Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Trafik güvenliği nedir? Karayolu güvenlik sistemleri nelerdir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    TRAFİK GÜVENLİĞİ

    Ne yazık ki her zaman bahsettiğimiz ama ne olduğundan tam emin olmadığımız konulardan biri olan trafik güvenliği konusundaki bazı bilgileri siz değerli motosiklet kullanıcısı forumdaş ve arkadaşlarımla paylaşayım dedim. İyi demiş miyim?

    Karayolu taşımacılık sisteminin temel amacı; insanları ve eşyaları, güvenli bir şekilde, bir yerden bir yere taşımaktır. Karayolu ile seyahat, hayatımıza büyük bir kolaylık ve rahatlık getirmiştir. Ancak trafik kazaları ve tıkanıklıklar yüzünden, sürücü – taşıt – yol sisteminin işleyişindeki bozulma, dünyada ve özellikle ülkemizde karayolu ulaşımını çok önemli bir problem haline getirmiştir.
    Herhangi bir sebeple meydana gelebilen trafik kazaları; taşıtlarla, karayolu üzerinde gerçekleştiğinden öncelikle bu kazaların önlenmesi; önlenememesi durumunda da kaza sonucu her türlü kaybın asgari düzeye indirilmesi gerekmektedir.

    Sürücü psikolojisi üzerinde yapılan araştırmalar, sürekli kaza yapan insanların, aslında, problemin sadece küçük bir bölümünü oluşturduğunu; kazalara karışanların büyük çoğunluğunun sadece bir kaza yapan insanlardan oluştuğunu göstermektedir. Bunun sebebi sürücünün yanlış karar verme veya yanılması ile sürücü yeteneklerini aşırı yükleyen diğer faktörlerdir. Yine istatistiksel verilere göre kazaların büyük çoğunluğunun oluşma sebebinin insan kusurlarından kaynaklandığını, araç kusurlarından kaynaklanan sebepleri çok az yer tuttuğunu göstermektedir.

    Karayolları Güvenlik Sistemleri

    Karayolları güvenlik sistemleri, karayolunu kullanan kişilerin güvenlik içinde karayolunda seyretmelerini sağlayan, bu kişilere kılavuzluk eden, kazaya karışan kişilerin de en az zararla, can kaybı olmadan kurtulmalarını sağlamak için inşa edilen sistemler bütünüdür.

    Bu sistemleri;
    1. Aktif karayolu güvenlik sistemleri
    2. Pasif karayolu güvenlik sistemleri
    olarak ikiye ayırabiliriz.

    Aktif Karayolu Güvenlik Sistemleri

    Aktif karayolu güvenlik sistemleri yolculuğun her aşamasında sürücüyle ilişki halindedir. Bunlara,
    Trafik işaret levhalarını
    Işıklı işaret lambalarını
    Yol şerit çizgilerini
    Geri yansıtıcı kaplama butonlarını
    Yetkili kişilerin trafiği yönetmek için yaptığı işaretleri
    örnek gösterebiliriz.

    Pasif Karayolu Güvenlik Sistemleri

    Pasif güvenlik sistemleri, sürücünün herhangi bir kazaya karışması halinde devreye girerek karayolundan faydalanan kişilerin en az zararla olayı atlatmasını sağlamaya yönelik yapılardır.
    Bunlara;
    Çelik, çelik halat, beton oto korkuluk sistemleri
    Banketler
    örnek gösterilebilir.

    Yolun geometrisi, yapım kalitesi, bakımı; geçit ve kavşakların varlığı ve kullanılabilirliği, trafik kontrol ve işaretlerinin konulduğu yerleri bu işaretlerin sürekliliği ve görünürlüğü, sürücü performansını etkileyen önemli faktörlerden bazılarıdır.

    Not: Kişisel çalışmalarımdan notlar olduğu için, izinsiz alıntı yapılmamasını özellikle rica ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Kaza riski olan bölgeler bence en önemli hususlardan biri,bir de kendine ve aracına fazla güvenme bana göre en büyük etkenler. Ha uyuşturucu yutup kullanmışsın ha aşırı güvendesin.Kaza kaçınılmaz.

  3. #3

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaza riski olan bölgeler bence en önemli hususlardan biri,bir de kendine ve aracına fazla güvenme bana göre en büyük etkenler. Ha uyuşturucu yutup kullanmışsın ha aşırı güvendesin.Kaza kaçınılmaz.
    nerden buluyorsun bu yorumları bilmiyorum

  4. #4

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı asfalt meleği adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nerden buluyorsun bu yorumları bilmiyorum
    9 aylık motor tecrübem meyvelerini vermeye başladı

  5. #5

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    gönüller bir olsun da..
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9 aylık motor tecrübem meyvelerini vermeye başladı
    yine mi banlandın..
    yahu şu forma girdim gireli bir kere banlanmadım.. hiç mi beni örnek almıyorsun
    umarım hiç olmaz.. yani beni örnek alman diil, benim banlanmam hiç gerçekleşmez demek istedim

  6. #6

    Üyelik
    12 Ocak 2015
    kamera güvenlik sistemleri hakkında detaylı bilgi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler