MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Bajaj Uzman Sürüş Ekibi Türkiye Turunda
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ortalama hız tespit sistemi. Hangi yollarda ne kadar ceza hızda gidilmeli?

    Mondial E-xtreme Max 150
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    1 Temmuz’da yürürlüğe girecek olan yeni uygulamayla Aydın-İzmir arasındaki 112 kilometrelik otoban yolunu 1 saat 11 dakikadan kısa sürede tamamlayan araç sürücüleri, hız sınırını aşmış sayılacak ve haklarında cezai işlem uygulanacak

    Emniyet Genel Müdürlüğü ve Karayolları Genel Müdürlüğü arasında imzalanan protokolle, 1 Temmuz 2017 tarihinden itibaren otoyollarda araçların seyri sırasında ortalama hızlarının tespit edileceği ve ihlali bulunanlara cezai işlem uygulanacağı bildirildi.

    Araçların otoyollarda giriş yaptığı HGS/OGS noktası ile çıkış yaptığı HGS/OGS noktası arasında kat etmiş olduğu mesafe ve süre bilgilerinden araçların ortalama hızlarının tespit edilerek yasada belirtilen hız limitlerini aşan araçların tescil plakalarına Karayolları Trafik Kanununun ilgili maddesi uyarınca trafik idari para cezası tatbik edilecek.

    Sistem öncelikli olarak, İzmir-Aydın, Ankara-İstanbul, İstanbul-Edirne, Adana-Mersin ve Adana-Şanlıurfa, Niğde-Şanlıurfa otoyollarında eş zamanlı olarak 01 Temmuz 2017 tarihinden itibaren başlayacak.

    Bu sistem ile kazaların önüne geçilmesi, yakıt sarfiyatının düşürülmesi, egzoz emisyonlarının doğaya verdiği zararın önüne geçilmesi amaçlanıyor.

    Kaynak: Milliyet

    Aydın - İzmir otoyolu 1 saat 11 dakikadan kısa sürede geçenlere cezai işlem uygulanacak.


    AVM Forum
    DRD Motorbikes Riders Serving Riders - Motorcudan Motorcuya Hizmet
    Motomax
  2. #2
    abap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2017
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    İstanbul-Ankara'ya 4 saat 15 dakika vermişlerdi.Bu sistemi kim bulduysa tebrik ediyorum çok zekice olmuş Yakında gişe çıkışlarında kenarda park etmiş arabalarla karşılaşırız.
    berk_cglr ve twisten bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ocak 2013
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Otoyol hız sınırı arabalar için 120km değil mi?
    112 km yolu 120km/s hız ile gidersen 56 dakika yapar.
    Motosiklet hız sınırı otoyolda 100km/s olduğuna göre aynı yolu 1 saat 7 dakika 12 saniye den hızlı gitmemek lazım

  4. #4

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Hero Hunk
    Yahu neden yıllardır uygulandığı söylenen şeyler ısıtılıp, ısıtılıp tekrar gündeme geliyor. Bırakın hızı, ağırlık kontrolü bile yapılıyor yollarda. Hatta Aydın-İzmir otobanında belki 15-20 sene önce (hadi 10 olsun en az) "bu yolda durdurmadan hız ve ağırlık kontrolü yapılmaktadır" tabelaları görürdüm. Yeni birşey değil ki! Yıllardır yapılan birşey!

    2030 senesinde de "şok, şok. E-5 de hız koridoru uygulaması başlıyor denebilir"

  5. #5
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Alıntı admin adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bu sistem ile kazaların önüne geçilmesi, yakıt sarfiyatının düşürülmesi, egzoz emisyonlarının doğaya verdiği zararın önüne geçilmesi amaçlanıyor.
    Çok gelişmiş duble yollu, bölgesinde lider bir ülkede alınmış karardır. Çok iyi düşünülmüş, ancak bence eksik olmuş. Araç kullananlara direkt olarak Araç Kullanım Cezası kesseler hem doğa korunur hem yakıt sarfiyatı olmaz. Ha yürürken birbirine çarpanlar yüzünden kazalar illa ki yaşanır ama trafiğin fıtratında var kaza.

    Ne kadar da cahilim ya, şöyle bir araştırdım da zaten hali hazırda farklı isimle de olsa Araç Kullanım Cezası ödüyoruz değil mi? Hem satın alırken hem kullanırken. Adına da vergi diyorlar. Pardon... Yol kenarı parselleyip değnekçilik yapan, ömrü hayatım boyunca geçmeyeceğim köprünün parasını benden yolup üstüne "lan köprü yaptık biz, bak köprü, köprü yaptık" diye yine benden aldığı parayla reklam yapan, bana ait köprünün adını bana sormadan değiştiren refah ve bolluklarla dolu aziz ülkemi sen kötülerden, şer odaklarından, dış güçlerden ve her türlü müsibetten koru Yarabbim! Amin.

    siyahus ve zabuzaretta bunu beğendiler.

  6. #6
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    1198
    Demek ki 112kmlik yolun tamamı otoyol değil.
    Sanırım tüneller falan ayrı hesaplanmış.
    karacabeg bunu beğendi.

  7. #7
    talha_865 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Z250SL
    1 sigara fazla içeriz artık yapıcak birşey yok
    twisten ve GT250rAlanya bunu beğendiler.

  8. #8
    mrt20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    eMTi 7
    Saçmalığın daniskası. Trafik kazası emisyon vs bahane.
    Vatandaşı daha nasıl yolarım mantığı tam gaz devam.
    Adam basacaksa otobandan çıktıktan sonrada basar.
    serdar23_Bilgem bunu beğendi.

  9. #9
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR250R
    artık millet kronometre ile gider, gişelere geldiğinde 72. dakkayı bekler.

  10. #10
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250 Siyah - GV 250 nihayet
    Aslında iyi olmuş Önceden 120-130 gidiyoduk otobanda mola veriyoduk bide yarım saat uzun sürüyodu. Şimde 170-180 gideriz yarım saat mola, 72 dakikayı tamamlayacak şekilde de çıkarız , daha kısa sürer yol. Ohhh miss... diycem ama değil yine 120 gidicez ama bakıcazki 56 dakikada gişeye gelmişiz nası oluyo lan derken kenara çekip otoban kenarında beklicez. Bari her otoban için süreleri yayınlasalar da ona göre gitsek.

  11. #11
    fkambay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mt 03 sibiar 250 ve şu an sadece yibiar 125 esd
    kıllık yapmak isteyen basar hayvan gibi gaza yol bitimine doğru çeker sağa bekler zaman doldurur öyle geçer

  12. #12
    Potenza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bmw S1000 RR HP4 & Aprilia Sr150 2T
    Parasız yollardan gidin, hem yol parası vermeyin hem de radara yakalanmayın. Memleketin her yeri otoyol sanki
    serdar23_Bilgem bunu beğendi.

  13. #13
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    CBF 150
    Gerizekalı olan insanlarımız kendi kendini ve başkalarını oldurmesin diye yapilmis. Uygulanacaksa cok guzel. Her yerde ve her yolda yapilsa keske.

  14. #14

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    honda pcx
    Darısı şehirler arası duble yollara olsun.

  15. #15

    Üyelik
    24 Temmuz 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial r3xi evo
    Çok saçma otoban adı üstünde belli hızların altında gitmek yasak olmalı.

  16. #16
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 200 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    eee şimdi otobanda motosikletler için olan 100 kmh hız sınırı kalkmış mı oldu ? Ayrıca hala hız için radar bulunmaya devam edecek mi?

  17. #17
    Metilen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2016
    Şehir
    Denizli
    Hadi laf sokup geçmeyelim trafik denen olgu nasıl medeni hale getirilir madde madde yazalım bu sefer;

    - İlkokuldan itibaren öğrencilere zorunlu trafik dersi "uygulamalı" olarak verilir. Çocukları çıkarırsın dışarı, yaya geçidi nedir, trafik ışığı nedir anlatırsın. (Öyle laf olsun diye değil Türkçe/Matematik gibi hatta onlardan daha önemli bir ders olmalı. Zira zamir/zarf/edat nedir bilmeden yaşarsınız ama trafiği bilmezseniz ölürsünüz) Böylelikle o çocuklar büyüyüp yetişkin olduklarında yırtık dondan fırlar gibi yola fırlayıp ezilmezler. Ancak bilinçli insan az gelişmiş ülkelerde sevilmez çünkü yaya geçidi olmayan tehlikeli yerlerde hakkı olan yaya geçidini, üst geçit falan ister. Neme lazım iş alırız başımıza.

    - Kamu arazilerine sürüş pisti, drag yarışı vb yarışlar için pistler hazırlanır. Belediyelerce buralarda etkinlikler düzenlenir böylece kamusal alan dediğimiz topraklar keyfe göre birilerine peşkeş çekilmek yerine gerçekten halk için kullanılır. Hız yapmak isteyen bunu güvenli bir şekilde yapar. Bulduğu yere duble yol yapan devlet için bunu yapmak çok da zor olmasa gerek.

    - Ehliyet direksiyon sınavları daha ciddi hale getirilir. Sürücü kurslarının eğitimleri denetlenir. Ehliyet alamayan sürücü adayının gerekirse parası iade edilir. Böylelikle 2 gün eğitim için 1000 lira para isteyen sürücü kursları da işlerini ciddiye alır.

    - Otobanlarda ve uygun alanlarda hız sınırı çok daha yükseltilebilir, sert virajlar ve kavşak noktalarına öncesine uyarı levhasıyla birlikte sabit radar konur, bu noktalarda hız limiti uygun seviyelere düşürülür. Sabit radara yakalanan sürücü normalin 3-5 misli ceza alır.

    - Özellikle ticari araçlar ciddi anlamda denetlenir. Ticari taşıt sürücüleri yıllık ve anlık denetlemelerden geçirilir.

    Tüm bunları yapsınlar sonra ona buna ceza koysunlar diyeceğim ama bizim toplum kazıklandığı konusunda bile hemfikir olup bir arada hareket edemediği için daha çok "suç" icad edip sonra o icad olunan suçlara daha çooooook ceza keserler. Biz de burda vir vir konuşuruz... İki gün sonra sokakta hapşururken yakalananlar bundan sonra 1000 lira ceza ödeyecek deseler ben adım gibi eminim insanlar çıkıp "oh ya mikrop saçıp duruyorlardı ortalığa iyi oldu" diyecek.

  18. #18
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    ZS150-19
    Durmak yok yolunmaya devam :D

  19. #19
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Hızlı giderken seyyar yakalarsa o da öper

    Dikkat!!

  20. #20
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan
    Cepte parası olana koymaz. Basar gider. Cebinde parası olmayanda basar ama gişeye yakın çeker sağa süreyi doldurur


    Bajaj Dominar 400
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)