Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklete binme yaşı 7 oldu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    Kuzey Kıbrıs'da yapılan yeni düzenlemeyle motosiklete binme yaşı 7 olarak belirlendi. Ayrıca yeni ehliyet alacaklara kullanacağı motosikletin gücüne göre yaş sınırı getirildi.

    KKTC Bakanlar Kurulu, motosiklet ehliyeti verilmesiyle ilgili tüzüğü değiştirdi. Artık motosiklet ehliyeti verilirken motor gücüne göre yaş ve tecrübeye dikkat edilecek. 7 yaşından küçükler motora bindirilemeyecek, ehliyet almak için en az 12 saatlik temel motosiklet eğitimi gerekli

    Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Mehmet Avcı, tüzük değişikliğinin uzun süreden beridir beklediğini söyledi. Sürüş eğitimlerinin karting alanlarında verilebileceğine dikkat çeken Avcı, “Değişiklikler can güvenliği getirecek” dedi

    Şoför okulları sahipleri ise tüzükte yapılan değişiklikten endişeli. Şoför KKTC Bağımsız Şoför Okulları ve Sürücü Kursları Birliği Başkanı Halil Yiğit, tüzük değişikliğindeki amacı beğendiklerini ancak sınav sisteminin nasıl olacağını bilmedikleri için endişeli olduklarını dile getirdi.

    Bakanlar Kurulu motosiklet ehliyeti verilmesiyle ilgili tüzük değişikliği yaptı. Bu değişikliğe göre, motosiklet ehliyeti alınırken motor gücüne göre yaş ve tecrübe koşulu aranacak.

    Ayrıca yeni düzenleme ile Milli Eğitim, Gençlik ve Spor Bakanlığı’nca onaylanacak eğitmen sertifikasına sahip öğretmenlerden en az 12 saatlik temel kurs alınması zorunlu tutuldu.

    Yaş koşulu

    Yapılan yeni düzenlemeye göre H1 kategorisi yani düşük motor gücüne sahip motosiklet ehliyeti almak için 18, H2 yani orta güçteki motor gücüne sahip motosiklet için 20 ve H yani yüksek motor gücüne sahip motosiklet ehliyeti almak içinse 22 yaşını doldurmuş olması koşulu aranacak. Ayrıca hiç motosiklet ehliyeti almamış birinin en yüksek motor gücündeki motosiklet ehliyetini alabilmesi için 24 yaşını doldurmuş olması gerekiyor.

    Yetki verilerek motosiklet kullanılamayacak

    Tüzüğün bir önceki şeklinde devlet dairelerinde çalışan ve motosiklet ehliyeti olmayan memurlar müdürlerinin yetkilendirmesiyle motosiklet kullanabiliyordu. Tüzükte yapılan yeni düzenlemede motosiklet ehliyetine sahip olmayan bir memurun müdürünün yetkilendirmesiyle motosiklet kullanamayacak.

    Çocuklarla ilgili düzenlemeler

    Ayrıca tüzük değişikliğinde çocuklarla ilgili düzenlemelerde yer aldı. Değişikliğe göre 7 yaşından küçük çocuklar motosiklete binemeyecek. Yedi yaşından gün almış çocuklar ise motosiklette yolculuk yaparken ata biner gibi oturacak.

    3 yılda 14 kişi yaşamını yitirdi

    Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 2011 yılından 2013 Temmuz ayına kadar 14 kişi motosiklet kazasının kurbanı oldu. 2011 yılında 7 kişi, 2012 yılında iki kişi ve 2013 yılının ilk yedi ayından 5 kişi motosiklet kazasında yaşamını yitirdi.

    Şoför okulları endişeli…

    Şoför okulları sahipleri tüzükte yapılan değişiklikten endişeli. Havadis’e konuşan KKTC Bağımsız Şoför Okulları ve Sürücü Kursları Birliği Başkanı Halil Yiğit, tüzükte yapılan değişikliğin hedefini beğendiklerini ancak bazı belirsizlikler nedeniyle endişeli olduklarını dile getirdi. Yiğit şu şekilde konuştu:
    Tüzüğün amacı çok güzel. Ancak tüzük hazırlanmadan önce gerekli altyapı çalışmaları yapılamalıydı. Örneğin eğitim alanı ve eğitmenlikle ilgili bazı belirsizlikler var. Biz bu konuda eğitim aldık. Ancak gerekli belgeyi Eğitim Bakanlığı’ndan henüz almadık. Motosiklet sınavı yapılırken nasıl bir sınav yapılacak diye bize bilgi verilmedi. Ehliyet müfettişlerinin de bu konuda sıkıntı yaşadığını düşünüyorum. Ayrıca eğitim için şoför okulları eğitime mi gönderilecek yoksa başka bir kurum tarafında mı yapılacak bilemiyoruz.

    Avcı: Yıllardır bekliyorduk

    Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Mehmet Avcı, yıllardır, motosiklet ehliyetleri ile ilgili değişikliğin yapılmasını beklediklerini söyledi. Yapılan değişikliklerle motosiklet kazlarından kaynaklanan ölümlerin azalacağına dair inancını belirten

    Avcı şu şekilde konuştu:
    Geçmişte motosiklet ehliyeti almak için yazılı sınava girmek yeterliydi. Artık bu değişti. Eğitim ve yaş koşulları getirildi. Geçmişteki uygulama devlet eli ile gençleri ölüme göndermekti. Tüzük uygulamaya girdikten sonra motosiklet sürücüleri eğitim almış ve daha olgun olacakları için can güvenliği daha da artacaktır.

    “Karting alanlarında eğitim verilebilir”

    Ülkede bu motosiklet eğitimi konusunda uzman kişilerin bulunduğuna dikkat çeken Avcı ayrıca bu eğitimin karting alanlarında verilebileceğini söyledi.

    Avcı şu şekilde konuştu: Ülkemizde motosiklet eğitimi konusunda uzman kişiler ve eğitim almış kişiler vardır. Bu kişilerin sadece Eğitim Bakanlığı’ndan gerekli sertifikayı alması gerekiyor. Ayrıca eğitimler de karting alanlarında yapılabilir.

    Kaynak: Kıbrıs Havadis Gazetesi


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Güzel bir uygulama Türkiyede örnek alsın...Resimdeki motoru kullanana söyleyecek laf bulamadım(buldumda burda yazasım gelmedi)
    1 motorda tam 6 can

  3. #3

    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    Cbf150
    İyi olmuş ta,
    asıl motor üreticilerine ayar çekilmeli,
    mesela motor 130 km'yi geçmemeli, belli bir hacmin ve gücün üstünde üretilmemeli
    kroscu14 bunu beğendi.

  4. #4
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    harika bi çalışma umarım arkası gelir adam 3 günlük tecrübesiyle gidip hayabusa alamaz en azından

  5. #5
    ramizan83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    BOZKIR/KONYA
    Motosikleti
    speed150 mc150 kuba125-12d wolf125 yenidenMC-X
    Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 2011 yılından 2013 Temmuz ayına kadar 14 kişi motosiklet kazasının kurbanı oldu. 2011 yılında 7 kişi, 2012 yılında iki kişi ve 2013 yılının ilk yedi ayından 5 kişi motosiklet kazasında yaşamını yitirdi.


    turkıyenın belkı bır gunluk bılancosu

  6. #6
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    iyi güzel kanun tüzük bilmem ne çıkartıyorsunuz da....
    denetleme olmadıktan sonra ne işe yararki...
    sabah işe gidiyorum ışıklara geldiğimde aralardan gece gece en öne gidiyorum... ,
    korumalarım tam.... kask-mont-dizlik-eldiven-
    yanıma 3-5 motorcu daha geliyor...
    hiç birisinde kask yok 1-2 tanesininki kolunda...hepsi güneş gözlüklü...
    polislerde trafiği düzenliyor...
    o adamların gitmesine göz yumarsan daha cok kişi kaza yapıp ölür...
    buda katıldığım bir geziden 1-2 kare...
    bir daha da grup gezilerine cıkmadım...
    resimde gördüğüz kişilerin kafalarına kaskı koyun....3-5 tanesıne de mont... gerisi hak getire...






    Alıntı ramizan83 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde 2011 yılından 2013 Temmuz ayına kadar 14 kişi motosiklet kazasının kurbanı oldu. 2011 yılında 7 kişi, 2012 yılında iki kişi ve 2013 yılının ilk yedi ayından 5 kişi motosiklet kazasında yaşamını yitirdi.


    turkıyenın belkı bır gunluk bılancosu

    buranın nüfusu 290.000...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...

  7. #7
    motodrift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2007
    Şehir
    Düzce 81
    Motosikleti
    WR 250 R
    ferhatkars : üni. tercihlerinde girne amerikan üniverstisesine yerleştim.Kıbrısta ulaşım zor diyorlar yani otobusler saat başıymiş o yüzden motorumu getirmek istiyorum ama gümrükte sorun cıkarmı bilmiyorum bilgilendirebilir misin beni

  8. #8
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı motodrift adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ferhatkars : üni. tercihlerinde girne amerikan üniverstisesine yerleştim.Kıbrısta ulaşım zor diyorlar yani otobusler saat başıymiş o yüzden motorumu getirmek istiyorum ama gümrükte sorun cıkarmı bilmiyorum bilgilendirebilir misin beni
    toplu taşıma sıkıntısı var... ama halk bunun bilincinde olduğu için yıllardır otostopla geçinenler varmış
    gümrükte hiç bir sıkıntı çıkmaz... evrakları hazır edip, parasını verdikten sonra neden sıkıntı çıkartsınlar...
    daha ayrıntılı bilgi için kktc sayfasına bakın... en sondan 3-5 sayfa gerilere doğru iyice bakarsanız gereken evrakları felan hepsini göreceksiniz... gene bulamazsanız temsilci arkadaşımız var her dönem getiriyor motorunu...ona ulaşın...
    4 teker gövdemi ,2 teker aklımı alır...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler