Nereye Kadar?

Motosikleti yıllardır kullanırım ama arabamda yedekte ulaşımın bir alternatif şekli olarak hep olmuştur.

. Donanım!
Güvenlik ve sağlık açısından bir hayli yol almış olunsa da motosiklet giyim kuşam olarak daha fazla geliştirme ve buluş çabalarına gereksinim içindedir. Tamamen sizi koruduğuna inandığınız bir donanımız dahi olsa yine bir daha düşünün. Ellerinizi her şartta yeterince sıcak tutacak eldivenler var mı? Hayır yok. Yada yaz sıcağında sizi güvenlikten ödün vermeden terlemenizi engelleyecek bir ceket var mı? Yok. Yada şık bir restoranın tabanını yan sürtmeden dolayı zedelemeyecek ama tam korumalı botlar var mı? Yok. Bu örnekler çoğaltılabilir.

. İleriye Dönük Düşünün.
Arabanız olmadan siz trafik gibi hava şartları gibi dış etkenlere daha fazla açık ve savunmasızsınızdır. Bu nedenle motorla yapılacak seyahatlerin ileriye dönük iyi düşünülüp planlanması şarttır. Arabada bu kadar dikkatli olmanız gerekmez. Gece şartları, soğuk yada sıcak hava şartları, yağmur ve bölgesel ısı farklarına göre her şeyiniz motosiklet seyahatlerinden önce ileriye dönük olarak tam düşünülmeli ve hazırlanılmalıdır. Mesele seyahatinizin bir bölümü karanlıkta, gece şartlarında geçecekse vizörünüz kesinlikle renksiz olmalıdır. Yolda alışveriş ve ikmal için çantalarınız yeterli olmalıdır ki bir çok rahatsızlık engellenmiş olsun.

.Motosiklet ve Donanım Bakımları.
Arabaya göre daha fazla kontrol edilmesi şart olan bir konudur. Yağ kontrolü, lastiklerin kontrolü, zincirin bakımı, yağlanmış olması ve en az bunlar kadar önemli bir şey olan motor temizliği. Motosikletle yol alırken oluşacak bir arıza sizin için çok daha fazla sıkıntı kaynağı demektir. Öyleyse motosiklet bakımlarınızı ve temizliğini hiç ihmal etmeyiniz. Yine dikkat edilmesi gerekli olan bir diğer husus ise donanımlarınızın bakımıdır. Çizmelerinizi sık temizleyip boyar mısınız? Kaksınızı iç dış temizlik açısından ne seviyede tutuyorsunuz? Ceketinizi astığınız yerden bir daha ki sefere kadar hiç çıkarıp bakıyor musunuz? İnanın bu bakımların size kaybettireceği zaman aslında sürüşte kazandıracağı zamandan çok azdır.

. Nerede, Ne zaman Sınır Koyacağınızı Biliyor musunuz?
Bu sınırları çekebilmek, doğru olanı doğru zamanda yapabilmek sizin daha uzun süreler sürüş yapmanızı sağlayacaktır. Kendi kurallarınızı koyun ve onlara uyun. Bu duruma endişe edilmeyecek kadar seyrek olarak alkol almayla sürüş dürtünüz olsa da yada tam donanımlı kullanımı yada görünür olmayı ilgilendiren bir durum olsa da sıfır tolerans gösterin ve sınırlarınıza itaat edin.Göreceksiniz ki sınırlarınızı belirlemek sizin korunmanız açısından büyük uzun yollar almak demektir.

.Motor ve Kanser!
Motosiklet selesinden gelen düşük titreşimin(ELF) ve elektromanyetik alanın(EMF)insanda uzun vadede siyah lekeler denen kansorejen oluşumlara yol açtığı gayri resmi ağızlarca konuşulmağa başlanmıştır. Yine bu etkilerin 3-4 saat gibi kesintisiz sürüşler yapan insanlarda ereksiyonel fonksiyon bozukluklarının da kaynağı olduğu belirtilmektedir. Bilhassa bu ikinci hastalık belirtisi sert seleli motorları kullanan sürücülerde daha yoğun görüldüğü belirtilmektedir. Bu bilgileri destekleyen resmi bilimsel araştırmalar(açıklanmış)yoktur.

. Motor ve Astım.
Yoğun trafiklerde dur kalk şeklindeki beklemeli sürüşler uzadıkça motosiklet sürücüsü o pis ortamdaki tüm karbonmonoksite ve havadaki mikrobik ortama maruz kalmaktadır. Süratle bu hava içerisindeki tüm mikropları içine çekmektedir. Bu durumda ya sürüşten vaz geçmek yada mümkünse yaş bir bezle ağız ve burnunuzu sarmanız tavsiye edilir. Bu kirli havayı direk solumak bronşit gibi, nefes darlığı gibi hastalıklara zemin hazırlamaktadır.

.Motor Kullanımı ve Zihin.
Sürekli motor kullanan sürücülerin beyinlerinin hafıza, bilgi işlem ve zihinsel yoğunlaşma bölümlerinin aktifleştiği görülmüştür. Bu tip kişilerde yapılan algılama, idrak testlerinde kişilerin hata oranının daha düşük çıktığı ve kişilerin çalışırken de zorlanmadıkları, keyif aldıkları tespit edilmiştir.

.Motor Sürücüsü ve Küresel Isınma.
Ozon tabakasında ki açılmanın gittikçe büyüdüğü günümüzde zararlı ışınların olumsuz etkilerine maruz kalma açısından motosiklet sürücüleri en riskli sınıftır.