Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Ehliyeti Alma Yaşı 17'den 20'ye Çıkıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Alican1998 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Artık yok
    Şu soruya bir yanıt verin gerçekten şimdi 16 yaş olucak olan ehliyet hangi motorsikleti karşılıyor bir kaç örneklerle açıklarmısınız


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Ölümlü motorsiklet kazalarında yaş durumları nasıl acaba !?

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ya AB'nin kendi standartlarindan haberi yok,
    ya da içislerinde çalisan bürokratlar biz yabanci dil biliyoruz diye bakani kekliyorlar.
    Bu saçmaligin baska bir açiklamasi olamaz.
    crxforever bunu beğendi.

  4. #24
    sSameT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Hay ben böle işe ya ne güzel tam 1sene sonra alacaktim ya, habire bi karar oyuncak sanki böyle şeyler hep bizi bulur saten

  5. #25
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Mantıklı Bir Karar 17 Yaşında Olanlar Henüz Bıçkın Ergenler Oluyor ve Ne Zaman Ne Yapacakları Belli Olmuyor Bu Arkadaşların.
    wampaa bunu beğendi.

  6. #26
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Alıntı C.Kaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantıklı Bir Karar 17 Yaşında Olanlar Henüz Bıçkın Ergenler Oluyor ve Ne Zaman Ne Yapacakları Belli Olmuyor Bu Arkadaşların.
    Güzel abim "Akıl yaşta değil baştadır." Devlet olarak düzgün eğitim verilse öğrenemeyecek insan yok. Ben ne yapmam gerektiğini biliyorum en fazla 125lik motor alıcam arazi veya asfalt için tabiki önce eğitim sonra trafik ama simdi 20 oldu bana eğitim veren yok zaten 1 yıl bekledim 1 yılım kalmıştı simdi 20 yas yaptılar 4 yıl bekleyemem ayrıca sen 20 yasındaki adama mı daha kolay öğretirsin yoksa 17 yasındakine mi bu yasa 20 yas ehliyet yapıyorsa ehliyetsiz 20 yasın altındaki insanlar artıcaktır.

  7. #27
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Pangea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani bir yerde haklısınız ama her şey fizik değil.GOldwing ve harley kullanan bayanlar var ve sadece sıkışık trafikte problem yaşıyorlar,biraz uç örnek olacak ama moto gp sürücülerinin çoğu 55-60 kilo adamlar porblem yaşıyorlar mı yok...Bence fiziki kuvvetten çok teknik kısım daha önemlli
    Burada da görüyoruz..İlk motorum..600 rr alsam yada 1000 lik düşünüyorum ne dersiniz...

    diyen çocuklar moto gp de yarışmıyorlar değilmi??? bu örneğin benim dediğimle alakası yok tabi...onlar sonuna kadar eğitim eğitim eğitim..ve ilk bindikleri motor da yarıştıkları değil..yılların tecrübesi ve eğitiminden sonra o kanuma geliyorlar..

    aslında benim dediğimde sizinkiyle aynı..

    günümüzdeki bir çok genç 17 yaşını bitirip A2 alınca benim onlardan ne farkım var?? litreliği bende SÜRERİM!!! mantığında olduğundan o kadar yazıyı yazdım...

    sanırım bu yazıyla daha açıklayıcı tamamlayıcı olmuşumdur...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #28

    Üyelik
    06 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 650f 2016
    bu değişiklikler daha önce ehliyet almış olanlarıda etkiliyor mu ?

  9. #29
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada da görüyoruz..İlk motorum..600 rr alsam yada 1000 lik düşünüyorum ne dersiniz...

    diyen çocuklar moto gp de yarışmıyorlar değilmi??? bu örneğin benim dediğimle alakası yok tabi...onlar sonuna kadar eğitim eğitim eğitim..ve ilk bindikleri motor da yarıştıkları değil..yılların tecrübesi ve eğitiminden sonra o kanuma geliyorlar..

    aslında benim dediğimde sizinkiyle aynı..

    günümüzdeki bir çok genç 17 yaşını bitirip A2 alınca benim onlardan ne farkım var?? litreliği bende SÜRERİM!!! mantığında olduğundan o kadar yazıyı yazdım...

    sanırım bu yazıyla daha açıklayıcı tamamlayıcı olmuşumdur...
    Kiloyla değilde eğitimle alakalı o onu sizde söylemişsiniz bu cevabınızda. En iyisi 125cc ve altı 250 cc ve altı 400cc ve altı 600cc ve altı 1000cc ve altı +1000cc gibi motosiklet ehliyetinin dereceleri olsa çok daha mantıklı olur ve her derece 1 veya 2 yıl aralıklarla belli ve zor sınav sartları altında atlanabilse çok güzel olur.

  10. #30

    Üyelik
    23 Şubat 2014
    Şehir
    Bursa/İnegöl
    Motosikleti
    Honda CBR 600F(2013)
    Alıntı Berkay* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazıda açıklama pek net değil. Benim yaşım 16 seneye ehliyet alıcaktım. Sorularımı söyle sıralayayım:

    1- A1 16 yaşına indirildi, A2 20 yaş, A ise 2 yıl A2 deneyimi. Doğru mu anladım yanlışsam düzeltin lütfen.
    2- 11 kilovatı geçmeyen diyor örneğin CBR 125R Maks. Güç (kW@dev/dak) 9,8/10.000 (13,3 PS) Burda 9.8 kilovatt olduğundan ötürü A1 ehliyet ile CBR 125R gibi motosikletleri kullanabiliriz değil mi?
    Bunu bende merak ediyorum.

  11. #31
    cagataykk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Az kaldı...
    Abilerim kardeşlerim bence siz olayı yanlış algılıyorsunuz.17'den 20'ye çıktı ama nasıl çıktı? İstersen 50 yaşında ol ilk önce 2 yıllık a1 a2 tecrüben olduktan sonra A ehliyetini alabiliyorsun.Yani 52 yaşında A ehliyeti alabiliyorsun.Benim bildiğim AB sistemi bu.20 yaşında da olsan kafana göre A ehliyeti alamıyorsun.Yani burada işte bu yasa ile forumdaki ergenler ortaya çıktı şöyle oldu böyle oldu gibi gereksiz cümleler kurmayalım.Sizde 17 yaşında oldunuz bi zamanlar.Hiçbiriniz 17 çok küçük motosikleti sürmek için 24 25 imi beklemeliyim demedi.İşin özü bu kanun kazaları azaltır mı ? Azaltır bence.Artık bugün ehliyeti alıp yarın istediğin motoru paran ile alamıyorsun.
    [K]orkusuZ bunu beğendi.

  12. #32

    Üyelik
    23 Şubat 2014
    Şehir
    Bursa/İnegöl
    Motosikleti
    Honda CBR 600F(2013)
    Alıntı cagataykk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abilerim kardeşlerim bence siz olayı yanlış algılıyorsunuz.17'den 20'ye çıktı ama nasıl çıktı? İstersen 50 yaşında ol ilk önce 2 yıllık a1 a2 tecrüben olduktan sonra A ehliyetini alabiliyorsun.Yani 52 yaşında A ehliyeti alabiliyorsun.Benim bildiğim AB sistemi bu.20 yaşında da olsan kafana göre A ehliyeti alamıyorsun.Yani burada işte bu yasa ile forumdaki ergenler ortaya çıktı şöyle oldu böyle oldu gibi gereksiz cümleler kurmayalım.Sizde 17 yaşında oldunuz bi zamanlar.Hiçbiriniz 17 çok küçük motosikleti sürmek için 24 25 imi beklemeliyim demedi.İşin özü bu kanun kazaları azaltır mı ? Azaltır bence.Artık bugün ehliyeti alıp yarın istediğin motoru paran ile alamıyorsun.
    Abi öncelikle teşekkürler, büyük olduğunu düşünerek birşey sormak istiyorum şimdi bu A1 ehliyeti ile hangi cc deki motorlar kullanılabilecek örneğin kanuni breton veya cbr125 gibi motorlar kullanıbiliyormu örneğin bretonun 9,84 HP / 7820 d/d A1 ile kullanabiliyormuyuz yani ?

  13. #33
    cagataykk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Az kaldı...
    AB standartlarına göre A1 ehliyeti ile 125 cc A2 ile 250cc sürülebiliyor diye biliyorum yanlış bilgide vermeyelim.2 sene tecrüben olduktan sonra büyük cc'lere geçebiliyorsun.20 yaş olayıda o yani.Yoksa 20 yaşında ehliyeti alıp 22 yaşında A ehliyeti almıyorsun.Tabiki bu 2 sene içinde A1,A2 ehliyetini A'ya yükseltmen için trafikte kırmızı ışıkmış,hız limitiymiş,kaza vb. olaylara girmemen gerekiyor.Senin soruna gelirsek evet A1 ile 125 cc tabiki sürülür.Yeni başlayanlar ne sürecek yoksa ? Ama bu yazdıklarım bizim ülkede nasıl yapılandırırlar bilmiyorum.Ab sistemi böyle diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin

  14. #34
    zonta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    GT 250RR
    çok güzel bir uygulama olmuş.tabii şeyine takan olursa.oy kullanma yaşı 18 ehliyet alma yaşı 20. sen beni seçde gerisi kolay bişekilde hallederiz yani.yemişim sizin demokrasinizi adaletinizi alacam bi hayabusa dağa çıkacam valla İstanbuldayım hergün en az 60-70 km yol yaparım.en son 2008 de bir polis durdurdu ama ehliyet sormadı .plakada ab işareti yerine TÜRK bayrağı vardı bu yasak sök onu dedi. bayağı tartıştık kurye arkadaşlarda olaya müdahil olunca memur arkadaş inadından vazgeçti..takmayın kafanıza ehliyet falan soran yok, zaten ortada trafik polisi yok.ama siz yinede ehliyet alın ne olur ne olmaz.

