Honda’nın gizli projesi superşarjlı motoru açığa çıktı
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
supersarz veya kompressor denilen yani Honda nin kullanacağı kayış tahrikli sistem alt devirlerde hatta rolantide bile etkilidir, üst devirlerde ise turbo verimlidir..
Gerçi 10 yıl sonra bütün benzinli ve dizel motorlu otomobiller elektrikli turbo ile desteklenecek, Honda nın ve Kawasaki nin sistemi çöp sayılabilecek bir yatırım gibi görünüyor veya elektrikli aşırı beslemeye geçiş içinde olabilir..
turbo alt devirlerde verir torku süperşarj üst devirlerde verir o yüzden turbo kullanır çoğu araç.5000 devirde torku vericekse zaten atmosferiğe devam edersin.örneğin porshe 911 ve chevy corvet c7 sperşarj.bu arada nerdeyse sadece amerika kullanıyor süperşarjı.onlar bile turboya geçiyor yavaştan.motor için çok mantıklı ama alt devirlerde şehir içinde rahatlıkla gezerken güç istediğinde bunun uzun bi devre vererek gücü patlatması çok hoş olurdu.hem performans hem yakıt tüketimi.ama tutmaz muhtemelen bence pahalı dicekler vs.bu arada ram air kafası değilmi bu süperşarj.aynı kafa çünkü havayı basıyor cihaza ?
Reklamlar
-
burak burk adlı üyeden alıntı
turbo alt devirlerde verir torku süperşarj üst devirlerde verir o yüzden turbo kullanır çoğu araç.5000 devirde torku vericekse zaten atmosferiğe devam edersin.örneğin porshe 911 ve chevy corvet c7 sperşarj.bu arada nerdeyse sadece amerika kullanıyor süperşarjı.onlar bile turboya geçiyor yavaştan.motor için çok mantıklı ama alt devirlerde şehir içinde rahatlıkla gezerken güç istediğinde bunun uzun bi devre vererek gücü patlatması çok hoş olurdu.hem performans hem yakıt tüketimi.ama tutmaz muhtemelen bence pahalı dicekler vs.bu arada ram air kafası değilmi bu süperşarj.aynı kafa çünkü havayı basıyor cihaza ?
Ram air daha çok cold air intake'e benzer bir yaklaşım. Mekanik sıkıştırma yok.
Supercharger turbo gibi hava basıyor. Sadece gücünü eksoz basıncından değil direk kranktan alıyor. Aynı turbo gibi türbinli modelleri de var, "screw" type dedikleri farklı tipler de...
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Ram air daha çok cold air intake'e benzer bir yaklaşım. Mekanik sıkıştırma yok.
Supercharger turbo gibi hava basıyor. Sadece gücünü eksoz basıncından değil direk kranktan alıyor. Aynı turbo gibi türbinli modelleri de var, "screw" type dedikleri farklı tipler de...
bazı modellerde normal ve ram air lı güç oranları olunca şaşırıyor insan.zx10r 200 hp ram air 210 hp.aslında alakası yok ama intercooler diyelim soğutarak gücü elinde saklamaya çalışıyor.ama nasıl extra 10 hp veriyor onu artık mühendisler bilir
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
supersarz veya kompressor denilen yani Honda nin kullanacağı kayış tahrikli sistem alt devirlerde hatta rolantide bile etkilidir, üst devirlerde ise turbo verimlidir..
Gerçi 10 yıl sonra bütün benzinli ve dizel motorlu otomobiller elektrikli turbo ile desteklenecek, Honda nın ve Kawasaki nin sistemi çöp sayılabilecek bir yatırım gibi görünüyor veya elektrikli aşırı beslemeye geçiş içinde olabilir..
süperşarjın tipine göre değişiyor hocam o mesela kawasaki h2r yapısındaki süperşarj türbin şekilli olduğu için alt devirleri pek sağlam değil. Dodge challenger gibi ön dikmez yani :D Yine aynı şekilde turbonun boyutu çok etkili ne kadar büyürse alt devri o kadar kötüleşiyor. ama 1.3 multijet turbosu boyutundaki bir turbo ile 1000 devirde bile tork alabilirsiniz.
Honda şu an değişken sıkıştırma oranlı araç motoru yaptı, rölantiden itibaren max torku veriyor. Bu sistem sayesinde turbo ve süperşarja gerek kalmıyor. aynı şekilde renault ve mercedes de değişken sıkıştırma oranlı araç işine giriştiler.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
bence honda teknolojik değil.en iyi yamaha.honda sadece sağlam bizde bişey sanıyoruz görün bakın çinler geçecek hondayı sağlam yaparlarsa.civic bakın motorhalen aynıbizde yemeyiz.hani turbolu civicler çıksa bile geç kaldı reno bile geçti demek ki motorsiklette aynı.civic 1,6 bakın motorundan soğuyun.
-
burak burk adlı üyeden alıntı
.......turbo alt devirlerde verir torku süperşarj üst devirlerde verir.......5000 devirde torku vericekse zaten atmosferiğe devam edersin.....
Farklı düşündüğümüz için şanslıyız : )
ikimizde aynı yanlışı savunsaydık dogruya hiç ulaşamazdık değilmi?
" Turboşarj uygulamasında, turbonun devreye girmesi için yanan gazın geri dönmesi ve türbünü doldurması gerekmektedir. Fakat süperşarjın devreye girmesi için gereken zaman ve yüksek motor devri gerekmemektedir. Gaz pedalına ilk basıldığı anda çalışan süperşarj, en alt devirden itibaren gücünü gösterecektir. "
turbosarz veya supersarz lı motorlar için 5000 devir çok yüksekdir, 1500 ila 2500 arasında max torkunu verirler, yeni nesil elektrikli turbolar 1000 devirden itibaren max torkun en az yüzde doksanı nı üretir..
turbosarz (kawasaki nin kullandığı) ile supersarz (honda nın kullanacağı) farkını anlamak için VW nin TSI motorlarını incele zira her ikiside mevcut..
TSI 140, 160 ve 170 pslik modellerde alt devirlerdeki canlılık için kompresör (süperşarj) üst devirlerdeki canlılık için de turboşarj kullanılmaktadır. Bu kombinasyonda turbo boşluğu hissedilmemektedir.
TSI 122 pslik modellerde ise sadece üst devirlerde etkisini gösteren turboşarj bulunmaktadır.
Süperşarj krank miline bağlı bir kayış yardımıyla döndürülür.
Turboşarj da egsoz gazının tahliyesi sırasında türbinlere çarpan gazın etkisiyle döndürülür.
-
jimi_hendrix adlı üyeden alıntı
Honda şu an değişken sıkıştırma oranlı araç motoru yaptı, rölantiden itibaren max torku veriyor. Bu sistem sayesinde turbo ve süperşarja gerek kalmıyor. aynı şekilde renault ve mercedes de değişken sıkıştırma oranlı araç işine giriştiler.
Variable compression motoru Nissan yaptı yeni. Honda da mı yapmış?
göktürkali adlı üyeden alıntı
bence honda teknolojik değil.en iyi yamaha.honda sadece sağlam bizde bişey sanıyoruz görün bakın çinler geçecek hondayı sağlam yaparlarsa.civic bakın motorhalen aynıbizde yemeyiz.hani turbolu civicler çıksa bile geç kaldı reno bile geçti demek ki motorsiklette aynı.civic 1,6 bakın motorundan soğuyun.
Günün esprisi... Reno ayrıntısı ayrı bir renk katmış. Fırsat bulursanız jiroskop kullanmadan kendi kendine dengede kalıp köpek gibi sahibini takip eden motosiklet videosunu izleyin bence... Teknoloji niyetine.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
turbosarz (kawasaki nin kullandığı) ile supersarz (honda nın kullanacağı) farkını anlamak için VW nin TSI motorlarını incele zira her ikiside mevcut..
Kawasaki de supercharged değil mi? Zaten turbo için intake ve ekzos manifolarınu dolaştirmak biraz zor olmaz mı motosiklette?
-
japonların(hon-suzı-kawa) mıdrange 600luklerde asırı beslemeye gececeklerını 2sene once haber yapmıslardı.
hala bırtek uçak sınıfında h2 var elımızde.
yazık, cok ısterdım gercekten ;
turbo ya da vtec gıbı ani güç üretmeyen ve lag/gecıkmesı olmayan, alt devırlerden ıtıbaren guclu ve torklu hafıf bır makıne kullanmayı...
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
supersarz veya kompressor denilen yani Honda nin kullanacağı kayış tahrikli sistem alt devirlerde hatta rolantide bile etkilidir, üst devirlerde ise turbo verimlidir..
Gerçi 10 yıl sonra bütün benzinli ve dizel motorlu otomobiller elektrikli turbo ile desteklenecek, Honda nın ve Kawasaki nin sistemi çöp sayılabilecek bir yatırım gibi görünüyor veya elektrikli aşırı beslemeye geçiş içinde olabilir..
Şarzdan sonrasını okumadım
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
hasmet adlı üyeden alıntı
......Kawasaki de supercharged değil mi? Zaten turbo için intake ve ekzos manifolarınu dolaştirmak biraz zor olmaz mı motosiklette?....
Kawasaki de ki egzozdan turbosarz, kayış la dönen kasnaklı sisteme ise supersarz veya kompressor de deniyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
telike adlı üyeden alıntı
Şarzdan sonrasını okumadım
tebrikler
Yazılı iletişim kurulan forum gibi bir yerde okunmadan anlayabilmişsin..
sarz,sarj,charge,egzoz,egzost, yazilisi her ne ise ondan..
-
Honda bu konuda geç kaldı bence,Kawasaki bu boşluğu h2r la çok güzel değerlendirdi, Süpercharcer li h2 ile resmen şov yaptı ikitekerde Kral benim dedi.Sofuoğlu da {her ne kadar show amaçlı olsada}h2r la 400 ü çevirince h2r Kral lığını birkere daha taçlandırdı.Başka markalarda h2 nin karşısına bu da benim supercharcer li yada turbolu motorum diyerek çıkamadılar.Keşke diğer markalarda bu özel motosikletlerden üretselerde, bizde bu güç rekabetini keyifle izlesek.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Kawasaki de ki egzozdan turbosarz, kayış la dönen kasnaklı sisteme ise supersarz veya kompressor de deniyor..
Yanlisiniz var, H2 supercharged, turbo degil:
https://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Ninja_H2
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Kawasaki de ki egzozdan turbosarz, kayış la dönen kasnaklı sisteme ise supersarz veya kompressor de deniyor..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:09 ----------
tebrikler
Yazılı iletişim kurulan forum gibi bir yerde okunmadan anlayabilmişsin..
sarz,sarj,charge,egzoz,egzost, yazilisi her ne ise ondan..
Hangi yanlışına takılsam hangisi konusunda bir revizyona gitsek kararsız kaldım şarjdan başlamak istedim
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
hasmet adlı üyeden alıntı
evet yahu ben bir video izlemistim egzozdan turbolu bir motosiklet vardi içeriginde ona gitti aklım, adam 250 ile giderken tekeri yerden aliyordu muthis bir tork..
yalniz diger konuda yanlisim yok egzozdan turbo orta üstü devirlerde etkilidir..
sizde bilirsiniz ralli arabalarında turbo boşluğunu onlemek icin ateşleme geciktirilir, supersarzda buna gerek yoktur ama turbo gibi muhtesem güç uretebilecek devirlere çıkamazlar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
telike adlı üyeden alıntı
Hangi yanlışına takılsam hangisi konusunda bir revizyona gitsek kararsız kaldım şarjdan başlamak istedim
eyvallah guzel kardeşim yanlisimiz varsa duzelt sikinti yok bende senin fotografini cekerim ödesiriz ;)
-
Evet, supercharger daha lineer. Ama onda da devir arttıkça basınç artıyor. Düşük devirde etkisi çok yüksek değil doğal olarak. Tabi bi sürü de farklı supercharger tipi var. Çok büyük genelleme zor. Bir küçük bir büyük seri turbolar var, değişken geometrili turbolar var vs.
-
Şimdi bi soru daha soralım tüketici olarak.
600cc motorlara turbo şarj, supercharger vs... japon abiler bunu yapınca 600cc bir tık değil 2 tık performans arttırıcak. elimizde 1000cc ler var?
Şimdi 1000cc SBK stock lar ort. 190 hp diyelim 600cc ler ise 120-125 hp den 150-160 ye fırlasın. Ama daha hahif ve daha kompaktlar bunu unutmayalım
Şimdi zaten kapitalist piyasa(satış, kar odaklı hareket eden) 750cc superbike ları tarihin tozlu sayfalarına gömdü. Her japon bu sınıfta at koştururken sadece GSXR-750 kaldı. Son savaşçı. GSXR en son 150-155 hp ve 1000cc lerden daha hafif 600cc şaşesi kullanıyordu. Yani konuşulan, yeni aşırı beslemeli 600cc lerle aynı bir ağırlık güç oranı. hımmm
-
Belki de emisyon de verim noktasında faydası vardır.
Malum, modern emisyon ve gürültü kuralları gücü azaltıyor, ağırlığı arttırıyor, verimi azaltıyor, maliyeti arttırıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)