Hintli motosiklet devinden Türkiye'ye yatırım
-
Asya Motor, dünyanın önde gelen motosiklet üreticisi Hindistanlı Hero ile distribütörlük anlaşması yaptı; ayrıca Türkiye'de yatırıma ikna etti. Satış ve üretim için girişimler başladı.
Hero marka ürünlerin Mart ayından itibaren satışa sunulacağını bildiren Asya Motor Yönetim Kurulu Başkanı Uysal Soysal, "Japon markalarının Türkiye'ye ithal ettiği modellerin büyük bölümü Çin üretimi. Bu anlamda Hero, Türkiye'de motosiklette kaliteyi artıracaktır. Ayrıca Hero'nun yüzde 50'ye varan daha az yakıt teknolojisini de dikkate alırsak rakiplerin Hero ile yarışması kolay değil." dedi.
Soysal, "Hero ile başlangıçta Türkiye pazarına üç model sunacağız ve zamanla model sayısını artıracağız. Bir taraftan üretim hazırlıkları için Nazilli fabrikamıza ek yatırım yapıyoruz." ifadelerini kullandı.
Avrupa pazarı için de Türkiye'de üretimi önemsediğini vurgulayan Soysal, şöyle devam etti:
"Hero Motor yakın zamana kadar Honda için üretim yapıyordu. Bu ortaklık bittikten sonra Hero, bütün dünyada kendi üretim ağını oluşturmaya başladı. Hindistan'ın motosiklet üretiminde büyük birikimi var. Hero için ilk yılda 7 bin 500 adetlik bir satış grafiği öngörüyoruz. Hem üretim hem de çalışan kapasitemizi ise yılsonuna kadar ikiye katlamış olacağız."
Türkiye'de satışa sunulacak Pleasure, Glamour ve Thriller modellerinin biri scooter diğer ikisi vitesli motosiklet. Hero, 1947 yılında kuruladu. 1983 yılında Japon Honda ile üretime başlayan şirket, 2011'de bu ortaklığı bitirdi. Üç büyük üretim tesisine sahip Hero, bine yakın mühendis ve Ar-Ge teknikeri ile 11 bin kişi istihdam ediyor ve ürünleri için Hindistan'da 60 bin kilometre veya 5 yıl garanti veriyor.
Kaynak: Cihan Haber Ajansı
Anlaşma ile birlikte Hero mühendisleri denetiminde Türkiye'de üretilecek ürünler öncelikle iç pazara sunulacak.
Şimdi motosiklet ile ilgili tüm doğru bildiklerinizi unutun.
7 milyon adedi bulan yıllık üretimi ile global olarak dünyanın en büyük üreticisi konumundaki Hindistanlı Hero 2 yıllık araştırmaları neticesinde Türkiye pazarına girme kararı aldı. Bu karar ile birlikte 2014 yılında Hero modelleri Türkiye'deki showroomlarda yerini alacak. Global olarak 50 milyon adetlik üretim ve kullanıcı adedine ulaşan tek marka olan Hero, 1947 yılında kuruldu. 1983 yılında Japon Honda ile ortak üretime başladı. 2011 yılına kadar 29 yıl boyunca Hero Honda ve Honda modellerini üretti dünya ülkelerine sattı. 2011 yılında Japon ortağından ayrılma kararı alan Hero bu ortaklığını yakın zamanda tamamen bitirecek. 2011 yılından itibaren Hero markası ile global pazarda 5 kıtada yer alan Hero bilinenlerin aksine Avrupa ve Japon üreticilerin önünde dünyadaki en büyük motosiklet üreticisi.
Hero kimdir ?
Hero fabrikalarında toplamda 11.000 kişi yıllık 7 milyon motosiklet imal ediyor, çalışanlarının 750'si mühendis ve Ar-ge teknikeri. 3 büyük üretim tesisi olan Hero'nun her bir fabrikası küçük bir kasaba büyüklüğünde. Toplamda 19 modele sahip Hero, kullanıcılarına iç pazarı olan Hindistan'da 60.000 km veya 5 yıl garanti veriyor. Hero, kendi markası ile global pazarda yer almaya başladığı 2011'den bu yana dünyadaki tüm ülkelerde pazar araştırmaları yapıyor. Avrupa pazarında ilk olarak Türkiye ile yer almaya başlayan firma, yaklaşık % 50 ile Hindistan'ın en büyük pazar payına sahip.
Hero yakıt teknolojisinde 1 numara.
Hindistan Türkiye gibi gelişmekte olan ve bazı sektörlerde global olarak iddialı bir ülke. 1 milyarı aşan nufusu ile dünyada motosikletin en çok satıldığı ülkelerden biri. Yıllık satış adedi 10 milyon adedin üzerinde. Hindistan'da petrol fiyatları dünya ortalamasının üzerinde ve gelir seviyesine göre yakıt maliyetleri Türkiye'den daha yüksek. Dolayısı ile yakıt sarfiyatı Hindistan üreticileri için son derece önemli. Hero yakıt sarfiyatını düşürecek teknoloji konusunda ülkenin en büyük arge'sine sahip. Bazı modelleri 1 LT ile 75 km yol gidebiliyor. Bu detay Türk motosiklet kullanıcıları için hayati önem taşıyor.
Hero neden Türkiye pazarına giriş için uzun yıllar bekledi ?
Hero geçen yıla kadar Honda ile ortak olan bir firma idi. Bu ortaklık nedeni ile bugüne kadar firma Hero Honda markası ile Hindistan ve global pazarlarda yer aldı. Bağımsız olarak ve sadece Hero adı ile dünya ülkelerine ilk defa geçen yıl satış yapmaya başladı. Ayrıca dünyanın en büyük pazarlarından biri olan Hindistan iç pazarına 3 fabrikası ile cevap veren Hero bugüne kadar iç pazar talebini karşıladı. Geçen yıl kurduğu yeni tesis ile yurtdışı pazarlarına özel üretime başladı. Türkiye gibi Dünya pazarlarında ucuz ürünlerin yerine kullanıcıların kaliteli ürünlere yönelişi Hero için ciddi bir fırsat olarak görünüyor. Hero bu ivmeyi kendi markası ile yakalamayı hedefliyor.
Hero hangi modellerini Türkiye'de satışa sunacak ?
Başlangıçta birkaç modelle Türkiye pazarına girecek olan Hero modellerinin hemen hemen tümü peyderpey Türkiye pazarına sunulacak.
Hero modelleri hangi bayilerde satılacak ?
Hero modellerinin satış ve servis noktalarının belirlenmesi için titiz bir çalışma devam ediyor. Satıcı ve servis adayları distribütör firma personeli ve Hero Türkiye sorumlusu ekip tarafından ortak belirlenecek. Servisler belirlenmeden önce Hero mühendisleri tarafından Türkiye'de 2014 yılında başlanacak olan servis model ve mekanik eğitim programları başlatılacak. Bu programı bitiren ustalar Hero sertifikası ile servislik yetki belgesi alacaklar. Satış noktalarının belirlenmesi için Asya Motor firması gelen başvuruların değerlendirmesini ve mağaza konseptlerini belirliyor. Şu ana kadar dünyanın bir numaralı motosiklet markasının Türkiye pazarına gireceğini öğrenen birçok firma bayilik başvurularını yaptı. Birçok firma Hero'nun öncelikle kalite ve Türkiye pazarına uyumlu model ve çeşitliliğini dikkate alıyor.
Hero modelleri ne zaman satışına başlanacak ?
Soysal Group 2014 yılı sezonunda satışlara başlayacak. Bu döneme kadar firma İstanbul'da açmayı planladığı kendisine ait örnek showroom ve servis eğitim alanını hizmete sokacak. Bu merkez diğer bayi ve servis adayları için örnek teşkil edecek.
Hero modellerini nasıl inceleyebilirim ?
Hero modelleri http://www.heromotocorp.com sitesinden görülebilir. Ayrıca www.heromotosiklet.com sitesinden de yakında Türkiye'de satışa sunulacak modeller görülebilir.
Dünyanın en büyük ilk 3 motosiklet üreticisi ?
Hero 7 milyon adet
Honda 4,5 milyon adet
Bajaj 3,8 milyon adet
TÜRKİYE MOTOSİKLET PAZARI DEĞERLENDİRMESİ
Türkiye motosiklette yakın ülkelere göre kişi başına düşen adetlerde oldukça zayıf. Motosiklet henüz trafikte ve sosyal hayatta yeterli kabulü göremeyen bir araç.
Bazı bölgelerde ailenin değişmez bir ferdi haline gelen motosikletin yerinde ve güvenlik gereklerine uygun kullanıldığında katma değerleri çok daha kolay anlaşılacaktır. Dünyada yakıt gideri ortalama hane başına düşen gelire göre en yüksek olan ülkeyiz. Örneğin Norveç kişi başına yakıt harcaması 198 euro, Türkiye'de 196 euro. Ancak Norveç'in aylık ortalama geliri 2.681 euro iken Türkiye'de bu rakam 572 euro.
Türkiye'de yakıt harcamasının gelire oranı % 34
Norveç'de yakıt harcamasının gelire oranı % 7
İtalya'da yakıt harcamasının gelire oranı % 15
Bu tablo gösteriyor ki Türkiye yakıt harcamasında motosiklete ve elektrikli araçlara son derece muhtaç.
Diğer taraftan motosiklette son yıllarda kaliteli marka ve modellere yöneliş başladı. Bu da kullanıcıların daha seçici olmaya başladığını gösteriyor.
Reklamlar
-
Bakalım bu da Bajaj gibi tipi güzel motorlara ayrı fiyat politikası yapacak mı?
-
karizma zmr, implus, veya hunk modellerini bekliyordum.paramda hazırdı. o saydıkları modellere para vermem. o 3ünden birini alacaktım hayal oldu. onlar gelene kadar bekleyemem. başka markalara kaldık artık.o kadar boşuna beklemişim
-
Ne güzelde uyutuyorlar milleti...ohhhh meydan boş salla gitsin...ya hero ya mero )
-
Hint istilası
gelsin gelsinler
rekabet tüketiciye yarar
-
İlyas abi, vurdun paranın dibine.
-
papazkemal adlı üyeden alıntı
Hint istilası
gelsin gelsinler
rekabet tüketiciye yarar
Keşke dediğin gibi olsa.3 binliralık motoru muadili 10 binlira deyip 7bine kakalıyolar.Bizde seviniyoz.En çok distribütörler ve bayiler kazanacak.Biz de muadilinden daha ucuza aldık diye sevinecez
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
modeller hiç güzel değil, direk kısa yoldan kar etmeye oynamışlar. Eğer fiyat uygun ve yakıt tüketimi düşük olursa scooter'ı pizzaclar alır diğer 2 modelide pideciler.
-
turkish39 adlı üyeden alıntı
Keşke dediğin gibi olsa.3 binliralık motoru muadili 10 binlira deyip 7bine kakalıyolar.Bizde seviniyoz.En çok distribütörler ve bayiler kazanacak.Biz de muadilinden daha ucuza aldık diye sevinecez
Bu getirdikleri (3) model'de 3.000 lira altında olmalı-yoksa kimse almaz(tipsiz),yahu...
-
Bayiler commuterlere kelle başı 1.000 tl kar yapıyor demekki motorların fiyatı 500 lira
-
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Bayiler commuterlere kelle başı 1.000 tl kar yapıyor demekki motorların fiyatı 500 lira
Artık distribütörlerin palavralarını milletin çoğu yemiyor.Yok yok vergiler yok faizler yok Fiyatlar ülkeler arası karşılaştırıldığında vergilendirme sistemleri yok demografik yapı gibi bir çok etken değiştiğinden farklılık gösterebilmekte vs...Yahu 600 lük binlik motorlar tamam. 150 - 200 cc motora niye geçiriyon.Fırsatçı milletiz vesselam.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
turkish39 adlı üyeden alıntı
Keşke dediğin gibi olsa.3 binliralık motoru muadili 10 binlira deyip 7bine kakalıyolar.Bizde seviniyoz.En çok distribütörler ve bayiler kazanacak.Biz de muadilinden daha ucuza aldık diye sevinecez
aynen katılıyorum
-
bunların tasarımdan hiç haberleri yok herhalde. bu kadar çirkin motosiklet mi olur
-
1 lt ile 75 km giden motoru merak ettim doğrusu
-
geliyor geliyor dediler; geldikleri modeller hiç açıcı gibi gözükmüyor, sonu hayır olur inş.
-
bence fazla umutlanmayalım pekte memnun kalmayacağız sonuçta distribitör devrede olduğu sürece uygun fiyat olmaz direk gelselerdi pazarımıza daha ucuz olabilirdi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)