Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Köpekler Adası’nda başdöndüren macera / Menderes Özel

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    “Yarışa Hazır” sloganlı Avusturyalı motosiklet devi KTM, Adventure (Macera) serisinin yeni modellerini, Kanarya Adaları’nın ikinci büyüğü Gran Canaria’da adrenalin yüklü bir macerayla dünyaya ilan etti.

    Türkiye’den yalnızca Milliyet’in yer aldığı iki günlük etkinlikte, enduro motosikletçilerin iştahını kabartan 1290 Super Adventure, 1050 Adventure, 1190 Adventure ve 1190 Adventure R modellerinden ikisini test ettik, inceledik. Enduro, -toprak, çamur, kum, asfalt, mıcır ve daha bir çoğu- her türlü şartta sürüşü, yani dayanıklılığı işaret ediyor.

    Dünya motosiklet medyasından 20 yazarın üç grubuyla en yüksek noktası 1949 metre olan adanın dağlık bölgesinin yılan gibi kıvrılan yollarında, 1290 Super Adventure’larla durmadan sağa, sola yatarak tırmandık. Sahildeki tatil cenneti Maspalomas’ta Sabah 20 derecede başladığımız yolculuk, 13.00’te 1600 metre irtifada 6 derecede mola verdi. Neyse ki sele ısıtmalı; popolar üşümüyor. Sönmüş volkan kraterinin kıyısındaki Mirador la Cilla restoranının terası panoramik manzarasıyla tüm yorgunluğumuzu alıyor.

    Kimse ölmediyse, tamamdır

    Değişken iklimi ve volkanik topografyasının bahşettikleriyle “Minyatür Kıta” diye adlandırılan Gran Canaria, dünyanın en özel ekosistemlerinden birini sahneliyor. Ada, kumsalda büyük kum tepeleriyle Sahra Çölü’nü, birkaç kilometre sonra Arizona’yı, biraz daha ilerleyince tropik bir cenneti yaşatıyor. İklim özellikleri, canlı ve bitki türlerini de dünyanın başka bir yerinde görülemeyecek oranda çeşitlendiriyor.

    Fas’ın güney ucunun 100 kilometre açığında yer alan Kanarya Adaları (Islas Canarias), İspanya’nın 17 otonom bölgesinden biri ve Avrupa Birliği’nin en ücra köşesi. Orijinal adı “Köpekler Adaları” anlamına geliyor; kanaryayla ilgisi yok. Yelkenleri püfür püfür dolduran rüzgarıyla Kolomb’un Amerika’yı keşfinden önce son çıkış Gran Canaria’nın tatil beldesi Maspalomas, çıplaklar kamplarıyla ünlü. Ada -emekliler, genç maceraperestler, nüdistler, bisikletçiler, motosikletçiler- her türden tatil ihtiyacını tatmin ediyor.

    Dağların bir köşesinde verdiğimiz molada kapıda motosikletleri gören 4 yaşlı İsviçreli içeri dalıyor. KTM’leri dikkatlice inceleyen İsviçreliler, 2010’dan beri her yıl bu dönem Gran Canaria’ya geldiklerini, motosiklet kiralayarak adayı turladıklarını anlatıyor.
    Tabii her yaşlı turist macerayı işaret etmiyor. Otomobil kiralayarak dağlara çıkan turistler, iki şeritli kıvrak yolda sağlı sollu ve vızır vızır geçen motosikletleri gördükçe usulca sağa yanaşıyor, direksiyonlarına sarılarak gök gürültüsünün dinmesini bekliyor. Ama hepsi öyle değil; 183.6 km., 3 saat 23 dakika süren tur sonunda Maspalomas’ta bilanço çıkaran motosikletçi gazeteciler, “Mavi Peugeot’yu gördün mü? Bir yol vermedi”, “Az daha kırmızı minibüse çarpıyordum”gibi ifadelerle durum değerlendirmesi yapıyor. Tur lideriyse “Kimse ölmediyse, sorun da yok” diyerek muhabbete nokta koyuyor.

    Tek teker

    Gün batmadan 4 gazeteci, zorlu test sürüşünün 1290’lardaki façalarının silindiği açık otoparkın yolunu tutuyoruz. Bir köşede KTM çadırları, önlerinde bakımdan geçirilmiş sıra sıra motosikletler. Amaç boş otoparkta turlayıp, artistik birkaç fotoğraf çektirmek. Foto muhabiri pozisyon alıyor. 1290’a ilk atlayan arkadaş, motosikleti şaha kaldırıyor, bir o yana bir bu yana tek teker üzerinde şov yapıyor. 1290’ın sesi alacakaranlıkta yankılanıyor. 15 dakika sonra Alman gazeteci motosiklete kuruluyor. O da sınırları zorluyor. Ama birden Alman tek teker, bakım yapılmış 1290’ların yanından geçerken onlara bindiriyor ve sırt üstü yere kapaklanıyor. Gözlerimiz faltaşı; şok ve dehşetle donup kalıyoruz. Neyse ki Alman’da utanç dışında bir yara yok. Bakımdan taze çıkmış 1290’lar hasar tespit için tekrar çadırın yolunu tutuyor. Alacakaranlık kuşağı yerini karanlığa bırakıyor.

    500 kilometre menzil

    KTM’den 2015’teki en büyük bombası 1290 Super Adventure, yorulmak bilmeyen 160 beygir gücündeki 1301cc V-Twin motoruyla, yetişkin ve usta endurocuları kıtalararası sınırsız maceraya davet ediyor. 1290, yarı aktif süspansiyonuyla dağ, taş, toprak, çamur her türlü zemine meydan okuyor. Seyir kontrol (cruise control), ısıtmalı elcikler/sele, kolay ayarlanabilir siperlik, lastik basıncı izleme sistemi, dört farklı sürüşe göre (cadde, komfor, spor, offroad) ayar imkanı tanıyan gelişmiş yol bilgisayarı onun keyif yelpazesini genişletiyor. Üstün fren kabiliyeti, beklenmedik durumlar ve her koşulda motosikletin güvenli şekilde durmasını sağlıyor. ABS artık her motosiklette olmazsa olmaz. 1290’daki viraj ABS’sinin ise (C-ABS) adı üstünde!

    Yüzde 38 ÖTV sorunsalı

    Görülmedik ebattaki 31 litrelik yakıt tankı, durmadan 500 kilometre yolu garanti ediyor. Tankın bu büyüklüğüne rağmen bacaklar 1290’ı herhangi bir rahatsızlık duymadan kolayca kavrıyor. Motosiklet yakıt hariç 229 kilo çekiyor. Bu cüssedeki motosikletten beklenmeyecek hafiflikte. Bu canavar, motosikletten şehir içi yolculuk ya da hafif geziler beklentisinde olanların çok daha ötesinde hayallere hitap ediyor. Sele 860 ve 875mm yüksekliklerinde ayarlanabiliyor. “Ayaklarım yere sağlam bassın“ diyorsanız, boyunuz 1.80 civarında olmalı. Bir motosiklette olmasını düşleyebileceğiniz her şeye sahip lüks, spor seyahat endurosunu KTM yetkilileri “en iyinin en iyisi!” diye tanımlıyor. Motosikletin Avrupa fiyatı ülkesine göre 18 bin euro civarında değişkenlik gösteriyor. Türkiye fiyatınaysa yüzde 38 Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) daha ekleyin...

    Binici dostu 1050

    Özel ilgi gösterdiğim 1050 Adventure, KTM’ye göre saflığı temsil ediyor. 1290 değil ama şirketin giriş seviye endurosu 1050 motosiklete gönül vermiş her babayiğidin harcı. 1050cc hacimli motor 95 beygir gücünde. Motosiklet 212 kilo; ki bu da onu kolay hükmedilebilir kılıyor. 23 litre kapasiteli tank, durmaksızın 300 km’nin üzerindeki maceralara davet ediyor. 1050’de standart 4 yerine üç sürüş modu bulunuyor; spor, cadde ve yağmur. Offroad modu opsiyonel. Motosiklet, kolay kullanımı ve kavranabilirliğiyle “başlangıç seviyesi” tanımının hakkını veriyor. Kıvraklığı, yolları zaten bir enduro motosiklet gerektiren İstanbul trafiğine meydan okuyabilir. 850mm’deki sele yüksekliği onu 1290’a kıyasla daha hükmedilebilir kılıyor. Virajları teredddütsüz kıvraklıkta alabilen 1050’nin etkili süspansiyonları, olası bir yol yorgunluğunun önüne geçiyor. Avrupa fiyatı 11 bin euro civarında; yine bir yüzde 38 ekleyin. Yollarımızda özel tüketim şartları mümkün olmasa da!..

    Kaynak: Milliyet / MENDERES ÖZEL

    TAYFUNBORA ve mehmetenis bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Aralık 2012
    Burada 1290 tahminen 25-26 bin euro, 1050 de tahminen 18-19 bin euroya satılır.

    Endurocular zengin, ödesinler kardeşim! İşin komik tarafı oradaki KDV'li fiyatın üzerine ÖTV+KDV bindirir gibi fiyatlandırma yapılıyor burada. Sonra da Spormoto'da kavga dövüş indirim, indirimli mal aldık sanıyor insan


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)