünden her yıl daha da düşecek motosiklet satışları demedi demeyin,rez aın.

  18. #18

    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Yerli üretim Ülke ekonomisine katkı sağlayacaktır, orası kesin.
    Ama bu adamların bu ülkeye gelmesini beklemek bile hata olur.
    Pazarın tavan yaptığı zamanlarda kaymak yemek gibi güzel bir iş yaptılar.
    Bu zor zamanlarda fabrika açmak değil montajı yaptırmak için tesis bile açmaz bu adamlar.
    Bu tür haberler ile satış rakamlarının artmasını uman bir takım tayfanın aklına gelen bir reklam politikası bence.
    Global marka dedikleri de Honda, Yamaha ve Hero!
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #19
    wing41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    CBF 600 SA
    Alıntı MahmutBiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle bir mevzunun haber yapılması ve buna mutlu olmak şaşırtıcı. Japon üretimlerini türkiyeye kaydırmak demek en başta kaliteyi düşürür. Ayrıca fiyatlar asla ucuz olmaz. Otomobillerden düşünün. Özellikle Toyota ve Fordun üretimlerini türkiyeye kaydırdıktan sonraki kalite ve fiyatları ortada .. Umarım böyle bir gelişme yaşanmaz.
    Kendimizi direk gömmeye çalışmaya gerek yok. Böyle bir mevzunun haber yapılmasına sevinilmesi gayet normal. Fiyatların vergi kaynaklı düşeceği ve insanlara ekstra istihdam sağlayacağı apaçık ortada. Haberin gerçekçiliği yada üreticinin bu konudaki samimiyeti nedir bilmem ama umarım böyle bir gelişme yaşanır.

  20. #20

    Üyelik
    13 Şubat 2010
    Şehir
    Diyarbakır
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Alıntı wing41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendimizi direk gömmeye çalışmaya gerek yok. Böyle bir mevzunun haber yapılmasına sevinilmesi gayet normal. Fiyatların vergi kaynaklı düşeceği ve insanlara ekstra istihdam sağlayacağı apaçık ortada. Haberin gerçekçiliği yada üreticinin bu konudaki samimiyeti nedir bilmem ama umarım böyle bir gelişme yaşanır.
    Kendimizi gömmeye çalıştığımı düşünmüyorum. Ülkenin yaşadığı sıkıntılar ve zorluklar zaten ortada.
    Bu kadar vergi yükü ile alım gücümüzün düştüğünü söylemekten dilimizde tüy bitti.
    Ama bir yanımız sevinse de bir yanımız kazık yemeye alışmış olmaktan vazgeçmeli artık.
    Bu sebepledir ki satış politikası üzerine yapılmış bir habere maalesef pek sevinemiyorum (kendi adıma).
    wing41 bunu beğendi.


    Bajaj Dominar 400
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)