Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor kazalarında 500 kişi hayatını kaybetti. Motosiklet kullanmayı bilmiyoruz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Türkiye’de yılda meydana gelen yaklaşık 1.5 milyon kazanın 20 bini motor kazası. Sadece geçen yıl motor kazalarında 500 kişi hayatını kaybetti. Ne yazık ki bu kazaların yüzde 99’u sürücü hatası.

    Gazeteci Mustafa Hepekiz, motosiklet tutkusunu profesyonel işi haline getirdi. Şimdilerde motor tutkunlarına ‘motoregitimi.com’ olarak güvenli sürüş teknikleri öğretiyor. Hepekiz, günümüzde Türkiye’de motosiklet kullanımının özellikle kadınlar arasında artış gösterdiğini vurgulayarak dikkat çeken veriler de paylaştı. Mustafa Hepekiz, “1.5 milyon kazanın 20 bini motor kazası. Bizde motor kullanımı çok düşük olmasına rağmen kazalar çok fazla. Son yıllarda motor kullanımı artışa geçti. En çok da Ege’de. Bu yüzden artık eğitime daha çok önem vermek gerekiyor. Geçen sene motor kazalarında 500 kişi hayatını kaybetti. 150’si ise son 4 ayda” dedi.

    Ciddiye alınmıyor

    Kullanıcıların can güvenliğini dikkate almadığını vurgulayan Hepekiz, “Motor kazalarının yüzde 99’u sürücünün kendi hatası. Bilgisine ulaştığım tüm kazaları inceliyorum. Kaskları da varmış, yine de ölmüşler. Ama bunlara baktığımızda ya kask kendisinin değil ya da kaskın hiçbir koruyuculuğu yok. Polisin gözüne takılmamak için takılan yeni moda kasklar var. Kaskını takıp bağlamamış olanlar var. Güneyde hava sıcak olduğu gerekçesiyle hiç kask takmayanlar, özel giysileri giymeyenler de var. Geçenlerde bir kadın motosiklet kullanıcısı sırf pantolon giymediği için 20 kilometre hızla giderken kaza yapıp bacağını kaybetti. Zira, 100 kilometre hızla giden bir motor 60 metre hızla sürüklendiğinde ısı 700’leri buluyor. Sorun zaten sadece kask değil” diye konuştu.

    EĞİTİM ŞART

    MUSTAFA Hepekiz bu kazaları ya da ölümcül hataları önlemek için ileri ve güvenli sürüş eğitim verdiklerini kaydederek, şöyle devam etti: “15 yıl motor süren bir insanın düşme de dahil ortalama 8 kazası olur. Motosikleti tehlikeli hale getiren insanın kendisi. Verilen eğitimler de ihtiyacı karşılamıyor. Aslında İzmir gibi şehirlerde motora binmemek delilik. Ancak herkesin ileri eğitim alması şart. Özellikle kuryeler ve restoran servisleri tehlikeli. Onlara da eğitim zorunluluğu getirilmeli.”

    Kaynak: Hürriyet
    mehmetenis ve Bab Hunk bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    güneyde havaların daha sıcak olduğundan koruyucu ekipmanların çok az kullanılması tezini çok doğru buldum .şahsen marmariste onca motosiklet kazaları yaşanmasına ragmen neredeyse kimse kask takmıyor ,herkes scooter kullanıyor ,kaskı olanda ölüyor diyor .bende artık kendi işime bakıyorum isteyen istediğini yapsın diye
    mehmetenis ve qezgin bunu beğendiler.

  3. #3
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    valla güvenlik benim için en ön safhada dışarda 20 derece sıcak varken 2 km mesafedeki bakkala bile tam takım kıyafetle gidiyorum terlesemde değer diyorum içimden çünkü kaza geliyorum demiyor heryerde olabilir.
    mehmetenis ve qezgin bunu beğendiler.

  4. #4
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Eğitim işini cümleten pek sevmeyiz vesselam. Gazı çevir, motosiklet gidiyo mu? gidiyo. heh oldu ozaman ben motosiklet sürebiliyorum, ya Allah bas gaza...
    Zaten arz talep yüzünden çoğu şehirde motosiklet eğitimi veren kurum bile yok...

    Hele ki acemi cesareti bukadar fazla olan başka bir toplum olacağını sanmıyorum. 600lükle mi başlayayım 1000lik lemi konularının çokluğundan herşey belli oluyor zaten.

    Ekipman mı? oda ne ola ki? Kask bile fazlalıktır bizim apaçilerin jöleli saçlarına...
    qezgin, Shrieker, vader ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    diğer kazalar motor kazalarından 75 kat fazla, ama trafikteki diğer araçlar motosikletlerden kaç kat fazla acaba? bi de çoğu motosiklet kazası kayda geçmiyor ki..
    Shrieker ve mehmetenis bunu beğendiler.

  6. #6
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Hahaha iyi reklam valla!!
    Bakalım İstatistik Kurumu ne diyor:
    2008-2013 yılları arasında (dahil), ölümlü ve yaralanmalı kazaya karışan araçların, trafikteki toplam araç sayısına oranları. Yani ölümlü ve yaralanmalı olduğu için kayda geçiyor, oran olduğu için de araç sayısından bağımsız.

    --------Otomobil--Motosiklet
    2008----%1,0------%0,9
    2009----%1,1------%0,9
    2010----%1,1------%0,9
    2011----%1,2------%1,0
    2012----%1,3------%1,2
    2013----%1,4------%1,5

    http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistik...o?istab_id=361

    Baya baya memlekette motor sürmek daha güvenliymiş iyi mi :D
    Gerçi burda motosikletlerin daha az kullanıldığını da göz önünde bulundurmak lazım. Çok da heyecanlanmayalım.

  7. #7

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    -Motosiklet surucusu egitimsiz korumasiz bana bisey olmaz kafasi var
    -4 teker sürücülerinin motosikletlere saygısı yok
    -kimse trafik kurallarina uymuyor
    -yollar berbat
    Sonuc ortada malasef

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

    Ekleme yapayim birde o 20 tl lik kasklar varya uzerinde ncr yazan burada(uşak da) motosikletlilerin % 90 ı bu kaski kullaniyor kasklarada bi standart getirilmesi lazim ici sikistirilmis kağıt olan kask ne ise yarar?

  8. #8
    SSIRIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2015
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 - Hero XPulse 200V4
    Çok sıkıntılı, ekipmansız, eğitimsiz motor kullanıcıları olsa da sırf motor kullanıcıları kötü, motor kullanmak öldürür imajı oluşturuluyor. Buna karşıyım trafikte diğer araçların sıkıştırması veya çeşitli nedenlerle yapılan ölümlü kazaların kamera kaydı gibi kanıtlar yok ise hep kullanıcı hatası diye sonuçlandığını düşünüyorum. "Virajda bir arabanın sıkıştırması sonucu kaza yapıp ölen bir sürücü için viraja hızlı girdi, virajı alamadı, dengesini kaybetti kaza yaptı ondan dolayı öldü ALLAH rahmet eylesin olur. Alsana sürücü hatası. Kazaya sebebiyet veren etkenlerin suçu yoktur görünürde kanıt yok ise."

  9. #9

    Üyelik
    12 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güneyde havaların daha sıcak olduğundan koruyucu ekipmanların çok az kullanılması tezini çok doğru buldum .şahsen marmariste onca motosiklet kazaları yaşanmasına ragmen neredeyse kimse kask takmıyor ,herkes scooter kullanıyor ,kaskı olanda ölüyor diyor .bende artık kendi işime bakıyorum isteyen istediğini yapsın diye
    Bu gibi durumlarda suçlu bile çıkartırlar adamı bizde moda yanlışı yanlış ile savunmak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------

    Alıntı tamerozkul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -Motosiklet surucusu egitimsiz korumasiz bana bisey olmaz kafasi var
    -4 teker sürücülerinin motosikletlere saygısı yok
    -kimse trafik kurallarina uymuyor
    -yollar berbat
    Sonuc ortada malasef

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

    Ekleme yapayim birde o 20 tl lik kasklar varya uzerinde ncr yazan burada(uşak da) motosikletlilerin % 90 ı bu kaski kullaniyor kasklarada bi standart getirilmesi lazim ici sikistirilmis kağıt olan kask ne ise yarar?
    Standart gelecek ama öncelikle uygulamada bir ciddiyet olsa herşey kağıt üstünde olmasa şu İstanbul'da hergün e5'te makas atan dolu hiç birşey olduğu yok.
    Yolda 1 m çukur olur kulaklarını tıkarlar vb.
    Herşeyin elden geçmesi gerek AB bizi alıp ne yapsın hiçbirşey düzgün değil ki adamlar şu trafiğe yollara bakıp bile almazlar
    No matter how bad your day is

    Your bike will always make you feel better.

  10. #10
    darpgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF150
    sizce sadece motosiklet kullananlara eğitim verilmek yeterlimi ? Balık baştan kokar .....
    ben şunuda anlamıyorum yol standartlarına uymayan yollarda nasıl %90 küsür sürüçü suçlu oluyo , polis raporlarında hiçmi yol kusuru olmaz.
    memleketini yiyim .


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)