  15. #35
    cagataykk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Az kaldı...
    Alıntı zonta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok güzel bir uygulama olmuş.tabii şeyine takan olursa.oy kullanma yaşı 18 ehliyet alma yaşı 20. sen beni seçde gerisi kolay bişekilde hallederiz yani.yemişim sizin demokrasinizi adaletinizi alacam bi hayabusa dağa çıkacam valla İstanbuldayım hergün en az 60-70 km yol yaparım.en son 2008 de bir polis durdurdu ama ehliyet sormadı .plakada ab işareti yerine TÜRK bayrağı vardı bu yasak sök onu dedi. bayağı tartıştık kurye arkadaşlarda olaya müdahil olunca memur arkadaş inadından vazgeçti..takmayın kafanıza ehliyet falan soran yok, zaten ortada trafik polisi yok.ama siz yinede ehliyet alın ne olur ne olmaz.
    İyi de kanka o işler öyle olmuyor Varsayım yapalım sağdan sağdan kurallara uyarak gidiyorsun arabanın birisi geldi sana vurdu sonra gitti duvara vurdu içindekiler öldü.Hadi çık çıkabiliyorsan işin içinden

    Bu arada kanka dedim yaşça büyükte olabilirsiniz samimiyetten dedim.Yanlışım varsa affola.

  16. #36
    doraemon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul - Beşiktaş
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300 SE 2014, Honda CB125E 2012
    Yeni bir konu açmıştım, vergi mevzuuna etki eder mi etmez mi diye ama silinmiş konu, mesaj şöyleydi :


    Kural olarak A2 ile en az iki yıl 35kW'a kadar motosiklet kullanıp, sonrasında A ehliyet alınacak.
    Peki mevcut durumda 1 yıllık ehliyetiyle 600cc ve üzeri motosiklet sahiplerini nasıl etkileyecek?
    Sonuç itibariyle ehliyet ve motosiklet sahipliği farklı şeyler, polis kontrol ettiğinde, 2 yıl geçmeden 35kW altında (47 hp) değilse ceza mı yazacak?
    Şuan A2 si olanlar iki yıl dolmasa da A ya mı geçecek?

    Bence uyguluma doğru, lakin mevcut ehliyetlere nasıl yansıyacağı konusunda bir açıklama da olsa güzel olacak.

    Ayrıca madem olayı 35kW güce endeksliyorlar, 250 cc vergi dilimi olayını da 35kW a çevirsinler, vergi maduru ninja300, duke 390, honda 500 serisi de yüksek vergi diliminden kurtulsun, insanlar 125 likten 600 e geçmeden önce ara motosikletlere de yönelsin. Yazdığım modeller daha çok Avrupa'da A2 ehliyetlileri hedef alan motosikletler.
    fish does not think, cause fish knows everything

  17. #37
    cagataykk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Az kaldı...
    Alıntı doraemon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni bir konu açmıştım, vergi mevzuuna etki eder mi etmez mi diye ama silinmiş konu, mesaj şöyleydi :


    Kural olarak A2 ile en az iki yıl 35kW'a kadar motosiklet kullanıp, sonrasında A ehliyet alınacak.
    Peki mevcut durumda 1 yıllık ehliyetiyle 600cc ve üzeri motosiklet sahiplerini nasıl etkileyecek?
    Sonuç itibariyle ehliyet ve motosiklet sahipliği farklı şeyler, polis kontrol ettiğinde, 2 yıl geçmeden 35kW altında (47 hp) değilse ceza mı yazacak?
    Şuan A2 si olanlar iki yıl dolmasa da A ya mı geçecek?

    Bence uyguluma doğru, lakin mevcut ehliyetlere nasıl yansıyacağı konusunda bir açıklama da olsa güzel olacak.

    Ayrıca madem olayı 35kW güce endeksliyorlar, 250 cc vergi dilimi olayını da 35kW a çevirsinler, vergi maduru ninja300, duke 390, honda 500 serisi de yüksek vergi diliminden kurtulsun, insanlar 125 likten 600 e geçmeden önce ara motosikletlere de yönelsin. Yazdığım modeller daha çok Avrupa'da A2 ehliyetlileri hedef alan motosikletler.
    Bence 2015ten önce ehliyeti almış vatandaşları etkilemeyecek bu yasa.Yani 1 senelik ehliyeti olup 600cc motosikleti olanı bağlamıyor.2015 1 ocaktan itibaren ehliyet alanı bağlıyor anladıgımız.son paragraftaki yazdıklarınızda ise sonuna kadar haklısınız ben de aynı fikirdeyim.Madem böyle güzel bir sisteme geçildi insanaları ara motosikletlere yönlendirmek lazım.
    Her serseri motorcu olabilir ama her motorcu serseri değildir.

  18. #38

    Üyelik
    30 Aralık 2013
    Aslinda güzel bir uygulama.250likmi alsam 600lukmu muhabbeti biter.vergi konusuna gelince bir sey demeye gerek yok.

  19. #39

    Üyelik
    10 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    şuan yok :)
    Ekim sonra vurur inşallah

  20. #40

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Askere gitme yaşı da 25 olsun o zaman , 23 yaşında gittim heryer çoluk çocuktu . Bakalım kaç kişi anlamayacak


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler