2.el motorda km'nin önemi

Katılım
28 May 2007
Mesajlar
25
Arkadaşlar ben 2006 model bir motor almayı düşünüyorum ve almak istediğim motor 15000 km'de...Km dışında gayet temiz bir motor..Bu motoru 1-2 sene gibi kullanıp satmayı düşündüğüm için henüz 1-1.5 yıllık bir motorun 15000 km olması karar vermemi biraz güçleştiriyor..Acaba bu km bu model için gerçekten çok mudur? Aranızda bu şekilde genç bir motor alıp kullandıktan 1-2 sene kullandıktan sonra zorlanmadan satan var mı? Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim..
 
Katılım
29 Haz 2006
Mesajlar
3,438
Dusundugun motor ne tarzında ?
SS ise sorun cıkabilir adam gibi kullanılmadıysa.
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
25
Düşündüğüm motor naked sınıfında 650 cc lik bir motor..Kawasaki Er-6n..Sahibi her gün işe gidip gelirken kullanıyormuş..Km'si haricinde her yeri çok temiz durumda..tüm bakımları z-motoda yapılmış..kafamı kurcalayan tek konu kilometresi..
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
25
Servise tabii ki gösterecez motoru ama sorduğum şey 1-2 sene sonra satarken km'den dolayı elimde patlar mı motor..Şimdiden 15000'de ise 1-2 sene içinde tahminen 25-30.000 olur..Acaba bu km'deki motorların ikinci el piyasasında şansı var mı diye merak ediyorum..Piyasa hakkında fazla bilgim yok o yüzden soruyorum..
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
637
Servise tabii ki gösterecez motoru ama sorduğum şey 1-2 sene sonra satarken km'den dolayı elimde patlar mı motor..Şimdiden 15000'de ise 1-2 sene içinde tahminen 25-30.000 olur..Acaba bu km'deki motorların ikinci el piyasasında şansı var mı diye merak ediyorum..Piyasa hakkında fazla bilgim yok o yüzden soruyorum..
daha sonra satmak istiyosan eğer aynı tarzda km si düşük motorlarada bakbilirsin.dediğinde haklısın.sen motoru alırsın,aradan zaman geçer,motoru satacağın kişide senin gibi düşünebilir.acele etme istersen.dah başka motorlar
vardır ona benzer.
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
25
Evet beklemek daha mantıklı gibi gözüküyor..Tabii diğer taraftan da alım satım dahil 9000 ytl iyi bir fiyat gibi geldi bana..Bu yüzden de alsam mı almasam mı diye kıvranıyorum bir kaç gündür :)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Nis 2006
Mesajlar
148
motor temiz olduğundan eminsen al 15000 km motorda bişey değil
satarken öyle yada böyle para kaybedeceksin ama satamama gibi bi problemin olmaz merak etme
 
Katılım
18 Tem 2007
Mesajlar
15
slm
hayır dostum bi sorun olmaz
zaten 3-4 yasında bi motorun helede600 cc lerde ise 30-40 bin km yapması cok normal.Eger olurda satamassan göstergeyi degiştirirsin:)
zaten bu gösterge degiştirme yöntemi sıkca basvurulan bı yöntemdir ben kac kere sahit oldum.
önemli olan sende alınca temiz kullanki satarken simdi senin begendigin gibi alıcı motoru begensin.
 
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
637
Evet beklemek daha mantıklı gibi gözüküyor..Tabii diğer taraftan da alım satım dahil 9000 ytl iyi bir fiyat gibi geldi bana..Bu yüzden de alsam mı almasam mı diye kıvranıyorum bir kaç gündür :)
dostum burda değişik kişlerden fikirler aldın.artık motoru alıp almamak sana kalmış.ama unutmaki 9000 ytl de az bi para değil.iyi düşün kararını ver.
:bounce:
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
göki motosiklet bildiğim kadarıyla güzel motor piyasayı bilmiyorum ama kawasaki olduğu için fiyatı biraz bana makul geldi kilometresi banada biraz fazla geldi belkide bu yüzden fiyatı çüzii bir fiyattır Eğer alıp 1-2 sene sonra satacaksan sende motoru değerinden aşağı bir fiyatla satarsın. Yani motorun kilometresi dışında eder para diyelimki misal; 10000ytl ama senin kilo metre yüzünden 8000 ytl ye satman gerekir.
NOT: rakamlar sadece örnektir...
Saygılarımla
 
Katılım
28 May 2007
Mesajlar
25
Evet cevaplar için çok teşekkür ederim..Bu saatte üşenmeyip yazdınız eksik olmayın..
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
slm
hayır dostum bi sorun olmaz
zaten 3-4 yasında bi motorun helede600 cc lerde ise 30-40 bin km yapması cok normal.Eger olurda satamassan göstergeyi degiştirirsin:)
zaten bu gösterge degiştirme yöntemi sıkca basvurulan bı yöntemdir ben kac kere sahit oldum.
önemli olan sende alınca temiz kullanki satarken simdi senin begendigin gibi alıcı motoru begensin.

göstergeyi değiştirirsinden kasıt km ile mi oynama mı?(geri alma)

yoksa bazı motorlar belli km'nin üstüne çıkarken kadranda km göstergesi artmıyorda km göstergesini değiştirmek mi gerekiyor?!
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
2,252
Göki 1,5 senelik bir naked için 15.000 km gayet normal...demekki sahibi yatırmamış motoru bu da senin için bir avantaj...2000-3000 km'de olsaydı şüplehen derdim ama bu km bu tarz motorlar için normal...

2 sene sonra satmayı düşündüğün konusuna gelincede en az bir 25-30.000 km olur ve piyasası düşer diğer düşük km'lilere nazaran sonraki tercih olur sadece o kadar...:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2007
Mesajlar
142
bence acele etme çünkü piyasa kışa doğru çok fazlasıyla düsüyo bnde motorumu kışın değiştireceğim wede motorumu ewde koruyacağım kışın değiştirmek bence daha mantıklı ama yine de nasıl istersen
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
Diğer ülkelerde insanlar tam tersi düşünceye sahip olsalar da Türkiye'de nedense 10.000 km nin üstündeki araçlara "tü kaka" gözüyle bakılmakta. Yurtdışında insanlar 50.000 km deki bir motoru gönül rahatlığı ile alıyorlar, hatta yol yapmış, motoru mekanik olarak oturmuş bir motor olduğu için içleri daha bir rahat. Şu motor şöyle iyi, bu motor böyle iyi derken kimse 10.000 km deki bir motor almak istemiyor. Neden? Bu kadar yol yapıp ölen motor gördünüz mü? Sizce japonların teknolojisi 10.000 km ile mi sınırlı? Daha önce de yazmıştım, Kızıltoprak Esengül Honda'da 1992 model Honda 1000F görmüştüm. Takometresi de 1.000.000 km yi geçmişti. Sahibi hala 260 km/h sürati rahatlıkla gördüğünü söylemişti. Motorlar bakımını adam gibi yaptığınız sürece kolay kolay ölmez, merak etmeyin.
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Ülkemizde esas meselede km'li motorları sahiplerinin gerekli bakımları yaptırdığımı işte :)

gerçi düşük km'li rodajı iyi yapılmamış birçok motosiklet vardır mutlaka

alınacak motorun kullanıcısını sürüş,titizlik yönünden tanıma imkanı varsa km'de pek sıkıntı değil aslında

ama açık konuşmak gerekirse tercihim düşük km'li bir motosiklet almak olur,para v.s durumları olmazsa makul ölçülerde km yükseltebilirim :)
 
Katılım
30 Nis 2006
Mesajlar
1,051
Diğer ülkelerde insanlar tam tersi düşünceye sahip olsalar da Türkiye'de nedense 10.000 km nin üstündeki araçlara "tü kaka" gözüyle bakılmakta. Yurtdışında insanlar 50.000 km deki bir motoru gönül rahatlığı ile alıyorlar, hatta yol yapmış, motoru mekanik olarak oturmuş bir motor olduğu için içleri daha bir rahat. Şu motor şöyle iyi, bu motor böyle iyi derken kimse 10.000 km deki bir motor almak istemiyor. Neden? Bu kadar yol yapıp ölen motor gördünüz mü? Sizce japonların teknolojisi 10.000 km ile mi sınırlı? Daha önce de yazmıştım, Kızıltoprak Esengül Honda'da 1992 model Honda 1000F görmüştüm. Takometresi de 1.000.000 km yi geçmişti. Sahibi hala 260 km/h sürati rahatlıkla gördüğünü söylemişti. Motorlar bakımını adam gibi yaptığınız sürece kolay kolay ölmez, merak etmeyin.

Mehmet abi zaten bu 1000F ler tam bir efsane.

Birde şöyle bir motor var;
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=3864239&keyword=

551,254 km deymiş :)


Ülkemizde esas meselede km'li motorları sahiplerinin gerekli bakımları yaptırdığımı işte :)

gerçi düşük km'li rodajı iyi yapılmamış birçok motosiklet vardır mutlaka

alınacak motorun kullanıcısını sürüş,titizlik yönünden tanıma imkanı varsa km'de pek sıkıntı değil aslında

ama açık konuşmak gerekirse tercihim düşük km'li bir motosiklet almak olur,para v.s durumları olmazsa makul ölçülerde km yükseltebilirim :)

Mesela benim eski motor CBR125R 'ı 2.300 km de aldım. Daha zinciri bile gerilmemişti. İlk motorum olduğu için bende acemiliğimi onda attım. 4000 geldi bakıma gittim. Meğersem motoru 1.000 de bakıma götürmemişler. Rodaj bakımına 4.000 de gitmiş oldum. :pr:


İşin özü bu adamlar bisiklet değil motosiklet üretiyorlar. Teknolojileri ise gerçekten çok gelişti. 90 model bir motor 550,000 küsür km gidebiliyorsa. Ve hala perte çıkmayıp satılığa çıkarılıyorsa....

Benim için önemli olan kaza yapıp yapmamasıdır. 15000 km de kazası yoksa ben düşünmem alırdım.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
275
her ihtimalde motoru satarken zarar edeceğin kesin.

15000 km japon bi motor için pekte önemli değil bence.

seninde belirttiğin gibi bi ustaya baktırmak şartıyla ...

ama birazdaha araştır yaz bitiyo belki daha iyi şartlarla bi motor bulabilirsin...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst