Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Emniyetten Motosikletli Polislere Faydalı Bilgiler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Dairesi Başkanlığı tarafından Yunus Timlerine yapılan önemli uyarılar, motosiklet kullanan tüm sürücleri için faydalı bilgiler içermekte.

    Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Dairesi Başkanlığı, motosikletli Yunus timlerine kask kullanmanın önemine dair uyarı yaptı. Motosiklet kazalarında; sürücünün motosikleti mecburen bıraktığını açıklayan Asayiş Dairesi Başkanlığı, "Düşüşlerde judo teknikleri kullanılması elzemdir. Düşmelerde takla atıcı ya da yuvarlanıcı bir hareket yapılmalı. Çarpmada oluşan basınç yuvarlanma enerjisiyle sönümlendirilmeli" uyarısında bulundu.

    Asayiş Daire Başkanlığı, motosiklet kullanan polislere kask kullanımının detayları hakkında bilgi verdi. Kask bağlama kayışını takmama durumunda kaza esnasında kaskın kafadan çıkarak, sürücünün baş üstü yola düşeceğini ve alınan darbe etkisiyle ölüme kadar giden bir netice ile zarar görebiliyor. Asayiş Daire Başkanlığı’nın açıklamasında şu uyarılara yer verildi: "Kazanın çarpma şeklinde gerçekleşmesinde yerde yuvarlanma ya da sürüklenme sert bir zeminle ya da sert bir köşe ile sonuçlanması durumunda kask çarpma şiddeti ile başta geriye kayacak ve yüz sert zemine çarpacaktır. Motosiklet kazalarında; sürücünün motosikleti bırakması şarttır. Düşüşlerde judo teknikleri kullanılması elzemdir. Düşmelerde takla atıcı ya da yuvarlanıcı bir hareket yapılmalıdır. Çarpmada oluşan basınç yuvarlanma enerjisiyle sönümlendirilmeli. Kaskın en zayıf yerinin vizörün camın bulunduğu ön yüz olduğu unutulmamalı."Kaskın beden ölçüsünün de hassas bir şekilde belirlenmesi gerektiğini vurgu yapılan açıklamada, kaskın mutlaka baş ölçüsüne göre alınması tavsiye edildi. Açıklamada, "Baş kaskın içinde dönmemelidir. Baş çevresinin en geniş noktasından ölçülmesi gerekmektedir. Bu nokta genellikle kaşın bir santimetre üstüdür. Kask ölçüleri marka ve modellere göre farklılık göstermekle birlikte XXS, XS, S, M, L, XL, XXL bedenlerin sırasıyla denk geldiği ölçü 51/52, 53/54, 55/56, 57/58, 59/60, 61/62, 63/64 santimetredir. Kask giyildiğinde kişiyi rahatsız etmemelidir. Ölçünün doğru olup olmadığını kontrol etmek için kaskı giyip sabitledikten sonra baş, sağa sola çevrilmeli, eğer kafa kaskın içerisinde dönüyorsa küçük bedenin, sıkıyorsa büyük bedenin denenmesi gerekmektedir. Kask, her iki yandaki kayışlardan tutulur. Başparmaklar, parmak uçları kaskı dengeleyecek şekilde çene kayışının içinde olmalıdır. Kaskın ön tarafı aşağı, arka tarafı yukarı tarafı göstermelidir." denildi.KASKI SABUNLA YIKAYIN, KASKI AYNAYA TAKMAYINKask bakımı konusunda üreticilerin tavsiyelerine göre hareket edilmesinin dile getirildiği açıklamada, temizlik için yalnızca yumuşak sabun kullanılması ve özellikle polikarbonat kasklarda petrol bazlı temizlik maddelerinden uzak durulması tavsiye edildi. Açıklamada, "Kask camı sürekli temiz olmalıdır. Bu kısmın temizliği su, sabun ve yumuşak bezle yapılabilir. Cama yapışan ve kirlenmesine neden olan nesneler temizlenmeli, kaskı takmadan önce her defasında cam yumuşak bez ile silinmelidir. Vizör camında çizik varsa cam değiştirilmelidir. Bu çizikler sürücünün görüşünü kısıtlamakta, geceleri cama dışarıdan gelen ışığın görüşü engelleyecek şekilde yansımasına sebep olmaktadır. Kaskın sert bir zemine düşürülmemesi gerekmektedir. Kaskın koyulduğu yerde benzin, temizlik maddeleri, egzoz dumanı ya da aşırı sıcak bulunmamalıdır. Kask motosiklet aynalarına, sinyallere ya da sisibara asılmamalıdır. Astar bu durumdan kolayca zarar görebilir." ifadeleri yer aldı.

    Kaynak: Mynet - Cihan Haber Ajansı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    heineken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    Çok yararlı bilgiler vermişler hakkaten tebrik ediyorum....saçma sapan bi haber kaldırın allah aşkına okumanıza değmez.
    Düşeni hareket ettirmeyin ....biliyoruz
    Kask takın....allahin emri zaten mecbur
    Kask camı çizilirse camı değistirin....bak sennn
    Kask sert zemine düşürülmemelidir.....hmmmmm
    Kask aynalara asmayın , sabunlu suyla yıkayın.......falan filan......ne saçma haber allah aşkına,cihan haber ajansınıda ayrıca tebrik ediyorum.
    ______________RIDE THE LIGHTLING________________

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Alıntı heineken adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok yararlı bilgiler vermişler hakkaten tebrik ediyorum....saçma sapan bi haber kaldırın allah aşkına okumanıza değmez.
    Düşeni hareket ettirmeyin ....biliyoruz
    Kask takın....allahin emri zaten mecbur
    Kask camı çizilirse camı değistirin....bak sennn
    Kask sert zemine düşürülmemelidir.....hmmmmm
    Kask aynalara asmayın , sabunlu suyla yıkayın.......falan filan......ne saçma haber allah aşkına,cihan haber ajansınıda ayrıca tebrik ediyorum.
    Polisler bile anlayabilsin diye tane tane yazmışlar, ne güzel işte.

  4. #4
    heineken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 L
    +bide halka elinde silahla poz veren polis ilk defa görüyorum,şaşırtıcı...
    srknbdm bunu beğendi.

  5. #5
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    benden tavsiye o silahları...
    srknbdm bunu beğendi.

  6. #6
    dr20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    yamaha ybr 125
    gayet yararlı bir iş yapmışlar. tebrik ediyorum.

  7. #7
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Bahsettiği düşme tekniğini MotoGP de uyguluyorlar. Bence herkesin alması gereken bir eğitim. Bütün eğitim merkezlerinde gösterilmesi zorunlu olmalı. Bu teknik sayesinde MotoGP de adamlar 200-300 km ile takala atıp düşüyor ve tekrar kalkıp motora binip yola devam ediyorlar. Daha önce bu tekniğin ayrıntılısını bir yerde okumuştum. Eğer bulabilirsem paylaşırım.

  8. #8

    Üyelik
    15 Ocak 2014
    Şehir
    Ankara
    Verilen bilgiler gerçekten de hayat kurtarıcı nitelikte. Ufak bir hatırlatma kaza yeri ve acil durum içeren bir anda asla ve asla sağlık personeli olmadan müdahale etmeyiniz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler